'digitaal' draaien tips
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DJ_OB    posted on 17-02-2012 22:14
Even een vraagje,

Ik ben in het bezit ?van 2 cdj 1000's en neem als ik buiten de deur moet draaien nog vrij ouderwets wat cd mappen mee.

Nou heb ik echter kennissen beloofd om over een maandje op een groot verjaardagsfeest te draaien voor iemand die 50 wordt. Typisch een feest met mensen van alle leeftijden dus het wordt een erg all-round avondje. Nou heb ik de meeste muziek wel op mijn pc in bezit, maar omdat ik normaal gezien niet op dit soort feesten draai heb ik niet alles op cd staan.

Ik heb niet echt zin om tientallen cds vol te gaan branden zodat ik iedereen tevreden kan houden dus zocht ik een andere oplossing.

Aangezien het eigenlijk maar voor 1 keer is wil ik er weinig, het liefst geen geld aan uitgeven. Wat zijn jullie tips om toch mijn macbook bij het draaien te gebruiken? Traktor op 1 kanaal gooien en dan de spatiebalk als play button gebruiken is natuurlijk een optie maar ik hoop eigelijk dat er wel wat betere alternatieven zijn...

What do you think about 'digitaal' draaien tips ??

Vote :   

MrQreeny    posted on 18-02-2012 10:56
Misschien heb je een midicontroller in welke vorm dan ook? Keyboardje ofzo? Die kan je dan mappen in traktor.
Misschien kan je anders van iemand een controller lenen? Waar en wanneer is het feest?
'Music is the universal language of mankind...'
DJ_OB    posted on 18-02-2012 18:41
Ik heb een korg nanokey, niet meer dan een paar keyboard toetsen maar werkt misschien net wat fijner dan een toetsenbord, zal is kijken of ik daar wat mee kan, bedankt voor de tip!

Het feest is in de buurt van Rotterdam?

Hoe duur is het trouwens om de pioneers d.m.v. timecode te gebruiken als controllers? Is het mogelijk om bijvoorbeeld de cd schijfjes en bekabeling aan te schaffen zonder de software aan te schaffen? Als dit niet al te duur is kan ik dit ook altijd nog doen. Als het bevalt kan ik dan altijd nog netjes de software kopen
MrQreeny    posted on 18-02-2012 18:50
Ja daar ging ik wel vanuit dat het in de buurt van Rdam was... Daarom vroeg ik het ook, misschien durf ik mn eigen setje wel uit te lenen Winking my eye. Timecode heb je denk ik niet zo veel aan, is nl een beetje achterhaald. Je kan eventueel wel cdj400's huren, dat is goedkoper en die hebben midifunctie... Volgens mij ben je dan voor een paar tientjes wel klaar.
DJ_OB    posted on 18-02-2012 18:58
Cdj 400 had ik, 2 jaar geleden verkocht en voor de 1000's gegaan. Had hem beter kunnen houden dus :p

Top aanbod trouwens! Zal het in me achterhoofd houden als ik niks beters kan verzinnen, al is?'s-Gravenzande (zag ik op je website) nog wel een eindje reizen vanaf rotterdam.

RAS    posted on 18-02-2012 19:08
Poster: MrQreeny
Timecode heb je denk ik niet zo veel aan, is nl een beetje achterhaald.

Daar zou ik graag wat meer over horen. Hoe lang is het al achterhaald en waarom? Komen er geen nieuwe time-code systemen meer uit?
MrQreeny    posted on 18-02-2012 19:25
Achterhaald is denk ik niet helemaal het goede woord, maar het gaat de strijd denk ik niet winnen van multimedia-decks zoals de cdj 2000/900, rmp3's, DN-S3700 en dat soort cdspelers. Er valt natuurlijk wel mee te draaien, maar zelf zou ik niet zo snel voor een timecode systeem kiezen.

Ik heb trouwens alleen ervaring met cdspelers, dus misschien is het voor mensen met TT's wel een uitkomst...
User edit by MrQreeny on 18-02-2012 @ 19:27:16 (39%)
Bonchanoize    posted on 18-02-2012 19:42
Heeft er toevallig iemand ervaring met cd-spelers als midi-controllers? Mijn reloops kunnen dat namelijk ook, maar voor ik software en dergelijke begin te kopen, wil ik weten of dat wel betrouwbaar is. Als dit te veel off-topic is, wil ik gerust een nieuw topic openen.
Let the magic begin
DJ_OB    posted on 18-02-2012 19:44
Heb even wat onderzoek gedaan, maar timecode komt als ik het goed begrijp neer op een externe geluidskaart van minimaal 85 euro, nog wat cd's voor iets van 10 euro en nog bekabeling. Dan ben je ex software al 100 euro kwijt.?

Dit is dus zowiezo geen optie aangezien ik eigelijk niet van plan ben de overstap naar digitaal te maken en het maar voor een avondje is.
Larsz    posted on 18-02-2012 20:28
Misschien toch maar een controllertje aanschaffen, hoeft ook niet heel duur te zijn en kan je natuurlijk ook vaker gebruiken. Als je echt je CDJs wil gaan gebruiken moet je inderdaad timecoded cd's kopen, Traktor kastje (of Serato oid) en dan ben je uiteindelijk duurder uit.
MrQreeny    posted on 18-02-2012 22:15
Poster: Bonchanoize
Heeft er toevallig iemand ervaring met cd-spelers als midi-controllers? Mijn reloops kunnen dat namelijk ook, maar voor ik software en dergelijke begin te kopen, wil ik weten of dat wel betrouwbaar is. Als dit te veel off-topic is, wil ik gerust een nieuw topic openen.

Ik heb zelf rmp3a's. Laatst ook eens met Traktor getest. Ik was wel redelijk tevreden, het loopen en beat syncen werkt fantastisch. Daardoor heb je meer tijd over om andere dingen te doen (effecten/acapella's). De effecten aanroepen met je rmp's kan wel, maar dit vind ik nogal omslachtig gemapt (die je overigens zelf kunt aanpassen uiteraard). Het grootste probleem is eigenlijk wanneer ik handmatig wou beatmatchen, dan versprong de pitchfader namelijk in traktor, alsof het signaal niet goed overkwam. Dit is natuurlijk gewoon niet chil. Maar goed, als het goed is heb je een Traktor Lite cdtje erbij gekregen, dus ik zou zeggen probeer het is uit.
Bonchanoize    posted on 18-02-2012 23:57
Kun je zelfs midi met traktor lite? Toch eens proberen, heb al een paar dingen opgezocht, maar het lijkt me allemaal vrij omslachtig.
Let the magic begin
MrQreeny    posted on 19-02-2012 10:53
Ja uiteraard, daarom zit het er juist bij :P Het enige is dat je met de Lite versie maar een half uur kan draaien.

This is an old Topic

No new postings for 4.830 days.
 Post CommentThat would be 161 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

168 Users online: 17 Guests (151 Unknown)
Pages generated today : 60.304
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.668.055