Via Traktor afspelen, In Ableton opnemen.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mellebeats    posted on 11-01-2012 19:11
Ik kom er maar niet uit,

Het is geen probleem op deze 2 programma's met elkaar te synchen en ook mijn topicttitle zou geen probleem moeten zijn, toch is het dat wel voor mij.

Dit komt waarschijnlijk doordat ik een Pioneer DDJ-T1 controller gebruik voor traktor, deze heeft een internal audio interface, wil je opnemen in Ableton dan moet je het programma 'Jackpilot' gebruiken om deze met elkaar te linken. Probleem is dan dat je inplaats van internal zogenaamd external gaat mixen, jackpilot is namelijk alleen te gebruiken als je external mixt.
Daardoor stuur je audio door naar Ableton die dat dan weer opneemt, waardoor dus uiteindelijk je hele mix heel mooi in aparte sporen in ableton staat voor de finale touch.

Aangezien 'Jackpilot' geen echte geluidskaart is maar gewoon een router kan je je volume faders op de DDJ-T1 en de cue optie niet meer gebruiken. Wat ik heb gedaan is me volume faders de audio channels in Ableton laten controllen, werkt heel soepel nu en is dus verder geen probleem meer, wat wel een probleem is, is hoe ik mijn cue optie waardoor ik audio kan previewen weer aan krijg.

Heeft iemand een idee?? Ik kom er namelijk echt niet uit. Hier de video hoe ik heb geleerd Traktor met Ableton te linken.?http://www.youtube.com/watch?v=ShO7FbOuSrQ
User edit by Mellebeats on 11-01-2012 @ 19:12:49 (1%)

What do you think about Via Traktor afspelen, In Ableton opnemen. ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 11-01-2012 19:19
Zit er toevallig niet een functie in traktor die je master signaal opneemt?
Ik heb hetzelfde al een keer gedaan, geluid van traktor in ableton opgenomen. Moet straks eventjes kijken hoe ik dat ookalweer had? gedaan.
Mellebeats    posted on 11-01-2012 20:29
Als je meer weet laat maar weten, alles is welkom!

edit. Ik ga een programma genaamd soundflower even uitchecken, volgens mij mix je dan namelijk gewoon in internal mode wat misschien wel mijn probleem oplost!
User edit by Mellebeats on 11-01-2012 @ 21:15:55 (100%)
Mellebeats    posted on 11-01-2012 21:32
Je kan wel gewoon opnemen in Traktor als je dat bedoelt maar ik wil het met ableton erbij gebruiken omdat je dan zoveel meer opties hebt, ik kan wel opnemen, maar dan werkt alleen me mixer van me controller niet meer zoals hij zou moeten werken.
MoXeGy    posted on 11-01-2012 21:57
Het moet ook kunnen met Virtual Audio Cable Heb helaas me oude files niet meer omdat ik me pc vorige maand heb leeg gegooit. In Mac kun je het heel simpel met JACK doen.
Welke is de master met de master output? Traktor of Ableton?
Ywe    posted on 12-01-2012 14:56
dit is een intressant topic... ik wil dit ook wel eens leren Happy, laughing Ga me er even op storten aankomende dagen
Mellebeats    posted on 14-01-2012 14:47
Poster: MoXeGy
Het moet ook kunnen met Virtual Audio Cable Heb helaas me oude files niet meer omdat ik me pc vorige maand heb leeg gegooit. In Mac kun je het heel simpel met JACK doen.
Welke is de master met de master output? Traktor of Ableton?

Hoe bedoel je met masteroutput? Traktor's output is volgens mij dan Jack en in Ableton is dit de input, de output van Ableton is mijn DDJ T1 Audio Interface.

Ik heb het met Jack geprobeerd maar het probleem is dus dat ik geen NI Audio Interface heb (bv. Audio 10)
Ik werk dan dus via de geluidskaart van m'n controller, wat alleen kut is, is het feit dat ik dan me mixer niet meer kan gebruiken.

Ik heb het nu ook met Soundflower geprobeerd, geen succes gehad, wil het nog f met Virtual Audio Cable gaan proberen!
User edit by Mellebeats on 14-01-2012 @ 14:48:04 (18%)
MoXeGy    posted on 14-01-2012 15:24
Het geluid loopt dus zo: Traktor -> Ableton -> DDJ T1 -> Speakers?

Het is dat ik volgende week tentamens heb maar als ik daarna tijd heb zal ik wel een mini tut of filmpje maken Happy, laughing
Mellebeats    posted on 14-01-2012 15:56
Het geluid loopt dus zo: Traktor -> Ableton -> DDJ T1 -> Speakers?

Het is dat ik volgende week tentamens heb maar als ik daarna tijd heb zal ik wel een mini tut of filmpje maken Happy, laughing

van Traktor naar Ableton via JACK naar de DDJ T1 naar de Speakers, de DDJ T1 controlled wel traktor, ik kan mijn 'cd spelers' nog wel gewoon gebruiken en werk via Traktor dus.
MoXeGy    posted on 14-01-2012 16:00
kun je niet gewoon de output van de DDJ T1 naar je pc/laptop sturen? Zo doe/deed ik het altijd.
Alles naar mijn mengpaneel en dan uitgang 1 ging naar de speakers en uitgang 2 ging terug de pc in om het totaal plaatje op te nemen.
Mellebeats    posted on 14-01-2012 16:08
kun je niet gewoon de output van de DDJ T1 naar je pc/laptop sturen? Zo doe/deed ik het altijd.
Alles naar mijn mengpaneel en dan uitgang 1 ging naar de speakers en uitgang 2 ging terug de pc in om het totaal plaatje op te nemen.

Nou die controller staat aangesloten via USB en is in feite een midi controller met interface. De boxen staat aangesloten op me controller maar het werkt alleen optimaal als het via Traktor gaat. Meeste mensen gebruiken een los interface om dit op te lossen, dan zou ik in feite mijn mixer wel gewoon kunnen gebruiken. Je kan maar 1 input/output kiezen, als er nou een manier is om bv JACK samen met mijn interface te mengen in 1 output channel in Traktor zou hij het misschien wel kunnen doen, weet alleen niet hoe je deze met elkaar verbind in 1 audio device.
MoXeGy    posted on 14-01-2012 16:11
Is wel mogelijk denk ik, weet alleen echt niet meer hoe dat programmatje heet(alternatief van jack).
Maar je kan de output van de controller toch via de pc laten lopen en daarna naar de speakers?
Dan kun je het ook nog eens opnemen, het enige wat je dan krijgt is latency tussen de Master en je koptelefoon.
Mellebeats    posted on 14-01-2012 17:21
Is wel mogelijk denk ik, weet alleen echt niet meer hoe dat programmatje heet(alternatief van jack).
Maar je kan de output van de controller toch via de pc laten lopen en daarna naar de speakers?
Dan kun je het ook nog eens opnemen, het enige wat je dan krijgt is latency tussen de Master en je koptelefoon.

je bedoelt van de DDJ T1 naar me laptop en val me laptop naar me speakers dus? Ik zou niet weten hoe dat moet aangezien ik actieve speakers heb met van die dikkere kabels (Sorry ik ken alleen het voor Tulp als het om kabels gaat ;P) die rechtstreeks me controller in gaan.
MoXeGy    posted on 14-01-2012 17:30
Zo kun je het eventueel ook doen, en dan van de laptop -> mini-jack/Tulip -> Xlr/Jack -> Monitoren.
Je hebt alleen een verloop kabeltje nodig als je het op deze manier wilt doen.

This is an old Topic

No new postings for 4.866 days.
 Post CommentThat would be 162.2 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

116 Users online: 17 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 55.605
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.663.356