Producen Kick filteren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RobiTekzz    posted on 04-02-2012 18:29
Hallo

Hoe filter ik mooi een kick uit een track? (bedoeling is om een bootleg te make van EPIC )

ik heb al geprobeert met een effect de kick eruit te doen maar die Qualiteit is dan heel wat slechter dus kan er iemand mij helpe?

Thx ..
User edit by RobiTekzz on 05-02-2012 @ 21:23:02 (25%)

What do you think about Producen Kick filteren ??

Vote :   

Lucalicious    posted on 04-02-2012 18:43
De kick er helemaal uit halen zonder verlies van andere delen in het lied gaat nooit helemaal lukken.
wat je kan doen is tot ongeveer 100/150 Hz weg eq'en. dan blijft alleen de tik van de kick over, en klinkt het meer als een soort percussie achtige tik. als je de kick weg wil hebben voor remix/mash-up doeleinden werkt dit vaak prima. wat je ook zou kunnen doen is de kicks uit de sampel knippen, wat heel veel werk is, en waarbij je sws ook andere dingen gaat verliezen. evt zou je de sample met een andere kick kunnen sidechainen, waardoor steeds als er een kick is, het volume uit gaat. maar ook dit komt de rest van het nummer nie ten goede.
ik denk dat de eerste optie het best werkt
User edit by Lucalicious on 04-02-2012 @ 18:43:44 (1%)
Lead    posted on 04-02-2012 19:21
Het gemakkelijkste is het origineel aandachtig te beluisteren, vaak is er wel ergens een plaats waar precies 1x de kick er (bijna) kaal in voorkomt.

Neem anders de sample met de minste bijgeluiden en ga die eens heel kritisch te lijf met een EQ.

Maar vaak kun je beter een kick proberen na te maken. Ontleed het geluid en bekijk hoe je het zou kunnen namaken.
Zo heb je ook meer eer van je productie als hij af is Winking my eye
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

141 Users online: 22 Guests (119 Unknown)
Pages generated today : 66.478
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.993