Uurloon + Verzekeren DJ-apparatuur op lokatie
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaykFroix    posted on 08-02-2012 19:16
Beste DJResourcers! Ik zit met een vraag/probleem en misschien dat jullie mij kunnen helpen. Zal even kort de situatie schetsen.

Een vriend van me is sinds kort een restaurant/cafe begonnen en heeft mij gevraagd om met carnaval zondag t/m dinsdag te komen draaien. Ik moet dan wel zelf mijn dj-apparatuur meenemen (2x CDJ-2000 + DJM-900 + Kontrol X1 + Macbook), want het huren van de apparatuur werd hem iets te prijzig. Hij vroeg aan mij hoeveel uurloon ik wil ontvangen voor het draaien, alleen vind ik het moeilijk om een bedrag per uur te noemen. Misschien dat jullie mij enigzins kunnen helpen hierbij??

Ten tweede zou ik graag willen weten of het mogelijk is om mijn apparatuur die ik dan meeneem te verzekeren tegen schade en diefstal. Iemand die ervaring heeft met het verzekeren van dj-gear en die weet wat ongeveer de kosten daarvan zijn? Hiermee moet ik namelijk ook rekening houden bij mijn uurloon.?

Kortom; ik zou graag willen weten wat jullie zou vragen aan uurloon in mijn situatie rekening houdende met mijn leeftijd (26), het zelf mee nemen van de apparatuur en het verzekeren.?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

What do you think about Uurloon + Verzekeren DJ-apparatuur op lokatie ??

Vote :   

sweebee    posted on 08-02-2012 19:22
Ik krijg zelf 20 euro per uur. Dit vind ik zelf ook een goed bedrag. Voor het apparatuur zou ik rond de 150 euro vragen.
MichaelMiller    posted on 08-02-2012 19:41
Is heel persoonlijk wat iemand vraagt. Je bedoelt denk ik vooral dat lastig is, aangezien het een vriend is?
?20,- per uur vind ik niet veel, in ieder geval. CDJ 2000s koop je ook niet zonder heel serieus bezig te zijn en 'aardig' te kunnen draaien. Is, vooral met carnaval, groter risico dat iets met je apparatuur gebeurt, en aangezien dat alles bij elkaar al heel duur is...... Hou dat?in je achterhoofd.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Roalin    posted on 08-02-2012 20:18
Tjah, als het echt zo'n goede vriend is, zou ik geen prijs afspreken maar achteraf even kijken naar de omzet. Stel dat het heel slecht is gegaan, hoef je hem niet kaal te plukken en als ie veel omzet heeft gedraaid, verdien jij wat meer.
djcanta    posted on 08-02-2012 20:23
hoeveel uur denk je te gaan draaien? een allround boeking met de carnaval dan moet je per dagdeel (4 uur) rekenen op zo'n 250,- per dagdeel voor puur het draaien en 100,- voor je apparatuur. Dus 350,- / 4 uur. Dat zijn normale prijzen vandaag de dag. Heb je geen wekelijkse ervaring dan zal je je prijs iets kunnen laten zakken maar ik zou hier wel aan vast houden in jouw geval. Heb je wel veel ervaring dan kan je wat meer vragen, maar dan ben je hier ook wel van op de hoogte lijkt me.?Cool prijzen die ik noem zijn uiteraard EXCLUSIEF 19% BTW!!! (6% BTW bestaat niet meer voor ons als DJ's, alleen op voedsel / alcohol vrije drankjes).?
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||
User edit by djcanta on 08-02-2012 @ 20:24:34 (31%)
Yorick    posted on 08-02-2012 21:33
Poster: djcanta
hoeveel uur denk je te gaan draaien? een allround boeking met de carnaval dan moet je per dagdeel (4 uur) rekenen op zo'n 250,- per dagdeel voor puur het draaien en 100,- voor je apparatuur. Dus 350,- / 4 uur. Dat zijn normale prijzen vandaag de dag. Heb je geen wekelijkse ervaring dan zal je je prijs iets kunnen laten zakken maar ik zou hier wel aan vast houden in jouw geval. Heb je wel veel ervaring dan kan je wat meer vragen, maar dan ben je hier ook wel van op de hoogte lijkt me.?Cool prijzen die ik noem zijn uiteraard EXCLUSIEF 19% BTW!!! (6% BTW bestaat niet meer voor ons als DJ's, alleen op voedsel / alcohol vrije drankjes).?

Mee eens, Thumbs Up
greup    posted on 09-02-2012 08:26
de prijs voor de uurtjes is heel erg persoonsgebonden.
Jij weet wat je ervaring is en hoe goed je het publiek kan bespelen.

verzekeringen voor 1 avondje lijkt me nou niet echt nodig. ik neem aan dat je zelf constant bij de apperatuur bent. spullen op locatie verzekering is sowieso heel erg moeilijk (en duur). De meeste drive-in shows van klein formaat verzekeren alleen transport en opslag.

Ook neem ik aan dat je de spullen niet bedrijfsmatig hebt aangekocht? en je daar dus ook niet als ondernemer zal gaan staan.... Doorgaans zijn schade bij dit soort vriendendiensten een WA kwestie.

Nog makkelijker is om de vriend verantwoordelijk te stellen voor de veiligheid van jouw apperatuur.
MaykFroix    posted on 09-02-2012 12:16
Typ ik hier een heel verhaal ligt de site er ineens uit en ben ik alles kwijt... Heb op het moment niet zo'n zin om alles opnieuw te gaan typen. Komt later wel..

Bedankt in ieder geval voor de reacties tot dusverre!
User edit by MaykFroix on 09-02-2012 @ 12:17:04 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 4.951 days.
 Post CommentThat would be 165 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

264 Users online: 140 Guests (124 Unknown)
Pages generated today : 28.662
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.207