CDJ midi probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

dj-zero    posted on 31-01-2012 22:00
Hey members,

Ik heb vandaag weer een nieuwe poging gedaan tot de midifunctie van mijn cdj 850's te gebruiken.
Echter heb ik nu weer het zelfde probleem als ik een jaar geleden weer heb vastgesteld.

Ik heb een jaar geleden wat ge?perimenteerd met een (niet offici?le) versie van Vdj in combinatie met mijn cdj's, echter had ik het probleem dat het geluid na enkele minuten opeens helemaal dood viel. Ik had toen het vermoeden dat dit eraan kon liggen dat ik geen offici?le versie had, maar vond dit toen al raar. (Het was wel een versie die compatibel met mijn cdj's was)

Ik heb vandaag traktor 2.zoveel ge?nstalleerd, en wilde nog eens een poging doen met mijn cdj's. Ik heb de plug-in van pioneer gedownload en alles volgens de handleiding gedaan. Als ik deck 1 afspeel werkt alles goed, start ik deck 2 dan draait ook alles door, maar zodra ik aan deck 2 ga scratchen of iets dan valt het geluid compleet weg. (Als ik de headphone op maximaal volume zet hoor ik het wel nog heel zacht, maar het is geen echt signaal)

Ik heb de cdj's met de gebruikelijke usb kabel allenbei aan een apparte poort in mijn laptop, het output signaal wordt via de laptop de cdj's ingestuurd, en deze dan met gewone tulp kabels aan mijn xone aangesloten. Dit klopt naar mijn weten dus allemaal, ik heb dus bij traktor ook aangegeven dat ik een externe mixer gebruik.

Weet iemand wat er aan de hand is met mijn set? Of op z'n minst waar het probleem ligt?
Aan de xone kan het niet liggen denk ik, maar ik weet dus niet of het aan de geluidskaarten in de cdj's ligt(ik neem tenminste aan dat daar geluidskaarten in zitten en deze gebruikt worden? of maakt de set gebruik van de geluidskaart uit de laptop?) of dat het toch echt aan de laptop ligt...

What do you think about CDJ midi probleem ??

Vote :   1 member likes this  

Overtracked    posted on 01-02-2012 10:04
Gebruik je van Pioneer de Asio Drivers van je draaitafels?
https://soundcloud.com/overtracked
dj-zero    posted on 01-02-2012 11:23
jep, heb die ge?nstalleerd die ik erbij kreeg, ik weet niet of ik deze ook regelmatig nog moet updaten ergens?(Ik heb de speler gekocht een dag na release ofzo)
dj-zero    posted on 01-02-2012 16:32
Ik denk dat het verholpen is, ik heb bij de asio driver de latency wat anders ingesteld, nu doet ie t...
Even wat uitproberen...

Edit:
Helaas zelfs bij de meeste latency knalt hij er nog wel eens op 1 deck uit-.-
Ligt dit dan aan mijn laptop of waar zou het probleem anders nog kunnen liggen?
Het is niet zo dat ik een verouderde laptop heb, draait goed normaalgesproken...
User edit by dj-zero on 01-02-2012 @ 16:53:29 (100%)
djcanta    posted on 10-02-2012 08:51
't zou ook aan je laptop kunnen liggen... probeer 't eens met een laptop van iemand anders of met een desktop. Misschien is er wel een USB-poort binnen in je laptop (deels) defect waardoor je het signaal kwijt raakt. Het is maar een idee om eens naar te kijken
2 x SL1200 MK2 || Dateq XTC || Serato SL3 ||

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

144 Users online: 28 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 49.524
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.722.476