Poster: Ywe
Als je Traktor wil blijven gebruiken heb je (minimaal) een Audio4 nodig, en Scratch toevoeging. Je kan je Traktor Pro updaten naar Traktor Scratch Pro, en thats it.
ik geloof als je nu een geluidskaart koopt dat je dan de upgrade software erbij krijgt.... Tot 31e geldig dacht ik dus heb je nog 2 dagen!
Poster: Aziaat
Sowieso met zo'n budget dat de meeste je Technics zullen aanbevelen, zoals ik dat nu ga doen :p
Ik heb heel ff ervaring opgedaan met SuperOEMs maar bezit zelf SL-1200's en moet zeggen dat je toch wel de kwaliteit van Technics 'voelt'. Niet iedereen gaat hier mee akkoord maar dit voelt zo aan bij mij.
Verder zou je een beetje zelf moeten weten of je wel met Traktor wil draaien of bereid bent te draaien met andere djsoftware, die soms heel wat goedkoper kan zijn trouwens.
Zoals Ywe liet weten, heb je sowieso een geluidskaart nodig (met een NI audio2 zou het toch ook moeten lukken denk ik) en een SCRATCH pakket van Traktor. Je kan hier niet naartoe upgraden (heel jammer want was zelf al in het bezit van een Traktor Pro 2 versie...) en bent dus verplicht om deze in pakket te kopen met een geluidskaart.
De prijs van een Audio6 met Scratch versie van traktor bedraagt nu 325 euro ongeveer. Doe daar?ruwweg 600-700euro bij voor 2x 2dehandse SL-12xx en je gaat niet ver boven de 1000 euro uitkomen
Als ervaring kan ik je meegeven dat het gebruik van DVS mij erg aanstaat. Ik draai heel graag met vinyl en dankzij Traktor kan ik ook heel gemakkelijk al mijn muziek op vinyl begeren. Het gevoel dat je daarbij krijgt is voor mij iets heel aparts en aangenaam, hopelijk mag je het op dezelfde manier ervaren
Ik gebruik DVS heel graag in combinatie met de S4 en dat werkt imo als een droom: je hebt volledige controle over jouw muziek en je kan daar echt ENORM creatief mee omgaan en tevens de vinylfeeling behouden.
Poster: Tekhead
Volledig mee eens, koop 2 Technicsen, ze worden niet meer? gemaakt, maar zijn nieuw nog te vinden, of koop idd 2dehands, keuze zat, en de kwaliteit is verzekerd !
Poster: Cyspoz
Ga je dit ook op locatie gebruiken, met dus een grote geluidsinstallatie? Dat laatste is namelijk de enige reden om een Technics te kopen. Die hebben namelijk minder last van feedback dan de Super OEMs. Voor de rest zijn de Super OEMs gelijk dan wel niet beter.
Poster: Tekhead
EXcuseer ! SuperOems beter ? Gelijk ? Hier vergis je je toch in, gelijk zijn ze zowiezo niet, door hun veelvoud aan functie's alleen al !
Poster: jochemke
Ik was aan het twijfelen om cdj's te kopen maar vind draaitafels zelf echt wel iets hebben en als ik draaitafels koop heb ik ook meteen een externe geluidskaart zodat ik op feestjes/fuiven mijn collectie op men laptop kan meenemen en geen bakken cd's/platen. (is dit dan een verstandige keus om geen pioneers te kopen en wel draaitafels met timecode set? )
Poster: ArTy
Let er wel op dat je nu 9 van de 10 keer je hele Time-code setup mee moet nemen (incl. platenspelers want die verdwijnen uit onder hand alle kleinere horeca gelegenheden.)
Verder heb ik Technics en Super-Oems gehad. Het is maar wat je gewend bent denk ik. Zijn beide prima apparaten. Gaat vooral om de feeling, degene die altijd op Technics draaien vinden die fijner, en draai je al jaren op super-oems dan ben je die gewend. Het is dus even omschakelen. Let wel, als er ergens op locatie al een platenspeler staat is het een Technics.
Poster: Cyspoz
Tja ik vinddat niet alleen zelf, dat staat ook in de review van aboutDJ. Ook op papier zijn ze gewoon beter, als je kijkt naar de specificaties. Bovendien hoef je er niet ??n te nemen met al die extra toeters en bellen, ze hebben ook modellen die 'kaal' zijn.
Als je kijkt naar value for money dan hebben de SuperOEMs een streepje voor.
En als ik de topic starter was dan zou ik besparen op de Technics en kijken of een X1 een leuke toevoeging is.
Poster: jeroenvs
Bedankt voor alle informatie tot hiertoe.
Maar nu zie ik dat er al een paar keer vermeld is dat technics ook nog nieuw te vinden zijn? Waar is dit dan precies kan ze niet echt vinden