Pioneer DJM-800, 4 Channel Digital Mixer (9/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-01-2006 15:54
Pioneer heeft naast de DJM-400 ooknog een nieuw product aangekondigd : de DJM-800...

quote Pioneer Benelux :

Pioneer’s new 4 Channel 96kHz/24bit DJM-800 Digital Mixer Blends MIDI Compatibility & Innovative ‘Sound Colour’ Effects

19 January 2006: Pioneer today unveils its new professional-grade mixer the DJM800. Pure fidelity is delivered by the hi-end 96kHz/24 bit A/D converter that’s complemented by 61 assignable MIDI control channels and a landmark innovation, ‘Harmonic Mixing’ capability – that detects a track’s key and automatically aligns it to the closest true key, removing inaccuracies created when adjusting the pitch. With digital connectivity, a large bright dot matrix display and a wide a range of high quality effects, the DJM-800 enables DJs to perfect pristine mixing.

We’re dedicated to finding new ways to improve the techniques available to DJs to create sensational sets: we achieved it with CD mixing and the genre-defining A/V deck, the DVJ-X1. And we’ve achieved it again with the Pioneer DJM 800. It offers superlative digital performance, huge MIDI versatility and a new approach to harmonic mixing that replicates the way that DJs intuitively mix music. The innovation, combined with the unit’s sonic purity and a range of supporting features will advance mixing techniques – it’s the type of breakthrough that clubs, professional DJs and the emerging generation of artists expect from Pioneer,’ comments Jason Pook, product planning manager, Pioneer Europe.

Sonic purity is a given from Pioneer and the DJM-800 inherits the high fidelity technology of its big brother the DJM-1000. The analogue signal from the player is immediately digitised (through the shortest possible route) by a pro A/D converter at 96kHz/24bit, reaching the ultra-powerful (32bit) Digital Signal Processor without deterioration of quality.

Digital inputs and outputs support transparent signal processing between Pioneer’s CDJ and DVJ series of digital decks delivering immaculate audio quality. With input frequencies of 44.1/48/96kHz and selectable output frequencies of between 48/96kHz it’s a perfect mixer not only for the club professional but also recording studios where high fidelity sound is required.

Another key feature is the fully assignable MIDI function. This means that MIDI signals can be sent from almost all knobs and switches on the surface of the Pioneer DJM 800 (a total of 61 assignable controls) to external midi equipment. With this level of MIDI flexibility, the DJM800 can be used as a versatile interface to control any MIDI controllable lighting, software and MIDI enabled video mixers. To extend the intuitive operation of the unit, optional rotary volume knobs are available to replace the main volume switches – a feature that supports more subtle and precise mixing.

Extensive dialogue with some of the world’s top DJs and sound engineers provided the catalyst to create new, intuitive techniques to effect the perfect mix, resulting in ‘sound colour effects’ - a whole new style of DJ mixing. In music terms, if the DJ adjusts a track in the key of C by +3%, it slips out of the C band to between C and D. This makes it impossible to perform a perfect harmonic mix, unless harmonic tuning is applied. Harmonic tuning takes whatever key the source audio is in and adjusts the pitch until the key reaches a standard note. World class DJs currently spend thousands of hours learning the keys of their music and re-mastering their library to be in ‘perfect pitch’ - this innovation makes it that little bit easier to deliver smooth mixes time and again. The unit also offers ‘filter’, ‘sweep’ and ‘crush’ effects through a highpass/lowpass filter, notch filter and bit crusher effect for all line channels.

In keeping with Pioneer’s relentless drive for innovation it has complemented its familiar effects with some new techniques for a package that includes: Echo, Delay, Reverse Delay, Pan, Transform, Filter, Flanger, Phaser, Reverb, Robot, Chorus, Roll and Reverse Roll. The effects automatically detect the BPM of the music and sync to the beats. In conjunction with the additional Digital Beat Effects, 50 combinations of effects are possible.

Like the DJM-1000, the DJM-800 also has the same high rigid chassis for minimizing unnecessary vibration that could adversely affect sound quality. It is based on the same layout and footprint as the DJM-600, providing the natural and familiar feel known to DJs across the world. It also incorporates a dual-shield structure for eliminating entry of digital noise and a high performance power supply.

Additional features
The DJM-800 has a massive range of features. Some of the additional highlights include:
• Cross fader assign: to assign each channel’s input to the cross fader
• Fader curve adjust: to change the cross fader/channel fader curve
• Fader start: connect a Pioneer CDJ player with a control cable and playback can be started by simply sliding the cross fader or channel fader
• 3-Band Equalizer: a built-in equalizer on each channel enables level control within a –26dB to +6dB range for high, mid & low bands, respectively
• Talk over: automatically attenuates the volume by -20db so an MC can talk over the track
• Mic signal cut: Eliminates the microphone sound output to the booth monitor to prevent feedback
• Peak level meter: Check the peak level of the input audio for each channel as well as the master
• Master output rotary knob
• Master output attenuation switch
• Twin mic level adjustment
• Optional rotary faders available (DJC-800RV)

Richtprijs : 1799,- euro
Beschikbaar : April 2006

Natuurlijk is dit persbericht redelijk beknopt qua informatie. Maar gelukkig schrijven we hier op de site uitgebreide DJ topics :

djresource.eu > Topics > Mixers > Pioneer DJM-800
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-01-2006 17:17 (4%)

What do you think about Pioneer DJM-800, 4 Channel Digital Mixer ??

Vote :   

BURN    posted on 30-06-2006 14:59
Voor aankoop van de DJM-800.... er is een winkel in Den Haag... kts op kts.nl die em nu verkoopt voor 1375 euro. Aanzienlijk minder dan de concurrentie. Echter ik vraag mij af is het van belang dat het apparaat bij een officiele Pioneer winkel wordt gekocht en in welke mate?

Normaliter kies ik graag voor de betere winkel, in mijn geval Correct maar van 1375 naar 1580 is wel een wereld van verschil. Kan iemand mij hierover iets zeggen of zijn er mensen die ervaring hebben met kts.nl uit Den Haag?

En voor de Pioneergarantie, stel dat je een apparaat koopt 2ehands en die zou kapot gaan... hoe kom je dan in aankering voor garantie en waar?
_Ivan_    posted on 30-06-2006 16:39
Ik denk wel dat het belangrijk is dat je je pioneer bij een officiele dealer koopt. Als er iets met het apparaat mis gaat krijg je denk ik geen garantie. Waar het prijs verschil hem precies in zit zouk niet weten. Misschien proberen ze de 800 zo veel mogelijk te verkopen zodat ze meer winst draaien dan dat ie duurder is. Maar dat denk ik ....
Feel&.Celebrate.Life!
Lead    posted on 30-06-2006 17:15
KTS is geen dealer van Pioneer. Verleent dus ook geen 24 maanden garantie zoals de officiele dealers. Ik vraag me ook af hoe betrouwbaar deze is.

Hoe mooi hij het er ook bij schrijft, ik betwijfel hoe hij dit waar kan maken.

Bij 2de hands neem je de garantie over, je krijgt de bon er toch bij ?? Indien gekocht bij een officiele dealer en minder dan 2 jaar geleden, dan heb je dus nog garantie.
Let the BASS be louder
greup    posted on 30-06-2006 18:10
trouwens, ik weet niet of het al gepost is, maar ik heb nog een filmpje kunnen spotten van de djm 800.

http://www.decks.co.uk/djm800#

in het begin is het niet zo informatief, maar blijf ff kijken, en dan leggen ze alles uit.

* trouwens ik zie nu net dat het ook een dj store is. Mocht daar ernstig bezwaar tegen zijn, wees dan natuurlijk zo vrij om de link te verwijderen.
Mod edit by Lead on 30-06-2006 18:15 (8%)
Lead    posted on 30-06-2006 18:13
je kunt de link beter naar decks.co.uk leggen, daar komt het filmpje vandaan Winking my eye

Ik heb de link even aangepast. Hoewel decks.co.uk ook een shop is, wint de informatieve waarde het. Link is ook niet bedoeld om naar de shop te linken, maar om een filmpje te tonen.

Decks.co.uk is de enigste shop die ik ken die echt investeerd in het maken van filmpjes om bezoekers te trekken naar hun site. Er zijn blijkbaar wel shops die meer doen dan gestunt en gekloot Winking my eye
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 30-06-2006 18:17 (100%)
MauriceForge    posted on 30-06-2006 22:48
mooi filmpje,  bij mij is de kogel door de kerk!
wat me wel opvalt is dat die meneer constant in het rood draait haha op ze ene kanaal
Winston    posted on 01-07-2006 02:36
Ik denk dat trouwe DJResourcers dat niet (meer) doen.
Tic Toc
Jorrit    posted on 01-07-2006 17:32
Poster: MauriceForge
mooi filmpje,  bij mij is de kogel door de kerk!
wat me wel opvalt is dat die meneer constant in het rood draait haha op ze ene kanaal

Ik denk dat die meneer dat even heeft gedaan om te laten zien dat de headroom ok is?
greup    posted on 01-07-2006 17:57
nou bij de djm 800 en waarscheinlijk ook de 400 (maar daar heb ik nog geen ervaring mee) maak ik me niet druk over de vu metertjes hoor. Groen, geel, rood Confused Boeie! je hoord het verschil toch niet!

en hoe je het ook went of keert, mensen zullen het nooit kunnen laten om even in het rood te komen ( helaas)
BURN    posted on 06-07-2006 12:31
Poster: BURN
Voor aankoop van de DJM-800.... er is een winkel in Den Haag... kts op kts.nl die em nu verkoopt voor 1375 euro. Aanzienlijk minder dan de concurrentie. Echter ik vraag mij af is het van belang dat het apparaat bij een officiele Pioneer winkel wordt gekocht en in welke mate?

Normaliter kies ik graag voor de betere winkel, in mijn geval Correct maar van 1375 naar 1580 is wel een wereld van verschil. Kan iemand mij hierover iets zeggen of zijn er mensen die ervaring hebben met kts.nl uit Den Haag?

En voor de Pioneergarantie, stel dat je een apparaat koopt 2ehands en die zou kapot gaan... hoe kom je dan in aankering voor garantie en waar?

Om hier nog heel ff over door te gaan. De verkoper beweert dat hij de garantie kan waarmaken via zijn leveranciers... via Pioneer I guess. Weet iemand of dit waarheid is of nietConfused
DNR    posted on 06-07-2006 14:05
mischien kun je met pioneer contact opnemen om te vragen of zei hier meer over kunnen vertellen.
BURN    posted on 06-07-2006 17:03
kHeb Pioneer ff gebeld en zij zeggu dat 'n product dat via officiele dealer is gekocht 2 jr garantie heeft... en via een niet officiele dealer 1 jr garantie.
Lead    posted on 06-07-2006 20:53
ALLE officiele dealers zijn opgenomen bij Pioneer op de website in hun Dealer locator. Wie daar niet staat verleent geen 2 jaar garantie.

Maaruh, is een beetje off-topic Winking my eye deze topic ging over de mixer zelf :D
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 06-07-2006 20:55 (50%)
DJEduardo    posted on 15-07-2006 21:09
Vannacht met de DJM-800 gedraaid.
Ben er zeer te spreken over, mijn cijfer zou een 9 zijn.
al vind ik toch de verschillen in praktijk met de 600 minimaal.
Super is nog steeds de meters per kanaal, de fijne grip op de regelaars( nu nog beter)
Prettig is dat eindelijk die vervelende master fader weg is en de andere faders beter van kwaliteit zijn, voeler degelijker.

Grote plus van de 800, is de al besproken 'color'regeling. Dit is echt goed bedacht zeer bruikbaar.
De intutieve en zeer directe bediening, is zeer prettig.
HIermee wordt echter wel bevestigd wat ik ook ervaarde met de DJM-600, de onprettige bediening van de effecten ( rechts, met draaischakelaar)
Ik vind in de praktijk die draaikeuze aan de rechterkant mbt effect en kanaal keuze niet handig en intuitief.
Naar mijn idee hadden ze dit in de lijn van die Color functie moeten doen:
Wat ik top zou vinden: alle effecten van de rechterkant verplaatst naar de linkerkant, dus Breidt die 4 color effecten uit naar 20
Ok, je krijgt dan een 14 effecten erbij, maar ik zou zeggen: plaats die van boven naar beneden over de hele lengte.
Je kiest dan net als nu meteen met die 4 Color effecten je effect en regelt én schakelt het in meteen met de draairegelaar per kanaal
Kijk, dát zou ik handig vinden(!)

Nu moet ik zeggen dat het display op de 800 wel veel beter is en beter toont welke keuze gemaakt zijn.
Wat ik overigens niet snap is dat je de keuze van maatvoering ( 1/8, 1/16 etc) steeds opnieuw moet instellen.
Waarom kan ie dat niet automatisch?
Jammer dat het inschakelen van vele effecten ( BV Flanger)nog steeds het geluidsniveau een paar db's verhogen.Dit was op de 600 al zo en had verwacht dat de 800 dit probleem niet meer had. Ik vind dit echt niet kunnen eigenlijk. Ik verbaas me er ook  over dat ik nog nooit iemand hier over gehoord heb..

Ps,Ik mis nog wel steeds een balans regeling per kanaal.Op een 600/800 is dit helemaal leuk icm met de effecten. maar goed ,'detail'

User edit by DJEduardo on 16-07-2006 @ 10:41:00 (19%)
Winston    posted on 16-07-2006 14:00
Mooi review. Zulke reviews zijn misschien handig als de designers het mochten lezen en je commentaar verwerken in toekomstige mixers.

Ik zelf zou nog EQ regeling willen voor de headphone en een dubbele headphone uitgang 1 op de voorzijde en zoals nu 1 bovenop de mixer. Zelf heb ik het liefst aan de voorkant, dan is er minder hinder, maar er zijn DJ's die het ook bovenop willen. Aangezien het een club mixer is, dus 1 exemplaar is bestemd voor meerdere DJ's, lijkt een dubbele "erop en voorkant" uitvoering beter. Dan is een ieder tevreden.

Tic Toc
User edit by Winston on 17-07-2006 @ 01:54:26 (3%)
Jorrit    posted on 16-07-2006 17:20
Tsja, een mixer heeft altijd een puntje waar meningen verschillen. Zo vond ik de functie van de 909 wel leuk: dat je de EQ aan en uit kon schakelen, kon je wel vette dingen mee. Dat zit er ook niet op, vind ik jammer, een ander zal het geen moer intresseren.
Winston    posted on 17-07-2006 01:20
De DJM 909 is een battle mixer en die hebben vaak kill switches. Andere merken hebben d'r wel 3 voor hi, mid en lo op hun battles. Ze staan vlak naast elkaar dus ook meerdere frequency bereiken, of alles tegelijk, kun je dan killen. De DJM 909 werkt dus ietsje anders.

Denon en Vestax hebben nu mixers met matrix input. D.w.z. dat je de inputs ondermeer op verschillende kanalen tegelijk kan afspelen. Dus kun je hetzelfde doen met de cross fader als kanaal 1 EQ uit, en kanaal 2 EQ aan. Cross faden tussen kanaal 1 en 2. Je volgende mixer wordt waarschijnlijk de Denon DN-X1500S?

Maar je hebt wel gelijk. De perfecte mixer bestaat niet.

Als sloeber kies je gewoon de mixer met de features die je het vaakst gebruikt en in ieder geval de essentiele.

Als pro kies je steeds voor andere mixers met andere features om je performances vernieuwend, en interessant te houden. Aangenomen dat je voldoende geld verdient of de luxe hebt om een rider naar party promoters te sturen.

De DJM-800 is dan best een welkome aanvulling op het pro instrumentarium met de unieke en vele features.

Volgens mij moet EQ uitschakelen langs een omweg ook mogelijk zijn met de DJM 800. De filter sectie lijkt me geavanceerd genoeg daarvoor.
Tic Toc
User edit by Winston on 17-07-2006 @ 02:04:15 (69%)
Jorrit    posted on 17-07-2006 10:31
Poster: Winston
De DJM 909 is een battle mixer en die hebben vaak kill switches. Andere merken hebben d'r wel 3 voor hi, mid en lo op hun battles. Ze staan vlak naast elkaar dus ook meerdere frequency bereiken, of alles tegelijk, kun je dan killen. De DJM 909 werkt dus ietsje anders.

Ik bedoelde niet de killswitches, maar de mogelijkheid om de eq op 'neutraal' te zetten door een schakelaartje over te halen.
Winston    posted on 17-07-2006 14:43
Daarom zei ik dat de DJM 909 ietsje anders werkt.
Tic Toc
DJEduardo    posted on 30-10-2006 21:07
Werk nu al weken met de DJM-800, en bevalt me over het algemeen zeer goed.

Alleen, dan merk je ook de beperkingen, die ik ook had op de 600.
Wat ik nog even wilde melden en vergeten was in eerdere review:
Het gemis van een 'HOLD' bij de effecten. Als je bv Flanger of Filter gebruikt mis je de controle. De curve kunnen locken op een bepaalde positie is echt een gemis.

Door de 'Color'knoppen wordt dit gemis bevestigd, hier heb je deze controle immers wél... Wat zeer lekker werkt.
User edit by DJEduardo on 30-10-2006 @ 21:07:28 (4%)
tairip    posted on 30-10-2006 21:15
Poster: Lead
ALLE officiele dealers zijn opgenomen bij Pioneer op de website in hun Dealer locator. Wie daar niet staat verleent geen 2 jaar garantie.

Maaruh, is een beetje off-topic Winking my eye deze topic ging over de mixer zelf :D

@ LEAD, Type eens in Groningen en dan klik je DJ aan.... wij staan er niet bij! :S
robbert    posted on 30-10-2006 21:18
Ik vind zelfs dat de effecten in het niets vallen bij de super gave filters!
tairip    posted on 30-10-2006 21:21
Poster: robbert
Ik vind zelfs dat de effecten in het niets vallen bij de super gave filters!

Ik denk dat ik de effecten vaker zal gebruiken dan de filters. De filters zijn wel erg gaaf en bruut alleen moet je deze op het juiste moment op de juiste manier toepassen en niet TE vaak.
Lead    posted on 30-10-2006 21:22
Poster: tairip
@ LEAD, Type eens in Groningen en dan klik je DJ aan.... wij staan er niet bij! :S

Confused vaag, ga ik morgen achteraan...
Let the BASS be louder
tairip    posted on 30-10-2006 21:23
Poster: Lead

Confused vaag, ga ik morgen achteraan...

Toppiej!

150 Users online: Lead & 17 Guests (132 Unknown)
Pages generated today : 86.179
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.553