Meerdere inputs probleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LouisCasper    posted on 31-01-2012 17:42
De situatie:
Ik heb twee KRK VXT8's en een Apogee Duet 2, welke aangesloten zit op mijn iMac. Ook heb ik een Pioneer DDJ-T1 en een MacBook Pro. Daarnaast heb ik nog een PlayStation 3 die aangesloten zit op een Samsung TV.

Het probleem:
Ik zou graag het geluid van mijn DDJ-T1 en mijn PlayStation 3/Samsung TV ook over mijn KRK's horen. Echter heeft de Apogee Duet 2 alleen maar twee microfoon of instrument ingangen, waarvan er al 1 gebruikt wordt door een studio microfoon. Ik heb al geprobeerd mijn DDJ-T1 aan mijn instrument ingang te hangen, alleen ten eerste moet ik dan sowieso Logic op mijn iMac open hebben staan en ten tweede zit er dan op een of andere manier een flinke (anderhalve seconde misschien wel)?latency op.?Hier valt dus absoluut niet mee te draaien.?Ook heb ik dan alsnog het geluid van mijn TV niet over mijn KRK's. Is het mogelijk om?mijn Samsung TV en mijn DDJ-T1 ook over mijn KRK's te?horen, zonder dat ik telkens?m'n halve studio?om moet pluggen? Ik zat al te denken aan een simpele mixer tussen de Apogee Duet 2 en de KRK's in, zodat ik daarop de rest aan kan sluiten, maar?wordt de geluidskwaliteit van het geluid wat via mijn Apogee Duet 2 uit mijn iMac komt dan niet minder?
http://www.louiscasper.com

What do you think about Meerdere inputs probleem ??

Vote :   

hoppie    posted on 31-01-2012 17:44
is er geen splitkabel?

of nog een setje krk's kopen :P
Question everything
User edit by hoppie on 31-01-2012 @ 17:45:04 (100%)
LouisCasper    posted on 31-01-2012 17:47
Poster: hoppie
is er geen splitkabel?
of nog een setje krk's kopen :P

Waar zou ik een splitkabel moeten plaatsen dan? Een tweede setje?speakers zou inderdaad natuurlijk het beste zijn, maar helaas groeit er een geld op mijn rug en heb ik ook de staatsloterij nog steeds niet gewonnen Unhappy
hoppie    posted on 31-01-2012 17:49
in je krk's

of een goedkoper setje speakers regelen, heb ik ook voor mijn pc. dezelfde als bouncy en die zijn prima
Question everything
User edit by hoppie on 31-01-2012 @ 17:50:28 (100%)
Larsz    posted on 31-01-2012 17:53
Simpel mixertje is denk ik de makkelijkste oplossing, of sowieso iets van een splitter (aangezien je niet meer fysieke ingangen hebt op je KRK's om dat allemaal tegelijk aan te sluiten)
LouisCasper    posted on 31-01-2012 17:58
Dus als ik het goed begrijp een splitter bij de ingang van m'n KRK's, en dan aan de ene kant m'n Apogee Duet - iMac en aan de andere kant een klein mixertje? Welk mixertje zouden jullie mij voor zoiets aan kunnen raden?
hoppie    posted on 31-01-2012 18:09
dan ik zoiets genoeg denk ik, ?48 ?bij die winkel met het winkelwagentje als logo
Question everything
LouisCasper    posted on 31-01-2012 18:14
Top, bedankt! Zou de XENYX 502 ook kunnen? Die is namelijk maar 33 euro. Iemand ervaring met deze mixertjes?
hoppie    posted on 31-01-2012 18:18
licht eraan, hoeveel inputs je nodig hebt
Question everything
feestbeest    posted on 31-01-2012 23:51
Inderdaad oplossen met een klein mixertje! Ik zou de?XENYX 502 niet nemen, daar heb je maar 1 kanaal voor stereo en een mono. Daar schiet je niet veel mee op..
Aangezien je 4 apparte apparaten wilt aansluiten en dan eventueel je mic. De zou ik een XENYX 1202 nemen. DIe heeft 4 stereo in. Dus kun je je TV, playstation, macbook en je Controller op aansluiten.
Dan je mic erin hou je nog 3 kanalen over. Ofwel nog een stereo apparaat en een mic. Of nog eens 3 mic's!

Bij bax shop voor nog geen 6 tientjes. Koop je even de kabels die naar jack gaan en klaar voor pak hem beet 8 tientjes.

Wel wat geld maar den zit je gelijk goed. Heb zelf de serie voor de XENYX, volgens mij eurolife ofzo? En hij bevalt me al bijna 4 jaar al erg goed voor o.a. dit soort oplossingen!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
LouisCasper    posted on 01-02-2012 12:38
Poster: feestbeest
Inderdaad oplossen met een klein mixertje! Ik zou de?XENYX 502 niet nemen, daar heb je maar 1 kanaal voor stereo en een mono. Daar schiet je niet veel mee op..
Aangezien je 4 apparte apparaten wilt aansluiten en dan eventueel je mic. De zou ik een XENYX 1202 nemen. DIe heeft 4 stereo in. Dus kun je je TV, playstation, macbook en je Controller op aansluiten.
Dan je mic erin hou je nog 3 kanalen over. Ofwel nog een stereo apparaat en een mic. Of nog eens 3 mic's!

Bij bax shop voor nog geen 6 tientjes. Koop je even de kabels die naar jack gaan en klaar voor pak hem beet 8 tientjes.

Wel wat geld maar den zit je gelijk goed. Heb zelf de serie voor de XENYX, volgens mij eurolife ofzo? En hij bevalt me al bijna 4 jaar al erg goed voor o.a. dit soort oplossingen!

Ik heb met de Xenyx 502 twee stereo kanalen (2/3 en 4/5) en een mono kanaal (1) toch? En ik heb ook maar twee stereo kanalen nodig, aangezien ik dan met behulp van de XLR splitters bij de speakers de Apogee Duet 2 en de daaraan hangende microfoon apart van het mixertje aan kan sluiten. Het enige wat dus op het mixertje moet is de output van de TV (mini-jack naar RCA kabel met twee RCA-jack verloopplugjes) en de output van de DDJ-T1 (twee jack-jack kabels). Dan hou ik zelfs het microfoonspoor over op de mixer toch? Of zeg ik nu iets heel raars?
User edit by LouisCasper on 01-02-2012 @ 17:50:39 (3%)
LouisCasper    posted on 01-02-2012 17:49
Heb zojuist de Behringer Xenyx 502 besteld samen met twee XLR splitters. Bedankt voor het goede advies! Ik zal als alles binnen is en wanneer ik alles aangesloten heb een paar foto'tjes plaatsen Happy, laughing
User edit by LouisCasper on 01-02-2012 @ 17:51:09 (92%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

246 Users online: 162 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 79.210
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.876.247