Documentaires/Films/Boeken over DJ's/DJ'ing
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MichaelMiller    posted on 09-01-2012 23:13
Hey DJR!
Ik, en vast heel veel andere members van DJR, hou er ontzettend van om documentaires & films te kijken, of bijvoorbeeld een boek te lezen over DJ's, of het DJ'en op zich. Dit kan zijn een goed boek van een DJ met tips v??r een DJ of gewoon bijvoorbeeld Take One, de documentaire over de Swedish House Mafia tot het moment waarop ze ?cht doorbraken. De bedoeling van dit topic is om alle leuke suggesties voor deze dingen overzichtelijk bij elkaar te krijgen. Ik zal dit?regelmatig aanpassen, met een korte motivatie, wat?het precies inhoudt enz.

Ik zal zelf alvast even beginnen met een lijstje (o.a. gedeelte uit de LL-chatcorner deel 52);
-Take One; Docu over Swedish House Mafia tot het moment waarop ze doorbraken.
-Nothing but the?beat; Docu over David Guetta.
-Armin Only-Mirage the Documentary; Docu over Armin van Buuren, voornamelijk over 'Armin Only - Mirage'.
-History of House Music (Pump up the Volume); Docu over het begin/de roots van 'Electronic Dance Music' (EDM).
-It's all gone Pete Tong; Film over steeds dover wordende DJ (met ook nog wat andere problemen).
-One Perfect Day; Drama-film over een DJ
-Berlin Calling; Film over Duitse DJ (Paul Kalkbrenner/DJ Ickarus) die in de problemen komt door drugs.
-Hey DJ; Comedy-film over een soort techno Elivis-DJ die doorbreekt met hulp van grote DJ-sterren.
-Everything you need to know about DJ'ing?and Succes; Boek geschreven door Danny Rampling voor DJ's vol advies/tips.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 10-01-2012 @ 00:17:10 (18%)

What do you think about Documentaires/Films/Boeken over DJ's/DJ'ing ??

Vote :   

Estacy    posted on 09-01-2012 23:16
History of House music Pump up the volume, staat in zn geheel op youtube
super mooie docu over het begin van EDM waar ik kippenvel van krijg

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
MichaelMiller    posted on 09-01-2012 23:22
Poster: Estacy
History of House music Pump up the volume, staat in zn geheel op youtube
super mooie docu over het begin van EDM waar ik kippenvel van krijg

Staat erbij nu..Winking my eye
MichaelMiller    posted on 10-01-2012 00:17
Was onze eigen Armin er vergeten bij te zetten.. Staat er inmiddels ook bij..Happy, laughing
Ywe    posted on 10-01-2012 08:28
God is my DJ... over opzetten sensation en eerste keer internationale editie. Volgt duncan armin en productieleifers

Zijn ook boeken over Armin (even titel kwijt) en Id&t (release)

EDIT: lastig typen op telefoon:

Boek is dus Armin Only door Coen Bom
User edit by Ywe on 10-01-2012 @ 09:18:01 (44%)
Yorick    posted on 10-01-2012 09:29
Boek van ID&T Release
ontstaan van de House Cultuur in Nederland en de grote feesten.
ArTy    posted on 10-01-2012 09:43
docu van mysteryland? staat ook in zijn geheel op youtube. Vond hem wel leuk om te zien.
Roov    posted on 10-01-2012 10:05
Take One van Swedish House Mafia: al 5x gezien ofzo, nog steeds kippenvel!
En zoals VictorF al zei: de documentaire van Paul Kalkbrenner.
User edit by Roov on 10-01-2012 @ 10:08:04 (85%)
antiwax    posted on 10-01-2012 11:16
Ik vind dit ook wel een leuk en educatief boek.
How to DJ (properly) van Frank Broughton & Bill Brewster.
Hoop jullie er wat aan hebben !
Yorick    posted on 10-01-2012 11:28
Vergeet ook niet DJ'ing Voor Dummies
PhonoGraaf    posted on 10-01-2012 14:20
De film/docu Re:Generation. o.a. Skrillex komt hierin voor.
Het gaat over (volgens mij) 4 Amerikaanse dj's met verschillende genre's die hun electronische muziek gaan combineren met klassiekers. Skrillex en een paar leden van The Doors werken aan een project en een hiphop dj werkt met een orkest samen.

De film is nog niet uit, maar ik denk zeker dat het de moeite waard word om hem te kijken. Lijkt me heel interessant, die combinaties.

Official Trailer
Website
User edit by PhonoGraaf on 10-01-2012 @ 14:23:07 (100%)
Outsider    posted on 10-01-2012 15:18
Vorig jaar juli is er een docu op geweest over Charly Lownoise op tv geweest maar deze is volgens mij niet meer terug te kijken via uitzending gemist ivm uitzendrechten. Wel heeft charly vorig jaar een autobiografie geschreven.?

Autobiografie van een DJ -?Ramon Roelofs (2010)

Documentaire

Dj_Fantasy    posted on 11-01-2012 00:24
Poster: Outsider
Vorig jaar juli is er een docu op geweest over Charly Lownoise op tv geweest maar deze is volgens mij niet meer terug te kijken via uitzending gemist ivm uitzendrechten. Wel heeft charly vorig jaar een autobiografie geschreven.?

Autobiografie van een DJ -?Ramon Roelofs (2010)

Documentaire

Niets is minder waar. Boek is al langer uit als een jaar. Heb er Ramon nog 2 jaar terug op Decibel over aangesproken... Zowel verkrijgbaar in het Nederlands en het Duits. Heb het ondertussen al een stuk of 5x gelezen en het blijft boeien.
dj2dj.nl
thomassmith    posted on 11-01-2012 20:20
Tiestos documentaire. Erg mooie is dat
Chili    posted on 11-01-2012 20:37
Slices Magazine Special Issue - Pioneers of electronic music vol 1: Richie Hawtin:

http://www.youtube.com/watch?v=bc6474KUBV8
Bartjens    posted on 12-01-2012 09:10
Poster: PhonoGraaf
De film/docu Re:Generation. o.a. Skrillex komt hierin voor.
Het gaat over (volgens mij) 4 Amerikaanse dj's met verschillende genre's die hun electronische muziek gaan combineren met klassiekers. Skrillex en een paar leden van The Doors werken aan een project en een hiphop dj werkt met een orkest samen.

De film is nog niet uit, maar ik denk zeker dat het de moeite waard word om hem te kijken. Lijkt me heel interessant, die combinaties.

Official Trailer
Website

Dat nummer van Skrillex en The Doors staat op de nieuwe Ep van Skrillex, Bangarang en heet Breakin'A Sweat. Leuk gedaan Happy, laughing
www.djbrowbeat.com
MrQreeny    posted on 12-01-2012 12:46
Ik zit nu dit te kijken:?Future Music - In the studio with Avicii
Super super gaaf!!
'Music is the universal language of mankind...'
qntr0l    posted on 12-01-2012 12:53
Je hebt (vorig jaar) ook eens het programma 'De DJ Booth' op een regionale zender. Was ook altijd wel leuk om te kijken.

'Je bent geen echte DJ als je geen augurken in je koelkast hebt' ?aldus Billy the Klit
MrQreeny    posted on 12-01-2012 13:03
Haha ja mooi dat is echt geniaal... vooral die volgende aflevering met Darkraver xD... Special edition augurken: 'de enige echte billy the klit augurken' lol

Ik kom er trouwens achter dat het gewoon een hele serie is genaamd 'Future Music - In The Studio'!
'Music is the universal language of mankind...'
User edit by MrQreeny on 12-01-2012 @ 13:18:00 (66%)
Hoeike8819    posted on 13-01-2012 00:15
Wellicht ook handig om in OP de links er bij te zettenHappy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 4.978 days.
 Post CommentThat would be 165.9 months
or a whopping 13.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

238 Users online: 141 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 28.885
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.430