Pioneer DJM-800, 4 Channel Digital Mixer (2/10)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 19-01-2006 15:54
Pioneer heeft naast de DJM-400 ooknog een nieuw product aangekondigd : de DJM-800...

quote Pioneer Benelux :

Pioneer’s new 4 Channel 96kHz/24bit DJM-800 Digital Mixer Blends MIDI Compatibility & Innovative ‘Sound Colour’ Effects

19 January 2006: Pioneer today unveils its new professional-grade mixer the DJM800. Pure fidelity is delivered by the hi-end 96kHz/24 bit A/D converter that’s complemented by 61 assignable MIDI control channels and a landmark innovation, ‘Harmonic Mixing’ capability – that detects a track’s key and automatically aligns it to the closest true key, removing inaccuracies created when adjusting the pitch. With digital connectivity, a large bright dot matrix display and a wide a range of high quality effects, the DJM-800 enables DJs to perfect pristine mixing.

We’re dedicated to finding new ways to improve the techniques available to DJs to create sensational sets: we achieved it with CD mixing and the genre-defining A/V deck, the DVJ-X1. And we’ve achieved it again with the Pioneer DJM 800. It offers superlative digital performance, huge MIDI versatility and a new approach to harmonic mixing that replicates the way that DJs intuitively mix music. The innovation, combined with the unit’s sonic purity and a range of supporting features will advance mixing techniques – it’s the type of breakthrough that clubs, professional DJs and the emerging generation of artists expect from Pioneer,’ comments Jason Pook, product planning manager, Pioneer Europe.

Sonic purity is a given from Pioneer and the DJM-800 inherits the high fidelity technology of its big brother the DJM-1000. The analogue signal from the player is immediately digitised (through the shortest possible route) by a pro A/D converter at 96kHz/24bit, reaching the ultra-powerful (32bit) Digital Signal Processor without deterioration of quality.

Digital inputs and outputs support transparent signal processing between Pioneer’s CDJ and DVJ series of digital decks delivering immaculate audio quality. With input frequencies of 44.1/48/96kHz and selectable output frequencies of between 48/96kHz it’s a perfect mixer not only for the club professional but also recording studios where high fidelity sound is required.

Another key feature is the fully assignable MIDI function. This means that MIDI signals can be sent from almost all knobs and switches on the surface of the Pioneer DJM 800 (a total of 61 assignable controls) to external midi equipment. With this level of MIDI flexibility, the DJM800 can be used as a versatile interface to control any MIDI controllable lighting, software and MIDI enabled video mixers. To extend the intuitive operation of the unit, optional rotary volume knobs are available to replace the main volume switches – a feature that supports more subtle and precise mixing.

Extensive dialogue with some of the world’s top DJs and sound engineers provided the catalyst to create new, intuitive techniques to effect the perfect mix, resulting in ‘sound colour effects’ - a whole new style of DJ mixing. In music terms, if the DJ adjusts a track in the key of C by +3%, it slips out of the C band to between C and D. This makes it impossible to perform a perfect harmonic mix, unless harmonic tuning is applied. Harmonic tuning takes whatever key the source audio is in and adjusts the pitch until the key reaches a standard note. World class DJs currently spend thousands of hours learning the keys of their music and re-mastering their library to be in ‘perfect pitch’ - this innovation makes it that little bit easier to deliver smooth mixes time and again. The unit also offers ‘filter’, ‘sweep’ and ‘crush’ effects through a highpass/lowpass filter, notch filter and bit crusher effect for all line channels.

In keeping with Pioneer’s relentless drive for innovation it has complemented its familiar effects with some new techniques for a package that includes: Echo, Delay, Reverse Delay, Pan, Transform, Filter, Flanger, Phaser, Reverb, Robot, Chorus, Roll and Reverse Roll. The effects automatically detect the BPM of the music and sync to the beats. In conjunction with the additional Digital Beat Effects, 50 combinations of effects are possible.

Like the DJM-1000, the DJM-800 also has the same high rigid chassis for minimizing unnecessary vibration that could adversely affect sound quality. It is based on the same layout and footprint as the DJM-600, providing the natural and familiar feel known to DJs across the world. It also incorporates a dual-shield structure for eliminating entry of digital noise and a high performance power supply.

Additional features
The DJM-800 has a massive range of features. Some of the additional highlights include:
• Cross fader assign: to assign each channel’s input to the cross fader
• Fader curve adjust: to change the cross fader/channel fader curve
• Fader start: connect a Pioneer CDJ player with a control cable and playback can be started by simply sliding the cross fader or channel fader
• 3-Band Equalizer: a built-in equalizer on each channel enables level control within a –26dB to +6dB range for high, mid & low bands, respectively
• Talk over: automatically attenuates the volume by -20db so an MC can talk over the track
• Mic signal cut: Eliminates the microphone sound output to the booth monitor to prevent feedback
• Peak level meter: Check the peak level of the input audio for each channel as well as the master
• Master output rotary knob
• Master output attenuation switch
• Twin mic level adjustment
• Optional rotary faders available (DJC-800RV)

Richtprijs : 1799,- euro
Beschikbaar : April 2006

Natuurlijk is dit persbericht redelijk beknopt qua informatie. Maar gelukkig schrijven we hier op de site uitgebreide DJ topics :

djresource.eu > Topics > Mixers > Pioneer DJM-800
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 21-01-2006 17:17 (4%)

What do you think about Pioneer DJM-800, 4 Channel Digital Mixer ??

Vote :   

djmamo    posted on 19-01-2006 17:06
Dat vind ik dan wel zo netjes

www.moonentertainment.nl
Lead    posted on 19-01-2006 17:08
GEEN ONELINERS MEER !

Deze zullen zonder bericht of uitleg voortaan verwijderd worden als er inhoudelijk geen nieuwe info wordt gegeven, op die manier kun je blijven lezen en komen er geen halve pagina's met los staan de regeltjes.

belangrijke info voor Forum Gebruikers !!!!
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 19-01-2006 17:09 (100%)
victorn    posted on 19-01-2006 17:12
Op de comparison chart staat: digital output 48/96 kHz? Dat zal niet kloppen toch? Een enkele DAT-recorder kan met 48 kHz werken, een cd-recorder alleen met 44.1 (sample rate converters daargelaten).

Recorders die een sampling frequentie van 96 kHz lusten ken ik al helemaal niet. Hoe zit dat?

Mooie mixer trouwens, die 800.
Ferry    posted on 19-01-2006 17:22
96 kHz is de nieuwe standaard voor digitale audio, de duurdere merken hebben dat al op hun topline home cinema versterkers zitten, dus nog betere kwaliteit van digitale audio!
the-melody    posted on 19-01-2006 17:26
Ik begin direct met sparen enkel zo duur

djmamo    posted on 19-01-2006 17:30
is het dan ook zo dat wanneer je slechtere kwaliteit cd's hebt deze wel beter klinken met 96khz?

of praat ik nu poep
www.moonentertainment.nl
denricco    posted on 19-01-2006 17:35
is er wat meer bekend over de midi functies? Als dit goed uitgewerkt is dan zou het weleens ideaal kunnen zijn om bv. in combinatie met ableton en dergelijke te gebruiken...
victorn    posted on 19-01-2006 17:39
Poster: Ferry
96 kHz is de nieuwe standaard voor digitale audio, de duurdere merken hebben dat al op hun topline home cinema versterkers zitten, dus nog betere kwaliteit van digitale audio!

Dat is leuk, maar als alle gangbare recorders er niet mee kunnen werken is dat misschien iets té toekomstgericht. Of kan de 800 ook 44,1 kHz uitsturen?
Prozei    posted on 19-01-2006 18:40
als deze mixer de zelfde geluidskwaliteit heeft als een djm-1000 dan verslaat deze mixer alle andere mixers.
line faders naar wens in te stellen.
volledig digitaal.

i'm in love
Lead    posted on 19-01-2006 18:43
De midi functionaliteit is ontworpen om programma's zoals Ableton en Acid aan te sturen.... Niemand heeft er nog mee getest, maar ik heb er wel vertrouwen in dat het goed moet werken.

Zodra de test hier staat hou ik je hierover op de hoogte.

En de 800 kan 48/96kHz digitaal geluid uitsturen, daar kan ieder beetje gangbaar digitaal opname toestel wel mee overweg.
Let the BASS be louder
djwillem    posted on 19-01-2006 19:09
zal hij beter zijn als de xone 92Confused?:S
tairip    posted on 19-01-2006 19:41
Beter dan de Xone?

Dat is ieder zijn interpetatie!

Hij heeft in elk geval ook effecten! Dat heeft de Xone niet!
Nu moet ik zeggen dat de filters van de Xone wel erg uber zijn!
Wat ik super vind is dat hij digitaal in heeft, vor je cdj-1000 :P
Mod edit by tairip on 19-01-2006 19:42 (11%)
the-melody    posted on 19-01-2006 20:08
wat ik mij afvraag is :" wat is digitaal in?"
greup    posted on 19-01-2006 20:10
hier wordt ik stil van..... kan iemand mij vertellen wat ze met de faders van dit paneel hebben gedaan.? Ik vertrouw er op dat de problemen met headroom, en de matige kwaliteit van de faders wel zijn verholpen.
Camino    posted on 19-01-2006 20:25
ik vind het echt een pracht van een mixer... alleen kost ie weer wat he! maar denk dat ik die nuo5 laat vallen en wat verder spaar... hehe ironisch hoe dat ik nog n paar dagen geleden gevraagd had wat voor oplossingen er waren om tonaal te mixen; dit is het dus! elke beginner die wat kan beatmatchen en een paar keer pianoles heeft gehad kan het vanaf nu dus ook! ik zie wel geen sampler, niet dat het me stoort of zo. Enig egt kritiekpunt dat ik zou hebben is dat kanaal 1 geen phono ingang heeft, vond ik ook met de 600 lastig omdat ik liefst m'n setup TT-CDJ-Mixer-CDJ-TT heb staan... maar ja gewoon n voorversterkertje en het is opgelost. Ik ben erg benieuwd... hopelijk kan ik hem binnekort een keertje testen. Kopen gaat nog wel effe moete wachten vrees ik :P
jeansos2    posted on 19-01-2006 20:31
De grote vraag natuurlijk is(allezins zeker voor mijzelf) xone92 of de djm800.
De effecten van de djm zou ik nooit gebruiken, maar hij heeft wel een gave sweep,harmonic,filter,... sectie. Of is de filter van de xone92 toch even lekker.

mischien een topic op zich Winking my eye
User edit by jeansos2 on 19-01-2006 @ 20:32:09 (13%)
Collin    posted on 19-01-2006 21:28

vind wel erg duur .. majah hopen dat hij het ook waard is

Lead.  wie heeft er gewonnen van dat nieuwe pioneer product raden
User edit by Collin on 19-01-2006 @ 21:29:00 (100%)
Leon    posted on 19-01-2006 21:49
Poster: jeansos2
De effecten van de djm zou ik nooit gebruiken, maar hij heeft wel een gave sweep,harmonic,filter,... sectie. Of is de filter van de xone92 toch even lekker.

Bij mij komt nu de vraag: een DJM600 nu of wachten op de 800 en misschien wel te veel betalen voor alleen thuisgebruik. Bedoel voor 1 DJM800 heb ik een 600 en nog een CDJ d'r bij.
Had eerlijk gezegd een prijs tussen de 1000 en 1200 verwacht.
Collin    posted on 19-01-2006 21:51
Poster: Leon

Bij mij komt nu de vraag: een DJM600 nu of wachten op de 800 en misschien wel te veel betalen voor alleen thuisgebruik. Bedoel voor 1 DJM800 heb ik een 600 en nog een CDJ d'r bij.
Had eerlijk gezegd een prijs tussen de 1000 en 1200 verwacht.

had ik dus ook gehoopt ,
Gilles    posted on 19-01-2006 23:22
Waarom nu weer de vergelijken met een xone?

Deze mixer ziet er rete goed uit, laten we dat voorop stellen. En heeft wat door ontwikkelingen die we op andere pioneer mixers ook zien. Dat doen ze goed.
Ook stappen ze door richting digitaal, lijkt me logisch gezien de digitale uitgangen op de cdj's.

Maar als ik hem dan vergelijk met de xone, dan heeft de xone een aantal features die vind ik hier niet op terug, en een aantal op de pioneer die zie je niet op de xone terug. Al maken ze met de filters een knipoog naar de xone, ze zijn toch HEEL anders, dat is mij al wel duidelijk.

Het zijn beide mixers, maar toch wel anders qua setup en je keuze zal vallen op de mixer die het best bij je past.

En de prijs, euh, koop eens een 600 en een efx 1000. dan heb je die 800 ook, en nog wat leuke extra's.

Basrose    posted on 19-01-2006 23:24
kan niet w88 om s te testen :D
Illusion    posted on 20-01-2006 00:54
Ik ben inderdaad ook benieuwd tot ik hem heb getest. K'ben eerlijk gezegt hier heel benieuwd naar
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Frantic    posted on 20-01-2006 17:37
Pff mensen kunnen zich ook niet effe aan regeltjes houden :S

Poster: djmamo
het gaat meer om het feit dat er word gezegd ANTI PIONEER mensen dan dat hij er verstand van heeft...

want wat er eigenlijk wordt gezegd is dat wanneer je geen pioneer hebt dan ben je tegen pioneer....

er zijn ook andere merken buiten pioneer, die ook goed zijn of beter.

de xtc blijft kwalitatief altijd beter dan de 600 mischien wel beter dan de 800. want is een mixer beter omdat deze effecten heeft? dat dacht ik dus niet, het geluid heeft voor mij de voor keur, en er is geen mooier geluid dan dateq en dat is een feit geen mening.

zelfs pioneer moet dat toegeven.

daarom slaat heel die zin (anti pioneer) nergens op want er zijn andere merken die ook goed zijn pioneer is niet alles al wordt dat wel door vele beweerd

En wat toetst deze uitspraak? Jouw gehoor? Dan is het nog altijd een kwestie van smaak/mening. Dus slaat je opmerking nergens op..
User edit by Frantic on 20-01-2006 @ 17:38:30 (2%)
Reind    posted on 20-01-2006 18:01
Daarnaast is ook de XTC alles behalve het top product van Dateq en ben ik nog altijd meer weg van de GPM dan van de nieuwe mixers die ze de laatste paar jaren op de markt gegooid hebben.

De vergelijking van een Xone met een DJM vind ik inderdaad ook niet op gaan, om de doodsimpele reden dat Pioneer het voor elkaar heeft weten te boksen om overal een klein beetje van mee te pikken. Het apparaat heeft geen uitgebreide filters zoals een xone maar wel het nodige aan boord, effecten zijn mischien niet bijzonder vernieuwend maar de veel gebruikte zitten er toch wel weer op, de mixer is bijzonder omdat ie overal wat van weg heeft en niet specifiek is gemaakt voor 1 doelgroep maar een heeeeeeel breed gebied dekt.

De Pioneer lijkt me alleen meer geschikt voor de gooi en smijt jongens onder ons dan een Xone, een Xone is echt een mixer voor de rustige schuivers terwijl de 800 me meer doet denken aan een gooi en smijt mixer zoals de Nuo5 dat bijvoorbeeld is.

Dat pioneer nu uitgebreid voor digitaal kiest is niets anders als simpele logica als men deze mixer net zo lang mee wil laten gaan als zijn voorgangers. Het digitale zal alleen maar toenemen en het zou een uiterst stomme actie zijn geweest als Pioneer daar met hun huidige knowledge op dat gebied niet dankbaar gebruik van zou maken.... Pioneer heeft op dat gebied namelijk gewoon een voorsprong op de rest omdat hun ook nog eens flink in de consumenten hifi zitten en bepaalde dingen zoals DAC's e.d daar al flink in zijn door ontwikkeld. Dat is het voordeel van Pioneer, ze zijn immens groot en hebben het voordeel dat heel veel research en development van andere afdelingen mee gepakt kan worden naar de dj divisie.
denricco    posted on 20-01-2006 18:08
Poster: jeansos2

als je geld te veel hebt, dan zou ik zeggen een djm 800 en los daarbij een xone vf-1, dan heb je de djm 800 + de filters van de xone die op de vf-1 nog een stuk dieper gaan!

211 Users online: 22 Guests (189 Unknown)
Pages generated today : 44.229
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.432.603