Meisjes en jongens de mazzel! Ik stop met DJR (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

bambamstudio    posted on 13-02-2012 08:20
Ik erger me steeds meer aan de kinderen op dit forum en de reacties van een aantal op posts, van mij, en op andere leden. Niet dat ik me aangevallen voel, of niet tegen kritiek over weerwoord kan, maar vele snappen niet dat een forum ook, en wellicht vooral een plaats is voor discussie.

De meese leden hier zijn denk ik er nog niet aan toe een goede discussie aan te gaan. En tja, misschien snapik jonge mensen steeds minder. Met andere woorden: Ik voel me hier dus niet meer thuis, dus bij deze stop ik met posten en lezen van dit forum. (de reacties hier lees ik natuurlijk nog wel) Succes in alles wat je doet, wellicht komen we elkaar nog wel eens tegen.

tegen de mensen die ik via dit forum persoonlijk ken en hebt ontmoet hier, en ook op bijvoorbeeld dancefair, jullie weten me wel te vinden, zie je snel!!

Marc
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 13-02-2012 @ 08:50:24 (10%)

What do you think about Meisjes en jongens de mazzel! Ik stop met DJR ??

Vote :   

Luxx    posted on 13-02-2012 23:38
het is jammer, maar het is een trend die zich al jarenlang voordoet op meerdere fora lijkt het wel. dat is ook de reden dat ik steeds minder aanwezig ben en eigenlijk nooit meer post op diverse fora. mensen moeten eens leren dat een discussie winnen op een forum nietszeggend en retarded is. tevens is de jaloezie de sommigen naar elkaar hebben is bizar. ook word een forum als deze veel te serieus genomen alsof het 1 hechte groep is die elkaar aan succes gaat helpen. het omgekeerde is het juist. zodra 1 member een beetje momentum heeft en lekker bezig is en zijn geld kan verdienen met hetgene wat voor het grootste gedeelte van de members hier een hobby is en zal blijven, dan zal diegene bijna niet of totaal niet meer omkijken naar een forum als dit. en waarom is dat? als iemand op een bepaald niveau geen hulp nodig heeft van een forum als deze is het verspilde moeite om er tijd in te blijven investeren. het klinkt misschien een beetje somber en cru maar het is gewoon de waarheid. er zijn een aantal members van DJR die in hun begintijd van hun carriere toegewijde members waren en zodra ze goed geld begonnen binnen te slepen waren ze nergens meer te bekennen. zo gaat dat nu eenmaal.

zie het forum gewoon voor wat het is. een plek waar je nieuwtjes deelt en leest en je kan vragen om hulp en feedback op je tracks of mixes (en natuurlijk ondeskundig advies dat vaak afwijkt van wat het meest logische zou zijn! Thumbs Up ). en dan het belangrijkste: ACCEPTEER DE FUCKIN FEEDBACK. in de verdediging schieten over teruggekregen feedback is echt beyond alle andere forum zonden. ik ben niet eens gequalificeerd om te dealen met dat niveau retard.

en dat was wat ik te zeggen had! niks persoonlijk tegen members want ik ken ondertussen niemand meer van de huidige leden, maar dit is ongeveer algemene situatie op dit forum en andere. voel je niet persoonlijk aangesproken, maar ik zeg gewoon hoe ik het zie.

hopelijk heb ik niemand nu op de verkeerde manier in zijn poeperd genomen en word ik morgen wakker met maar liefst 0 aanvallende reacties onder me.
ಥ◡_ಥ◡
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 13-02-2012 @ 23:44:17 (41%)
Tekhead    posted on 14-02-2012 01:14
Hoepsa, ben een paar dagen niet op bezoek geweest en bij de eerste Topic dat ik in beeld kreeg was dit topic, ff lezen en zag ook dat Sebasz moderator af is, tekhead ff updaten Happy, laughing en sommige hier ff remonteren voor het weer kompleet fout loopt!

Ik ben verbaasd en ook weer niet verbaasd over de beslissing van Marc en kan zijn ongenoegen mss nog beter plaatsen dan de meeste hier, niet omdat ik hem persoonlijk ken, maar omdat wij van zowat dezelfde generatie zijn, waar ik mee bedoel, dat wij nog van de Analoge tijd komen, een tijd waar er nog veel persoonlijk contact was, waardoor het taalgebruik niet te ruw, te bot, of onbeschoft overkomt zoals dat met huidige communicatie-middelen veelal wel het geval is ! Wat bedoel ik hiermee: dat begrijpend lezen in 'NIET chat, sms of computertaal' ook een kunst is voor vele jongeren ! Meningen, uitspraken, korte antwoorden, kleine sneer, etc... van een ander (ouder) member worden onmiddellijk als een persoonlijke aanval, of belediging of weet ik veel aanzien, en op dat punt loopt het al fout, anderen zijn weer te nieuwsgierig naar zaken die een member strikt priv? wil houden, maar ze respecteren dat niet, weer anderen willen steeds hun gelijk halen of willen imponeren door uit te pakken met allerlei technische tralala en ga zo maar door. Ik haal deze voorbeelden aan, omdat ik weet dat ze bij Marc van toepassing zijn of geweest zijn, ik ga niet alle voorbeelden aanhalen, bepaalde personen weten waarover ik het heb, de anderen moeten maar searchen.

Marc is niet de man van de ellelange onderbouwde kommentaar, of overal de bron bij vermelden of specificieren, en ook niet de man van oeverloze discussie's, maar wel de man die vanalles weet en kan over muziek en producen, hard en software, en nog geen klein beetje ook. Wat Marc, en ook mezelf, aan vele newbies en heel jonge members stoort, is dat ze geen flauw benul hebben, hoelang, hoeveel tijd, geduld en geld dat allemaal heeft gekost om zover te geraken en zoveel te kennen. Ze denken dat ze het allemaal beter weten en willen dat ook tot treurnis herhalen en laten merken, dat ze de kenner zijn ! ?Weet tegen wie je bezig bent is al een goed begin, en soms 2 keer de reply lezen kan ook al serieus helpen.
Ik heb in mijn beginjaren met mijn uitspraken, woordenschat en taalgebruik ook ongewild heftige woordenwisselingen gehad omdat ze in het Vlaams of Antwerps dialect iets anders betekende dan in jullie Nederlandse woordenschat waardoor zaken die als grap bedoeld waren, voor de andere als een belediging klonk met een hele hoop over en weer gelul als gevolg, probeer bij het posten en reply'n er dan ook rekening mee te houden zodat niet elk topic moet eindigen in over en weer tieren en schelden, een goede en juiste communicatie is de basis van elk succesvol Forum !

In dit forum is alleen de muziek belangrijk, niet de leden, niet hun merk van gear, de status of naambekendheid, financiele armslag of het aantal boekingen, maar kennis en bereidwilligheid tot helpen van anderen, zonder je wil op te dringen, en respect voor anderen hun voorkeuren. Hiermee staat of valt dit forum, laten we dat dus nooit vergeten !

Mark, bedankt voor je aandeel in het djr verhaal.?

Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
RAS    posted on 14-02-2012 05:17
Poster: Lead
... en de gebruikers bepalen hoe het zich ontwikkeld.

Dat is slechts ten dele waar Lead. Een aantal goede moderators die actief alle flames verwijderen, waarschuwingen uitdelen en tenslotte bans opleggen kunnen een forum een veel prettigere sfeer geven. De vervelende mensen worden zo de mond gesnoerd en als die posts helemaal verwijderd worden merkt niemand er wat van. Als je alleen mensen er op aanspreekt en de flames laat staan, dan blijft de slechte sfeer zichtbaar en aanwezig. Het is censuur, maar zo breng je de aandacht voor de waardevolle posts meer naar boven en gaat de kwaliteit van het forum omhoog. Het is aan de admin en moderators hoe ver hierin gegaan moet worden.

Tuurlijk moeten mensen nadenken als ze iets posten, maar als de sfeer slecht is, dan word er wat mij betreft niet genoeg gemod.
User edit by RAS on 14-02-2012 @ 05:21:42 (49%)
Dav3    posted on 14-02-2012 07:39
Ik begrijp het helemaal. Ook ik post steeds en steeds minder om dezelfde redenen als Marc.
Ik zal niet zeggen dat ik definitief het forum verlaat maar het zal zolang het op deze manier blijft wel op een erg laag pitje zijn.

Ik denk inderdaad dat het er ook wel mee te maken heeft zoals Tekhead het beschrijft; ik ben zelf ook een 30er.?

Hoop dat het in de nabije toekomst allemaal weer wat leuker kan worden en hoop dat Marc dan ook weer vrolijk mee zal gaan posten.

www.everybeat.nl
Dolivieira    posted on 14-02-2012 08:05
Ik vind het jammer dat er weer een member met veel know how verdwijnt van het forum. AL heb ik het iedee dat die over een tijd wel weer boven komt drijven. Ik denk dat er laatste tijd veel mensen op het forum zitten die denken dat ze alles weten en niet tegen kritiek kunnen. Ook overal zitten tegenwoordig mensen met korte lontjes. ook ik zit er niet elke dag meer op van wege de sfeer en het nivo van de discussies. Jammer dit. Marc succes en we zien mekaar wel op andere forums.

Verder sluit ik me volledig aan bij het verhaal van Tekhead.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 14-02-2012 @ 08:08:00 (13%)
Roov    posted on 14-02-2012 08:17
Het lijkt hier wel een begravenis Winking my eye
Dolivieira    posted on 14-02-2012 08:24
Als het zo door gaat wel. Rover. Er zijn al veel mensen verdwenen waaronder een paar hele goede die veel ervaring hadden waar je veel van kon leren. Maar het is niet alleen hier op het forum of andere fora's. Je ziet het ook in de maatschappijen. Mensen zijn hufterig en egoistische. Niet iedereen maar je ziet het wel steeds meer.
Roov    posted on 14-02-2012 09:28
Poster: Dolivieira
Als het zo door gaat wel. Rover. Er zijn al veel mensen verdwenen waaronder een paar hele goede die veel ervaring hadden waar je veel van kon leren. Maar het is niet alleen hier op het forum of andere fora's. Je ziet het ook in de maatschappijen. Mensen zijn hufterig en egoistische. Niet iedereen maar je ziet het wel steeds meer.

En wij zijn er beiden al lang genoeg om te weten dat het eerst wel anders was.
Dolivieira    posted on 14-02-2012 10:47
Is ook zo. Daarom vind ik het jammer dat Marc deze beslissing heb genomen.
MoXeGy    posted on 14-02-2012 10:54
Tegenwoordig is het de 'ik' maatschappij Winking my eye
Dolivieira    posted on 14-02-2012 14:02
Inderdaad.
Jayro    posted on 14-02-2012 16:20
Poster: MoXeGy
Tegenwoordig is het de 'ik' maatschappij Winking my eye

precies dit dus.
Avez    posted on 14-02-2012 18:17
Ik merk dat er echt weinig activiteiten zijn op djr nu,
veel mensen stoppen er dus mee.
er worden weinig nieuwe berichten gepost dat is toch best jammer.
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Jayro    posted on 14-02-2012 18:27
Poster: allremix
Ik merk dat er echt weinig activiteiten zijn op djr nu,
veel mensen stoppen er dus mee.
er worden weinig nieuwe berichten gepost dat is toch best jammer.

Er wordt genoeg gepost, alleen allemaal zonder inhoud. Neem een voorbeeld aan het nieuwste topic 'Zoekfunctie'. Dat geeft wel aan hoe hoog het niveau tegenwoordig is op dit forum.
Avez    posted on 14-02-2012 18:56
#jayro, gelukkig is charcasme er nog wel, ik vind het erg jammer. ik hoop dat er toch weer mensne met ervaring gaan posten want ik weet dat die er zijn!
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Lead    posted on 14-02-2012 18:59
Poster: Jayro
...Neem een voorbeeld aan het nieuwste topic 'Zoekfunctie'. Dat geeft wel aan hoe hoog het niveau tegenwoordig is op dit forum....

Dit is een bug en is gepost in het verkeeerde forum, maar is inmiddels al afgehandeld en verplaatst naar waar hij hoort.... Winking my eye
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 14-02-2012 23:55
Denk ook wel dat Marc ooit terug komt bovendrijven, als hij merkt dat het terug goed zit.

Een van de redenen waarom oudere members hier stelselmatig verdwijnen is omdat ze zich hier eigenlijk nutteloos vinden, er wordt nog zeer zelden naar hun mening of kennis gevraagd en hebben ze ook niet meer de ambitie om alle evolutie's ?op de voet te volgen, waardoor er uiteraard nog weinig raakpunten zijn om over te debateren. Tegenwoordig moet het allemaal blitz en blincky zijn, met zoveel mogelijk knopjes, toeters, lichtjes en bellen, anders hoor je er niet bij. Ook de mentaliteit is grondig gecrashed, want vele willen dj worden om de verkeerde reden, staren zich blind op het succes van een paar grootheden, blitse auto's, knappe babe's en dikke bankrekening en al de rest is gelul, maar het belangrijkste kennen ze niet: Muziek knowledge, het ontstaan en de evolutie van de muziek, nooit stellen ze er nog vragen over, of wordt er nooit nog eens gezellig geburt op de LL, en dat is zo jammer, aaan dit probleem kan iedereen meewerken.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Larsz    posted on 15-02-2012 17:53
Poster: Jayro
Er wordt genoeg gepost, alleen allemaal zonder inhoud. Neem een voorbeeld aan het nieuwste topic 'Zoekfunctie'. Dat geeft wel aan hoe hoog het niveau tegenwoordig is op dit forum.
 Dat was gewoon een bug en heeft verder niks met het niveau op deze website te maken.
Martullia    posted on 15-02-2012 19:34
Poster: RAS
Poster: Lead
... en de gebruikers bepalen hoe het zich ontwikkeld.

Dat is slechts ten dele waar Lead. Een aantal goede moderators die actief alle flames verwijderen, waarschuwingen uitdelen en tenslotte bans opleggen kunnen een forum een veel prettigere sfeer geven. De vervelende mensen worden zo de mond gesnoerd en als die posts helemaal verwijderd worden merkt niemand er wat van. Als je alleen mensen er op aanspreekt en de flames laat staan, dan blijft de slechte sfeer zichtbaar en aanwezig. Het is censuur, maar zo breng je de aandacht voor de waardevolle posts meer naar boven en gaat de kwaliteit van het forum omhoog. Het is aan de admin en moderators hoe ver hierin gegaan moet worden.

Tuurlijk moeten mensen nadenken als ze iets posten, maar als de sfeer slecht is, dan word er wat mij betreft niet genoeg gemod.
  Volgens mij geld in Nederland een vrije menings uiting en zelf als iemand vervelend en onbeschoft is moet hij zijn zegje kunnen doen Cool

DJADMIN    posted on 15-02-2012 19:47
Poster: Martullia
Volgens mij geld in Nederland een vrije menings uiting en zelf als iemand vervelend en onbeschoft is moet hij zijn zegje kunnen doen Cool

Oneens, als je iets te melden hebt, doe je dat - ook op een forum - op een nette manier. Iets met normen en waarden....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MoXeGy    posted on 15-02-2012 19:51
Ben het met DJAdmin eens. ALs iedereen zomaar zijn frustraties uit en onbeschoft gaat doen dan is dit forum over 2 dagen dood Winking my eye
unknown    posted on 15-02-2012 22:23
Poster: DJADMIN
Oneens, als je iets te melden hebt, doe je dat - ook op een forum - op een nette manier. Iets met normen en waarden....

ik ben het ook helemaal eens met djadmin!
hou het gewoon netjes op de site.
rmp3 A - rmx 40 blackfire - rmp3 A
Sebasz    posted on 15-02-2012 22:29
Oke nou doei he Cool
mrmagix    posted on 15-02-2012 22:32
Ja, hou je goed h? Sebasz.

Hopelijk voel je je ergens anders wel meer op je plaats.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
venzi    posted on 15-02-2012 22:36
het gaat nergens meer over,
?
Mijn mening sorry... Happy, laughing

339 Users online: 297 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 36.149
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.555.064