hallo, ik denk dat geld verdienen ook een kwestie van ervaring is en motivatie.
ikzelf, sinds 2 weken 19 ben vroeger begonnen in een tuinbouwkas toen ik 14 was net als jij.
het werk was super hard, ik kreeg 2.70 euro per uur oid. dus als ik 50 euro bij elkaar had had ik ong 20 uur gewerkt!
dit was natuurlijk niet ideaal, ik verdiende bijna niks deed zwaar fysiek werk en dit allemaal op de vroege zaterdag ochtend. MAAR, dit baatje heeft me wel geleerd dat je niets voor niets krijgt. omdat ik altijd hard werkte kreeg ik soms wel eens een paar euro erbij. hier was ik dan super blij mee, als ik toen iets aanschafte moest ik goed nadenken wat ik kocht en of ik het nergens goedkoper kon krijgen. later heb ik nog wat andere baantjes gehad met steeds wat meer verbetering m.b.t. loon en werkomstandigheden.?
op mijn 16e ben ik aan de slag gegaan in een kroeg/discotheek, hier heb ik een paar jaar lang glazen/gardarobe gedaan. ?hier loop ik nu dan ook al bijna 3 jaar rond, ik heb altijd mijn best gedaan in mijn werk. de werktijden en omstandigheden zijn voor mij veel gunstiger en financieel is het er ook niet slechter op geworden.

omdat ik mijn 'roots' nooit ben vergeten en gewoon altijd mijn best doe op mijn werk heb ik steeds meer waardering vanuit mijn werk ontvangen. hierdoor ben ik nu ook in de positie gekomen dat ik ook op mijn werkplek mag draaien. dit is ideaal voor mij ik doe wat ik leuk vind en ik krijg er voor betaald.
wat ik met dit lange verhaal wil zeggen is samengevat:
het is niet erg als je eerst een wat minder baantje hebt, als je goed je best doet krijg je waardering vanuit je werkomgeving en krijg je ook sneller de mogenlijkheid andere dingen te gaan doen. en daarbij leer je ook meer waarderen als je eindelijk een beter baantje hebt en dat je daar ook je best blijft doen omdat je weet hoe je er bent gekomen!