Hoepsa, ben een paar dagen niet op bezoek geweest en bij de eerste Topic dat ik in beeld kreeg was dit topic, ff lezen en zag ook dat Sebasz moderator af is, tekhead ff updaten

en sommige hier ff remonteren voor het weer kompleet fout loopt!
Ik ben verbaasd en ook weer niet verbaasd over de beslissing van Marc en kan zijn ongenoegen mss nog beter plaatsen dan de meeste hier, niet omdat ik hem persoonlijk ken, maar omdat wij van zowat dezelfde generatie zijn, waar ik mee bedoel, dat wij nog van de Analoge tijd komen, een tijd waar er nog veel persoonlijk contact was, waardoor het taalgebruik niet te ruw, te bot, of onbeschoft overkomt zoals dat met huidige communicatie-middelen veelal wel het geval is ! Wat bedoel ik hiermee: dat begrijpend lezen in 'NIET chat, sms of computertaal' ook een kunst is voor vele jongeren ! Meningen, uitspraken, korte antwoorden, kleine sneer, etc... van een ander (ouder) member worden onmiddellijk als een persoonlijke aanval, of belediging of weet ik veel aanzien, en op dat punt loopt het al fout, anderen zijn weer te nieuwsgierig naar zaken die een member strikt priv? wil houden, maar ze respecteren dat niet, weer anderen willen steeds hun gelijk halen of willen imponeren door uit te pakken met allerlei technische tralala en ga zo maar door. Ik haal deze voorbeelden aan, omdat ik weet dat ze bij Marc van toepassing zijn of geweest zijn, ik ga niet alle voorbeelden aanhalen, bepaalde personen weten waarover ik het heb, de anderen moeten maar searchen.
Marc is niet de man van de ellelange onderbouwde kommentaar, of overal de bron bij vermelden of specificieren, en ook niet de man van oeverloze discussie's, maar wel de man die vanalles weet en kan over muziek en producen, hard en software, en nog geen klein beetje ook. Wat Marc, en ook mezelf, aan vele newbies en heel jonge members stoort, is dat ze geen flauw benul hebben, hoelang, hoeveel tijd, geduld en geld dat allemaal heeft gekost om zover te geraken en zoveel te kennen. Ze denken dat ze het allemaal beter weten en willen dat ook tot treurnis herhalen en laten merken, dat ze de kenner zijn ! ?Weet tegen wie je bezig bent is al een goed begin, en soms 2 keer de reply lezen kan ook al serieus helpen.
Ik heb in mijn beginjaren met mijn uitspraken, woordenschat en taalgebruik ook ongewild heftige woordenwisselingen gehad omdat ze in het Vlaams of Antwerps dialect iets anders betekende dan in jullie Nederlandse woordenschat waardoor zaken die als grap bedoeld waren, voor de andere als een belediging klonk met een hele hoop over en weer gelul als gevolg, probeer bij het posten en reply'n er dan ook rekening mee te houden zodat niet elk topic moet eindigen in over en weer tieren en schelden, een goede en juiste communicatie is de basis van elk succesvol Forum !
In dit forum is alleen de muziek belangrijk, niet de leden, niet hun merk van gear, de status of naambekendheid, financiele armslag of het aantal boekingen, maar kennis en bereidwilligheid tot helpen van anderen, zonder je wil op te dringen, en respect voor anderen hun voorkeuren. Hiermee staat of valt dit forum, laten we dat dus nooit vergeten !
Mark, bedankt voor je aandeel in het djr verhaal.?