iPad aansluiten op DJM (800)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JeBoyKie    posted on 29-01-2012 11:59
Hello,

Onlangs heb ik de app 'Noise Pad' aangeschaft, dit is een soort sampler app van Chuckie voor op de iPad.

Nu wil ik deze sampler ook live gaan gebruiken. Maar hoe kan ik de iPad aansluiten op me DJM (800)?

Iemand nog een app die je ipad ook een sampler maakt maar dat je dan eigen geluidjes in kan laden?

Hier stelt Chuckie trouwens de app voor:
http://youtu.be/kly01ed2QwA

Dank u alvast en gegroet,
Viktor

What do you think about iPad aansluiten op DJM (800) ??

Vote :   

Xtremer    posted on 29-01-2012 12:00
Heel simpel: RCA naar 3,5 MM stereo jack Smile.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
JeBoyKie    posted on 29-01-2012 12:14
Mmmmm, ik had dit dus al geprobeerd maar het werkte niet. Aangesloten op channel 4, zowel aan de bovenkant als achterkant staat die op line ingang aangesloten.

App werkt, geeft signaal uit maar het komt niet binnen op me mixer?

Al me andere cdj's zijn digitaal aangesloten en me mixer ook op me geluidskaart. Zou dit ermee te maken kunnen hebben?
Yorick    posted on 29-01-2012 12:35
schakelaar van digitaal naar line zetten achterop jou mixer.
Schakelaar voor de zekerheid bij je iPad van mute afhalen en volume helemaal open gooien.
Larsz    posted on 29-01-2012 12:51
Switch idd op line in zetten oid, en controleren of je iPad wel echt een signaal afgeeft. Kan natuurlijk ook nog aan de kabel liggen als je echt niks doorkrijgt.
JeBoyKie    posted on 29-01-2012 12:57
Thanks!!!! Het is gelukt :D
DJKIWI    posted on 26-09-2013 01:25
Ik heb hetzelfde probleem, maar krijg het niet opgelost.
Mijn iPad aangesloten via mini-jack naar DJM 800 met tulp.
iPad volume helemaal open, maar op de DJM 800 (line in) krijg ik een zeer zwak signaal binnen, moet de gain heeelemaal opendraaien en dan komt het signaal ?nog ruimschoots onder de 0 dB binnen.

What to do next?
Dolivieira    posted on 26-09-2013 08:13
In een iPad zit een limiter. De geluid die daar uitkomt is zwak. Limiter is niet te omzielen. wat je moet doen is van die geluid conventers kopen. Moet je ff googlen. Maar zo los moet je de gain helemaal openzetten. Moet de noeuwe opdate naar iOS7 heb ik wel gemerkt dat die iets harder gaat. Helaas maar de enige oplossing is op er een versterkertje tussen te zetten die het geluid een beetje opboost.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
HeroS_NL    posted on 26-09-2013 12:05
Poster: DJKIWI
Ik heb hetzelfde probleem, maar krijg het niet opgelost.
Mijn iPad aangesloten via mini-jack naar DJM 800 met tulp.
iPad volume helemaal open, maar op de DJM 800 (line in) krijg ik een zeer zwak signaal binnen, moet de gain heeelemaal opendraaien en dan komt het signaal ?nog ruimschoots onder de 0 dB binnen.

What to do next?

Heb je misschien de volumebegrenzing in je instellingen aanstaan?
http://www.djheros.nl/
DJKIWI    posted on 26-09-2013 18:17
@Dolivieira: dit is een bruikbare tip, ga ik spoedig proberen!

@HeroS_NL: deze optie had ik al geprobeerd !

Bedankt voor de tips!
Tekhead    posted on 29-09-2013 01:21
Poster: Dolivieira
In een iPad zit een limiter. De geluid die daar uitkomt is zwak. Limiter is niet te omzielen. wat je moet doen is van die geluid conventers kopen. Moet je ff googlen. Maar zo los moet je de gain helemaal openzetten. Moet de noeuwe opdate naar iOS7 heb ik wel gemerkt dat die iets harder gaat. Helaas maar de enige oplossing is op er een versterkertje tussen te zetten die het geluid een beetje opboost.

Heb de mijne nog niet aangesloten op een mixer, maar lijkt me vreemd dat je er een versterker moet tussen pleuren, er zijn toch controlers die gebruik maken van de ipad ! Zal wel niet hetzelfde zijn als bij rechtstreekse aansluiting op mixer zeker ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Dolivieira    posted on 30-09-2013 12:44
Nee dat is idd niet hetzelde.?

Dit moet hem wezen.?http://www.stereomusik-systems.com. Ze zijn niet goedkoop 50 euro. En dan kan je hem aansluiten op dezelfde aansluiting als je draaitafel. Wat voor Tekhead eigenlijk geen oplossing is terwijl je 3 aansluitingen heb voor je draaitafels. Voor de topicstarter wel.
DJKIWI    posted on 02-10-2013 18:40
@ Dolivieira
Zien er goed uit die plugjes met een boost van 30 dB.
Het enige wat ik vreemd vind is dat deze op de phono-ingang worden ingeprikt.
Deze ingangen zijn toch al voorzien van een voorversterker (intern)?
En daar komt nog eens een 30 dB bij...
Dolivieira    posted on 02-10-2013 20:14
Toch schijnt het zo te werken.

This is an old Topic

No new postings for 4.240 days.
 Post CommentThat would be 141.3 months
or a whopping 11.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

216 Users online: 18 Guests (198 Unknown)
Pages generated today : 35.563
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.708.515