CDJ-1000 behuizing vervangen? Kan dat?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Decepticon    posted on 29-12-2011 15:12
Beste allemaal,

Ik sta op het punt een set cdj-1000's aan te schaffen. Technisch zijn ze 100%, maar de behuizing heeft wat gebruiksporen (en ook de platter). Weet iemand van jullie of je een dergelijke behuizing los kan kopen, wat dit kost en waar ik deze kan aanschaffen? Pimpen is geen optie, het gaat me puur of de originele behuizing te vervangen is.

Bedankt voor jullie tips en hulp!

What do you think about CDJ-1000 behuizing vervangen? Kan dat? ??

Vote :   

Danielvb    posted on 29-12-2011 15:21
Voor de CDJ1000mk3 kost een deckplate 69.95 euro bij dj repair. Dat is dus ZONDER jog.
Als ik jou was zou ik dus of accepteren dat ze er niet zo mooi uitzien of andere zoeken.

Bedenk ook dat het uiterlijk ook nog wel is wat over de binnenkant wil zeggen.
CDJ's die alleen maar op iemand's kamer hebben gestaan zien er mooier uit dan CDJ's die elk weekend versleept zijn.
Dolivieira    posted on 29-12-2011 16:46
Wat maakt het uit dat die gebruik sporen hebt. Kijk wel of ze technische goed in orde zien. Knoppen, Pitch, LCD scherm, Aansluitingen, Popmeters enz enz.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
DJ_OB    posted on 29-12-2011 17:01
Nou is me niet helemaal duidelijk of het klussen aan de oude deckplates geen optie is, of gepimpte spelers hebben geen optie is. In het laatste geval kun je natuurlijk altijd is kijken wat opschuren en zwarte lak erover spuiten opleverd.

Als het resultaat niet bevalt kun je altijd nog de 70 euro uitgeven voor nieuwe exemplaren.
Henri_D    posted on 29-12-2011 17:12
Zou alvast zeggen check alles dubbel als technisch alles 100% is, als je deckplate zo zwaar heeft afgezien zal de speler toch wel wat te verduren gekregen hebben in z'n leven. Niets zo vervelend als slechte interne contacten of zaken die los blijken te zitten na aankoop. Kom dan maar eens bewijzen dat het niet van jou transport is.

Voor de rest, het valt mss onder 'pimpen' voor je maar als je nu gewoon styleflip zware overlay laat maken met zelfde bedrukking als origineel?
Decepticon    posted on 29-12-2011 18:24
He mannen, bedankt voor jullie reacties. Technisch zijn ze in orde. Ik ga het checken bij dj repair! En dat van die zwarte overlay is ook geen gek idee! Thanx allemaal!
Decepticon    posted on 29-12-2011 22:28
Ik heb het even gecheckt en ze zijn idd via djrepair te krijgen. Heel erg bedankt voor jullie tips en hulp nogmaals!
dj-zero    posted on 30-12-2011 02:50
heeft even niets met de vraag te maken, maar vond het onnodig hier een extra topic voor te openen, aangezien hier veel cdj 1000 kenners zullen zitten.
Ik wilde even weten, kun je alleen met hotcues werken als je sd kaartjes in de cdj's hebt zitten? Het zit namelijk zo dat ik nu in een club ?ga draaien met 1000mk3's en ik daar live wat met hot cues wil oefenen(dus niet langdurig opslaan...)
is dit mogelijk of dien ik er eerst sd kaartjes in te duwen?
Dolivieira    posted on 30-12-2011 08:41
Poster: DJ_OB
Nou is me niet helemaal duidelijk of het klussen aan de oude deckplates geen optie is, of gepimpte spelers hebben geen optie is. In het laatste geval kun je natuurlijk altijd is kijken wat opschuren en zwarte lak erover spuiten opleverd.

Als het resultaat niet bevalt kun je altijd nog de 70 euro uitgeven voor nieuwe exemplaren.

Dan nog is het Hels karwei weet je wat er allemaal aan die boven plaat vast zit. Printplaten, Display, Jogwheel enz enz. Dit moet je laten doen als je er geen verstant van heb. Dan heb je aan 70 euro niet genoeg. Reken maar dat ze er een uur of 3 mee bezig zijn per deck Uurloon 70 euro. Is 210 euro per deck + 70 euro deckplaat is 280 euro per deck. Is 5 a 600 euros.
ArTy    posted on 30-12-2011 09:19
Heb ze wel vaker open gehad.. Niks spannends aan om de cover van dat ding te verwisselen lijkt me. Stuk of 20 schroeven losdraaien en later weer vast draaien. Je kan weinig fout doen in mijn ogen als je een beetje voorzichtig bent en foto's maakt van waar elk onderdeel zit. Werkje van een uur per cd speler gok ik zo.
Maracas    posted on 30-12-2011 09:30
Poster: dj-zero
heeft even niets met de vraag te maken, maar vond het onnodig hier een extra topic voor te openen, aangezien hier veel cdj 1000 kenners zullen zitten.
Ik wilde even weten, kun je alleen met hotcues werken als je sd kaartjes in de cdj's hebt zitten? Het zit namelijk zo dat ik nu in een club ?ga draaien met 1000mk3's en ik daar live wat met hot cues wil oefenen(dus niet langdurig opslaan...)
is dit mogelijk of dien ikpp er eerst sd kaartjes in te duwen?

Nee het is niet nodig om er eerst sd kaarten in te stoppen, maar stel anders de volgende keer je vraag in het kleine vragen topicHappy, laughing
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Dolivieira    posted on 30-12-2011 10:23
Poster: ArTy
Heb ze wel vaker open gehad.. Niks spannends aan om de cover van dat ding te verwisselen lijkt me. Stuk of 20 schroeven losdraaien en later weer vast draaien. Je kan weinig fout doen in mijn ogen als je een beetje voorzichtig bent en foto's maakt van waar elk onderdeel zit. Werkje van een uur per cd speler gok ik zo.

Ik heb ze ook vaak open gehad en heb ze nog steeds vaak open. Maar zo makelijk hoe jij er over denkt is het niet. Die Print plaat die bij de display zit moet je uiterverzichtig mee zijn. En voor een gevorderde is het misschien appeltje eitje maar voor een leek niet. En toch is een gevorderde er ook zeker een dik een uur mee bezig. om alles los te maken. De Jog moet er ook af namelijk. Dus een stuk of 20 schoeven losdraaien en weer vastdraaien is een beetje kort door de bocht.
dj-zero    posted on 01-01-2012 20:50
Poster: Maracas
BR>Nee het is niet nodig om er eerst sd kaarten in te stoppen, maar stel anders de volgende keer je vraag in het kleine vragen topicHappy, laughing

Je hebt idd gelijk, daar horen dat soort vragen thuis, maar ik dacht in dit topic zullen veel cdj1000 gebruikers zitten.
Vandaar dat ik t maar hier even navroegWinking my eye
Volgende keer zal ik t wel weer in KVT doen.
Decepticon    posted on 03-01-2012 10:57
1 member likes this  Wat mij betreft mag het topic anders dicht hoor. Mijn vraag is beantwoord. @DJOlivieira...ik laat idd de nieuwe behuizingen wel even door een expert vervangen :D
brecht    posted on 03-01-2012 11:07
Verstandige beslissing.
Dolivieira    posted on 03-01-2012 12:20
Laat even weten wat dat nou kost. Zoiets laten doen. Kunnen andere members ook wat aan hebben.
mrmagix    posted on 03-01-2012 13:01
Check dit ook eens: Styleflip
Hier kan je ze zelf maken/cre?ren MET legende. Het systeem is als een makkelijke sticker, die dus alle gebruikssporten verdoezeld. Enkel de knoppen zelf + de rubbere kant van het jog zullen niet bedekt worden. Ook te grote beschadigingen en krassen op het display zullen zichtbaar blijven.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Decepticon    posted on 03-01-2012 16:45
Zodra ik de behuizing laat vervangen, dan geef ik even door wat dit qua montage etc. extra kost!

This is an old Topic

No new postings for 4.878 days.
 Post CommentThat would be 162.6 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

164 Users online: 24 Guests (140 Unknown)
Pages generated today : 52.771
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.725.723