Nieuwe Pioneer DJM-850 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 23-02-2012 08:55
Pioneer kondigt vandaag een nieuwe mixer aan, de DJM-850 middels een persbericht.

Deze mixer combineert de geluidskwaliteit en degelijkheid van de DJM-900nexus en heeft een paar nieuwe twists op bestaande features. Dit model zal het goed doen in menige thuis of mobiele DJ Booth. Deze mixer heeft niet de eigenschappen van een club mixer omdat specifieke features daarvoor ontbreken (geen Link, geen digitale inputs, etc).

De introductie video staat hier op YouTube : http://www.youtube.com/watch?v=FrteMx4l-IQ

Misschien grappig om te weten is dat de video met Lucien Foort is opgenomen in de Maassilo bij een temperatuur van tegen het vriespunt, maar daar is niet veel meer van terug te zien.

De opvallendste nieuwe features op de DJM-850 :

4 in/out geluidskaarten
Er zitten 4 goede 24-bit/96kHz geluidskaarten in deze mixer die geconfigureerd kunnen worden met een computer dmv een utility programma net zoals bij de DJM-2000 en de DJM-900nexus. Zo kunnen er multi track opnamens gemaakt worden van een mix met opname software van 3rde partijen (zoals bijv. Wavelab). De interne bewerking gaat op 32-bits, net als de DJM-2000/900. De USB aansluiting zit in de linker bovenhoek van het bovenpaneel waardoor het inprikken van een computer makkelijk gaat zonder dat je aan de achterkant hoeft te zijn van de mixer.

De geluidskaarten kunnen ook gebruikt worden icm tijdcode systemen (DVS) zoals Traktor Scratch Pro 2.

Beat Color FX
De Color FX filters zijn al bekend en er zitten er 4 op de DJM-850 waarvan 1 nieuwe : de Cutter. Deze mute het geluid middels side-chaining met de audio, zo krijg je een choppend effect dat accenten van de muziek doorlaat. Als de Color FX parameter knop de andere kant op wordt gedraaid, wordt dit effect gecombineert met een Lo Cut (of High Pass) filter.

Als je de Beat knop activeert krijgt dat kanaal naast de Color FX ook een extra laag van effecten waardoor rhytmische elementen worden toegevoegd. Zo krijgt iedere Color FX een ander extra effect, in het persbericht meer details.

Beat Effecten
Net zoals op bijna alle Pioneer mixers zitten er 13 effecten en een send/return op deze mixer. Net zoals de DJM-900nexus heeft de DJM-850 een flink vernieuwde Reverb en het bizare Spiral effect. NIEUW en exclusief op de DJM-850 is Pitch Echo.

De Level/Depth knop werkt anders dan op voorgaande modellen voor de Pitch Echo en de Reverb.
Bij de Reverb werkt Level/Depth van dicht tot 12 uur als dry/wet, voorbij 12 uur voeg je een High Pass filter toe.
Als je de Pitch Echo gebruikt is Level/Depth van dicht tot 12 uur als dry/wet, voorbij 12 uur gaat de pitch van de echo omhoog.

Meer en uitgebreidere info kun je lezen in het DJ Topic : Pioneer DJM-850 Mixer
Let the BASS be louder

What do you think about Nieuwe Pioneer DJM-850 ??

Vote :   

Aziaat    posted on 24-02-2012 22:49
Was enorm blij toen ik het bericht las:
Mixer for home-use with soundcard (Traktor Scratch Certified)!

En dan die prijs.......
MarcoMartinez    posted on 27-02-2012 13:04
Ik ben nu in Goes en dacht laat ik me eens laten voorlichten over dit product bij de welbekende webshop ( met winkel) want heb toch ff pauze.

Die pannenkoek daar had er echt geen verstand van en vertelde me dat t geen thuismixer was maar een professionele, hoe hem dan te zien in de hele serie van mixers, verwees hij me naar pionier. Toen maar eens de verschillen tussen de 700 en de 800, specificaties op de site was t antwoord.

Zou wel graag weten hoe t zit ( hoewel hij wel ver boven budget is).
www.djmarcomartinez.com
RAS    posted on 27-02-2012 13:16
Ben het ook wel met de verkoper eens dat het wel een professionele mixer is. Dat pioneer hem in de markt zet als 'thuismixer' doet daar niets aan af. Hij kan veel meer dan de DJM-600 en zelfs die kom je nog tegen in danscaf?'s en een enkele discotheek.

De digitale ingangen ontbreken, maar die leveren niet of nauwelijks geluidsverbetering op zolang je je cdj's niet met 10 meter tulpkabels met je mixer verbind. Met slechts 2 cdj-2000's heb je de link (die de djm-800 ook niet heeft) ook niet nodig. Lead impliceert nu dat een mixer zonder Link of digitale inputs geen echte clubmixer is, maar dan schrijft hij behoorlijk wat apparaten af die hun diensten als professionele clubmixer al lang bewezen hebben.

Lijkt me ook stom om je oordeel over een mixer af te laten hangen of iemand hem professioneel vind of niet. Als je een mixer koopt gaat het er om wat hij kan en of jij dat genoeg vind of niet.
MarcoMartinez    posted on 27-02-2012 17:54
Het ging me meer om t feit dat een proffesionele zaak als daar in Goes verwijst naar pioneer en er zelf niks over kan vertellen.
www.djmarcomartinez.com
RAS    posted on 27-02-2012 18:46
Lijkt me logisch aangezien ze hem nog niet hebben. Dat duurt nog wel 10 weken. Ik vind dat je wel erg hoge verwachtingen hebt van een verkoopmedewerker. Jij kunt net zo makkelijk op internet als de verkoper en beschikt dus over dezelfde informatie. Hoe zou zo'n verkoper al het naadje van de kous moeten weten over een apparaat dat ze over 10 weken pas kunnen leveren en dus nog nooit zelf in handen kunnen hebben gehad?
MarcoMartinez    posted on 27-02-2012 22:19
Ik ben zelf vertegenwoordiger, dus dat is niet zo moeilijk lijkt me.

Producttraining........

En dan doel ik niet op de djm850 maar zeker op mijn vragen over de 800 en de 700.
www.djmarcomartinez.com
User edit by MarcoMartinez on 27-02-2012 @ 22:21:07 (86%)
tairip    posted on 27-02-2012 23:21
Poster: MarcoMartinez
Ik ben nu in Goes en dacht laat ik me eens laten voorlichten over dit product bij de welbekende webshop ( met winkel) want heb toch ff pauze.

Die pannenkoek daar had er echt geen verstand van en vertelde me dat t geen thuismixer was maar een professionele, hoe hem dan te zien in de hele serie van mixers, verwees hij me naar pionier. Toen maar eens de verschillen tussen de 700 en de 800, specificaties op de site was t antwoord.

Zou wel graag weten hoe t zit ( hoewel hij wel ver boven budget is).

Dat ligt duidelijk aan de verkoper die je geholpen heeft. De dealers worden ingelicht over het nieuwe product. Wellicht had de verloper zelf iets meer moeite moeten nemen om het officiele persbericht van Pioneer te lezen.
RAS    posted on 28-02-2012 02:49
Poster: MarcoMartinez
... over de 800 en de 700.

Dan gaan we aardig offtopic dus daar ga ik niet verder op in. Wel meld ik nog even dat ik vermoed dat er een verschil zit tussen een verkoopmedewerker en een vertegenwoordiger, maar dat verschil weet jij ongetwijfeld beter.

Door de jaren heen heb ik geen hoge verwachtingen meer van verkoopmedewerkers. Doorgaans ben je zelf zo ge?nteresseerd in een product dat je na een tijd googlen zelf meer weet over het product dan de gemiddelde verkoper. Als een verkoper mij nog wel wat kan leren dan ben ik aangenaam verrast, maar hier reken ik eigenlijk nooit op.

Ik zou er al helemaal niet op rekenen als het gaat om een product dat nog geen week geleden door de fabrikant is aangekondigd en het nog 10 weken op zich laat wachten voordat het in de winkels ligt. Je moet die mensen ook de tijd gunnen om zich er in te verdiepen en ze verkopen veel meer artikelen van meer merken als alleen pioneer.

Hoe zit dat met het inlichten van dealers tairip? Gebeurd dat onmiddelijk na het verstrekken van het persbericht of gaan daar een aantal dagen/weken overheen? of is het persbericht gewoon het inlichten van de dealers?
User edit by RAS on 28-02-2012 @ 02:49:36 (1%)
Sandr    posted on 28-02-2012 14:57
Bij een webshop met een dergelijk groot assortiment is het lastig om van alle producten wat te weten, wellicht heb je iemand gesproken met minder kennis van zaken en was er verder niemand aanwezig... desalniettemin zal een verkoper dat dan ook eerlijk moeten zeggen vind ik.

Met wie heb je gesproken eigenlijk? Kom zelf regelmatig in Goes en ken die jongens wel...
Play that funky music white boy....
djmstr223    posted on 28-02-2012 15:46
Mooi ding! ik begrijp alleen niet waarom iedereen altijd zo haat op de rode lampjes op een djm. bij alle pioneer filmpjes staan alle kanalen in het rood, dan zou je toch denken dat het kan en dat je genoeg headroom hebt Happy, laughing
www.bramvanbergen.nl
Estacy    posted on 28-02-2012 16:16
nee dat is niet zo. die headroom heb je niet, dat is kwats. In het rood draaien is achterlijk, wat wil je bereiken? dat het harder gaat? oh leuk, elk geluidssysteem heeft limiters dus jouw acties halen niet veel uit. het gaat alleen vervormder klinken.?Maar het is een viceuze circel,

de DJ wil het harder, gaat in het rood draaien. de limiters/compressors grijpen in het gaat niet harder, de DJ gaat harder in het rood draaien. Klinkt als een wondermiddel voor goede geluidskwaliteit.

waarom iedereen zo in het rood draait, ik snap het niet.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MarcoMartinez    posted on 28-02-2012 20:51
@ Sander Ik ken hem niet, een gast van begin 30 met een baartje, die er duidelijk geen zin in had.
www.djmarcomartinez.com
Tekhead    posted on 28-02-2012 21:45
Poster: djmstr223
Mooi ding! ik begrijp alleen niet waarom iedereen altijd zo haat op de rode lampjes op een djm. bij alle pioneer filmpjes staan alle kanalen in het rood, dan zou je toch denken dat het kan en dat je genoeg headroom hebt Happy, laughing

Dat is zuiver promotioneel bedoeld, niet dat men rooddraaien ermee promoot, enkel om alle lichtjes van de mixer in werking te laten zien.
Tis zoals Estacy zegt, rood is voor niks nodig, en de kleur rood zou genoeg moeten zeggen, is bijna altijd een waarschuwing die je krijgt. Als je harder wilt zal je de versterker moeten aanspreken, niet de limiet van een mixer.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

187 Users online: 32 Guests (155 Unknown)
Pages generated today : 51.295
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.724.247