Geluid efx 500 vs djm 500
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mifex    posted on 20-01-2006 11:11
Hallo, het gelijd van een djm 500 is dat dezelfde kwaliteit als het geluid van een efx 500? Omdat beide dingen oude pioneer producten zijn denk ik dat.

What do you think about Geluid efx 500 vs djm 500 ??

Vote :   

Lead    posted on 20-01-2006 11:16
Nope....

DJM-500 is 2 jaar ouder dan de EFX-500 zie hier de exacte [info].

Er zit in ieder geval wel verschil tussen beide toestellen, probeer maar eens een echo op een paar ms, dan hoor je het verschil. De EFX maakt gebruik van 44.1kHz/16-bit techniek, wat de DJM-500 precies gebruikt weet ik eerlijk gezegd niet zeker.

De hedendaagse producten klinken een stuk beter Winking my eye
Let the BASS be louder
Mifex    posted on 20-01-2006 11:52
Nah kijk het zit zo: ik kan een djm500 kopen voor 250 euro maar dan moet ik ewl me efx 500 weg doen. Ik heb al een mixer maar een 2e mixer is altijd handig voor de verhuur enzo. Zou ik er op vooruit gaan?
Collin    posted on 20-01-2006 13:28
Winking my eye

okey handig om te horen
User edit by Collin on 20-01-2006 @ 13:28:51 (100%)
youngDD    posted on 20-01-2006 21:29
mooi prijsje man, weet er iemand waar ik ook zo goedkoop spullen kan halen?

heb marktplaats al gecheckt wel wat gevonden maar aan de dure kant.
Mifex    posted on 20-01-2006 22:24
Nah ik vond het ook een mooi prijsje, maar daarvoor me efx500 inruilen? want ik heb geen geld dus moet ik die efx weg doen
greup    posted on 20-01-2006 23:25
Hangt er vanaf wat voor een mengpaneel je nu hebt....

Ik heb liever een mixer a la technics sh mz  1200  i.c.m. een EFX 500 dan een pioneer djm 500

ALs je nu een fatsoenlijke mixer hebt... zou ik hem niet vervangen door een DJM 500

Ik denk dat je meer lol hebt met de effecten van de efx dan met de effecten van de djm 500

Mifex    posted on 21-01-2006 02:00
Ik heb nu een gemini UMX, leuke mixer. Zonder effecten maar bedenk ook dat  ik aan verhuur doe. Ik doe eerlijk gezecht HEEL weinig met de effecten op de efx, ik gebruik meestal de echo en de flanger en soms de delay. Het gaat me meer om het geluid uit een djm500. Kan je dat niet verbeteren met een apparaat wat er er aan sluit?
Camino    posted on 21-01-2006 03:12
hehe zo te zien heb je al beslist of niet soms
Reind    posted on 21-01-2006 03:37
Poster: Lead
De hedendaagse producten klinken een stuk beter Winking my eye

Vraag is alleen in hoeverre je het verschil hoort tussen een EFX500 en de effecten van bijvoorbeeld een 909 met beide exact dezelfde instellingen.... ik denk dat bijna niemand in staat is ze van elkaar te onderscheiden. De EFX500 is gewoon een goed apparaat wat nog steeds mee kan met al het andere effecten geweld.... ik zou persoonlijk een EFX ook nooit de deur uit doen aangezien je het apparaat altijd mee kunt nemen op alle mixers die je in de toekomst koopt kunt blijven gebruiken..
Lead    posted on 21-01-2006 11:49
Poster: Reind

Vraag is alleen in hoeverre je het verschil hoort tussen een EFX500 en de effecten van bijvoorbeeld een 909 met beide exact dezelfde instellingen

Dat is niet zo moeilijk hoor.... duidelijk....

Niet dat de EFX slecht is, die werkt immers met dezelfde techniek als een cd: 44.1kHz/16-bit... Maar als je weet waaraan je verschil kunt horen hoor je het zo.

In een discotheek zal het mij misschien niet lukken, maar in een studio/thuis setup  kun je het zeker wel horen... Alleen je oren moeten er wel een klein beetje op getrained zijn...
Let the BASS be louder
greup    posted on 21-01-2006 11:50
Poster: Mifex
Ik heb nu een gemini UMX, leuke mixer. Zonder effecten maar bedenk ook dat  ik aan verhuur doe. Ik doe eerlijk gezecht HEEL weinig met de effecten op de efx, ik gebruik meestal de echo en de flanger en soms de delay. Het gaat me meer om het geluid uit een djm500. Kan je dat niet verbeteren met een apparaat wat er er aan sluit?

Een pioneer djm 500... die je koopt voor 250 euro.... In de losse verhuurConfused

Kijk dat je hem zelf mee op pad neemt kan ik wel begrijpen... Maar we weten allemaal van de faders en headroom problemen... ik zou persoonlijk nooit , en zeker geen goedkope 2e hands, pioneer djm 500 in losse verhuur gooien. 

Komt ook bij dat die 250 euro mij doet afvragen in welke staat dat paneel verkeerd, aangezien hij toch echt een stuk goedkoper is dat andere 2e hands djm's 

en dat geluid zou ik me niet zo druk om maken... Zolang jij je mixer niet in het rood laat lopen is er niets aan de hand. ( of je meot hele goede oren hebben) 

Wat ook wel handig is misschien om te weten, dat als jij op pad gaat met deze mixer, je altijd een momitor moet plaatsen ( niet iedere drive-in doet dat namelijk) omdat deze mixer niet over een split functie beschikt.  
DjCheng    posted on 21-01-2006 15:51
Een DJM500 met een EFX500

Is dat overkill? Of is dat perfect combineerbaar?

Ik kan namelijk aan een EFX500 geraken voor een héél mooie prijs
Mifex    posted on 21-01-2006 16:04
Poster: greup

Een pioneer djm 500... die je koopt voor 250 euro.... In de losse verhuurConfused

Kijk dat je hem zelf mee op pad neemt kan ik wel begrijpen... Maar we weten allemaal van de faders en headroom problemen... ik zou persoonlijk nooit , en zeker geen goedkope 2e hands, pioneer djm 500 in losse verhuur gooien.

Komt ook bij dat die 250 euro mij doet afvragen in welke staat dat paneel verkeerd, aangezien hij toch echt een stuk goedkoper is dat andere 2e hands djm's

en dat geluid zou ik me niet zo druk om maken... Zolang jij je mixer niet in het rood laat lopen is er niets aan de hand. ( of je meot hele goede oren hebben)

Wat ook wel handig is misschien om te weten, dat als jij op pad gaat met deze mixer, je altijd een momitor moet plaatsen ( niet iedere drive-in doet dat namelijk) omdat deze mixer niet over een split functie beschikt.

Over de staat maak ik me niet druk, namelijk me collega bied hem mij aan (hij stopt er mee). Nah ziet er dus nog goed uit. Werkt nog perfect, ik kan hem altijd als reserve mixer gebruiken.
Mifex    posted on 21-01-2006 16:38
Poster: Reind

Vraag is alleen in hoeverre je het verschil hoort tussen een EFX500 en de effecten van bijvoorbeeld een 909 met beide exact dezelfde instellingen.... ik denk dat bijna niemand in staat is ze van elkaar te onderscheiden. De EFX500 is gewoon een goed apparaat wat nog steeds mee kan met al het andere effecten geweld.... ik zou persoonlijk een EFX ook nooit de deur uit doen aangezien je het apparaat altijd mee kunt nemen op alle mixers die je in de toekomst koopt kunt blijven gebruiken..

Ik heb een drive in, voor dj gebruik zou ik dat kunnen voorstellen ja (jij neemt ook altijd je nuo 5 mee).. maar de keuze is zo moeilijk.

OF een djm 500 OF een efx500... moeilijk moeilijk!
Lead    posted on 21-01-2006 16:38
De prijs is erg laag. Check dat de faders netjes zijn en hun werk goed doen.

Voor de rest is het gokken... Er zijn weinig problemen met de DJM-500, maar waarschijnlijk is het al een redelijk oud toestel...

Voorzichtigheid geboden dus.
Let the BASS be louder
DjCheng    posted on 21-01-2006 17:15
Poster: DjCheng
Een DJM500 met een EFX500

Is dat overkill? Of is dat perfect combineerbaar?

Ik kan namelijk aan een EFX500 geraken voor een héél mooie prijs

Niemand met een antwoord? Moet toch een goede combinatie zijn als je goedkoop aan de efx500 kunt geraken, niet?
Lead    posted on 21-01-2006 17:20
De EFX-500's effect zijn in een aantal gevallen (de beat effecten) redelijk gelijk aan die van de mixers, echte klinken ze veel vetter en dieper.

Tevens heb je met een externe effectenbox veel meer mogelijkheden en werken de instelling veel sneller dan die van de mixer.
Let the BASS be louder
DjCheng    posted on 21-01-2006 17:30
Dank je Lead

Ik hoop dak hem kan winnen met het bieden

Fotos volgen als ik hem heb
Giallorosso    posted on 07-03-2006 01:06
Poster: greup
Wat ook wel handig is misschien om te weten, dat als jij op pad gaat met deze mixer, je altijd een momitor moet plaatsen ( niet iedere drive-in doet dat namelijk) omdat deze mixer niet over een split functie beschikt.  

Je bedoelt de split functie voor de HP?

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

291 Users online: 50 Guests (241 Unknown)
Pages generated today : 105.860
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.757.872