Iemand hier uit de omgeving rotterdam?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Californication    posted on 07-01-2012 20:27
Hey,

Is er hier iemand op het forum die in de omgeving rotterdam woont en mij het een en ander kan vertellen of leren over pioneer CDJs?

Of soortgelijke gear thuis heeft staan.

Veel weet ik er al over maar ik heb er nog geen ervaring mee.

Ik kan nu wel zo'n dj cursus gaan doen alleen moet ik dan helemaal naar zwolle of misschien nog verder en daar wordt daar echt vanaf de basics alles uitgelegd en dat heb ik niet nodig.

+ zijn die cursussen al gauw rond de 150 a 200 euro en dat vind ik een beetje te veel van het goede.

Dus bij deze, als er hier iemand is die mij het een en ander wilt leren. (tegen een vergoeding)

Laat even een berichtje achter, als je een alternatief hebt dan ben je ook welkom Happy, laughing

User edit by Californication on 07-01-2012 @ 20:29:31 (9%)

What do you think about Iemand hier uit de omgeving rotterdam? ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 07-01-2012 20:56
Zijn er maar weinig die dat gratis zullen doen. En dat hoef je ook niet van iedereen te verwachten. Zij sparen en kopen hun CDJs, steken heel veel tijd in beter worden, dingen leren enz.. Zal vast goedkoper zijn, maar zal toch ?30,- per uur o.i.d. zijn. En je hebt de?'basics' niet nodig... Wat dan wel? Er zijn ook een aantal?DJ's die je graag dingen leren. hoor. Goed dat je wilt leren trouwens.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Californication    posted on 07-01-2012 21:06
Poster: Mikeyy-V
Zijn er maar weinig die dat gratis zullen doen. En dat hoef je ook niet van iedereen te verwachten. Zij sparen en kopen hun CDJs, steken heel veel tijd in beter worden, dingen leren enz.. Zal vast goedkoper zijn, maar zal toch ?30,- per uur o.i.d. zijn. En je hebt de?'basics' niet nodig... Wat dan wel? Er zijn ook een aantal?DJ's die je graag dingen leren. hoor. Goed dat je wilt leren trouwens.

Er staat toch ook tegen een vergoeding Winking my eye

Er zijn een aantal dingen nog niet 100% duidelijk voor mij m.b.t call loop, pitch bend, maar het gaat eigenlijk meer om een beetje ervaring opdoen..

MichaelMiller    posted on 07-01-2012 21:16
Pitch Bend... Noem ik zeker 100% basics. En ervaring opdoen? Draaien!Happy, laughing Zorgen dat je mag optreden.
User edit by MichaelMiller on 07-01-2012 @ 21:17:25 (53%)
Californication    posted on 07-01-2012 21:20
Pitch Bend... Noem ik zeker 100% basics. En ervaring opdoen? Draaien!Happy, laughing Zorgen dat je mag optreden.

Pitch bend wel ja, maar ik weet dus niet hoe dat in zn werking gaat bij de cdjs.

Ik weet hoe je het moet doen maar niet de gevoeligheid e.d

Zorgen dat je mag optreden is al geregeld alleen ik wil me juist zo goed mogelijk voorbereiden met het draaien op cdjs.
MichaelMiller    posted on 07-01-2012 21:22
Ok, dat kan. Bij CDJs exact hetzelfde.
Bij 1000mk3s & 2000s heb je jog adjust. Kan je zelf instellen. En die 2 staan er 99% van de keren als je gaat draaien.
Ik weet niet wat voor spelers je momenteel hebt.
Vivado    posted on 08-01-2012 11:54
Misschien is het wat om filmpjes op youtube op te zoeken waar een camera gericht is op de dj booth?
Heb ik af en toe wel eens wat aan gehad!
Californication    posted on 09-01-2012 12:27
Poster: Vivado
Misschien is het wat om filmpjes op youtube op te zoeken waar een camera gericht is op de dj booth?
Heb ik af en toe wel eens wat aan gehad!

Heb ik al bekeken ja..

Alleen moet ik de praktijk ervaring nog opdoen

Verder heb ik zelf geen spelers thuis staan, ik heb stuk of 2 keer gedraaid op een vriend zijn spelers maar die woont ver weg..
User edit by Californication on 09-01-2012 @ 12:28:37 (15%)
Maracas    posted on 09-01-2012 12:56
Ok, dat kan. Bij CDJs exact hetzelfde.
Bij 1000mk3s & 2000s heb je jog adjust. Kan je zelf instellen. En die 2 staan er 99% van de keren als je gaat draaien.
Ik weet niet wat voor spelers je momenteel hebt.

Jog adjust verandert de weerstand van het jogwheel(hoelang hij doordraait na een slinger) dat veranderd zover ik weet niks aan de jog gevoeligheid Happy, laughing
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
ArTy    posted on 09-01-2012 14:11
Hier, tegen een kleine vergoeding een hele dag een pioneer vloot:?http://link.marktplaats.nl/511745934
MichaelMiller    posted on 09-01-2012 14:25
Poster: Maracas
BR>Jog adjust verandert de weerstand van het jogwheel(hoelang hij doordraait na een slinger) dat veranderd zover ik weet niks aan de jog gevoeligheid Happy, laughing

Volgens mij is dat wat hij bedoelt. Je hebt wel gelijk, hoor, daar niet van.
Maracas    posted on 09-01-2012 15:37
Ooh ja zou ook kunnen ja, maar omdat hij het over pitchbenden en gevoeligheid heeft dacht ik dat hij het over het benden zelf heeft
DJADMIN    posted on 09-01-2012 16:11

geld vragen ? ho ho ho waar gaat dit naar toe ?!?!?!?

Als er iemand bij me komt om te oefenen, of om te vragen hoe te moeten draaien, maak ik graag een uurtje voor vrij, is toch 't mooiste wat er is ?

je kan ook overal geld voor gaan vragen ja...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Avez    posted on 09-01-2012 16:16
#DJADMIN toch leuk dat er zukke mensen nog zijnHappy, laughing
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Maracas    posted on 09-01-2012 16:17
Ben ik trouwens volledig met je eens
Estacy    posted on 09-01-2012 16:20
toch kei leuk om met mede DJ's beetje te kloten, van elkaar wat opsteken, beetje met gear spelen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DJADMIN    posted on 09-01-2012 16:22
Poster: allremix
#DJADMIN toch leuk dat er zukke mensen nog zijnHappy, laughing

ik vraag me echt af.....waarom mensen als dj's vaak zooooo commercieel zijn....tju !!

Ik word zelf geregeld nog gebeld door een kleine discotheek of ik hun niet soms wil uithelpen met draaien...leuke tent...maar niet meer mijn doelgroep...en het is tegen 0 vergoeding daar...ik ben daar jaren geleden gestart en zij hebben mij geholpen aan mijn dj cariere, die inmiddels gevorderd is tot meer dan 120 optredens per jaar. Moet ik daar dan ook geld voor vragen ? tuurlijk niet...!! daar liggen mn roots...

en stel voor jij helpt een dj...en die word onverwacht misschien, toch nog wel wat groter dan jij zelf bent....wellicht denkt hij dan toch nog een keer aan die regenachtige zaterdag, waarin jij een uurtje voor hem vrij hebt gemaakt..om hem te leren draaien....

Ik heb gisteren de repo gezien van david guetta....die letterlijk zegt....wij als dj's doen het uit passie. Al moeten we iedere dag van de week voor niks draaien, dan alsnog doen de echte dj's het, omdat ze van muziek houden, van het vak houden.....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
TimmyV    posted on 09-01-2012 16:25
Van mij mag je hier ook lekker een dagje rondkloten hoor. Vergoeding hoef ik niet. Misschien een 12-pack Heineken Twisters om samen dan tijdens het draaien weg te drinken.

Woon wel in AlkmaarCool
Let's go f*cking mental
MichaelMiller    posted on 09-01-2012 16:29
DJAdmin; Inderdaad! Vind het inderdaad top dat jij dit WEL zo doet! Maar tegenwoordig gaat dit niet (meer) bij velen. Zelfs een kennis vraagt er geld voor omdat hij zijn apparatuur ter beschikking stelt. Had me amper geholpen toen.?
Ik heb niet een hele geweldige set ofzo, maar mensen mogen ook (gratis) bij mij mogen komen, zodat ik ze wat kan helpen met draaien bijvoorbeeld, of gewoon om gezellig te praten over muziek. Geen probleem.?

En wat Guetta zei; Kan het niet mooier zeggen. Helemaal mee eens.
Californication    posted on 09-01-2012 18:33
Poster: TimmyV
Van mij mag je hier ook lekker een dagje rondkloten hoor. Vergoeding hoef ik niet. Misschien een 12-pack Heineken Twisters om samen dan tijdens het draaien weg te drinken.

Woon wel in AlkmaarCool

Damn Alkmaar. Dat is wel heeel ver weg :P

Poster: DJADMIN

Als er iemand bij me komt om te oefenen, of om te vragen hoe te moeten draaien, maak ik graag een uurtje voor vrij, is toch 't mooiste wat er is ?

DJ's zoals jij moeten er meer zijn!

Ik zou overigens precies hetzelfde hebben gedaan..
MrQreeny    posted on 09-01-2012 18:53
Ik woon in 's-Gravenzande (= vlakbij hoek van holland, dus ongeveer 30km) en heb staan: 2x reloop rmp3a + korg km 402... Ik weet niet precies wat je nou van plan bent, maar als je wilt langskomen kan je langskomen Winking my eye.
'Music is the universal language of mankind...'
Overtracked    posted on 23-01-2012 15:42
Je kan ook altijd in Zierikzee langskomen en hoef echt geen vergoeding hoorWinking my eye
uurtje van rotterdam ( met de interliner vanaf Zuidplein )
https://soundcloud.com/overtracked
User edit by Overtracked on 23-01-2012 @ 15:43:26 (77%)
Bvanleeuwen    posted on 23-01-2012 17:21
Poster: DJADMIN

DJ's zoals jij moeten er meer zijn!

Ik zou overigens precies hetzelfde hebben gedaan..

Zo is het ADMIN. Je moet elkaar toch een beetje helpen zo nu en dan.
Ik woon in Rotterdam en ben het helemaal met je eens.
Helaas heb ik momenteel erg weinig tijd. Wellicht ergens in de komende weken een keer.
Lijkt me grappig!
Vivado    posted on 23-01-2012 19:07
Ik woon in Papendrecht (naast Dordrecht voor de mensen die het niet weten Winking my eye )?
Maar sorry, ik heb komende weken geen tijd!
D-From-Dutch    posted on 24-01-2012 00:09
ik zou je graag willen helpen hen helaas geen tijd, maar mischien kan je een x op me werk langs komen (correct rotterdam noord) en daar uitleg vragen, misschien ben ik er welCool
music is a religion
Crazy    posted on 24-01-2012 01:28
Ik woon zelf in Rotterdam-West, beschik over 2 DVJ's, DJM-400, DJM-800, 2x CDJ1000MK3 en 2x CDJ-800MK2, verder nog JBL speakers en de hele mikmak, pm me maar, misschien maak ik wel is een keer op een zaterdagochtend/middag een uurtje vrij, we kunnen ook met meerdere oefenen, ik doe de drive-in met meerdereSmile

This is an old Topic

No new postings for 4.857 days.
 Post CommentThat would be 161.9 months
or a whopping 13.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

143 Users online: 32 Guests (111 Unknown)
Pages generated today : 60.945
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.897