Hulp nodig bij een lastige keuze
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Xtremer    posted on 20-01-2012 14:33
Ik wil graag jullie hulp vragen wat betreft de toekomst van mijn hobby als DJ.
Momenteel beschik ik over een DJ set bestaande uit 2x CDJ-2000, 1x DJM-800 en een HDJ-2000.
Door de week ben ik net als iedereen aan het werk en thuis werk ik vaak nog even verder aan mijn eigen klanten. Draaien komt er vaak niet van en naar mijn mening is het zonde om ruim 4K aan speelgoed te hebben, terwijl je het nauwelijks gebruikt.

Ik wil heel graag sparen voor een nieuwe iMac met alles erop en eraan voor producties en design werk. Nu lijkt het mij een goed idee om mijn huidige MacBook Pro te gebruiken i.c.m. een goede controller. De huidige DJ set gaat dan in de verkoop. Na de verkoop wil ik dus die iMac kopen en een goede controller. Mijn vraag aan jullie, waar gaat jullie keuze naar uit wat een goede controller betreft? Ik wil heel graag het gemak behouden van mijn huidige DJ set. Al die sample poespas en extra features hoeven er van mij niet op. Ik wil gewoon lekker bezig kunnen zijn met mixen. De keuze staat nog niet vast, maar ik zie hier wel serieus toekomst in. Laat mij even weten wat jullie mening is en wat ik als goede controller zou kunnen kopen.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

What do you think about Hulp nodig bij een lastige keuze ??

Vote :   

dance2mix    posted on 20-01-2012 14:36
Als je gewent ben aan de 'pioneer feeling' zoals sommigen het noemen zou ik toch echt gaan voor de ddjt1, die heb ik zelf mogen uitproberen en voelde heel goed aan, en natuurlijk heb je 4 decks tot je beschikking mocht je dit nodig hebben.
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Zimm    posted on 20-01-2012 14:38
2 maal X1 met Djm 800... of nieuwe 900
ArTy    posted on 20-01-2012 14:46
Ik zou eerder overstappen op cdj-850jes dan een controller in jouw geval. Ik heb ooit precies dezelfde keuze gemaakt (om een andere rede weliswaar) en had hier achteraf zoveel spijt van dat ik binnen een paar maanden weer terug ben gestapt naar cdj's. Een ddj-t1 gaat voor je aanvoelen als speelgoed ben ik bang en de kleinere jogs gaan tegenvallen.?

Ik zou lekker de cdj-2000's eruit doen voor 850jes. Scheelt een hoop geld maar je hebt dezelfde feeling en wat minder opties. Precies wat je wil.. Mixer zou je nog kunnen vervangen voor een goedkopere maar dat zou ik persoonlijk niet eens doen. Denk dat dit de makkelijkste oplossing is om een euro of 1000 te sparen.
dance2mix    posted on 20-01-2012 14:54
oke ja hier ben ik het ook mee eens maar omdat geld ook iets uitmaakte dacht ik eerder aan de ddjt1

maar als het lukt dan is dit een zeer goede keuze die cdj 850's
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Xtremer    posted on 20-01-2012 15:14
Het feit dat ik naar een kleiner jog formaat ga is voor mij geen punt. De DDJ-T1 heb ik ook uitgebreid getest, moet zeggen dat het een lekkere controller is. Maar er is ook een maar... Ik ben opzoek naar een controller die het gemak heeft van een CDJ qua look & feel, maar vooral 1 die met meerdere software te gebruiken is. Ook wil ik echt iets met een jogwheel en hoeven al die sample knopjes er niet op te zitten. Ben wat dat betreft nog wel iemand van het beatmixen en mooie overgangen maken. Ik zie ook binnen de Hardstyle nog niet zo snel iemand mixen op een controller. Dat is namelijk ook een groot verschil, bij House kun je veel meer rotzooien met samples, loopjes en effecten, bij Hardstyle ben je daar minder vrij in.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
ArTy    posted on 20-01-2012 15:36
Ja sorry maar dat is nogsteeds een cdj-850 set (via midi aangestuurd) wat je beschrijft. Alleen Pioneer heeft in mijn ogen de CDJ look een feel (logisch ook want de cdj's zijn van pioneer).

Verder geef je aan dat een kleinere jog niet boeit maar je wilt wel dezelfde feel. De feel wordt toch grotendeels bepaald door het jogweel op een cd speler of ben ik nu gek? ?de lay-out van een cd speler is overal ongeveer gelijk tegenwoordig (globaal gezien). De manier waarop de jogweel draait en hoe deze het nummer bijstuurd, dat bepaald voor mij de feeling voor 90% en dan voelt in mijn ogen een kleiner jogweel of jogweel zonder binnen/buitenrand heel anders.

Welke software wil je ervoor gebuiken dan, want een ableton controller ziet er in princiepe heel anders uit dan een traktor/sareto controller. Verder zit er in zo ongeveer elke dj software tegenwoordig een sample/loop/effecten optie dus daar ontkom je niet aan. Die hoef je ook niet te gebruiken verder.

In princiepe is hetgeen wat je zoekt ook in de goedkoopste dj controler te vinden, je wilt namelijk gewoon basic mixen zonder poespas. Alleen ga je denk ik niet blij zijn als je van zoon professionele speler naar de goedkopere dj controller gaat.

Tuurlijk zijn er nog opties als de denon, native instrument, a&H en vestax controllers maar dan moet je geen cdj feeling verwachten. De kwaliteit van deze merken doet overigens niet onder aan pioneer.
User edit by ArTy on 20-01-2012 @ 15:38:40 (17%)
MichaelMiller    posted on 20-01-2012 15:38
Wil mijn DDJ wel ruilen tegen je huidige set...Winking my eye?
Haha, de DDJ T1 (S1 vast ook wel) is denk ik wel geschikt.
Alleen inderdaad een TRAKTOR controller. En 'teveel poespas'.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Illusion    posted on 20-01-2012 16:32
Misschien had je beter na moeten denken bij de aanschaf. Het staat allemaal leuk en stoer zo'n giga dure set. Maar voor thuis heb je er minder aan, tenzij je elk weekend on the road bent, of je draait elk weekend in een club.?

Ik heb nu gewoon thuis 1 x Djm 400 en 2 x CDJ 800 Mk1. Voldoet prima aan mijn eisen. Ik draai nog gewoon op cdtjes, en het is puur om mijn setjes in mekaar te flansen. Voor de rest produceer ik en ben ik helemaal niet zo op mijn dj setje gefocussed.?

Een controller is misschien wel een goede optie. Vooral de Pioneer controller. Leuke vervanging, en je kan lekker wat geld terugverdienen aan je huidige set . Zo kun je mooi sparen voor je nieuwe Imac.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Estacy    posted on 20-01-2012 16:32
Poster: Xtremer
1 die met meerdere software te gebruiken is.

daar zit wel een probleem: want Serato of Traktor hebben een eigen certified soundcard nodig. Dus moet kiezen voor of traktor of serato controller. Wil je de andere software gebruiken dan moet je dus een geluidskaart kopen. voor andere software (deckadance, VDJ bijv.) die werken met elke geluidskaart, dan is een controller die midi uitstuurt genoeg.?

Je eerste vraag moet dus zijn, welke software? Dan de controller. Zelf zou ik voor Numark gaan, de 4trak voor Traktor, de NS6 voor Serato. Deze kun je zelfs als standalone mixers gebruiken, iets wat niet heel veel controllers kunnen. Ze zijn ook vrij groot, dus niet zo klein en krap als bijv. de Kontrol S4 en de Denon 3600.

Jog feeling is nog zoiets, een Pioneer jog ga je alleen terug vinden op een Pioneer CDJ. dit omdat de feeling bij controllers ook met software te maken heeft. de Vestax VCI 400 is hierin wel leuk, deze heeft een adjustable jog feeling, zoals de CDJ 2000s, 1000s. ?Deze heeft dan wel weer geen certified soundcard, dus Traktor of Serato zit er niet in zonder aparte geluidskaart. een software als Deckadance wel (ook erg goed)
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
bambamstudio    posted on 20-01-2012 16:51
Je kunt ook een setje Reloop Contour's nemen met een goede mixer (A&H DB2?) Traktor Pro 2 erbij en je hebt klaar! Een DDJ heeft GEEN Pio CDJ gevoel, echt niet! Die jogwheels rammelen nog erger dan een auto uit de jaren 30.

En Traktor En Serato werkt met iedere audio interface trouwens....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 20-01-2012 @ 16:52:35 (31%)
Estacy    posted on 20-01-2012 17:09
Poster: bambamstudio

En Traktor En Serato werkt met iedere audio interface trouwens....

Serato heb je echt een dongle voor nodig zo ver ik weet, en die dongle is altijd een Serato geluidskaart. en voor traktor is het idd anders bedenk ik me nu, dan heb je een traktor kaart nodig voor timecode.
bambamstudio    posted on 20-01-2012 17:36
Dat geldt alleen voor Itch en die nieuwe Intro. De volledige versie werkt met iedere audio interface. Ook Trakor tijdcode werkt met iedere audio interface.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 20-01-2012 @ 17:37:05 (53%)
Estacy    posted on 20-01-2012 17:46
zeker? weer wat geleerd!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

324 Users online: 193 Guests (131 Unknown)
Pages generated today : 41.136
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.681