Opnieuw beginnen met drive in show. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MelvinEad    posted on 04-01-2012 20:15
Heey iedereen,

Ik wil opnieuw gaan beginnen met een Drive-In Show.
Daarom vraag ik jullie advies bij het kopen van de Gear.
Ik heb nog niet echt een idee voor de hoogte van het budget, maar hoger dan 1000 gaat het niet worden.
Ik dacht zelf voor de boksen aan de Dap Audio Clubmate 15. Ik wil gaan draaien voor niet meer dan 45 man.
Ik heb nu nog lichten nodig en een digitale dj controller voor op de laptop en misschien nog een flight case waar ik alles opkan zetten als setup.

User edit by MelvinEad on 04-01-2012 @ 21:17:22 (6%)

What do you think about Opnieuw beginnen met drive in show. ??

Vote :   

MelvinEad    posted on 04-01-2012 21:15
Welke is beter de dap audio clubmate 15 of de soundmate I
MelvinEad    posted on 04-01-2012 21:15
VEEG
User edit by MelvinEad on 04-01-2012 @ 21:16:00 (100%)
DJADMIN    posted on 04-01-2012 21:27
Je hebt een prachtig record gepakt

1. snelste kick ooit
2. meest belachelijke kick ooit

nee, nu geef ik geen antwoord meer. boycot!!Cool
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MelvinEad    posted on 04-01-2012 21:33
Eh... okeej?
Ik zette er VEEG in zodat ik dacht dat jullie wel zouden snappen dat die post weg moest omdat ik perongeluk 2 dezelfde posts erneer zette!
Unidentified    posted on 04-01-2012 21:49
Maar waarom dan kicken binnen het uur??
MelvinEad    posted on 04-01-2012 21:50
Tja... daar vraag je me wat :P
dennisn    posted on 05-01-2012 14:43
Het lijkt mij slimmer om voor 2 actieve topkasten te gaan kijken waar je meer profijt van hebt. Ik ben zelf niet zo'n grote fan van Dap Audio. Kijk of je eventueel 2 topkasten van JBL, Mackie etc aan kunt komen, hier kan je later dan weer op uitbreiden met een 15 of 18'' subje.?

Als je zoals je zegt voor niet meer als 45 man wilt gaan draaien lijkt dit mij slimmer.
Come with it! :: i like pinguins (:
niiicola    posted on 05-01-2012 14:50
Ik heb zelf de DAP Clubmate 15. En ik zou de set zeker kopen! Voor 45 man is deze set perfect. Wel zou ik er een equalizer bij kopen om het geluid wat mooier te maken.
Gewoon.
Seca    posted on 05-01-2012 15:11
Luidsprekers?voor 45 man?

Mackie C300Z Inclusief Amp en 2x?Statief?=> ?700/?750.

Ik zou voor?luidsprekers ineens iets meer investeren? Deze?luidsprekers zijn echt wel goed en gaan gegarandeerd lang mee, mackie kennende.
Ik heb ze zelf ook, en ik moet zeggen: aangenaam geluid om naar te luisteren ( ook al van veel mensen gehoord )
User edit by Seca on 05-01-2012 @ 15:15:08 (59%)
dennisn    posted on 05-01-2012 15:54
Wat het namelijk is met drive in is dat het goed klinkt maar als het nodig is dat je ook gas kan geven. Mijn pa die doet nu dit jaar 37 jaar drive in show en die verteld dat hij in de jaren heel veel voorbij heeft zien kopen die voor 200 euro (toen der tijd nog guldens) speakers kochten maar na 2 boekingen weer terug gingen omdat het kapot was. In mijn ogen kan je beter dan voor iets duurders kijken wat tegen het einde van je budget aan zit en dat je er dan een aantal jaar er mee kan doen dan dat je voor iets goedkoops kijkt en dat je naderhand weer terug kunt..

Als ik jou was zal ik kijken voor een actief setje, dit omdat het makkelijker te bouwen/breken is en omdat je ook niet zit met het kijken voor een versterker waar ook vaak de fout in word gemaakt.

Just my cents.
Come with it! :: i like pinguins (:
Seca    posted on 05-01-2012 16:04
Inderdaad DennisN Happy, laughing

Beter investeren in echte kwaliteit, op zeker spelen en er jaren me verderkunnen, of speakers kopen van mindere kwaliteit wat?als gevolg heeft: na enkele jaren stuk & slechtere geluidskwaliteit.?

Kijken naar: Mackie of RCF raad ik je ook aan ( Actief liefste ).
Ik had vroeger 4 passieve luidsprekers en 1 versterker ( 25kg:?de versterker alleen?) en dat was een heel geleur..
Dan ben ik maar overgestapt op die 2x Mackie C300Z en een lichtere versterker, omdat deze in promotie waren, anders zou ik 2x RCF 310A of 312A hebben gekocht Happy, laughing Misschien zelfs ineens de 715A van RCF.
Het beste wat je zelf eens kan doen is naar de winkel gaan en testen Happy, laughing
MelvinEad    posted on 05-01-2012 20:07
Dus 2 actieve boksen zal wat beter uitkomen?
K'zal eens gaan kijken op wat sites :D
DjVictorF    posted on 05-01-2012 20:42
Jullie moeten ook niet vergeten dat hij maar een budget van 1000 euro heeft, waarvan hij ook nog lichten en een controller moet kopen. Dus als je aankomt met een setje speakers kopen van 700 euro, dan heeft het al geen zin meer.
Ik heb over die club mate goede dingen gehoord, dus inderdaad wel het overwegen waard. Verder kan je kijken naar een Reloop Controller bijvoorbeeld en als lichten gewoon paar simpele moonflowers. Moet wel lukken zo denk ik?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
MelvinEad    posted on 05-01-2012 20:52
Dus is de clubmate een goeie investering voor het begin?
Zelf dacht ik aan de hercules e2 als midi controller en nog een geluidskaart d'r bij.
Lichten: Dacht aan 4 parren en dimmerpack, 2 moonflowers??
?
Dan nog 1 normaal speaker statief en 1 tussen paal voor sub naar top. En dan nog licht statief
niiicola    posted on 05-01-2012 21:53
Hercules heb ik hele slechte ervaringen mee als controller!!!?
Tussenpaal gaat niet werken bij een clubmate, zit geen gat in de bovenkant van de sub Happy, laughing
Gewoon.
MelvinEad    posted on 05-01-2012 21:59
Serieus? ik dacht dat ik op de foto een gat zag zitten :P
Rusafli    posted on 06-01-2012 08:30
Clumate heeft idd geen gat in de subwoofer bovenin. Je hebt dus nog twee statieven nodig voor de tops. Die zitten er niet bij. Verder is de clubmte prima om mee te beginnen. Heb zelf een clubmate 15 gehad. Niets mis mee en betrouwbaar. Qua geluid ook prima te doen voor een drive-in. Gaat hard zat voor 45 man. Maar zet die 45 mensen dan niet in een sportzaal Winking my eye De geluidskwaliteit is prima. Al zijn de eerder genoemde merken natuurlijk beter met hun geluids kwaliteit. Maar voor de prijs is het een prima set. Dan houd je nog meer dan 500 euro over voor licht en een controller.
MelvinEad    posted on 06-01-2012 14:48
Heb ik ook een mixer nodig om het geluid te aan te sluiten naar de boksen?
DonBasco    posted on 06-01-2012 16:20
Poster: MelvinEad
Heb ik ook een mixer nodig om het geluid te aan te sluiten naar de boksen?

Nee, theoretisch zou je zelfs rechtstreeks een cdspeler aan kunnen sluiten op de boxen.
Een mixer is alleen nodig om verschillende bronnen te mixen. Dit doet de door jou beoogde controller ook al, mits deze een ingebouwde geluidskaart heeft. De masteruitgang op een controller kan dan op de boxen.

Bovengenoemde is geluidstechnisch misschien niet de meest fraaie, maar in het beperkte?budget wel de meest efficiente.
User edit by DonBasco on 06-01-2012 @ 16:20:51 (1%)
MelvinEad    posted on 06-01-2012 16:31
Bedankt :D
?
Ik maak straks wel eens een lijstje wat ik allemaal ga kopen enzo :D
Henri_D    posted on 06-01-2012 16:32
Poster: niiicola
Hercules heb ik hele slechte ervaringen mee als controller!!!?

Zou dat nu niet te veel veralgemenen, geen ervaring met hun nieuwe producten, maar mijn RMX blijft mee gaan alvast (en dat beestje heeft toch al wat mishandeling doorstaan Winking my eye ). Die aankoop ben ik best tevreden van. Staat nu nog als traktor browser, effects,... controller tussen m'n setup.
feestbeest    posted on 06-01-2012 18:02
Voor 1000 euro een drive in.. Moet lukken. Het belangerijkste is geluid. Heb zelf geen ervaring ermee maar hoor er wel goede dingen over.(met de dap)

Als ik een drive-in zou samen stellen, zou ik (Met in het achterhoofd de vrij goede verhalen van de dap clubmate) .

Dat setje dap halen. Ben je 480,00 kwijt. 2 statieven moet je helemaal niet moeilijk over doen. Ik gebruiken zelf skytec statiefen en die gaan al een paar jaar mee. Alleen de vervoer tas is gesneuveld. Heeft me 2 jaar geleden ik geloof 5 tientjes gekost.

Wat wel handig is, is een equlaizer. Ik heb zelf goede ervaringen met berhringer eq's. Deze heb je al voor 72 euro waar prima mee te werken is!

Ook moet je rekening houden met de kabels. Ik denk dat 4x XLR wel genoeg is. Dap XLR is prima, koop je 2x 10 meter voor 8 euro per kabel en 2x 2 meter ben je pak beet een 10 voor kwijt. Dan zit je op 30 euro een kabels en met wat stekker bloken van hier en daar en nog mischien een verloop kabeltje van tulp naar XLR zit je op 50 euro.

Dan ben je dus 700 euro kwijt aan een goede geluids set.

Haal je hier een hercules controller of een reloop. Zelf zou ik met dit buget voor een reloop Mixage interface edition.

Dan heb je voor 900 euro een goede set om mee te beginnen.
als je dan met 100 euro je buget verhoogt en een lightmaxx platinum cls-1 . Dit is erg leuk, een maat van mij heeft een kls-200. Die is vergelijkbaar en ik ben er zeer over te spreken!
Statief van 40 a 50 euro erbij en je bent klaar.

Je hebt dan een goede drive-in voor 1100,- om mee te beginnen. Ook kun je goed uitbreiden met deze set. Je kan namelijk voor het geluid later nog een clubmate bij kunnen kopen en dan heb je 2 tops en 1 sub per kant.?
Kwa licht kun je later nog zon cls-1 aan schaffen en dan heb je wel echt een hele brute set!

Iets buiten je buget, maar een eq is niet persee nodig. Maar zelf vind ik het altijd prettig. Je kunt namelijk het geluid instellen naar jou gehoor.?
En die reloop controller. Erg fijn ding voor het geld! Heb hem 1x getest in een winkel en ben er wel over te spreken..?

Nogmaals dit is wat ik zou doen als ik in jou situatie stond. Hoop dat je er wat aan hebt!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
User edit by feestbeest on 07-01-2012 @ 03:52:45 (1%)
MelvinEad    posted on 06-01-2012 18:49
Heel erg bedankt, ik heb hier zeker iets aan. Bedankt :D
Henri_D    posted on 06-01-2012 21:55
Poster: feestbeest

Haal je hier een hercules controller of een reloop. Zelf zou ik met dit buget voor een reloop Mixage interface edition.

Dan heeft hij toch nog externe geluidskaart nodig met een interface edition? Winking my eye voor de rest vrij eens met je.

Wel 1 grote opmerking? Waarom alles direct in ??n keer gaan kopen? Zeker licht zou ik nog voorlopig gewoon van blijven en huren volgens wat 'klant' wenst. Zoek je verhuurbedrijf in de buurt en ga eens praten. Zo doe ik het nog altijd, en vind het ideaal werken. Wat je voor jou budget voor verlichting koopt is vaak meer gericht op slaapkamer disco en niet om mee on the road te gaan. Huren tot je genoeg geld hebt is makkelijke oplossing (en ben je ook meer flexibel). ?

Vergeet ook geen geld voor muziek h? Winking my eye als je al even niet meer drive in doet zal er wss toch een muziek update ook nog moeten gebeuren? Drive in vraagt toch heel uitgebreide collectie normaal.
MelvinEad    posted on 06-01-2012 22:15
Poster: Henri_D
Dan heeft hij toch nog externe geluidskaart nodig met een interface edition? Winking my eye voor de rest vrij eens met je.

Wel 1 grote opmerking? Waarom alles direct in ??n keer gaan kopen? Zeker licht zou ik nog voorlopig gewoon van blijven en huren volgens wat 'klant' wenst. Zoek je verhuurbedrijf in de buurt en ga eens praten. Zo doe ik het nog altijd, en vind het ideaal werken. Wat je voor jou budget voor verlichting koopt is vaak meer gericht op slaapkamer disco en niet om mee on the road te gaan. Huren tot je genoeg geld hebt is makkelijke oplossing (en ben je ook meer flexibel). ?

Vergeet ook geen geld voor muziek h? Winking my eye als je al even niet meer drive in doet zal er wss toch een muziek update ook nog moeten gebeuren? Drive in vraagt toch heel uitgebreide collectie normaal.

?
Heel heel heel erg bedankt.
Was hier zelf nog niet eens opgekomen :D

237 Users online: 140 Guests (97 Unknown)
Pages generated today : 28.879
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.922.424