DJ lessons ??? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Reemz    posted on 23-01-2006 21:27
Hi members,

Ik ben benieuwd of er iemand hier ooit een cursus heeft gevolgd m.b.t. het beatmixen e.d.

Zo ja, waar? en wat waren jou ervaringen?

What do you think about DJ lessons ??? ??

Vote :   

djmamo    posted on 23-01-2006 21:31
nee heb er nooit gevolgd heb alles zelf geleerd, het is maar net waar je je geld aan uit wil geven.

op dit forum kun je ook alles terug vinden over hoe je moet draaien en je apparatuur moet bedienen.

en ze kunnen het wel voor doen maar het blijft toch een kwestie van oefenen

dat vind ik tenminste
www.moonentertainment.nl
Basrose    posted on 23-01-2006 21:38
ik heb 1 keer een scratch les gehad maar het komt er toch op neer dat je het zelf moet leren en blijven oefenen. soms hebben ze er wel leuke tips of dingen tussen zitten.
Abc123    posted on 23-01-2006 21:39
Volgens mij is het veel leuker om alles zelf te leren. Maar ja er zijn uitzonderingen hé

Als je al 5 jaar bezig bent en nog niets van kunt....
Collin    posted on 23-01-2006 21:41

Het mooiste is het gewoon zelf leren en van anderen die je kent

tis net waar je geld aan wil uitgeven maar ik weet uit verschillende websites met

prijslijsten dat het al gauw 50 , 60 euro per uur is.

gewoon even goed rondzoeken op google Dj School Holland is een bekende !

Illusion    posted on 23-01-2006 21:50
Ik heb nooit les gehad, k'heb wel es opgelet op een andere dj hier uit het dorp, eens ff geod opgelet hoe hij het deed, en zo ervaring opgedaan.

Verder leer ik alles ook uit ervaring
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
greup    posted on 23-01-2006 22:30
Poster: Abc123
Volgens mij is het veel leuker om alles zelf te leren. Maar ja er zijn uitzonderingen hé

Als je al 5 jaar bezig bent en nog niets van kunt....

Dan moet je er gewoon mee stoppen, of erkennen dat je een musicaal gehoor van 0,0 hebt!!

Ik heb zelf nooit een dj school gehad. Maar opzich is het wel gezellig, k ga nu ook nog welleens met een aantal collega's gezamelijk plaatjes draaien. zo kun je toch wel weer van elkaar leren, en nieuwe techniken op doen.... maar bovenal is het heel gezellig.

opzich is z'n dj-school dus best leerzaam. *alleen is het absolut niet noodzakelijk*

djreino    posted on 24-01-2006 09:17
je moet gewoon veel oefenen en bij anderen afkijken hoe hun het doen en soms vragen of ze je kunnen helpen.
Nvie    posted on 24-01-2006 10:12
Ik heb wel een keer een cursus gevolgd, gewoon om mezelf een goeie basis te geven.
Was destijds bij de DJ School Gorinchem, tegenwoordig DJ School Zuid Holland geloof ik.
djmamo    posted on 24-01-2006 10:19
oke maar was je toen net begonnen met draaien of was je al langer bezig, en helpt het?
www.moonentertainment.nl
Deetek    posted on 24-01-2006 10:27
Ik heb ook nooit les gehad, ik kijk altijd heel goed naar wat andere, professionelere dj doen, daarna de dingen die ik heb gezien snel thuis uitproberen Happy, laughing
Nvie    posted on 24-01-2006 10:41
Poster: djmamo
oke maar was je toen net begonnen met draaien of was je al langer bezig, en helpt het?

Ik was een paar maanden bezig, maar zoals ik al zei, ik wilde voor mezelf een goede basis hebben. En het heeft wel geholpen, natuurlijk Winking my eye
the-melody    posted on 24-01-2006 19:15
Ik heb ook nooit les gehad ik keek gewoon naar wat setjes met beelden erbij zoals Tiësto in concert, etc.
HouseArrest    posted on 24-01-2006 21:08
Ik ben een keer met een vriend van me meegeweest om te kijken wat het nou was. Was best leuk, maar ach. Ik leer het mezelf ook liever aan moet ik zeggen.
Cyrille    posted on 24-01-2006 21:17
Ik denk dat het belangrijkste is dat je het zelf aan leert, en als je daarbij de hulp of advies van een vriend krijgt is dat helemaal mooi meegenomen. Als je er na een tijd nog steeds geen hol van bakt is het misschien een optie om een les te nemen oid. Maar mij lijkt het dus in principe belangrijk om het zelf uit te vinden.
Winston    posted on 25-01-2006 13:48
Theorie beatmatching op internet. Praktijk zelf geoefend, binnen een week kon ik tragere platen voor 8 van de 10 keer goed mixen.

Check de topic pitch tips op dit forum (bij de MUSIC afdeling) waar ik ook wat tips heb gezet. Als dat niet helpt binnen een maand ben je een moeilijk geval en is het overwegen van een cursus echt de moeite waard.

Als je genoeg geld hebt kun je dat ook doen want je leert waarschijnlijk veel meer dan alleen beatmixen.
Tic Toc
User edit by Winston on 25-01-2006 @ 15:43:38 (32%)
lifetex    posted on 26-01-2006 01:36
nee,

maar ik kan je wel verklappen dat er in utrecht 1tje zit:

http://www.djschoolholland.nl
Mod edit by Lead on 26-01-2006 10:13 (34%)
DJMarco1988    posted on 08-03-2006 16:52
Ikzelf heb in 2004 een dj cursus gevolgd in het jongerencentrum in onze buurt. Ik heb daar echt heel van geleerd. Ik heb daar met Hardstyle leren draaien en dat is best goed gelukt.

Sindsdien wilde ik dj worden en daar ben ik ook nog steeds mee bezig, ok miss niet met Harstyle, maar wel met andere stijlen.

Greetings, Marco
_Ivan_    posted on 08-03-2006 17:02
ik heb geen dj les gevolgd maar ik kan je verzekeren dat als je nog iets zoekt bij de alpha in duiven je zeker wat kunt leren:D
Feel&.Celebrate.Life!
mentheman88    posted on 08-03-2006 17:16
lol, wij kregen les in scratchen bij onze muzieklessen op school. achteraf gezien hadden we een behoorlijk afgeracht dj set staan, ik weet niet eens watvoor merk. later ben ik me pas n beetje in mixen gaan verdiepen. best relax al onze muziek lessen waren alleen maar praktijk.
remixer    posted on 08-03-2006 19:18
Ik heb geen DJ les gehad alleen toen ik bij een lokale omroep begon heb ik een opleiding techniek gedaan maar dat ging hoofdzakelijk om hoe je met zo'n grote dateq bcs 200 om moet gaan en wat radio maken inhoudt.

Het beatmixen heb ik mezelf aangeleerd een jaartje iedere avond 2 uur draaien net zolang ik het kon.

ik draaide toen in een jongeren cenrtum waar ik later zelf ook nog jongens heb leren beatmixen.

Camino    posted on 08-03-2006 19:54
nog nooit dj les gehad... als ik iets niet weet en er meer info over nodig heb, dan kijk ik op het internet (meestal hier :P)
DJMichel    posted on 08-03-2006 19:57
Niet alleen veel oefenen, maar ook ontzettend veel live-sets van bekende dj's luisteren. Klinkt raar maar ik heb daar echt super veel van geleerd.

User edit by DJMichel on 08-03-2006 @ 19:58:16 (13%)
_Ivan_    posted on 08-03-2006 20:26
ik ook,,, dat was ook de eerste dj tip die ik kreeg ontzettend veel luisteren...Happy, laughing
Feel&.Celebrate.Life!
Rush    posted on 08-03-2006 20:44
Je koopt een dj-set, wat moet je daar mee doen?, oefenen en lekker draaien. Als je naar een dj-school gaat dan heb je toch weinig plezier aan je eigen dj-set. Of heb ik dat verkeerd? Als je zelf thuis kunt mixen en uitvinden is dat toch veel leuker, dat is mijn mening!
Bastian    posted on 08-03-2006 21:30
Poster: Rudolph
Je koopt een dj-set, wat moet je daar mee doen?, oefenen en lekker draaien. Als je naar een dj-school gaat dan heb je toch weinig plezier aan je eigen dj-set. Of heb ik dat verkeerd? Als je zelf thuis kunt mixen en uitvinden is dat toch veel leuker, dat is mijn mening!

Na dat je zo'n cursus hebt genomen kun je juist meer plezier hebben met je dj set want je weet hoe het mixen gaat enzo dus lukt het beter en kan je al lkkr mixjes gaan opnemen:p

198 Users online: 127 Guests (71 Unknown)
Pages generated today : 22.987
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.716.378