Muziek export naar USB met Rekordbox 1.5.2.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Juelzz    posted on 15-02-2012 20:55
Heren,

Ik draai al enige tijd wekelijks met cdj 2000's in combinatie met mijn 16 GB Kingston USB-stick. Muziek exporteer ik altijd via Rekordbox. USB-stick erin, muziek importeren, muziek analyseren, taggen en exporteren naar mijn USB-stick zodat ik een op genre geordende lijst met muziek heb tijdens het draaien. Werkt altijd perfect, zowel met Rekordbox als tijdens het draaien. Nu wilde ik net muziek exporteren naar mijn USB-stick, maar dit ging niet. Zoals gewoonlijk muziek geimporteerd, geanalyseerd en proberen te exporteren. Maar ik kan geen muziek meer exporteren, heel vreemd. Er is nog genoeg ruimte op de USB-stick en het analyseren was allang klaar.

Iemang hier ervaringen meer en/of enig idee hoe ik het op kan lossen?!

Bij voorbaat dank!

What do you think about Muziek export naar USB met Rekordbox 1.5.2. ??

Vote :   

Dennis1981    posted on 15-02-2012 21:43
Hoe exporteer je ? Slepen of selecteren en doorsturen ?

Ik sorteer eerst op het tabje datum ; selecteer?de nieuwste nummers?allemaal met shift en de pijltjestoetsen.
Druk dan op de?rechtermuisknop terwijl de pijlpunt op de witte nummers staan en kies dan voor?exporteren naar D E F G,?net welke erin zit...?
Juelzz    posted on 16-02-2012 08:13
Ik exporteer op exact dezelfde wijze als je net uitlegt..

Het gaat altijd goed, en nu ineens niet meer, dat vindt ik zo vreemd.
Dennis1981    posted on 16-02-2012 11:08
Heb het zelf gisteravond nog gedaan ongeveer 100 nummers geexporteerd naar mijn harde schijf die ik gebruik icm mijn cdj's?; dus zal niet aan de versie 1.5.2 liggen.

Heb je niet per ongeluk je usb stick beveiligd tegen bijschrijven ?
djcanta    posted on 16-02-2012 11:08
vreemd... probeer 't eens met een geheel geformateerde USB-stick? kijken wat ie dan doet...
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
Dennis1981    posted on 16-02-2012 11:27
Poster: djcanta
vreemd... probeer 't eens met een geheel geformateerde USB-stick? kijken wat ie dan doet...

?
Ja, is op zich wel een goeie, doet ie het alleen bij die ene stick niet of bij geen enkele stick ?
Juelzz    posted on 16-02-2012 18:58
Bedankt voor jullie reacties!

Het is al vaker gelukt met rekordbox 1.5.2. dus daar ligt het idd niet aan. Ik heb het nog niet geprobeerd met een andere stick. Is het mogelijk om alles van deze schijf te kopieren naar een andere usb-stick, zonder dat alle content van de rekordbox verloren gaat? Hiermee bedoel ik het uitlezen en al mijn aangepaste tracks.

Ik ga er van het weekend mee aan de slag en kom er zeker op terug, bedankt alvast!
Dennis1981    posted on 16-02-2012 22:29
Moet je niet alleen het mapje 'contents' doorverhuizen ; maar ook de verborgen map met daarin de rekordboxgegevens.

Heb zelf een keer een harde schijf die volstond met door rekordbox geanalyseerde nummers in zijn geheel gekopieerd naar een andere harde schijf ; sluit em aan op een cdj2000, en helemaal niets zichtbaar als geanalyseerd...

Moest toen op locatie alles opnieuw?importeren in rekordbox, laten analyseren en weer terug exporteren, best omslachtig.
User edit by Dennis1981 on 16-02-2012 @ 22:30:14 (1%)
Juelzz    posted on 17-02-2012 16:49
Ik sta nu op het punt om alle gegevens van mijn USB-stick te kopieren naar de pc. De map Contents en de 'onzichtbare' map PIONEER. Als ik dan mijn USB-stick formatteer en beide mappen weer naar de USB-stick schrijf moet de cd spelers het gewoon uitlezen als geanalyseerd?

Andere vraag, wat is het beste, NTFS of FAT32?
Lead    posted on 17-02-2012 16:55
De content van Rekordbox zit in je computer, de USB stick is slechts een copy van wat in je computer zit als het goed is. Je kunt deze dus, als je het gebruikt zoals het hoort, gewoon formateren (ALTIJD FAT32, niets anders) en opnieuw je selectie exporteren naar de USB stick.

Je importeerd eigenlijk alleen muziek bestanden vanaf je harde schijf in je computer, externe drives gebruiken kan vertraging opleveren bij exporteren (2x data overdracht tussen computer en device via USB poort)

Als je gedraaid hebt stop je je device in je rekordbox computer, sleecteerd alle tracks en drukt op 'Update Collection' om je live gemaakte Cue/Loop punten te importeren naar je rekordbox.

Er is nooit een noodzaak om met de hand files te copieren van je device, dit is trouwens ook iets waar Rekordbox geen rekening mee houd.
Let the BASS be louder
Juelzz    posted on 17-02-2012 17:02
Ik begrijp wat je bedoelt. Het probleem is echter dat er onlangs een back-up is teruggezet op mijn pc. Rekordbox schreef toen al mijn bestanden naar de C schijf. Zodoende ben ik deze geanlyseerde nummers kwijt. Het kost me dus ontzettend veel werk om alles opnieuw in de collectie te plaatsen, te analyseren en opnieuw te exporteren.

Ik heb alle inhoud van de stick naar de pc gekopieerd. Ik ben nu de stick aan het formatteren. Is het mogelijk om nu die data, die van de stick af komt, handmatig terug te kopieren naar de stick zodat er geen problemen optreden in rekordbox en of de cdj? Anders moet ik namelijk zo'n 300 tracks opnieuw analyseren..
Lead    posted on 17-02-2012 17:16
300 tracks ... Happy, laughing

Ik zou ze gewoon importeren, dat zijn niet zoveel nummertjes en zal ongeveer een uurtje duren maximaal denk ik. In mijn Rekordbox Collectie staan 20.000+ tracks, dat duurt 2 dagen en een beetje. Die 300 tracks moeten snel klaar zijn... dat mag niet lang duren iig (afhankelijk van je comuter en de snelheid van de drive waar ze op staan)

Technisch gezien kun je de mappen cop[ieren als je de rechten maar gelijk maakt en de hidden folder ook weer verborgen maakt. Maar dat heb ik nog nooit geprobeert, ik exporteer altijd mijn stickje opnieuw.
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 17-02-2012 17:16 (58%)
Juelzz    posted on 17-02-2012 17:23
Ik denk dat ik dat maar ga doen. Het probleem is niet het importeren, maar het hernoemen, groeperen etcetera. Mijn USB-stick is nu geformatteerd, ik ga alles in rekordbox zetten en maar opnieuw exporteren.

Bedankt voor de reacties!
Lead    posted on 17-02-2012 17:27
Als je dingen in Rekordbox wijzigd veranderen de ID3 tags, deze worden ingelezen bij importeren. Het enige wat je kwijt zou kunnen zijn (als je alles hebt gedaan zoals het hoort) zijn je playlisten. De rest zit opgeslagen bij het bestand, als je tenminste deze niet gebruikt via de Bridge (iTunes)
Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 4.829 days.
 Post CommentThat would be 161 months
or a whopping 13.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 7 Guests (112 Unknown)
Pages generated today : 25.605
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.315.735