Ik kom er maar niet uit,
Het is geen probleem op deze 2 programma's met elkaar te synchen en ook mijn topicttitle zou geen probleem moeten zijn, toch is het dat wel voor mij.
Dit komt waarschijnlijk doordat ik een Pioneer DDJ-T1 controller gebruik voor traktor, deze heeft een internal audio interface, wil je opnemen in Ableton dan moet je het programma 'Jackpilot' gebruiken om deze met elkaar te linken. Probleem is dan dat je inplaats van internal zogenaamd external gaat mixen, jackpilot is namelijk alleen te gebruiken als je external mixt.
Daardoor stuur je audio door naar Ableton die dat dan weer opneemt, waardoor dus uiteindelijk je hele mix heel mooi in aparte sporen in ableton staat voor de finale touch.
Aangezien 'Jackpilot' geen echte geluidskaart is maar gewoon een router kan je je volume faders op de DDJ-T1 en de cue optie niet meer gebruiken. Wat ik heb gedaan is me volume faders de audio channels in Ableton laten controllen, werkt heel soepel nu en is dus verder geen probleem meer, wat wel een probleem is, is hoe ik mijn cue optie waardoor ik audio kan previewen weer aan krijg.
Heeft iemand een idee?? Ik kom er namelijk echt niet uit. Hier de video hoe ik heb geleerd Traktor met Ableton te linken.?
http://www.youtube.com/watch?v=ShO7FbOuSrQ