rookmachine, hoelang met 1 liter vloeistof?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

rikkk010    posted on 26-01-2012 23:13
zoals de titel al zegt, hoelang doe je ongeveer met 1 liter vloeistof? het is een 700 watt rookmachine. mvg WillyRiverez
no problems, just solutions.

What do you think about rookmachine, hoelang met 1 liter vloeistof? ??

Vote :   

brecht    posted on 26-01-2012 23:14
Moeilijk te zeggen. Ik doe toch met 1 volle tank van zo'n rookmachientje toch gemakkelijk 10 verjaardagsfeestjes.
dj-zero    posted on 26-01-2012 23:22
Wij doen daar op school nog geen avond mee vrees ik:P
Hangt volledig af van het gebruik op die avond...
Op een grotere locatie zul je meer aant roken zijn dan op een kleine locatie.
Net als het verschil tussen open en gesloten....
rikkk010    posted on 26-01-2012 23:28
het is een gesloten locatie voor +- 200 mensen.
Xarltuz    posted on 26-01-2012 23:28
dat is inderdaad moeilijk te zeggen door wat dj-zero zegd, op verjaardagsfeestjes gebruik je er normaal veel minder. ik doe met 1l 6-8 verjaardagsfeestjes, geen kleintjes dan ook... je moet rekening houden dat de deuren veel open gaan naar buiten en dat ze deze wel eens vergeten dicht doen Winking my eye
niiicola    posted on 26-01-2012 23:50
Best lang hoor. Een avond red je zeker aangezien hij niet non-stop aan staat. Heb zelf ook een 700w.
Gewoon.
User edit by niiicola on 26-01-2012 @ 23:50:23 (6%)
dj-zero    posted on 26-01-2012 23:50
200 mensen, stel ik me een locatie van zon 150 m2 voor..
Dan maakt de hoogte nog uit en de ventilatie van de ruimte, en ook wel hoeveel mensen erin staan...

Maar er vanuitgaande dat je een soort Club idee wilt krijgen, met volle bak, denk ik toch wel dan je 3/4 van die liter er doorheen jaagt makkelijk...
rikkk010    posted on 26-01-2012 23:54
het is wel een aardig hoge ruimte, ik schat een meter of 4 a 5.
het word een dance party (dus we willen wel een soort van club idee cre?ren ja) en we gaan uit van een opkomst van rond de 200 mensen.
zou by the way 1 rookmachine genoeg zijn, gewoon om de lampen en laser wat beter te laten uitkomen? of zeggen jullie van MEER MEER MEER!!? hahaha
dj-zero    posted on 27-01-2012 00:24
Denk dat 1 wel voldoende kan zijn, meer kan altijd..
Wel raad ik gewoon aan om 5 liter ofzo te kopen, heb je altijd voldoendeWinking my eye

Let overigens wel op dat je niet te lang op lege tank laat lopen, een vriend van mij heeft m zo om zeep weten te helpen..
KevinL    posted on 27-01-2012 17:04
Om te weten aan hoeveel vloeistof je genoeg hebt en als je wil weten of het goed genoeg is voor jou aantal mensen is het wel makkelijk om te weten om wat voor rookmachine het gaat.?

Je geeft aan dat het een 700W is, maar van welk merk ? Is het een rookmachine van de winkel met het roze logo hun eigen merk ? of hebben we het hier over een Antari of Martin rookmachine ?
Daar hangt namelijk best nogal wat van af.

Ik heb ervaring met allemaal, de huismerk versie zuipt als een gek en presteert het zelfs gewoon vloeistof uit te spuiten wat kokend heet is. Na die ervaring dus ook nooit weer gebruikt. Echter de Antari en Martin zijn erg zuinig te noemen bij intensief gebruik (van 22:00 tot 04:00) is de vloeistof kan voor iets meer dan de helft leeg (2liter) en dit word dan in een zaal gedaan voor dik 700 man.

P.s. het merk vloeistof is er ook nog van op invloed.
User edit by KevinL on 27-01-2012 @ 17:20:09 (7%)
mrmagix    posted on 29-01-2012 00:11
Zoals auto's he Winking my eye. De ene doet er 400km mee terwijl de andere 800 doet met het zelfde aantal liter benzine. Heb je een rookmachine met timer, welk merk, oud of nieuw, welke omstandigheden, welke vloeistof, ... ,??

Als je voor die 200 man 1 goedkoop rookmachien gaat gebruiken, zoek jezelf dan een alternatieve oplossing. Ikzelf heb lang een goedkoop machien gebruikt van perel en had hetprobleem dat de pomp niet hard genoeg werkte. Rook genoeg maar alleen voor de 10 eerste meters. Ik loste dit probleem op door een kleine ventilator, die blies alles ver weg, welliswaar verdunt. Resultaat was een groter en beter effect, maar wel ten koste van het aantal liters vloeistof. Maar ach, dat vereken je gewoon mee in de prijs, toch? Winking my eye
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

136 Users online: 6 Guests (130 Unknown)
Pages generated today : 16.700
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.127.313