Waarin is een House track ingedeeld?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

BCDR    posted on 29-01-2012 22:16
Hey,

ik vroeg me af hoe een House track is ingedeeld?

Intro - ... - .. - .. - Outro

Ik kan het niet echt goed vinden.. Ik ben alleen de namen Climax en Break tegengekomen.?

alvast bedanktt=

What do you think about Waarin is een House track ingedeeld? ??

Vote :   
dj-zero    posted on 29-01-2012 22:29
Climax is zegmaar het hoogtepunt in een track, zo heb je bij een rock/pop liedje een refrein, en dat is hier denk ik wel vergelijkbaar met de climax.
De break is een soort rust moment in de track, het breekt de harde kern van het liedje zegmaar.

(Correct me if i'm wrong)
Chavizz1991    posted on 29-01-2012 22:37
Volgens mij is het iets als dit:

Intro...Break...Climax...Break...Climax...Outro
hoppie    posted on 29-01-2012 22:59
is het niet intro...break...buildup...climax...break...buildup...grotere climax...outro
Question everything
LouisCasper    posted on 29-01-2012 23:09
Poster: hoppie
is het niet intro...break...buildup...climax...break...buildup...grotere climax...outro

Buildup is hetzelfde als break toch? Voor de rest kan je alles naar je eigen smaak varieren, als je maar begint met een intro en eindigt met een outro.
http://www.louiscasper.com
Bonchanoize    posted on 30-01-2012 09:20
Tegenwoordig hoor ik vaak een iets andere indeling:

intro - kleine build - climax - break - melodie - melodie met de kick erop - build up - climax - outro

Hoor ik zeer vaak bij swanky tunes en dergelijke.
Let the magic begin
giuliano315    posted on 30-01-2012 12:00
heb een hele goeie voor je heb de mail van niemand anders dan Vato Gonzalez!

Hier een deel over de indeling :

goed kijken naar de arrangement van een gemiddelde housetrack, 1 minuut beat, break van een halve minuut, climax van een minuut, break van 1 minuut en weer climax van een minuut en dan nog een minuutje afbouwen. Da's een beetje in grote lijnen hoe het in elkaar zit.
Door vato
Gr Giuliano!
vatogonzalez    posted on 30-01-2012 14:19
Het bovenstaande is inderdaad in grote lijnen hoe de meeste tracks in elkaar zitten, dat het precies een hele of halve minuut steeds is da's een bijkomstigheid als je op 128 bpm werkt. Soms werkt een nummer gewoon betere met een wat kortere of langere break, de laatste tijd zie ik vrij veel tracks met een megalange break in het begin en een kleine 2e break. Het is een beetje hoe het aanvoelt.
Dirty House / Crowd Control
User edit by vatogonzalez on 30-01-2012 @ 14:20:09 (1%)
BCDR    posted on 30-01-2012 16:22
Bedankt guys! Nu ben ik dan bezig met produceren in FL Studio. Nu moet ik voor de climax bijvoorbeeld heel veel snares doen. (eerst elke tel, later 4 per tel. Zie je Nicky Romero ook veel doen bij remixes). Heet dat dan de build up?
JeBoyKie    posted on 30-01-2012 17:10
Goede tip bij het maken van een arragement voor een nummer is een zo geheette ghost track. Dan laad je een nummer in je daw waarvan je het arragement erg goed vindt en dan kan je dat als hulp steun gebruiken bij het maken van je eigen nummer Winking my eye
LouisCasper    posted on 30-01-2012 17:32
Wat hier buildup wordt genoemd is eigenlijk nog gewoon break. Break is namelijk het stuk 'rust' (de letterlijke vertaling van break is pauze)?tussen de climax(en). In de break zit dus meestal ook geen doorlopende kick. De opbouw (in het engels buildup genoemd)?naar een climax is dus gewoon de break.
http://www.louiscasper.com

This is an old Topic

No new postings for 4.983 days.
 Post CommentThat would be 166.1 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

288 Users online: 187 Guests (101 Unknown)
Pages generated today : 59.574
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.331.354