Dancefair 2012 Utrecht Wie gaat? (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

bambamstudio    posted on 11-01-2012 19:17
Wij (van www.gearjunkies.com, www.dj2dj.nl en www.studiojunkies.nl) hebben een stand op de Dancefair in Utrecht, welke gehouden wordt op 11 en 12 Feb. 2012.

Ik was nieuwsgierig wie er ok gaat? Wellicht een leuk om een DJR meeting te houden bij de stand? Maar dat mogen jullie onderling regelen!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 11-01-2012 @ 19:18:15 (4%)

What do you think about Dancefair 2012 Utrecht Wie gaat? ??

Vote :   

Dyno    posted on 09-02-2012 18:37
Poster: Dyno
Ik kan niet ... Cool Cool

Misschien wel.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
User edit by Dyno on 12-02-2012 @ 11:51:13 (3%)
Snoey    posted on 10-02-2012 19:52
Lead, wat kost een vervangende kabel voor de hdj2000, die heb ik nodig want mijn kabel is stuk. Als het rond de 45 euro is wil ik er 1, dan is het voor mij makkelijk omdat zondag gelijk te kunnen kopen daar.

Moet nog me telefoonnummer veranderen voor telebankieren, dus kan het nu niet via internet bestellen.
www.soundcloud.com/ten-hooven
LilQuint    posted on 10-02-2012 21:44
Net het laatste cdtje gebrand met platen die ik nog niet op cd had, maar wel wil draaien op DanceFair, usb sticks ook up-to-date voor als er 2000's staan.. Zo niet, kan ik dus altijd nog met mijn cd'tjes aan het werk!

I AM READYYYYYY TO ROCK 'N' ROLL
User edit by LilQuint on 11-02-2012 @ 09:41:05 (31%)
MichaelMiller    posted on 10-02-2012 21:51
Poster: LilQuint
Net het laatste cdtje gebrand met platen die ik nog niet op cd had, maar wel wil draaien op DanceFair, usb sticks ook up-to-date voor als er geen 2000's staan..

I AM READYYYYYY TO ROCK 'N' ROLL

Beetje raar niet? USB sticks up-to-date voor als er geen 2000s staan?Winking my eye
www.facebook.com/michaelmillerofficial
LilQuint    posted on 11-02-2012 09:40
Oeps verkeerde zin ;p
Maracas    posted on 11-02-2012 11:02
Ik heb ook een weekenderr! Ben benieuwd wie ik allemaal tegenkom, en ik ga zeker even bij de stand van BamBam checken! Tot straks luitjess
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Snoey    posted on 11-02-2012 17:43
Zo programma van de seminars voor morgen gemaakt.?

Straks richting Amsterdam, draaien tot 05:00 uur, hotel zoeken en weer 11:00 uur richting Utrecht.

Ik heb tussen 16:45 en 18:00 geen seminars, dus zal dan rondlopen op de overige delen van de beurs en de stands.

www.soundcloud.com/ten-hooven
Maracas    posted on 11-02-2012 21:06

Leuke beurs hoor! En effe lekker draaien natuurlijk!?Cool
User edit by Maracas on 11-02-2012 @ 21:13:03 (2%)
Xurion    posted on 11-02-2012 21:09
Lol, was jij dat? Want dan ben ik je wel tig keer voorbij gelopen :P
Maracas    posted on 11-02-2012 21:14
Hahaha ja dat was ik?Cool Ja ik stond op een gegeven moment overal te draaien haha
Xurion    posted on 11-02-2012 21:28
Die gast van Numark tegenover die stand was echt vet :P
Maracas    posted on 11-02-2012 21:31
Jaa zeker! Die ging lekker! Sta ik daar tegenop te boksen met monitortjes van 25 watt ofzo :P Haha maar wel leuk hoor! Ben je nog bij BamBam wezen kijken?
Xurion    posted on 11-02-2012 21:34
Ja was wel grappig Happy, laughing
MichaelMiller    posted on 11-02-2012 22:07
Geweldige dag gehad! Was alles meer dan waard!
Maracas    posted on 11-02-2012 22:15
True true, ik ben er morgen weer :P Hahaha
Luxx    posted on 12-02-2012 00:44
Vonden jullie het echt zo gruwelijk? Ik vond het maar karig en matig. Heb gelukkig geen entree moeten betalen maar als dat wel het geval was geweest had ik mijn geld terug gevraagd.

Aantal stands was beschamend klein en van diversiteit was totaal geen sprake. Overal stonden dezelfde pioneer setjes die iedereen wel kent en ik heb zo'n twintig Machine's gezien.
Het enige wat ik iets van waarde vond hebben was de minikorg en een stand waar je compressors kon uittesten.
Verder waren er alleen maar karige kraampjes van websites of community's waar je niet meer info kon halen dan je had kunnen doen met behulp van Google veilig vanaf je bank thuis.

Ook de seminars vond ik maar vreemd. Heb er twee bijgewoond waarvan ik echt het idee had dat de jongens die er stonden nog nooit een presentatie hadden gehouden en ook weinig echte kennis in zich hadden. In beide presentaties zat maar weinig structuur en nuttige info heb ik ook niet gehoord.
Heb niet alle seminars gevolgd dus kan niet voor ze allemaal spreken maar mijn algehele beeld van de beurs is wel dat deze er volgend jaar niet hoeft te komen op de zelfde manier.

Ik had graag gezien dat er meerdere fabrikanten aanwezig waren met producer hardware, midi apparatuur en wat software fabrikanten voor demo's etc.
Ook had ik liever wat meer tijd nodig gehad om de hele beurs door te lopen. Ik denk dat je in ongeveer vijf minuten van uiterste hoek naar uiterste hoek kon lopen.

Ik wil niet die beurs kapot gaan haten en er op poepen maar het was echt zwaar benedenmaats naar mijn idee. Sorry
www.mothermusic.nl
RAS    posted on 12-02-2012 01:19
Welke seminars praat je nu over Luxx? Welke twee heb je bijgewoond?
hoogstraatfan    posted on 12-02-2012 09:29
Ik heb het prima nar me zin gehad. Genoeg plek bij de seminars, die ook best interessant waren. Als je de moeite nam om met de mensen bij de stands te praten was dat ook best interessant.

Zeker voor de eerste keer best leuk!
Luxx    posted on 12-02-2012 10:40
Poster: RAS
Welke seminars praat je nu over Luxx? Welke twee heb je bijgewoond?

ik weet niet hoe ze heetten, maar de eerste was een seminar in de grote ruimte over FL studio door 2 mensen die overduidelijk een zooitje aan het aankloten waren geweest met FL studio en zo een aantal dingetjes hebben geleerd.

ze lieten een project van zichzelf zien waarbij ze de bassline ENORM aan het boosten waren waardoor het vervormd klonkt (leek mij niet de bedoeling)
ook gaven ze aan dat het goed is om als je gaat afmixen door je kamer heen te lopen om zo te horen waar de geluidsgolven samen komen.. ಠ_ಠ ..uhmm. ja of je zet gewoon je speakers neer op de manier zoals die in je beschrijving staat zodat de geluidsgolven samen komen op de plek waar je achter je scherm zit?
of nog een mooie: al wil je goed afmixen, zet dan even alles enorm hard en ga op de gang staan, en luister hoe het klinkt ಠ_ಠ really..?? toen ben ik echt gewoon maar weg gelopen want dit sloeg gewoon echt helemaal nergens op.
waren nog wel een aantal andere dingen maar kan me niet alles meer terughalen.

andere seminar die ik had gecheckt was van 3malig belgisch beatbox kampioen. hij kon het prima, en liet een loop machine zien. maar door zijn enorme accent kon ik het niet allemaal goed verstaan, hij gebruikte de microfoon niet om te spreken waardoor mensen achterin hem totaal niet konden horen en de setup was zo neergezet dat hij continu met zijn rug naar het publiek stond gekeerd. ook was de demo die hij gaf continu offbeat mede dankzij het feit dat de speakers totaal niet richting hemzelf stond waardoor hij latency had.
ik vond het in ieder geval maar slappe seminars en ben toen maar direct naar huis gegaan
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 12-02-2012 @ 10:40:46 (5%)
Thias    posted on 12-02-2012 11:08
Had toch mijn kaartje tijdens een van de acties vooraf moeten halen, gaat nu voor 1 dag best een prijzige grap worden. Behalve hier boven hoor ik wel wat goede verhalen. Is een paar uurtjes meepakken een goe plan of echt zo lang mogelijk blijven hangen?
A dj with mixed feelings
Maracas    posted on 12-02-2012 11:28
Ik vond het wel interresant allemaal, maarja ik ben meer van het draaien dan het produceren en ik praat eigenlijk alleen maar de hele dag met het volk wat er komt :P wel inspirerene mensen gesproken
Dyno    posted on 12-02-2012 11:50
Poster: Thias
Had toch mijn kaartje tijdens een van de acties vooraf moeten halen, gaat nu voor 1 dag best een prijzige grap worden. .....

Vind ik ook ja.
Heb het zo kunnen regelen dat ik vandaag w?l naar de Dancefair kon, maar toen ik de deurprijs zag schrok ik gewoon wat ze durven te vragen. Dan maar niet.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
MichaelMiller    posted on 12-02-2012 11:53
Uhmmmm, Luxx?
Iedereen is positief, behalve jij... Ik denk dat je enorme pech hebt gehad. MoXeGy en ik hebben seminars gepland, en we hebben er nogal veel bezocht. De enige die echt tegenviel en in het rijtje zou horen van jouw voorbeelden, was de media training. Ik dacht dat je echt zou leren jezelf een houding te geven en goed te presenteren, maar ging vooral over Social Media, en het geluid stond daar nog eens veel en veel te zacht. Kon je allemaal thuis op zoeken, dus was geldverspilling. Verder zaten er te gekke seminars bij, en luisterden mensen in de demo room of bij stands, zoals Vato, erg goed naar je demo en gaven ze ook erg nuttige kritiek/feedback.
Luxx    posted on 12-02-2012 12:08
ik vond ze gewoon niet goed in elkaar zitten. het was overduidelijk dat de mensen die de seminars gaven die ik zag gewoon totaal geen idee hadden hoe een presentatie in elkaar hoort te zitten.
heb al aangegeven dat ik anderen niet gezien heb dus daar kan ik niet over oordelen. maar je kan niet ontkennen dat de beursvloer gewoon rampzalig klein is. als je er heen gaat (zoals ik deed) om nieuwe ontwikkelingen te zien en te proberen in producer hard- en software dan kwam je enorm bedrogen uit. er was gewoon bijna niets en dat valt echt niet te ontkennen. het beetje aparatuur dat er stond had bovendien vaak niet goed werkende koptelefoons waardoor het niet eens goed te testen viel.

de demo area was wel grappig inderdaad, maar ook daar waren maar een klein aantal labels bij aanwezig. ik heb geloof ik 5 labels gezien en dan de vato community stand waar vato zat om te luisteren naar demo's. nu kan ik begrijpen dat mensen daar heel enthausiast van worden maar voor mij had dat ook 0 nut omdat ik 2 jaar lang exclusiviteitsdeal heb waardoor ik niet zelf demo's kan sturen naar een ander label.

dus puur van mijn oogpunt: ik ben totaal niet ge?ntresseerd naar DJ apparatuur (en al was je dat wel, dan was er maar weinig variatie te bespeuren), en heb geen behoefte aan labels die naar je demo willen luisteren. waar ik wel voor kwam was enorm onder-vertegenwoordigt en de entreeprijs was dan ook totaal niet gerechtvaardigt. als je kijkt naar andere muziekbeursen elders dan word daar veel meer aandacht gevestigt op producer hard- en software en worden nieuwe innovaties getoont. ?

ik snap dat je in de verdediging schiet omdat je zelf met de beurs te maken hebt of er werkt maar ik ben gewoon eerlijk. het was voor mij echt een enorme tegenvaller. en mocht de beurs een zodanig succes gebleken zijn dat die er volgend jaar toch weer komt, dan hoop ik heel erg dat ze die punten beter aanpakken.
www.mothermusic.nl
User edit by Luxx on 12-02-2012 @ 12:11:57 (8%)
MichaelMiller    posted on 12-02-2012 12:32
Heb ik zelf met de beurs te maken? Weet ik zelf vrij weinig van namelijk.
Ik ben niet bij die 2 seminars geweest, omdat ik er vrij weinig interesse in had.
In totaal waren er ruim 40 labels, dacht ik btw. Het grootste gedeelte vond ik w?l goed georganiseerd.
Het zag er echt allemaal heel futuristisch uit, wat me wel aantrok, vooral de grotere zalen (Workflow/Get Involved),
waar ook de grotere namen kwamen zoals Lucien Foort, Nicky Romero, Shermanology, Warren Fellow, Quintino enz. waren echt heel gaaf. Ok, je kan moeilijk gaan doen over de akoestiek in the Workflow, maar die kleine dingen maken me niet zo veel uit als je naar zo'n geweldig event toegaat. Voor mij was het 't geld dubbel en dwars waard.
En voor die nieuwe ontwikkelingen..... Stonden wel wat leuke dingen, maar als je daarvoor naartoe gaat, denk ik inderdaad dat het tegenvalt. Dan denk ik ook niet dat dit de juiste beurs voor je is/was.
Over dat DJ apparatuur. Ik ben hoofdzakelijk DJ, afgelopen jaren niks anders gedaan, maar sinds kort enorm into producen. Heel de dag ook niks anders producings-gerelateerde dingen gezien/gedaan. Wou wel naar spin techniques and use of effects van Lucky Charmes, maar daar waren we te laat. Verdeding? Valt toch wel mee? Puur mijn mening.

275 Users online: 146 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 82.838
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.879.875