Opnieuw beginnen met drive in show. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MelvinEad    posted on 04-01-2012 20:15
Heey iedereen,

Ik wil opnieuw gaan beginnen met een Drive-In Show.
Daarom vraag ik jullie advies bij het kopen van de Gear.
Ik heb nog niet echt een idee voor de hoogte van het budget, maar hoger dan 1000 gaat het niet worden.
Ik dacht zelf voor de boksen aan de Dap Audio Clubmate 15. Ik wil gaan draaien voor niet meer dan 45 man.
Ik heb nu nog lichten nodig en een digitale dj controller voor op de laptop en misschien nog een flight case waar ik alles opkan zetten als setup.

User edit by MelvinEad on 04-01-2012 @ 21:17:22 (6%)

What do you think about Opnieuw beginnen met drive in show. ??

Vote :   

Henri_D    posted on 06-01-2012 22:57
zo doe ik het Winking my eye al m'n geld zit in muziek en m'n dj gear. Audio en lichten huur ik gewoon, ik heb bepaald bedrag die ik voor mezelf vraag, en overeenkomst met verhuurbedrijf voor aantal mogelijkeheden waaruit klanten dan kunnen kiezen. Willen ze iets bijzonders kan ik alles samenstellen wat ze maar kunnen bedenken.?
En je hebt nooit geen problemen met juiste setup, kabels, controllers,... ?

(En heb geen gear die de periodes dat ik geen tijd heb ervoor geld staat te verliezen. Want met studies is het vaak gewoon eens tussendoor op slaapkamer wat draaien zonder dat je tijd hebt voor veel meer)
MelvinEad    posted on 06-01-2012 23:05
:D Zo ga ik het denk ik eerst ook doen en dan wil ik de gear zelf kopen om mee te draaien Dus een midi controller en misschien iets later uitbreiden naar cd spelers. Welk merk ik voor CD spelers aan te raden, en is niet te duur??
Henri_D    posted on 06-01-2012 23:17
Ga eerst maar eens kijken naar controllers Thumbs Up nu je wat meer budget vrij hebt kun je toch al naar een ander marktsegment. Zeker voor mobiele dj is er best voordeel met volledig digitaal gaan, zal je heel wat sleuren besparen. (Neem altijd wel backup optie mee, dat je toch een pc reboot kan overbruggen zonder dat het stil zal worden )

MelvinEad    posted on 06-01-2012 23:26
Hmm... een backupp. Heeft iemand een ideetje wat ik zou kunnen halen als backupp?
MelvinEad    posted on 07-01-2012 01:20
Ik heb een goed verhuur bedrijf gevonden hier nog geen 1,4 km vandaan :D
Maar nu staat er dit bij de speaker watt hoeveelheid: 300W RMS, wat heb ik ingodsnaam aan RMS zou iemand mij uitkunnen leggen wat RMS Betekent en waar ik het van moet bekijken?
brecht    posted on 07-01-2012 01:28
300 wrms = 600 watt piek.. rms = constant.
2 boxen van 300wrms lijken me mooi voor man of 50-80.
Belangrijk is hoe groot woofers zijn en de db
MelvinEad    posted on 07-01-2012 01:32
De woofer is 12 inch groot en de db is 96dB/W/m
MelvinEad    posted on 07-01-2012 12:28
Poster: brecht
300 wrms = 600 watt piek.. rms = constant.
2 boxen van 300wrms lijken me mooi voor man of 50-80.
Belangrijk is hoe groot woofers zijn en de db

?
De woofer is 12 inch groot en de db is 96dB/W/m
FloRise    posted on 07-01-2012 12:43
ik zou inversteren in goede boxen!! dat je kunt uitbreiden en niet hoeft te vervangen. hou het strak.
koop 2 15'' subs(active) en 2 12'' tops(pasive), zo kun je de tops op de versterken van de subs aansluiten. en dan kun je later nog 2 tops erop zetten zonder versterkers bij te hoeven halen. dan zit je goed met geluid en toekomstplannen.
je kunt dit ongeveer voor 700,-/800,- realiseren..
verlichting is niet zo belangrijk. neem een strobe, rookmachine en een pinball bijvoorbeeld.

dus voor ongeveer 1200,- ben je echt tevreden en durf je feesten aan. dan heb je geluid voor zo'n 150 man.
kun je later 2 tops bijkopen. dan heb je geluid voor zo'n 250 man.

veel succes ermee. en inversteer in de boxen!!!!!

keep up the good work.

Flo-Rise
MelvinEad    posted on 07-01-2012 14:30
Poster: FloRise
ik zou inversteren in goede boxen!! dat je kunt uitbreiden en niet hoeft te vervangen. hou het strak.
koop 2 15'' subs(active) en 2 12'' tops(pasive), zo kun je de tops op de versterken van de subs aansluiten. en dan kun je later nog 2 tops erop zetten zonder versterkers bij te hoeven halen. dan zit je goed met geluid en toekomstplannen.
verlichting is niet zo belangrijk. neem een strobe, rookmachine en een pinball bijvoorbeeld.

dus voor ongeveer 1200,- ben je echt tevreden en durf je feesten aan. dan heb je geluid voor zo'n 150 man.

keep up the good work.

Flo-Rise

?
Actieve subs zijn iets te duur :S
?
Maar zou dit ook kunnen BIJVOORBEELD: ? ik sluit 2 passieve subs van 400W per stuk aan op 1 Versterker van 1200W. Zou ik dan ook 2 tops van per stuk 175W aan de subs kunnen aansluiten. Want ik heb gezien dat subs vaak 2 speakon aansluitingen hebben.
?
Volgens mij zou dit ook kunnen toch?
djmathijs    posted on 07-01-2012 14:47
Als je ze dan doorlust (met die in en uitgang) dan worden je boxen 4 ohm. Niet elke versterker aan dus dit moet je wel goed nagaan.
MelvinEad    posted on 07-01-2012 15:03
Okee dus als ik een versterker koop moet ik letten op hoeveel Watt 4Ohm aankan
MelvinEad    posted on 07-01-2012 16:26
Maar wat nou als ik 15 Inch subs heb van 400W en 12 inch topkast van ook 400W word het dan door het doorlussen 200W allebij?
FloRise    posted on 10-01-2012 14:04
maarja, je kunt op vele manieren doen, ligt eraan hoeveel deze versterker gaat kosten. maar een goede versterken met deze wattage die 4ohm aankan is best wel prijzig. en als je active subs neemt met 2 uitgangen, ben je tussen de 400 en 500e kwijt voor wat degelijks. maar dan kun je passive tops kopen en is uitbreiding niet zo duur.

zorg ervoor dat je goede geluidkwaliteit hebt en een goed volume, het kan het feest breken als het aan alle kanten kraakt als je ze overbelast. daarom minimaal 15'' subs en 12'' tops (hiermee heb je goed volume voor buitenfeesten)

anders neem je eventueel eerst 1 sub en 2 tops. dan kun je later 1 sub bijkopen, je bent dan zo'n 750,- kwijt voor een mooie set van een kwaliteitsmerk.

verder is active ideaal voor drive-in. snel uitbreidbaar en snel te instaleren.

ga eerst even bekijken wat je eisen zijn en ga een beetje op de site's overwegingen maken/ prijzen opzoeken/ en combinaties maken. kijkt wat de beste prijs/kwaliteit verhouding voor JOU heeft.

veel succes,

Flo-Rise
OneSoul    posted on 10-01-2012 14:25
Poster: niiicola
Hercules heb ik hele slechte ervaringen mee als controller!!!?
Tussenpaal gaat niet werken bij een clubmate, zit geen gat in de bovenkant van de sub Happy, laughing

Ik heb hier ook slechte ervaring mee, eig nog maar net begonnen met draaien, en deze weekend deed ik feesj van men beste vriend en iemand ging zorgen voor Hercules DJ controller mp3 e2, dit reageerde helemaal niet met Traktor en tot mijn grote frustratie wel met VDJ, heb ik uiteindelijk maar gewoon met Traktor via pc gedraaid, dat lukte ook Happy, laughing
Ik kijk eerder uit naar een DDJ T1 van Pioneer, maar dan zal je wat dieper in je buidel moeten tasten...
Play the music, not the instrument.
OneSoul    posted on 10-01-2012 14:28
Poster: FloRise

keep up the good work.

Flo-Rise

Waarom die tops passief nemen, en niet gewoon alles actief? Mss domme vraag...
FloRise    posted on 10-01-2012 16:20
Poster: OneSoul
Waarom die tops passief nemen, en niet gewoon alles actief? Mss domme vraag...

mwa, niet echt zo zeer een domme vraag. maar als je goed leest heb ik het over active subs met een ingebouwde versterker met 2 OUTPUTS. deze zijn bedoeld om 2 passieve tops op te zetten.?
je kunt ook alles actief nemen maar dat is relatief duur vergleken met deze combo.

greetz,

Flo-Rise
OneSoul    posted on 10-01-2012 16:32
Aaah owke, zo goed had ik niet gekeken, wel slim gezien Winking my eye

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

331 Users online: 198 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 41.048
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.593