Gesloten audio streaming
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Yorick    posted on 02-02-2012 01:01
Goede avond, Klein vraagje.. Ergens waar ik regelmatig draai staat een Windows machine voor het licht mee aan te sturen. Mij werd laatst gevraagd of het mogelijk was om audio te streamen zodat we kunnen luisteren als wij bijvoorbeeld in Amerika zijn. Het zou erg fijn zijn als het een gesloten streaming kan zijn (waar je moet inloggen of waar je als je een speciale link krijgt om mee te luistern). Wie weet goede software om mee te streamen en te beveiligen? Graag software wat deze Windows leek kan begrijpen en niet dat ik in DOS moet werken of met ip adressen en andere gekkengeid.. Betaald of niet betaald haalt niet echt uit..

What do you think about Gesloten audio streaming ??

Vote :   

FrenchKiss    posted on 02-02-2012 09:18
Zoek even op team viewer, dan kan je inloggen op het bureaubad van de nederlandse machine.
Durf alleen niet met zekerheid te zeggen of het geluid ook mee gestuurd word. En anders heel cheap-ass via msn audio-gesprek of webcam starten.?Met webcam kan je nog lekker mee kijken. Hou er wel rekening mee dat er een flinke vertraging op de lijn zit! ?
Xurion    posted on 02-02-2012 09:53
Geluid wordt niet meegestuurd via Teamviewer. Download eens hamachi, dan maak je je eigen gesloten netwerk aan die over heel de wereld door andere hamachi gebruikers ook geopend kan worden als ze het wachtwoord hebben.
Yorick    posted on 03-02-2012 00:50
Zijn er betere of makkelijkere alternatieve dan shoutcast?
Xurion    posted on 03-02-2012 09:30
Shoutcast is wel de makkelijkste die ik ken...
danielvds    posted on 03-02-2012 19:40
Kijk eens naar Jamcast! Heb ik hier gebruikt om audio draadloos door 't thuisnetwerk te streamen. Dit moet dus ook prima buiten het netwerk kunnen!

Visionair Records | Daniel Danté
Estacy    posted on 03-02-2012 19:57
van blogTV weet ik dat je je een private stream op kunt zetten, dan kun je alleen erin met een uitnodiging. webcam, line in inpluggen (eventueel HQ broadcast), uitnodiging versturen en klaar. de andere hoeft em dan alleen te accepteren en krijgt verbindingen. Het zou me niks verbazen als Ustream.com en JustinTV soortgelijke functies hebben.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'

This is an old Topic

No new postings for 4.849 days.
 Post CommentThat would be 161.6 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

97 Users online: 11 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 17.504
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.825.963