copyright bij remixes?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zebix    posted on 08-02-2012 21:11
Hallo mensen,

ik heb bijna mijn remix af van een track.. ik zou hem graag op mijn soundcloud en youtube zetten.. maar voor ik dit doe, kan iemand mij vertellen of dit wel 'legaal' is? Of moet ik daarvoor eerst toestemming krijgen..? Ik zie zoveel remixes op youtube staan.. dus ik denk dat dit wel mag, of niet?

Niet dat het een grote hit word ofzo, maar ik wil namelijk geen problemen :D

Alvast bedankt!

What do you think about copyright bij remixes? ??

Vote :   

djmstr223    posted on 08-02-2012 21:19
Zech dat het een bootleg is ipv een remix dan doen ze nooit moeilijk Happy, laughing
www.bramvanbergen.nl
LilQuint    posted on 08-02-2012 21:19
Remixen zijn in 95% procent van de gevallen illigaal op internet gezet.
Gewoon uploaden die hap, met pech word hij offline gehaald, maar, je kan geen recht zaak aan je broek krijgen ofzo, zaar hoeft je niet bang voor te zijn, als ze iedereen die illigaal een remix/bootleg online zet zouden oppakken, dan zou Funk D staats vijhand nummer 1 zijn hahaha Happy, laughing!
Zebix    posted on 08-02-2012 21:30
Wat is het verschil dan juist tussen een bootleg en een remix ?als ik vragen mag?

we zullen zien of ik dan pech heb of niet :D?

bedankt!
djmstr223    posted on 09-02-2012 16:49
Een remix Is een remix als je de rechten hebt. een bootleg is een remix zonder rechten. Happy, laughing
www.bramvanbergen.nl
Blackaround    posted on 09-02-2012 20:37
Als je een bootleg draait op een fuif en je krijt controle..kan je dan in de problemen komen?
MichaelMiller    posted on 09-02-2012 20:53
Poster: Blackaround
Als je een bootleg draait op een fuif en je krijt controle..kan je dan in de problemen komen?

Nee.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
rodfunk    posted on 09-02-2012 20:55
Ja man, slinger het gewoon online. Doe ik ook altijd.
Met een beetje geluk vinden ze het niet erg en blijft het mooi staan.
Mijn persoonlijke ervaring:
- Soundcloud heeft 3 bootlegs van mij 'tijdelijk' offline gezet wegens copyright problemen
- Youtube heeft 2 van mijn bootlegs bestempeld als eigendom van Universal en heeft nu mijn prachtige video's bezaaid ? ? ?met reclame waar ik geen euro voor krijg. Gaat allemaal naar Universal.

Youtube is (volgens mijn ervaring) veel rustiger met dit soort dingen, terwijl soundcloud de boel gewoon offline haalt.

Je zal misschien een paar indrukwekkende mails krijgen (vooral van soundcloud), maar je moet er gewoon niet op in gaan.

Al bij al is dit een 'worst case scenario'. Van mijn 17 uploads staan er nog 14 online, dus het valt allemaal wel mee.

P.S. Maak je niet zo druk om al die controles, vooral tijdens een fuif (of iets dergelijks). 9,5 kansen op 10 verloopt alles goed. Smile
www.twitter.com/rodfunk www.soundcloud.com/rodfunk
MichaelMiller    posted on 09-02-2012 20:59
Soundcloud had gewoon zelfs de preview van Wild Ones remix van Nicky Romero & David Guetta op Nicky Romero's Soundcloud-account eraf gepleurd! Moet wel misverstand geweest zijn, daar niet van..Winking my eye
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Chavizz1991    posted on 09-02-2012 21:24
Poster: rodfunk
P.S. Maak je niet zo druk om al die controles, vooral tijdens een fuif (of iets dergelijks). 9,5 kansen op 10 verloopt alles goed. Smile

Haha, denk dat die kans nog te groot ingeschat is. Kleine kans dat je in heel je leven gecontroleerd word tijdens het draaien in nederland. Tenzij je een nieuwe hardwell word, dan misschien..
Lead    posted on 09-02-2012 22:51
Als je een enkele sample gebruikt zal het allemaal niet zo 'n. Vaart lopen denk ik. Maar als je herkenbare stukken pakt (en dat is vaak zo bij een remix) is uploaden niet toegestaan.

Het draaien ervan is geen probleem, daar kijken ze meestal naar welke track/artiest gedraaid wordt. Ik ken geen verhalen van controlles op uitvoeringen van tracks gelukkig Winking my eye
Let the BASS be louder
Zebix    posted on 10-02-2012 13:30
Poster: MichaelMiller
Soundcloud had gewoon zelfs de preview van Wild Ones remix van Nicky Romero & David Guetta op Nicky Romero's Soundcloud-account eraf gepleurd! Moet wel misverstand geweest zijn, daar niet van..Winking my eye

hehe ja, ik had het ook gelezen, en het is daarom dat ik deze vraag stel, want het gaat namelijk ook over een remix van wild ones :D

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

222 Users online: 125 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 79.428
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.876.465