Ik ben zelf al een aantal keer wezen liften richting Frankrijk, is veel makkelijker dan veel mensen denken. Als je 's ochtends rond een uur of 8 vertrekt uit Utrecht lukt het makkelijk om 's middags rond 3 uur al in Parijs te zijn als je het goed aanpakt. Parijs is zo ongeveer de makkelijkste bestemming om naartoe te liften, simpelweg omdat daar heel veel mensen naartoe gaan. Ik heb een aantal tips voor je:
- Stap liever niet in een vrachtwagen, veel van die gasten rijden als gekken en het gaat heeeeel traag allemaal. Als je een rechtstreekse lift naar Parijs kunt krijgen is het natuurlijk een ander verhaal.
- Laat je altijd droppen bij een tankstation/macdonalds, niet een random plek langs de snelweg
- Spreek bij die handige lift plekken zoals tankstations en macdonalds etc veel mensen aan en maak een leuk praatje, je vindt op deze manier altijd wel binnen 15 min een lift. Dit werkt veeeeel beter dan stilstaan met een bord in je handen langs de weg.
- Neem niet de eerste de beste lift aan als deze je maar een aantal kilometer verder kan brengen/ je op een onhandige plek afzet aan het eind. Ook moet je niet instappen als je je er op de ??n of andere manier niet zo op je gemak bij voelt.
- Spreek van tevoren met je lift af waar je wordt afgezet aan het eind.
- Bedenk goed welke route naar de eindbestemming het handigst is en houd je hier ook aan
- Lekker veel plezier hebben! Het is echt heel tof om te liften, ik vind het 1 van de leukste manieren om jezelf te verplaatsen want het is echt een avontuur

Succes ermee! Als je nog vragen hebt hoor ik het graag.