DJJurie in tha house! even voorstellen > bio
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jurie    posted on 15-02-2012 20:34
Hallo mensen

Sinds paar dagen ben ik dan ook eindelijk actief op DJresource.

Wie ben ik eigenlijk vraagt men zich hier af. Het is idd wel zo netjes om mezelf voor te stellen.
Hier onder soort van biografie van mij.?

DJNaam: DJJurie
Echte naam: Jurie
Leeftijd: 24
Komt uit:?Emmen (na de zomer waarschijnlijk Amsterdam)
Jaren ervaring: sinds 2006 dus uhhhh.... 6 jaar.
Stijl:?Ik ben allround DJ, dus eigenlijk van alles. Draai het liefst club/house en trance.?
Verder info? Vraag maar.
?

Het begon allemaal in 2004 toen mijn broer (overleden aug 2010) zijn DJ apparatuur aan mij gaf. Hij had er geen tijd meer voor wegens zijn studie en had er sowieso geen plannen mee om met DJ-en verder te gaan. Twee riem aangedreven draaitafels en een kleine mixer (zonder EQ) kreeg ik van hem. Geen enkel idee hoe alles werkte maar gewoon proberen en al doende werd ik wijzer.

Na een paar weken ging het mixen van platen steeds beter. Ik had toen nog geen cd spelers.

Een half jaar later ging het kleine mixertje kapot, waarschijnlijk door erg veel gebruik. Ik heb toen een grotere mixer gekocht met meer mogelijkheden en natuurlijk met EQ. Maar ook twee direct drive draaitafels (die heb ik nog steeds). Ik kwam er achter dat het best prijzig was om platen te kopen dus ik zocht een alternatief. Ik kwam via, via een midicontroller tegen. De hercules DJ console. Zo kon ik toch tracks mixen die ik (nog) niet op plaat had. Maar ik vond het niet echt mixen. Het pcprogramma (Virtual? DJ) deed eigenlijk al veel werk voor je maar ik had niks anders!

Het is inmiddels zomer 2005 ik kreeg wat gigs. Wat feesten, vooral particuliere feestjes, maar ook schoolfeesten kwamen er tussendoor. Ik kwam erachter dat ik dit wel erg leuk vond. Dus ik ging nog meer tijd besteden aan de muziek. Beter leren mixen, nieuwe technieken aanleren.

Kijkende naar grote DJ?s hoe zij het doen en mij eigen draai er aan geven.

Begin 2006. Ik wilde wel es wat meer dan die schoolfeesten enzo. Draaien in een discotheek of kroeg leek me erg vet. Ik kreeg die kans in zomer 2006. Ik ben toen voor 8 weken naar Terschelling gegaan. Ik was eigenlijk een vakantie aan t boeken op dat eiland op de wel bekende en misschien wel beruchte (jongeren)camping ?Appelhof?. Op de site stond dat er een nieuwe discotheek werd gebouwd en die moest voor de zomer af zijn. In juni ben daar heen gegaan voor paar dagen om te helpen met keuze van apparatuur en helpen met installeren ervan. 3 weken later was ik weer terug, om vervolgens 8 weken daar te blijven. Elke week 3 keer een feest te maken. Dit was een TOPervaring. Gedraaid met bekende DJ?s van radio 538, maar ook met grote namen zoals Mark Norman en Erick E. Veel geleerd deze periode. Ik had een aardig zakcentje verdiend. Toen ik thuis was gelijk de Pioneer CDJ800 Mk2 besteld met een nieuwe mixer Synq SMX 2 (beetje vergelijkbaar met Pioneer DJM700 alleen stukken goedkoper). Zo kon ik mijn mixtechnieken steeds naar een hogere level brengen. En ook het pc mixen liet ik zoals was. Ik vond dat niks. Ik vind dat meer programmeren dan mixen. Hier en daar draaide ik discotheken of feesten.

Zomer 2007 ben ik naar Blanes, Lloret en Rimini gegaan om daar te draaien. Hele andere ervaring dit was meer feestcafe. Kwam erachter dat dit niet helemaal mijn ding is maar toch wel weer mooie ervaring rijker. Andere DJ?s ontmoet en zo mijn kennis weer uitgebreid.

Zomer 2008. Na wat zoeken op het internet kwam ik op de site van X-bar in Bodrum, Turkije.

Grote bekende populaire discotheek daar. Dat leek me wel wat en voor dat ik wist zat ik in t vliegtuig naar

Turkije. Hier kwam ik erachter dat discotheken mijn ding is. Lekkere beats mixen. Het mooiste wat er is: mensen uit je dak zien gaan op jou muziek!.
Mijn motto is dan ook: hebben de mensen (publiek) het naar hun zin, dan heb ik dat ook! Je draait immers voor het publiek en niet alleen voorzelf.

?

Tegenwoordig werk ik voor LA DJ?s boekings agency en heb ik een complete drive in show.

Voor alle soorten feesten ben ik in te huren. Daarnaast draai ik nog regelmatig in kroegen en cafes.

Sinds aantal maanden geef ik ook een DJ cursus vooral bedoeld voor beginnende DJ's.
Ik deel graag mn kennis en kunde met beginnende DJ's. Om ze zo een stuk op weg te helpen.
In een ander topic kan je daar informatie over vinden.

Binnenkort breng ik mijn DJcarriere weer een stapje verder. Een eigen track maken. In samenwerking met een andere DJ die in Ierland woont. Plan is om de track zo rond de zomer uit te brengen.

Wie weet krijgen jullie hier op DJ Resource de primeur!?

Iemand mening wat voor een plaat het moet worden???

Cheers!
DJJurie

http://soundcloud.com/djjurie2/djjurie-mirage-in-the-mix??Mix gebasseerd op Mirage van Armin van Buuren.

http://soundcloud.com/djjurie3/djjurie-springbreak-2011

http://soundcloud.com/djjurie3/djjurie-back-to-summer-2011

http://soundcloud.com/jurieeeftink/djjurie-sensation-celebrate-life-with-house

User edit by Jurie on 15-02-2012 @ 21:24:58 (19%)

What do you think about DJJurie in tha house! even voorstellen > bio ??

Vote :   

Luxx    posted on 15-02-2012 20:43
je schrijft dat je het tof vind om mensen los te zien gaan op jouw muziek, maar waar kan je zoiets vinden dan? heb je ergens muziek online staan van jezelf?

en ik zou overigens vooral een plaat maken die je zelf tof vind en helemaal achter staat. niet wat een menigte online van je vraagt.
www.mothermusic.nl
Jurie    posted on 15-02-2012 20:44
Poster: Luxx
je schrijft dat je het tof vind om mensen los te zien gaan op jouw muziek, maar waar kan je zoiets vinden dan? heb je ergens muziek online staan van jezelf?

Ja?ik heb?wel demomixen online staan. Zal binnenkort es even nieuwe maken en die op soundcloud zetten.
Staat wel wat op soundcloud dat is vrij oud.

http://soundcloud.com/djjurie2/djjurie-mirage-in-the-mix??Mix gebasseerd op Mirage van Armin van Buuren.

http://soundcloud.com/djjurie3/djjurie-springbreak-2011

http://soundcloud.com/djjurie3/djjurie-back-to-summer-2011

http://soundcloud.com/jurieeeftink/djjurie-sensation-celebrate-life-with-house

User edit by Jurie on 15-02-2012 @ 21:24:47 (100%)
Luxx    posted on 15-02-2012 20:58
maar dan is het dus niet mensen die los gaan op je eigen muziek Thumbs Up?

maar in ieder geval wel veel ervaring zie ik dus. zal wel goed zitten met die cursussen
www.mothermusic.nl
MrQreeny    posted on 15-02-2012 21:06
Klinkt allemaal leuk, ik hoop dat je je eerste indruk hier op DJR wel een beetje bij kan stellen, want die is niet bijster goed. Waar ik ook ?cht niet tegen kan zijn spellingsfouten (vooral aangezien je 24 schijnt te zijn). Ben je nooit naar school geweest of heb je dyslexie oid?
'Music is the universal language of mankind...'
Jurie    posted on 15-02-2012 21:09
Poster: MrQreeny
Klinkt allemaal leuk, ik hoop dat je je eerste indruk hier op DJR wel een beetje bij kan stellen, want die is niet bijster goed. Waar ik ook ?cht niet tegen kan zijn spellingsfouten (vooral aangezien je 24 schijnt te zijn). Ben je nooit naar school geweest of heb je dyslexie oid?

dyslexie
idd erg irritant Kan er weinig aan doen
maartenw    posted on 15-02-2012 21:36
leuke text!

Maar lees ik nou dat je gewoon naar bijvoorbeeld Turkije bent gegaan zonder enige afspraak ofzo? Je bent dus eigenlijk gewoon in het vliegtuig gestapt en daar heen gevlogen en gevraagt of je daar mocht draaien?
Lijkt me best een groot risico...
MichaelMiller    posted on 15-02-2012 21:54
Mijn 1e indruk is in ieder geval al wel bijgesteld.
Welkom!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Danekato    posted on 15-02-2012 22:07
Leuke intro en leuk om te lezen op welke manier jij je hebt kunnen ontwikkelen!
Maar inderdaad ook de vraag, Turkije super vet, maar gewoon gegaan?
MrQreeny    posted on 15-02-2012 22:49
Poster: hardwell
dyslexie
idd erg irritant Kan er weinig aan doen

Oke, dan valt jou niet zoveel te verwijten. Winking my eye
'Music is the universal language of mankind...'
Bartjens    posted on 15-02-2012 22:50
Welkom op DJR?Cool

Mooie lijst met ervaring zo te zien! Hopelijk hebben de eerste reacties op je topics je niet te veel afgeschikt en kun je hier je draai vinden Happy, laughing

Wat wordt je nieuwe gebruikersnaam hier?
www.djbrowbeat.com
MoXeGy    posted on 15-02-2012 22:54
Welkom op djr!
DJADMIN    posted on 15-02-2012 22:55
Ik vind het wel erg vreemd dat je op je website allemaal mashups zet met jouw naam er voor...die helemaal niet door jou gemaakt zijn....daar knap ik dan wel weer op af...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Jurie    posted on 15-02-2012 23:54
Poster: Bartjens
Welkom op DJR?Cool

Mooie lijst met ervaring zo te zien! Hopelijk hebben de eerste reacties op je topics je niet te veel afgeschikt en kun je hier je draai vinden Happy, laughing

Wat wordt je nieuwe gebruikersnaam hier?

Nou eerlijk gezegd wel een beetje. Misschien zelf ook beetje om gevraagd. maarja?

weet ik nog niet. Moderator PM gestuurd. Denk gewoon mn eigen naam
Jurie    posted on 15-02-2012 23:56
Poster: Danekato
Leuke intro en leuk om te lezen op welke manier jij je hebt kunnen ontwikkelen!
Maar inderdaad ook de vraag, Turkije super vet, maar gewoon gegaan?

Turkije was uiteindelijk supervet. Toen ik daar net was viel t zwaar tegen. Accomidatie zonder airco bijvoorbeeld.
Uiteindelijk allemaal goed gekomen en vette tijd gehad.
Limb-Girdle    posted on 16-02-2012 00:30
Nou eerlijk gezegd wel een beetje. Misschien zelf ook beetje om gevraagd. maarja?

weet ik nog niet. Moderator PM gestuurd. Denk gewoon mn eigen naam

Welkom! Leuk intro inderdaad, bij het lezen van je andere topic waarin je verwees naar je website kwam je mij heel anders over - waarbij mijn geplaatste trol opmerking niet helemaal handig was.

Om je username te veranderen moet je Wim of Lead even een mail sturen. Moderators kunnen namelijk geen gebruikersnaam veranderen!

Veel succes op het forum!!
Where the music meets the deejay!
Jurie    posted on 16-02-2012 00:50
Poster: Limb-Girdle
BR>

Welkom! Leuk intro inderdaad, bij het lezen van je andere topic waarin je verwees naar je website kwam je mij heel anders over - waarbij mijn geplaatste trol opmerking niet helemaal handig was.

Om je username te veranderen moet je Wim of Lead even een mail sturen. Moderators kunnen namelijk geen gebruikersnaam veranderen!

Veel succes op het forum!!

Thanks. Nog enigzins mn reputatie goed maken lol
Maracas    posted on 16-02-2012 00:55
Poster: DJADMIN
Ik vind het wel erg vreemd dat je op je website allemaal mashups zet met jouw naam er voor...die helemaal niet door jou gemaakt zijn....daar knap ik dan wel weer op af...

Welkom!

Toch vraag ik me af wat je antwoord op deze opmerking is, je ontwijkt hem wel namelijk Happy, laughing En als je je naam wilt zuiveren.. Cool

Verder wel een leuke bio Winking my eye
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Jurie    posted on 16-02-2012 01:24
Poster: Maracas
Welkom!

Toch vraag ik me af wat je antwoord op deze opmerking is, je ontwijkt hem wel namelijk Happy, laughing En als je je naam wilt zuiveren.. Cool

Verder wel een leuke bio Winking my eye

Ik heb ze nagemaakt en hier en daar zijn ze niet helemaal hetzelfde.
Die andere mixen die je zag staan op mn website zijn wel 100% van mij.
Op mn website gaat t vooral om even laten horen wat voor een muziek ik draai.
En niet zozeer of t van mij is ja of nee. Als je daar een of andere vage naam neer zet knappen mensen af.
Ik snap je punt wel. Mixen die onderaan mn bio staan zijn ook van mijzelf 100%.
Zal binnenkort eens nieuwe mix maken. Ze zijn al wat verouderd.

Bedoeling is ergens rond de zomer eigen track uit brengen.
Ik heb daar nog geen ervaring mee. Als mensen tips hebben?!
User edit by Jurie on 16-02-2012 @ 01:26:46 (8%)
Dennis1981    posted on 16-02-2012 11:02
Bedoeling is ergens rond de zomer eigen track uit brengen.
Ik heb daar nog geen ervaring mee. Als mensen tips hebben?!

Misschien staat er ergens hier op het forum wel een site van iemand die het voor 20 euro per uur kan uitleggen Thumbs Up
Roov    posted on 16-02-2012 11:06
Na een beetje slechte start op DJR, toch welkom! Happy, laughing
Jurie    posted on 16-02-2012 11:15
Poster: Dennis1981
Misschien staat er ergens hier op het forum wel een site van iemand die het voor 20 euro per uur kan uitleggen Thumbs Up

haha lol Cool
Jurie    posted on 16-02-2012 11:15
Poster: Roov
Na een beetje slechte start op DJR, toch welkom! Happy, laughing

Thanks!
Winston    posted on 18-02-2012 22:08
Welkom Jurie
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 4.964 days.
 Post CommentThat would be 165.5 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

214 Users online: 52 Guests (162 Unknown)
Pages generated today : 57.401
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.329.181