Poster: Aziaat
@ Ecstacy: hoe aard je dan de Technics via RCA? Ik ben redelijk audiofiel opgesteld en als ik thuis gewoon een plaat opleg zonder aarding dan hoor ik een zacht gebrom...
tis heel simpel, een RCA kabel bestaat uit 1 of 2 kabels (rechts en links) binnen zo'n kabel zit een live (het pinnetje, hier gaat het signaal doorheen) en een ground (wat over de rca input heengaat) zoals hier te zien:?
op bijna elke DJ mixer zijn de rca inputs geaard (dus gewoon verbonden met het chassis, net als de ground schroef waar je je TTs aarde kabel op aansluit. Je kunt de aarde kabel dus prima bij je RCAs knutselen. Als je aansluitingen in een case bouwt, dan kun je die aarde kabel gewoon bij de RCA erbij solderen. heb je je tts los staan, ook dan is het mogelijk om die vervelende aarde kabel weg te laten.?

hier zie je de onderkant van een technics tonearm. je kunt er vrij makkelijk bijkomen. je kunt de losse aarde draad wat korter maken en bij de ground op de RCA erbij solderen. vereiste is wel dat je mixer geaarde rca inputs heeft, wat eigenlijk elke mixer heeft.
hier ook een iets duidelijk filmpje (skip naar 27 min voor welke kabel waar moet). Het beste is om de ground kabel aan de ground van de rode (rechts) rca kabel te solderen. dit omdat je dan ook geen problemen krijgt met enkele elementjes en aarding. zul je met DJ elementen geen last van hebben, maar als je het doet dan kun je het net zo goed gewoon proper doen.?