Oi, ik ben Joeri, ben al een tijd bezig met muziek en voornamelijk het draaien, ik draai regelmatig voor verjaardagfeestjes etc, nu wil ik toch eens verder en een club zoeken waar ik kan draaien.
Mijn vraag is hoe begin ik?
Ik neem aan dat ik net als bij een solicitatie een mail moet gaan sturen, maar hoe weet ik of een bepaalde club DJ's nodig heeft? En bij zo'n solicitatie wat stuur ik mee? Een dj set, en hoelang moet die dan ongeveer zijn?
Of moet ik gewoon een aantal clubs een mail sturen met een DJ set en een soort brief met dat ik graag wil komen draaien?
Hoe zijn jullie begonnen bij jullie local club?
Thanks alvast!
What do you think about Beginnen met draaien bij clubs ??
Vote : 1 member likes this
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
In de DJ scene geldt over het algemeen wel: Voor jou 10 anderen... Waarmee ik wil zeggen dat je ?cht moet laten zien dat je er moeite voor wilt doen en dat een mailtje meestal niet genoeg is. Maak het hen zo makkelijk mogelijk om jou te bereiken en in te schatten. Hoe doe je dit?? Ga langs (misschien ff bellen ofzo van te voren :P ) ! Of kijk of bookingbureaus ook contests organiseren waar je je gezicht kenbaar kan maken!
Vergeet niet er bij te vertellen dat DJen tegenwoordig ook produceren betekend. Ook zit er heel veel vriendjes politiek in het spel. Je moet mensen kennen want het is tegenwoordig niet voor jou tien andere maar honderd andere. Elke keer moet je veel tijd insteken om er een beetje uit te krijgen. Je eigen op een leuke manier bregen dat ze in jou wat gaan zien. Ook moet je tijdens het draaien ook wat neer zetten en overal waar je draait er voor zogen dat ze je de volgende keer weer boeken. Concurentie is moordend en sommige DJs gaan over lijken. Heb ik in die 25 jaar DJen wel gezien.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.