Pioneer DJM-800, 4 Channel Digital Mixer (7/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-01-2006 15:54
Pioneer heeft naast de DJM-400 ooknog een nieuw product aangekondigd : de DJM-800...

quote Pioneer Benelux :

Pioneer’s new 4 Channel 96kHz/24bit DJM-800 Digital Mixer Blends MIDI Compatibility & Innovative ‘Sound Colour’ Effects

19 January 2006: Pioneer today unveils its new professional-grade mixer the DJM800. Pure fidelity is delivered by the hi-end 96kHz/24 bit A/D converter that’s complemented by 61 assignable MIDI control channels and a landmark innovation, ‘Harmonic Mixing’ capability – that detects a track’s key and automatically aligns it to the closest true key, removing inaccuracies created when adjusting the pitch. With digital connectivity, a large bright dot matrix display and a wide a range of high quality effects, the DJM-800 enables DJs to perfect pristine mixing.

We’re dedicated to finding new ways to improve the techniques available to DJs to create sensational sets: we achieved it with CD mixing and the genre-defining A/V deck, the DVJ-X1. And we’ve achieved it again with the Pioneer DJM 800. It offers superlative digital performance, huge MIDI versatility and a new approach to harmonic mixing that replicates the way that DJs intuitively mix music. The innovation, combined with the unit’s sonic purity and a range of supporting features will advance mixing techniques – it’s the type of breakthrough that clubs, professional DJs and the emerging generation of artists expect from Pioneer,’ comments Jason Pook, product planning manager, Pioneer Europe.

Sonic purity is a given from Pioneer and the DJM-800 inherits the high fidelity technology of its big brother the DJM-1000. The analogue signal from the player is immediately digitised (through the shortest possible route) by a pro A/D converter at 96kHz/24bit, reaching the ultra-powerful (32bit) Digital Signal Processor without deterioration of quality.

Digital inputs and outputs support transparent signal processing between Pioneer’s CDJ and DVJ series of digital decks delivering immaculate audio quality. With input frequencies of 44.1/48/96kHz and selectable output frequencies of between 48/96kHz it’s a perfect mixer not only for the club professional but also recording studios where high fidelity sound is required.

Another key feature is the fully assignable MIDI function. This means that MIDI signals can be sent from almost all knobs and switches on the surface of the Pioneer DJM 800 (a total of 61 assignable controls) to external midi equipment. With this level of MIDI flexibility, the DJM800 can be used as a versatile interface to control any MIDI controllable lighting, software and MIDI enabled video mixers. To extend the intuitive operation of the unit, optional rotary volume knobs are available to replace the main volume switches – a feature that supports more subtle and precise mixing.

Extensive dialogue with some of the world’s top DJs and sound engineers provided the catalyst to create new, intuitive techniques to effect the perfect mix, resulting in ‘sound colour effects’ - a whole new style of DJ mixing. In music terms, if the DJ adjusts a track in the key of C by +3%, it slips out of the C band to between C and D. This makes it impossible to perform a perfect harmonic mix, unless harmonic tuning is applied. Harmonic tuning takes whatever key the source audio is in and adjusts the pitch until the key reaches a standard note. World class DJs currently spend thousands of hours learning the keys of their music and re-mastering their library to be in ‘perfect pitch’ - this innovation makes it that little bit easier to deliver smooth mixes time and again. The unit also offers ‘filter’, ‘sweep’ and ‘crush’ effects through a highpass/lowpass filter, notch filter and bit crusher effect for all line channels.

In keeping with Pioneer’s relentless drive for innovation it has complemented its familiar effects with some new techniques for a package that includes: Echo, Delay, Reverse Delay, Pan, Transform, Filter, Flanger, Phaser, Reverb, Robot, Chorus, Roll and Reverse Roll. The effects automatically detect the BPM of the music and sync to the beats. In conjunction with the additional Digital Beat Effects, 50 combinations of effects are possible.

Like the DJM-1000, the DJM-800 also has the same high rigid chassis for minimizing unnecessary vibration that could adversely affect sound quality. It is based on the same layout and footprint as the DJM-600, providing the natural and familiar feel known to DJs across the world. It also incorporates a dual-shield structure for eliminating entry of digital noise and a high performance power supply.

Additional features
The DJM-800 has a massive range of features. Some of the additional highlights include:
• Cross fader assign: to assign each channel’s input to the cross fader
• Fader curve adjust: to change the cross fader/channel fader curve
• Fader start: connect a Pioneer CDJ player with a control cable and playback can be started by simply sliding the cross fader or channel fader
• 3-Band Equalizer: a built-in equalizer on each channel enables level control within a –26dB to +6dB range for high, mid & low bands, respectively
• Talk over: automatically attenuates the volume by -20db so an MC can talk over the track
• Mic signal cut: Eliminates the microphone sound output to the booth monitor to prevent feedback
• Peak level meter: Check the peak level of the input audio for each channel as well as the master
• Master output rotary knob
• Master output attenuation switch
• Twin mic level adjustment
• Optional rotary faders available (DJC-800RV)

Richtprijs : 1799,- euro
Beschikbaar : April 2006

Natuurlijk is dit persbericht redelijk beknopt qua informatie. Maar gelukkig schrijven we hier op de site uitgebreide DJ topics :

djresource.eu > Topics > Mixers > Pioneer DJM-800
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-01-2006 17:17 (4%)

What do you think about Pioneer DJM-800, 4 Channel Digital Mixer ??

Vote :   

Rhino    posted on 16-03-2006 15:49
Quote Don BAsco:Ik ben niet zo technisch, maar jij suggereert nu eigenlijk dat een mp3 op 96kHz dezelfde kwaliteit is als een cd/vinyl die door de DJM-800 is gegaan.
Wie weet hier meer over te vertellen?

rhino :nee dat suggereer ik niet, want je moet niet vergeten dat toen de MP3  , MP3 werd gemaakt er ook al gemiddeld een compressie overheen is gegaan van gemiddeld 1:5 .

toen is er dus al kwaliteits verlies opgetreden van het signaal , wanneer je deze door AD converters haalt verlies je meer signaal doordat de conversie gewoon een derde slag slaat in het geval van dit topic,

de MP3 wordt dus gewoon NOG slechter na de zoveelste conversie.

Wij hebben met minidisk ooit eens getest op een apogee converter, na 9 keer bouncen was er niet veel meer van het signaal over.

dus van md naar md naar md naar md ,......etc

In principe hetzelfde principe als conversie !

Happy, laughing

DonBasco    posted on 16-03-2006 16:14
Oke, duidelijk

Maar wat betekent dan precies die 96Khz?

Ik weet dat een cd 14400k is (op dezelfde manier gemeten als met de 192k van een MP3), maar ik begrijp nog weinig van de kwaliteit van het geluid in de DJM-800. Explain!!!!

Rhino    posted on 16-03-2006 17:01
Die 96 Khz is een sampling frequency van het apparaat .

het betekent dat hij geluiden kan samplen met een maximale frequentie van 48 Khz, dus 48.000 hertz.

want: de  sample frequency moet altijd minimaal 2 maal de te samplen frequency zijn .

Nu zul je zeggen , ik hoor maar tot 20.000 hertz, maar daar gaat het niet om.

het gaat om de conversie die van een mooie sinus een trapjesvorm maakt.

als je de origine sinus over de gedigitaliseerde sinus zou leggen zie je dat er de hapjes die na conversie ontstaan zijn eigenlijk stukjes zijn die afgehapt zijn van het originele signaal, en dat is het verlies wat ik bedoel wanneer je van analoog naar digitaal gaat.

Bij een frequency van 192 Khz worden die hapjes al bijna minimaal

het ging dus niet over grote maar over frequency

Happy, laughing

Als je hier meer over wil weten raad ik je aan te googlen , en niet schrikken van de lappen tekst he ....lol

Zoek op : samplefrequency/digitaliseren/conversie/AD-DA

Rhino    posted on 16-03-2006 17:23

Dit zijn een paar links die handelen over het onderwerp

snap je meteen waarom er geen beginnen aan was om het hier neer te pennen.

Beheer ik neem aan dat leerzame links wel mogen, dit zijn geen links naar commerciele instellingen, maar naar PDF bestanden van schrijvers e.d.

Have fun allemaal !

:P

Mod edit by Lead on 17-03-2006 00:51 (21%)
Rhino    posted on 16-03-2006 17:24
Vooral laatste link laat grafisch goed zien wat ik bedoel !

Happy, laughing

Lead    posted on 17-03-2006 00:51
Poster: Rhino
Beheer ik neem aan dat leerzame links wel mogen, dit zijn geen links naar commerciele instellingen, maar naar PDF bestanden van schrijvers e.d.

Integendeel, bedankt voor de links, dit zal voor veel mensen verduidelijking geven. De laatste link die je post is een erg goede site je behalve op de gelinkte pagina nog heel veel andere wijsheden kunt opdoen.

Links plaatsen op de site daar is niets mis mee, ik zou willen dat meer mensen dit soort links zouden posten. Maar vaak zijn links bedoeld voor prijsvergelijk en die thread lopen altijd op het zelfde uit en zijn daarom ongewenst.

ps: Pioneer DJM-800 Demo Video al gezien Winking my eye

Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 17-03-2006 00:53 (8%)
Rhino    posted on 17-03-2006 09:13
He enne lead , ik ben kritsich  he, gewoon omdat ik altijd de discussie over techniek zoek !

Video inderdaad al gezien , mooi apparaat hoor zal ook wel eens gaan beroeren ergens .

Ben benieuwd .

User edit by Rhino on 17-03-2006 @ 09:13:21 (18%)
BOLLEJAN    posted on 23-03-2006 13:08
Ja ik wil hem denk ik toch maar gaan aanschaffen.

Nog ff een dealer vinden waar ik een beetje kan prutsen.
Gaat weer een 600 in de verkoop

Mooie film trouwens, netjes gedaan.
Ik wil ook nog zien hoe die midi functies werken met Traktor of Ableton........iemand nog zin in een film makenConfused
User edit by BOLLEJAN on 23-03-2006 @ 13:20:50 (100%)
DJ-Poort    posted on 23-03-2006 21:45
ik vind die mixer ook zo gruwelijkHappy, laughing zit te tweifelen of ik hem ook ga kopen:P maar weet niet zekerHappy, laughing

ik denk dar ik er ook 1 ga bestellen

Mod Edit:
svp EDIT gebruiken ipv een REPLY op jezelf
Mod edit by Lead on 25-03-2006 21:11 (38%)
Jizzy    posted on 26-03-2006 23:32
Poster: Lead

ps: Pioneer DJM-800 Demo Video al gezien Winking my eye

Ik heb de demo gezien. Ziet er goed uit hulde!.

@Lead
Heb nog wel een vraag. De DJM-800 is digitaal. Waar vind jij dit invloed op hebben als je met TT's draait?
Lead    posted on 27-03-2006 08:18
Nergens, geluid iin een keten is afhankelijk van de zwakste schakel, in dat geval het vinyl....
Let the BASS be louder
Laidback    posted on 13-04-2006 05:32
OK mensen..

Ik heb net even de DJM-800 Gespot in Happy Days Te Culumborg.

Let ook even op die Verschrikkelijke Sticker op de Zeikant van de DJM-800
User edit by Laidback on 13-04-2006 @ 05:43:13 (100%)
Lead    posted on 13-04-2006 09:59
Ik heb er zelf ook al de nodige (nu 4 maar worden zeker meer) geplaats in de Gallery in het Celebrities Album
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 13-04-2006 10:46
Luke had daar (happy days) dacht ik ook zn eerste aanvaring (in een club) met de DJM-800, iemand daar foto's van? :p
(ps. die DJM staat er al best een tijdje dacht ik, vertel lead...:P)

Laidback    posted on 13-04-2006 16:48
Poster: Jorrit
Luke had daar (happy days) dacht ik ook zn eerste aanvaring (in een club) met de DJM-800, iemand daar foto's van? :p
(ps. die DJM staat er al best een tijdje dacht ik, vertel lead...:P)

ze hebben er niet alleen een DJM-800

ook een DateQ Gpm-8.3

en de setupjes zijn ook niet verkeerd :P. 3x cdj-1000mk2..

Maar ik ga wel even de fotos van Happydays afspeuren

kijken hoelang die er al staat :D

dion    posted on 13-04-2006 16:50
mooie foto's   djm 800 ziet er vet uit
Day-One    posted on 05-05-2006 23:20
Ik wil geen reclame maken maar heb de DJM-800 al gezien voor € 1.350,00....Ik krijg de kribbels Thumbs Up CC uit de kast halen!!
User edit by Day-One on 05-05-2006 @ 23:24:38 (22%)
Lead    posted on 06-05-2006 02:09
Gezien en geleverd krijgen is voorlopig nog wel een issue...

Maar da's offtopic Winking my eye
Let the BASS be louder
Day-One    posted on 06-05-2006 14:43
Poster: Lead
Gezien en geleverd krijgen is voorlopig nog wel een issue...

Maar da's offtopic Winking my eye

Sorry Lead, moest het kwijt..ik denk dat het de DJM-800 wordt..ik heb ze al gemaild dus ben benieuwd naar Thumbs Up

x-treme    posted on 07-05-2006 11:07
Heeft iemand enig idee hoe het nu met de levering van die dingen zit? Ik heb hem rond 20 maart bij [edit] besteld. daar stond hij gewoon op voorraad (leverbaar: ja) en toen ik hem besteld had was hij ineens niet meer leverbaar heb hem nu nog steeds niet. Elke week wel ff bellen of mailtje maarja. Iemand enig idee hoe dat met pioneer zit? Ze zijn wel officiele dealer.

Mod Edit:
geen links naar webshops!
Mod edit by Jorrit on 13-05-2006 22:09 (7%)
DJMichel    posted on 07-05-2006 11:09
Poster: x-treme
Heeft iemand enig idee hoe het nu met de levering van die dingen zit? Ik heb hem rond 20 maart bij besteld. daar stond hij gewoon op voorraad (leverbaar: ja) en toen ik hem besteld had was hij ineens niet meer leverbaar heb hem nu nog steeds niet. Elke week wel ff bellen of mailtje maarja. Iemand enig idee hoe dat met pioneer zit? Ze zijn wel officiele dealer.
  Het is overal een ramp. Mijn cdj werd ook elke keer weer een week uitgesteld. Dan zeiden het wordt midden volgende week, dan belde omdat je nog niks had en dan stelde ze het weer een week uit. Het probleem ligt bij Pioneer, die alles niet voorgeproduceerd krijgt :S Misschien dat Lead er al iets meer over weet.
User edit by DJMichel on 07-05-2006 @ 11:09:39 (1%)
Mod edit by Jorrit on 07-05-2006 11:10 (2%)
Lead    posted on 07-05-2006 12:12
Pioneer geeft officieel geen schatting of verwachting van levertijd. De beschikbaarheid komt heel langzaam op gang (fabriek moet de slag nog te pakken krijgen denk ik Winking my eye ).
Zelfs naar de dealers is het moeilijk om een schatting te maken wanneer iemand zijn spullen aan zullen komen omdat er mega veel vraag is en de fabriek gewoon daar (nog) niet aan kan voldoen. Dit zal met detijd goed komen, maar ik denk dat het nog wel een maandje kan duren voordat productie echt op gang is gekomen. En helaas staan de spelers dan klaar aan de andere kant van de oceaan en moeten ze met een containerschip naar europa komen....
Let the BASS be louder
x-treme    posted on 07-05-2006 14:20
Nou fijn Unhappy
Day-One    posted on 08-05-2006 16:10
x-treme    posted on 10-05-2006 18:03
Vandaag belde de betreffende dealer mij :D hij komt er morgen aan en vrijdag heb ik de mijne in huis :D gelukkig geen 2 maande wachte ofzo

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

111 Users online: 11 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 19.422
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.407.796

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use