Poster: Luxx
ik weet niet hoe ze heetten, maar de eerste was een seminar in de grote ruimte over FL studio door 2 mensen die overduidelijk een zooitje aan het aankloten waren geweest met FL studio en zo een aantal dingetjes hebben geleerd.
ze lieten een project van zichzelf zien waarbij ze de bassline ENORM aan het boosten waren waardoor het vervormd klonkt (leek mij niet de bedoeling)
ook gaven ze aan dat het goed is om als je gaat afmixen door je kamer heen te lopen om zo te horen waar de geluidsgolven samen komen.. ಠ_ಠ ..uhmm. ja of je zet gewoon je speakers neer op de manier zoals die in je beschrijving staat zodat de geluidsgolven samen komen op de plek waar je achter je scherm zit?
of nog een mooie: al wil je goed afmixen, zet dan even alles enorm hard en ga op de gang staan, en luister hoe het klinkt ಠ_ಠ really..?? toen ben ik echt gewoon maar weg gelopen want dit sloeg gewoon echt helemaal nergens op.
waren nog wel een aantal andere dingen maar kan me niet alles meer terughalen.
andere seminar die ik had gecheckt was van 3malig belgisch beatbox kampioen. hij kon het prima, en liet een loop machine zien. maar door zijn enorme accent kon ik het niet allemaal goed verstaan, hij gebruikte de microfoon niet om te spreken waardoor mensen achterin hem totaal niet konden horen en de setup was zo neergezet dat hij continu met zijn rug naar het publiek stond gekeerd. ook was de demo die hij gaf continu offbeat mede dankzij het feit dat de speakers totaal niet richting hemzelf stond waardoor hij latency had.
ik vond het in ieder geval maar slappe seminars en ben toen maar direct naar huis gegaan
Poster: Bootstrap
Was leuk gisterenVeel seminars bijgewoond, mooie spulletjes gezien, Marc van BamBam in levende lijve ontmoet (was gezellig!) en als klap op de vuurpijl een heel leuk gesprek gehad met iemand van Misc agency waarmee we binnenkort waarschijnlijk een keer om de tafel gaan zitten. Niet alle seminars waren trouwens even boeiend of van goede kwaliteit. Een seminar van DJ Dyna en Warren Fellow over 'read your crowd' was totaal niet voorbereid en ging bijna niet op het onderwerp in. Inplaats daarvan was een een soort arrogant reclamepraatje wat dan gelukkig nog wel een beetje grappig was af en toe. De seminar over wat er gebeuren moet als je muziek uitbrengt als je kijkt naar rechten en verdienmodellen was erg interessant en de seminar over social media was ook heel nuttig. Aanraders dus
Poster: rorex
Lil quint is zojuist begonnen op eclectic radio. Sta er nu live bij!
Poster: LilQuint
En?
Wat een top dag gehad!
Hele dag met Johan rond gelopen, veel mensen leren kennen.
Ook nog oude bekende weer terug gezien!
Natuurlijk lekker gedraait!
Ga is kijken of ik de set online kan vinden!
Ook in de seminare van Johan Gielen zei hij : 'Ik ben ook bezig met jong talent, ik heb bijvoorbeeld een weekje terug een super talent getekent van pas 14 jaar, draait ook vandaag hier, hij gaat onder de naam Lil Quint, zeker in de gaten houden!'
Poster: bambamstudio
Je bent wel trots dat je johan kent geloof ik he?
Poster: LilQuintJe deed het leuk hoor
En?
Wat een top dag gehad!
Hele dag met Johan rond gelopen, veel mensen leren kennen.
Ook nog oude bekende weer terug gezien!
Natuurlijk lekker gedraait!
Ga is kijken of ik de set online kan vinden!
Ook in de seminare van Johan Gielen zei hij : 'Ik ben ook bezig met jong talent, ik heb bijvoorbeeld een weekje terug een super talent getekent van pas 14 jaar, draait ook vandaag hier, hij gaat onder de naam Lil Quint, zeker in de gaten houden!'
Poster: Ashley
En wat is daar mis mee?
Poster: LilQuint
Ik noem hem in dit topic vaak ja, aangezien hij heel deze dag voor mij heeft geregeld.
Was trouwens nog bij jou stand even langs gekomen, jammer dat je er niet was!
Ook jammer dat ik Ashley niet heb gezien, wou ik ook wel een keer ontmoeten :P
Poster: jeffrey412
Kan iemand mij vertellen wie er op zaterdag rond half 7 een presentatie gaf over het organiseren van je muziek ??