Nicky romero = na aper van Hardwell (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

giuliano315    posted on 24-01-2012 15:33
Nicky Romero heeft pas een nieuwe track gemaakt genaamd Generation 303 hij lijkt op kendo en op Hardwell - munster Oordeel zelf dit is toch pure namaak?

Nicky Romero
http://www.youtube.com/watch?v=YjI30HpQGXU

Hardwell - Munster
http://www.youtube.com/watch?v=ZscHPRqaiBI

What do you think about Nicky romero = na aper van Hardwell ??

Vote :   

giuliano315    posted on 24-01-2012 15:34
Noem hem dan een munster remix :S
Ywe    posted on 24-01-2012 15:40
Even de filmpjes hier klikbaar maken:

Nicky Romero - Generation 303

Hardwell - Munster

Zo weet ik wel meer! Via Geenstijl

EDIT gek hij laat beide keer munster zien... link is wel goed
User edit by Ywe on 24-01-2012 @ 15:43:36 (74%)
giuliano315    posted on 24-01-2012 15:43
En volgensmij zijn hardwell en nicky beste goede maten van elkaar echt vaag die 2 hahaha
giuliano315    posted on 24-01-2012 17:55
youtube vind ook dat het gewoon hetzelfde nummer is hahaha
Berbo    posted on 24-01-2012 18:10
Alle house lijkt tegenwoordig op elkaar. Gebrek aan creativiteit als je het mij vraagt.
giuliano315    posted on 24-01-2012 18:25

toch nog even de goeie gepost
LouisCasper    posted on 24-01-2012 18:36
1. Open Sylenth1
2. Ga naar de derde preset, genaamd 'ARP 303 Drive'
3. Druk op een toets op je midi-keyboard en hou deze ingedrukt

Duidelijk?
http://www.louiscasper.com
Ashley    posted on 24-01-2012 18:59
hoezo moet hier helemaal een topic voor aangemaakt worden?

het lijkt idd wat op elkaar maarja dat soort sounds zijn nou eenmaal hot op dit moment..
Maar wat nou als het lukt, mama?
MichaelMiller    posted on 24-01-2012 19:04
Poster: Ashley
hoezo moet hier helemaal een topic voor aangemaakt worden?

het lijkt idd wat op elkaar maarja dat soort sounds zijn nou eenmaal hot op dit moment..

100% gelijk..Happy, laughing Vind het ook erg onnodig. Die post van Look vind ik dan wel weer leuk!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Yvaroz    posted on 24-01-2012 19:06
Check synth maker 2 dan is, daar is het ook iets van een preset
Nothing is Impossible
LouisCasper    posted on 24-01-2012 19:08
Het valt me eigenlijk nu pas op dat Nicky zelfs dat 303 van de naam van de preset gebruikt heeft voor de titel van z'n track.
Berbo    posted on 24-01-2012 19:41
Wat een noobs, kunnen ze zelf geen synths maken ofzo
Yvaroz    posted on 24-01-2012 19:54
Ik doe het ze niet na hoor
Nothing is Impossible
qntr0l    posted on 24-01-2012 20:59
Wat een gemekker over die synths. Degene die Nicky's dikke sound na kan maken mag zich een held noemen en zich melden bij mij. Tijd voor een collab lijkt me dan ^^.
Berbo    posted on 24-01-2012 22:40
Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde waarom ze in godsnaam presets gebruiken.
bambamstudio    posted on 24-01-2012 23:04
Poster: Berbo
Wat een noobs, kunnen ze zelf geen synths maken ofzo

Maak jij je eigen synths? das knap! ik verbouw gewoon presets, das toch veel eenvoudiger dan een synthesizer te makenConfused

Poster:?Look
1. Open Sylenth1

Duidelijk?

LOL ik herkende de preset en de arpeggio ook meteen Happy, laughing
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 24-01-2012 @ 23:05:08 (100%)
Vivado    posted on 24-01-2012 23:06
haha wat een gedoe om niks zeg!
Berbo    posted on 24-01-2012 23:12
Poster: bambamstudio
Maak jij je eigen synths? das knap! ik verbouw gewoon presets, das toch veel eenvoudiger dan een synthesizer te makenConfused

Ik denk dat je prima begrijpt wat ik bedoel.
Maracas    posted on 25-01-2012 00:44
Poster: Look
1. Open Sylenth1

Duidelijk?

Wacht ik pas de arpeggio aan en dan heb ik gelijk zieke remixCool
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
JeBoyKie    posted on 25-01-2012 01:23
Volgende maand trouwens in Future Music Magazine 'In The Studio with Nicky Romero' Winking my eye

Verder vind ik de discussie een beetje overbodig, we weten toch jaar en dag al dat iedereen zowat presets gebruik en deze gewoon tweaked aan de sound die hij/zij precies wilt?

Nog een aantal voorbeeldjes:
Laidback Luke - My G.O.D. = Predator -> Dancy Gator
Nelly Furtardo - Promiscuous (Axwell Remix) = Pro 53 -> Analog SQ1Pryda - Pjanoo = Korg M1 -> Piano 8 en Brass Ensemble
Etc.
vatogonzalez    posted on 25-01-2012 04:18
Wat betreft de presets, daar wil ik toch eventjes iets over kwijt.?Een vraagje voor alle zogenaamde experts hier. Neem die standaard preset en laat het vervolgens met een simpele kick eventjes net zo dik klinken als Nicky Romero. Ik wacht wel even. Maak je geen zorgen, ik heb geduld. Aangezien je in het proces van de haren uit je kop trekken hoe hij Nicky die sounds zo geweldig belachelijk dik uitmixt langzaam tot inzien komt dat je niet zo simpel is. Kom je toevallig wel tot de conclusie dat je dit 'zelf ook had kunnen doen', dan ben je alsnog de persoon die het 'had gekund' maar niet gedaan heeft. Je kunt vanaf de bank een partij'tje haten wat je wilt, maar voorlopig zie ik niemand in de DJMAG staan en is Nicky zo ongeveer een vast onderdeel van het meubulair van de beatport chart(s).

Maar goed, ik moet wel even eerlijk zijn met jullie. Af en toe moet ik Nicky even bellen en uitkafferen. Da's normaal. Geeft niet, vind ie niet erg. Elke producer heeft dat als ie blij is met zijn nieuwe track en er na het luisteren van ??n Nicky Romero track zelf tot de conclusie komt dat zijn zojuist geboren muzikale geesteskind als totale nageboorte klinkt in vergelijking tot. Is echt niet erg, ik ken meer producers die er last van hebben. We've all been there. Gelukkig is Nicky sportief en bijzonder goed in het uitleggen hoe 't beter kan Winking my eye

Dirty House / Crowd Control
DjVictorF    posted on 25-01-2012 07:53
Inderdaad wat Vato zegt. Iedereen doet er hier wel zo makkelijk over, maar niemand zal het hem nadoen.
Daarnaast zou het bij wijze van spreken ook kunnen dat Nicky Romero dit nummer eerder of tegelijkertijd heeft gemaakt. Het is tenslotte een preset.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
BennoRevelli    posted on 25-01-2012 08:12
Poster: vatogonzalez
Neem die standaard preset en laat het vervolgens met een simpele kick eventjes net zo dik klinken als Nicky Romero. Ik wacht wel even. Maak je geen zorgen, ik heb geduld. Aangezien je in het proces van de haren uit je kop trekken hoe hij Nicky die sounds zo geweldig belachelijk dik uitmixt langzaam tot inzien komt dat je niet zo simpel is. Kom je toevallig wel tot de conclusie dat je dit 'zelf ook had kunnen doen', dan ben je alsnog de persoon die het 'had gekund' maar niet gedaan heeft. Je kunt vanaf de bank een partij'tje haten wat je wilt, maar voorlopig zie ik niemand in de DJMAG staan en is Nicky zo ongeveer een vast onderdeel van het meubulair van de beatport chart(s).

Haha true!?
Sommige mensen onderschatten de kwaliteiten die nodig zijn om zo'n productie op dat Niveau te maken.?
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
LouisCasper    posted on 25-01-2012 09:43
Poster: vatogonzalez
Neem die standaard preset en laat het vervolgens met een simpele kick eventjes net zo dik klinken als Nicky Romero. Ik wacht wel even. Maak je geen zorgen, ik heb geduld. Aangezien je in het proces van de haren uit je kop trekken hoe hij Nicky die sounds zo geweldig belachelijk dik uitmixt langzaam tot inzien komt dat je niet zo simpel is. Kom je toevallig wel tot de conclusie dat je dit 'zelf ook had kunnen doen', dan ben je alsnog de persoon die het 'had gekund' maar niet gedaan heeft. Je kunt vanaf de bank een partij'tje haten wat je wilt, maar voorlopig zie ik niemand in de DJMAG staan en is Nicky zo ongeveer een vast onderdeel van het meubulair van de beatport chart(s).

Ben ik het ook helemaal mee eens. Die gast kan gewoon afmixen en masteren als een gek, en dat zullen maar weinig mensen hem nadoen. Ik vind alleen dat de creativiteit met zulk soort dingen wel een beetje ver te zoeken is. Natuurlijk gebruiken heel veel mensen presets, maar pas ze dan in ieder geval aan zodat ze niet direct meer te herkennen zijn. Het deuntje van preset nummer drie van een softsynth die zo goed als iedereen heeft is misschien niet de slimste keuze geweest. En dat Hardwell en Nicky dezelfde preset gebruiken zonder dat ze dat van elkaar wisten, bewijst alleen maar weer dat de preset wel erg bekend is onder de producers en dat je toch beter met je creative geest een eigen deuntje had kunnen verzinnen.
Overtracked    posted on 25-01-2012 09:49
Vind deze post een beetje nutteloos eerlijk gezegd. Zo ken ik nog wel 30 tracks opnoemen die heel veel lijken 'op' . En dat ik het woord na-aper heb gebruikt was het laatst op de basisschool.

Probeer eerst zelf zulke producties te maken en dan kom je denk ik wel tot de conclusie dat het niet zo werkt..
https://soundcloud.com/overtracked

219 Users online: 137 Guests (82 Unknown)
Pages generated today : 28.918
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.463