Dancefair 2012 Utrecht Wie gaat? (5/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bambamstudio    posted on 11-01-2012 19:17
Wij (van www.gearjunkies.com, www.dj2dj.nl en www.studiojunkies.nl) hebben een stand op de Dancefair in Utrecht, welke gehouden wordt op 11 en 12 Feb. 2012.

Ik was nieuwsgierig wie er ok gaat? Wellicht een leuk om een DJR meeting te houden bij de stand? Maar dat mogen jullie onderling regelen!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 11-01-2012 @ 19:18:15 (4%)

What do you think about Dancefair 2012 Utrecht Wie gaat? ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 12-02-2012 12:34
Ik kan je punt inderdaad goed begrijpen! Ik vond de beursvloer ook totaal niet interessant en de seminars hadden inderdaad beter gekunt desondanks vond ik dat er wel veel leuke tussen zaten maar ze begonnen bijna allemaal 10 minuten later en er werd vaak van het topic afgedwaald.
Bjorn1419    posted on 12-02-2012 12:38
Poster: Luxx
ik weet niet hoe ze heetten, maar de eerste was een seminar in de grote ruimte over FL studio door 2 mensen die overduidelijk een zooitje aan het aankloten waren geweest met FL studio en zo een aantal dingetjes hebben geleerd.

ze lieten een project van zichzelf zien waarbij ze de bassline ENORM aan het boosten waren waardoor het vervormd klonkt (leek mij niet de bedoeling)
ook gaven ze aan dat het goed is om als je gaat afmixen door je kamer heen te lopen om zo te horen waar de geluidsgolven samen komen.. ಠ_ಠ ..uhmm. ja of je zet gewoon je speakers neer op de manier zoals die in je beschrijving staat zodat de geluidsgolven samen komen op de plek waar je achter je scherm zit?
of nog een mooie: al wil je goed afmixen, zet dan even alles enorm hard en ga op de gang staan, en luister hoe het klinkt ಠ_ಠ really..?? toen ben ik echt gewoon maar weg gelopen want dit sloeg gewoon echt helemaal nergens op.
waren nog wel een aantal andere dingen maar kan me niet alles meer terughalen.

andere seminar die ik had gecheckt was van 3malig belgisch beatbox kampioen. hij kon het prima, en liet een loop machine zien. maar door zijn enorme accent kon ik het niet allemaal goed verstaan, hij gebruikte de microfoon niet om te spreken waardoor mensen achterin hem totaal niet konden horen en de setup was zo neergezet dat hij continu met zijn rug naar het publiek stond gekeerd. ook was de demo die hij gaf continu offbeat mede dankzij het feit dat de speakers totaal niet richting hemzelf stond waardoor hij latency had.
ik vond het in ieder geval maar slappe seminars en ben toen maar direct naar huis gegaan

Ik vond de seminar van secret cinema en egbert juist heel leerzaam! Dat door de kamer lopen ging er over dat de kamer van Secret Cinema qua akoestiek heel slecht was waardoor het afmixen moeilijk was. Maar door zijn ervaringen in de clubs weet hij wanneer het goed klinkt en op welke plek van de kamer hij moet luisteren om te weten of het klopt. Dat was tenminste wat ik er van mee heb gekregen van dat verhaal.?

Wel vond ik de seminar van Arjuna Schiks echt belachelijk slecht, die gast was echt niet hoorbaar. Het was in zo'n kleiner zaaltje waar ze geen microfoon hadden, en vervolgens stond die om 1 of andere reden met zijn rug naar het publiek. Tel daar bij op dat hij maar een beetje aan het mompelen was, en tijdens het beantwoorden van de vragen leuk de muziek aan liet staan, en je hebt een weinig informatieve workshop. Verder was het inhoudelijk ook erg slecht.?

Ik vond zelf dancefair ook enorm tegenvallen, het was duidelijk te merken dat dit pas de eerste keer was dat dancefair werd gehouden.?

MichaelMiller    posted on 12-02-2012 12:41
@MoXeGy & @Luxx Het was maar net waar je voor kwam. Wij zijn nauwelijks op de beursvloer geweest. Housepital Rec. stand, DJ2DJ/Gearjunkies & ik dan Vato.nl zijn eigenlijk de enige stands waar we bij stil hebben gestaan. Verder rondgelopen of er leuke dingen waren, sommige wel leuk om te zien zoals daar ter plekke platen maken vanuit CD's.

Ik, denk jij ook niet, heb me echt niet verveeld (alleen die 45 min. wachten in rij bij Selekted Music, maar daar hebben we dan ook wel iets voor terug, haha), en ik vond alle seminars erg gaaf, behalve die Media Training dan. Dit omdat wij gewoon goede keuze hebben gemaakt van te voren met seminars. Was inderdaad jammer, ja, dat ze later begonnen en zelfde tijd eindigden. Op zelfde tijd eindigen moesten ze wel, want anders kon je ook niet meer fatsoenlijk naar andere seminars. Nogmaals....; Voor mij was het 't geld & de moeite meer dan waard.?Topdag. Blij dat ik er geweest ben.

Ik kan je verhaal ook wel begrijpen, Luxx, begrijp me niet verkeerd. Vooral met het doel waarmee jij naar Dancefair bent gegaan, kan het tegenvallen. Ik had een paar kleine puntjes waar je je aan kan storen, maar wou daar geen groter probleem van maken dan het was. Jammer dat het tegenviel voor jou in ieder geval.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Bootstrap    posted on 12-02-2012 14:47
Was leuk gisteren Happy, laughing Veel seminars bijgewoond, mooie spulletjes gezien, Marc van BamBam in levende lijve ontmoet (was gezellig!) en als klap op de vuurpijl een heel leuk gesprek gehad met iemand van Misc agency waarmee we binnenkort waarschijnlijk een keer om de tafel gaan zitten. Niet alle seminars waren trouwens even boeiend of van goede kwaliteit. Een seminar van DJ Dyna en Warren Fellow over 'read your crowd' was totaal niet voorbereid en ging bijna niet op het onderwerp in. Inplaats daarvan was een een soort arrogant reclamepraatje wat dan gelukkig nog wel een beetje grappig was af en toe. De seminar over wat er gebeuren moet als je muziek uitbrengt als je kijkt naar rechten en verdienmodellen was erg interessant en de seminar over social media was ook heel nuttig. Aanraders dus Happy, laughing
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
rorex    posted on 12-02-2012 15:06
Lil quint is zojuist begonnen op eclectic radio. Sta er nu live bij!
djmstr223    posted on 12-02-2012 16:26
Ik zit nu in de auto terug naar huis. Winking my eye

Het was wel leuk maar ook niet echt speciaal.
We zijn nog bij een seminar geweest over de balans in je mix van Ronald Prent van de wisseloord studio's. Was heel interessant en ik heb veel geleerd. Geluukig was het heel rustig Winking my eye

Maar het top punt vind ik nog wel dat ik op het Redbull podium mocht draaien Winking my eye
www.bramvanbergen.nl
Xurion    posted on 12-02-2012 17:04
Poster: Bootstrap
Was leuk gisteren Happy, laughing Veel seminars bijgewoond, mooie spulletjes gezien, Marc van BamBam in levende lijve ontmoet (was gezellig!) en als klap op de vuurpijl een heel leuk gesprek gehad met iemand van Misc agency waarmee we binnenkort waarschijnlijk een keer om de tafel gaan zitten. Niet alle seminars waren trouwens even boeiend of van goede kwaliteit. Een seminar van DJ Dyna en Warren Fellow over 'read your crowd' was totaal niet voorbereid en ging bijna niet op het onderwerp in. Inplaats daarvan was een een soort arrogant reclamepraatje wat dan gelukkig nog wel een beetje grappig was af en toe. De seminar over wat er gebeuren moet als je muziek uitbrengt als je kijkt naar rechten en verdienmodellen was erg interessant en de seminar over social media was ook heel nuttig. Aanraders dus Happy, laughing

Ik heb daar ook met iemand van Misc Agency staan praten, lijkt me een mooie organisatie. Misschien binnenkort even contact opnemen. Valt te proberen toch?
LilQuint    posted on 12-02-2012 18:24
Poster: rorex
Lil quint is zojuist begonnen op eclectic radio. Sta er nu live bij!

En Happy, laughing?

Wat een top dag gehad!
Hele dag met Johan rond gelopen, veel mensen leren kennen.
Ook nog oude bekende weer terug gezien!
Natuurlijk lekker gedraait!
Ga is kijken of ik de set online kan vinden!
Ook in de seminare van Johan Gielen zei hij : 'Ik ben ook bezig met jong talent, ik heb bijvoorbeeld een weekje terug een super talent getekent van pas 14 jaar, draait ook vandaag hier, hij gaat onder de naam Lil Quint, zeker in de gaten houden!'

Snoey    posted on 12-02-2012 23:07
Zo ben ook naar de Dance Fair geweest en inderdaad kwa stands en seminars was het niet zo best!

Heb alleen bij de digitale drumstellen lang gezeten en een potje staan drummen en ik heb bij de stand van BamBam een onwijs toffe gozer leren kennen die het leuk vind tracks te beluisteren en de staat van de mastering te analyseren.

De seminar van Jordy Lishious was enorm goed en een toffe gozer om een gesprek mee te voeren. Hij was goed voorbereid en liet een aantal coole puntjes op de spreekwoordelijk 'i' zien bij het produceren van een track.

Verder vielen veel seminars uit en was er een enorme verwarring welke seminar nou waar was.

Gelukkig was er een demo panel waar je bij verschillende record labels je tracks kon laten beoordelen. 1 label was zeer enthousiast en een release is zo goed als binnen (hun woorden).?

Verder heb ik op de beursvloer heel contacten kunnen opdoen en contacten kunnen onderhouden van het proffessionele cerquit en heb ik nog een leuke foto kunnen scoren met Laidback Luke op de beursvloer (die daarna een zeer vermakelijke seminar verzorgde).?

De Dance Fair was dus een succes als je als producer goed voorbereid er naar toe ging en je behoefte hebt aan een netwerk van verschillende vakgebieden.

Verder ben ik van het forum hier alleen Ashley tegen gekomen, was leuk je gezien te hebben.

En owja, wat was het eten en drinken dramatisch! Een slakkentraag buffet met een zeer beperkt aanbod en zeer hoge prijzen. Een flesje sisi, een gofast en een broodje unox = 10 euro!!

www.soundcloud.com/ten-hooven
Ashley    posted on 13-02-2012 00:12
Idd leuk om je te ontmoeten snoey! En tof dat je me meteen herkende Cool
Maar wat nou als het lukt, mama?
bambamstudio    posted on 13-02-2012 00:22
Poster: LilQuint
En Happy, laughing?

Wat een top dag gehad!
Ook in de seminare van Johan Gielen zei hij : 'Ik ben ook bezig met jong talent, ik heb bijvoorbeeld een weekje terug een super talent getekent van pas 14 jaar, draait ook vandaag hier, hij gaat onder de naam Lil Quint, zeker in de gaten houden!'

Je bent wel trots dat je johan kent geloof ik he?
Ashley    posted on 13-02-2012 00:30
Poster: bambamstudio

En wat is daar mis mee?
Maar wat nou als het lukt, mama?
MichaelMiller    posted on 13-02-2012 00:34

Ik snap het wel.. Aangezien die gast nu alles voor hem kan/gaat regelen. Heeft hij heel veel aan.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Maracas    posted on 13-02-2012 00:38
En Happy, laughing?

Wat een top dag gehad!

Je deed het leuk hoor Happy, laughing?
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
bambamstudio    posted on 13-02-2012 08:13
Poster: Ashley
En wat is daar mis mee?

Niets, maar om hij nu in bijna iedere post 1-2 te noemen is wel wat overdreven vindt je ook niet? Maar je hoeft niet meteen in de verdediging te schieten, dan kan hij zelf ook wel
LilQuint    posted on 13-02-2012 12:29

Ik noem hem in dit topic vaak ja, aangezien hij heel deze dag voor mij heeft geregeld.
Was trouwens nog bij jou stand even langs gekomen, jammer dat je er niet was!
Ook jammer dat ik Ashley niet heb gezien, wou ik ook wel een keer ontmoeten :P
bambamstudio    posted on 13-02-2012 12:33
Ik noem hem in dit topic vaak ja, aangezien hij heel deze dag voor mij heeft geregeld.
Was trouwens nog bij jou stand even langs gekomen, jammer dat je er niet was!
Ook jammer dat ik Ashley niet heb gezien, wou ik ook wel een keer ontmoeten :P

heb helaas wel meer mensen misgelopen, ach volgend jaar weer!

Goed, dit is echt mijn laatste post, mzzl!
User edit by bambamstudio on 13-02-2012 @ 12:34:56 (13%)
Bartjens    posted on 13-02-2012 16:53
Ben gister ook geweest. Een leuke middag gehad. Veel dingen gezien en gehoord (eindelijk die midicontrollers van Pioneer eens gebrobeerd Winking my eye )

Een aantal seminars gevolgd die best wel interessant waren.?Erg jammer dat er een aantal uitvielen. ?
Ook jammer dat je hier totaal niet van op de hoogte werdt gesteld terwijl dit heel simpel kon via bijv. de app en de schermen die naast de ruimtes hingen.
En wat Snoey zegt, de horeca was langzaam en duur.

Helaas niemand herkent van DJR..

Verder nog een uurtje geluisterd naar Kabale und Liebe?die draaide bij een radiostation en nog even bij?Lil quint, die lekker bezig was Happy, laughing

Voor een eerste keer Dance Fair volgens mij best wel geslaagd. Wel een aantal punten die de organisatie hopelijk juist oppakt bij een volgende editie Ik ben er dan iig weer bij! Happy, laughing
www.djbrowbeat.com
Snoey    posted on 15-02-2012 19:24
Yo bart, wat jammer dat ik het niet wist man!?

Had ik heel leuk gevonden om je even weer te spreken, laatste keer is al meer dan twee jaar geleden.?

Post het volgende keer even als er weer wat is, dan kunnen we even meeten!
www.soundcloud.com/ten-hooven
Bartjens    posted on 15-02-2012 19:29
haha, ja is weer lang geleden. Was top de laatste keer, toen je mij op het nippertje versloeg Winking my eye
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 15-02-2012 @ 20:03:36 (1%)
jeffrey412    posted on 16-02-2012 14:46
Kan iemand mij vertellen wie er op zaterdag rond half 7 een presentatie gaf over het organiseren van je muziek ??
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
Limb-Girdle    posted on 16-02-2012 21:34
Zou van :?
Sprekers: Simon Dunmore // Eelco Wyninga, Cue Creative // Auke Riemersma, Massive Musi

Geweest kunnen zijn?
Where the music meets the deejay!
jeffrey412    posted on 17-02-2012 13:17
Nee, geen van 3 helaas. hij vertelde over hoe je met behulp van itunes je muziek goed kon orderen en in traktor kon toepassen
DJ Mol / twitter: @DJJeffreymol
User edit by jeffrey412 on 17-02-2012 @ 13:18:19 (100%)
Lead    posted on 17-02-2012 15:17
Poster: jeffrey412
Kan iemand mij vertellen wie er op zaterdag rond half 7 een presentatie gaf over het organiseren van je muziek ??

En ik heb on de DJ's Playgoround om 19u een seminar gegeven over hoe je het meeste uit Rekordbox haalt...
Let the BASS be louder
LilQuint    posted on 17-02-2012 15:34
Was leuk trouwens om je weer te zien Lead!
Kom zoiezo keer met Johan langs Happy, laughing

241 Users online: 150 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 79.350
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.876.387