Kabelgat maken in flightcase
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Aziaat    posted on 21-01-2012 13:43
Misschien een goede vraag voor de handige dj's onder ons.

Ik heb sinds aantal maanden flightcases gekocht om mijn Technics in te vervoeren maar ik had nu graag achteraan een gat gemaakt om mijn kabels (RCA, power en aarding) door te trekken zodat ze niet over de rand van mij n flightcase hoeven te zweven.?
Ik zou gewoon een gat van 4cm diameter boren maar ik heb echt geen (goed) systeem kunnen bedenken om dit gat na gebruik terug te dichten..
Ik dacht aan een soort van poort-systeem maar dit is denk ik teveel prutswerk...

Iemand ideetjes of tips?

Het gaat om de Accu-Case /American Audio TT Pro Flightcase?(zeer algemeen model)

Bedankt!

What do you think about Kabelgat maken in flightcase ??

Vote :   

Ywe    posted on 21-01-2012 13:57
Daar heb je aparte poortjes voor. Moet je maar eens rondsnuffelen bij de bouwmarkt.

Ik weet de naam niet en kan zo snel ook niet een plaatje vinden

Losse Chassidelen zoals hieronder staat aangegeven vind ik ook het lekkerste werken. Zo gedaan, en ziet er zeer net uit. Als je 5 pins XLR pakt en powercon, ben je met 2 chassisdelen klaar.
User edit by Ywe on 21-01-2012 @ 14:02:12 (100%)
KevinL    posted on 21-01-2012 13:58
misschien een idee om gewoon gaten te boren voor losse connectoren ? dus 2 tulp uitgangen 1 ground en 1 powercon.?
Knip je gewoon de kabels van je technics af aan het uit einde en soldeert die op de losse connectoren.
Het is maar een idee hoor en ik werk zelf wel op die manier.
dj-zero    posted on 21-01-2012 14:02
Wat KevinL zegt lijkt mij ook t mooiste,?
Als dat teveel werk is zou je er bijvoorbeeld ook een stukje zwarte stof ofzo voor kunnen hangen?
Ziet er minder mooi uit, maar werkt wel.
Estacy    posted on 21-01-2012 14:03
ground hoeft niet eens, als je die tulp uitgangen hebt dan kun je daar de ground aan maken. op 99% van alle DJ mixers zijn de rca inputs geaard.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
LLCoolP    posted on 21-01-2012 19:37
Het kan ook nog?simpel, gat boren en dan van z?n strip met van die haartjes (wat ze ook bij 19' rekken gebruike) dan trek je kabeltjes er door heen maar lijkt het dicht.
Join the party and become famous!
Winston    posted on 22-01-2012 01:33

Poster: KevinL
misschien een idee om gewoon gaten te boren voor losse connectoren ? dus 2 tulp uitgangen 1 ground en 1 powercon.?
Knip je gewoon de kabels van je technics af aan het uit einde en soldeert die op de losse connectoren.
Het is maar een idee hoor en ik werk zelf wel op die manier.

Dus zo iets:

Dit bestaat ook voor audio/speakerkavels alleen kan ik het zo niet vinden.

Of toch wel?

Speakerbouwers weten dit soort spullen te vinden.
Tic Toc
Winston    posted on 22-01-2012 01:34
In plaats van de dubbele foto moest deze pica komen:

Natuurlijk zal je met een beetje zoeken ook voor RCA tegenkomen.
Tic Toc
User edit by Winston on 22-01-2012 @ 01:35:21 (100%)
Ywe    posted on 22-01-2012 09:58
Poster: Winston

Die bedoelde ik!

Dat is minste werk, en je houd je kabel heel. Ikzelf heb dan wel gekozen voor powercon en XLR
User edit by Ywe on 22-01-2012 @ 09:58:20 (41%)
Aziaat    posted on 22-01-2012 11:53
@ Ecstacy: hoe aard je dan de Technics via RCA? Ik ben redelijk audiofiel opgesteld en als ik thuis gewoon een plaat opleg zonder aarding dan hoor ik een zacht gebrom...

@ Ywe: Aan zoiets dacht ik ook maar dan blijft mijn flightcase 'open' na gebruik niet? Zoiets is nog steeds niet afgesloten.

@ Winston: dat komt dus heel aardig in de buurt! Maar ik vrees dat zoiets iets te diep in mn case gaat zitten... ik heb maar een cm of 3/4 speling aan de binnenkant.. Onder welke naam vind je zoiets in webshops?
User edit by Aziaat on 22-01-2012 @ 11:56:31 (1%)
dj-zero    posted on 22-01-2012 11:57
onder de naam connectoren denk ik?

Overigens is dat wat Ywe aangeeft wel afgesloten, als je de kabels erdoor naar binnen haalt, kun je het draaischijfje zo draaien dat hij gesloten is..heb hier helaas geen plaatje van, maar hij is dan dus wel compleet afgeslotenWinking my eye
Aziaat    posted on 22-01-2012 12:46
Als dat zo zit is dat eigenlijk perfect hetgeen ik zoek dan! Zou er iemand mij kunnen vertellen wr ik zoiets zou vinden? Ik zoek onder bekabeling/kabelmanagement mr geen succes zo blijkt...
dj-zero    posted on 22-01-2012 15:39
Denk dat je t best gewoon even naar een bouwmarkt ofzo kunt gaan met de bovenstaande afbeelding. Ik zou niet weten hoe ze heten.
Ywe    posted on 22-01-2012 17:40
Bouwmarkt moet lukken. Bij de bureau onderdelen dacht ik.
Estacy    posted on 22-01-2012 18:41
Poster: Aziaat
@ Ecstacy: hoe aard je dan de Technics via RCA? Ik ben redelijk audiofiel opgesteld en als ik thuis gewoon een plaat opleg zonder aarding dan hoor ik een zacht gebrom...

tis heel simpel, een RCA kabel bestaat uit 1 of 2 kabels (rechts en links) binnen zo'n kabel zit een live (het pinnetje, hier gaat het signaal doorheen) en een ground (wat over de rca input heengaat) zoals hier te zien:?

op bijna elke DJ mixer zijn de rca inputs geaard (dus gewoon verbonden met het chassis, net als de ground schroef waar je je TTs aarde kabel op aansluit. Je kunt de aarde kabel dus prima bij je RCAs knutselen. Als je aansluitingen in een case bouwt, dan kun je die aarde kabel gewoon bij de RCA erbij solderen. heb je je tts los staan, ook dan is het mogelijk om die vervelende aarde kabel weg te laten.?

hier zie je de onderkant van een technics tonearm. je kunt er vrij makkelijk bijkomen. je kunt de losse aarde draad wat korter maken en bij de ground op de RCA erbij solderen. vereiste is wel dat je mixer geaarde rca inputs heeft, wat eigenlijk elke mixer heeft. hier ook een iets duidelijk filmpje (skip naar 27 min voor welke kabel waar moet). Het beste is om de ground kabel aan de ground van de rode (rechts) rca kabel te solderen. dit omdat je dan ook geen problemen krijgt met enkele elementjes en aarding. zul je met DJ elementen geen last van hebben, maar als je het doet dan kun je het net zo goed gewoon proper doen.?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Winston    posted on 22-01-2012 19:06

Als je voor dit model kiest moet je wel weten dat het dekseltje bij een model van mindere kwaliteit makkelijk losraakt.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 4.858 days.
 Post CommentThat would be 161.9 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

128 Users online: 11 Guests (117 Unknown)
Pages generated today : 59.976
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.667.727