Samenstellen timecode set (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

jochemke    posted on 28-12-2011 18:38
hey allemaal,?

de afgelopen dagen/uren heb ik rond gekeken en opgezocht over alles wat met timecode te maken heeft. Alleen nu is het me nog niet helemaal duidelijk en omdat het om een redelijke grote uitbreiding gaat zou ik jullie raad toch wel willen vragen om mij te helpen bij het samen stellen van een set. Ik heb zelf al een mengpaneel en 2 cd spelers en een midi controller. Maar nu zou ik me graag 2 draaitafels aanschaffen. Van wat ik al heb gelezen heb ik vernomen dat mijn traktor pro pakket nutteloos is als ik draaitafels met timecode ga gebruiken. Dus ook het software pakket zal erbij moeten. mijn budget is ongeveer 1000-1500 euro. Ik was aan het twijfelen om cdj's te kopen maar vind draaitafels zelf echt wel iets hebben en als ik draaitafels koop heb ik ook meteen een externe geluidskaart zodat ik op feestjes/fuiven mijn collectie op men laptop kan meenemen en geen bakken cd's/platen. (is dit dan een verstandige keus om geen pioneers te kopen en wel draaitafels met timecode set? )

Alvast bedankt

What do you think about Samenstellen timecode set ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 28-12-2011 18:41
1 member likes this  Kan je helaas niet helpen, maar ben wel blij dat je dit topic hebt aangemaakt. Ik heb me nog niet echt verdiept in timecode, dus hoop dat dit een levendig topic wordt..Winking my eye
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Ywe    posted on 28-12-2011 20:06
Als je Traktor wil blijven gebruiken heb je (minimaal) een Audio4 nodig, en Scratch toevoeging. Je kan je Traktor Pro updaten naar Traktor Scratch Pro, en thats it.

ik geloof als je nu een geluidskaart koopt dat je dan de upgrade software erbij krijgt.... Tot 31e geldig dacht ik dus heb je nog 2 dagen!
jochemke    posted on 28-12-2011 20:09
Poster: Ywe
Als je Traktor wil blijven gebruiken heb je (minimaal) een Audio4 nodig, en Scratch toevoeging. Je kan je Traktor Pro updaten naar Traktor Scratch Pro, en thats it.

ik geloof als je nu een geluidskaart koopt dat je dan de upgrade software erbij krijgt.... Tot 31e geldig dacht ik dus heb je nog 2 dagen!

Oke, dat is handig om te weten en heb jij toevallig wat meer informatie over welke draaitafels ik zou kunnen kiezen?
Aziaat    posted on 28-12-2011 20:39
Sowieso met zo'n budget dat de meeste je Technics zullen aanbevelen, zoals ik dat nu ga doen :p
Ik heb heel ff ervaring opgedaan met SuperOEMs maar bezit zelf SL-1200's en moet zeggen dat je toch wel de kwaliteit van Technics 'voelt'. Niet iedereen gaat hier mee akkoord maar dit voelt zo aan bij mij.

Verder zou je een beetje zelf moeten weten of je wel met Traktor wil draaien of bereid bent te draaien met andere djsoftware, die soms heel wat goedkoper kan zijn trouwens.
Zoals Ywe liet weten, heb je sowieso een geluidskaart nodig (met een NI audio2 zou het toch ook moeten lukken denk ik) en een SCRATCH pakket van Traktor. Je kan hier niet naartoe upgraden (heel jammer want was zelf al in het bezit van een Traktor Pro 2 versie...) en bent dus verplicht om deze in pakket te kopen met een geluidskaart.
De prijs van een Audio6 met Scratch versie van traktor bedraagt nu 325 euro ongeveer. Doe daar?ruwweg 600-700euro bij voor 2x 2dehandse SL-12xx en je gaat niet ver boven de 1000 euro uitkomen Winking my eye

Als ervaring kan ik je meegeven dat het gebruik van DVS mij erg aanstaat. Ik draai heel graag met vinyl en dankzij Traktor kan ik ook heel gemakkelijk al mijn muziek op vinyl begeren. Het gevoel dat je daarbij krijgt is voor mij iets heel aparts en aangenaam, hopelijk mag je het op dezelfde manier ervaren Winking my eye

Ik gebruik DVS heel graag in combinatie met de S4 en dat werkt imo als een droom: je hebt volledige controle over jouw muziek en je kan daar echt ENORM creatief mee omgaan en tevens de vinylfeeling behouden.
Avez    posted on 28-12-2011 21:27
Ik heb een timecode voor je te koop, zie [TK] Reloop Spin! time-code DVS
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Cyspoz    posted on 28-12-2011 22:30
Het slimste is om bij je Traktor te blijven, omdat je dit nu al hebt en hier gewend aan bent. Bovendien heb je hier al veel informatie in gestopt en je library in aangemaakt.
Wat Ywe zegt is dan ook het slimst, upgrade je Traktor Pro naar Traktor Scratch Pro. Koop een geluidskaart, zoals bijvoorbeeld de Audio 4 of Audio 10. Ga op zoek naar 2 Technics draaitafels op marktplaats (worden namelijk niet meer gemaakt) of koop twee nieuwe SuperOEMs. Je krijgt van Native Instruments tijdcode CDs en Vinyl bij je bestelling en daarmee is alles klaar.

Het enige waar je denk ik over na moet denken is het type geluidskaart en dan vooral hoeveel kanalen wil je? Heb je nu een mengpaneel met 2 kanalen dan heeft een geluidskaart met meet dan 2 stereo kanalen geen zin. Wil je in de toekomst uitbreiden of heb je nu al een mengpaneel met meer kanalen dan is bijvoorbeeld de Audio 10 interessanter. Dan kun je bijvoorbeeld 4 decks in Traktor gebruiken, 2 in vinyl-mode en 2 in interne-mode of in sampledeck-mode.

Voor je budget moet dit makkelijk gaan, zeker als je nog gebruik maakt van de aanbieding die Native-Instruments op dit moment heeft lopen.
User edit by Cyspoz on 28-12-2011 @ 22:31:00 (2%)
Zimm    posted on 28-12-2011 22:53
http://www.n..-line.nl/forum/read/?t=43625

Hier worden 2 technics aangeboden
Dolivieira    posted on 29-12-2011 11:31
Met 1500 euro kan je wel een leuke set maken hoor. 2X SL1200 of superoems. Ben je rond de 700 euro kwijt max. Dan Traktor Scratch Duo 2 +/- 350 en ga je voor Pro dan ben je 600 kwijt en dan nog een NI Kontrol X1 van 179 euro. Mixer had je al. Je kan het ook eventueel op je cd spelers zetten hoef je geen draaittafels te kopen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Ywe    posted on 29-12-2011 16:19
Als je bij traktor blijft dan moet je even kijken wat het beste is voor jou:

-losse update naar Scratch (indien mogelijk) en los 2e hands geluidskaart kopen. Een AUDIO2 gaat niet, want je hebt de inputs nodig. Weet niet of je dan platen & Multicore erbij krijgt
-losse nieuwe geluidskaart kopen en gebruik maken van de actie. Moet je de platen & multicore kabels ook los halen
-complete pakket aanschaffen en dan kiezen tussen Scratch Pro of Scratch Duo

op de site van NI kan je alles mooi overzichtelijk bekijken wat de verschillen zijn...

En of je X1 nodig hebt weet ik niet... Ik neem er nu ook 1 over, en ga kijken of dat wat is voor mijn huidige setup. Tot nu toe mis ik niet iets. Misschien IPV X1 dat Dicers meer voor mij zijn.
User edit by Ywe on 29-12-2011 @ 16:21:28 (36%)
Tekhead    posted on 29-12-2011 18:21
Poster: Aziaat
Sowieso met zo'n budget dat de meeste je Technics zullen aanbevelen, zoals ik dat nu ga doen :p
Ik heb heel ff ervaring opgedaan met SuperOEMs maar bezit zelf SL-1200's en moet zeggen dat je toch wel de kwaliteit van Technics 'voelt'. Niet iedereen gaat hier mee akkoord maar dit voelt zo aan bij mij.

Verder zou je een beetje zelf moeten weten of je wel met Traktor wil draaien of bereid bent te draaien met andere djsoftware, die soms heel wat goedkoper kan zijn trouwens.
Zoals Ywe liet weten, heb je sowieso een geluidskaart nodig (met een NI audio2 zou het toch ook moeten lukken denk ik) en een SCRATCH pakket van Traktor. Je kan hier niet naartoe upgraden (heel jammer want was zelf al in het bezit van een Traktor Pro 2 versie...) en bent dus verplicht om deze in pakket te kopen met een geluidskaart.
De prijs van een Audio6 met Scratch versie van traktor bedraagt nu 325 euro ongeveer. Doe daar?ruwweg 600-700euro bij voor 2x 2dehandse SL-12xx en je gaat niet ver boven de 1000 euro uitkomen Winking my eye

Als ervaring kan ik je meegeven dat het gebruik van DVS mij erg aanstaat. Ik draai heel graag met vinyl en dankzij Traktor kan ik ook heel gemakkelijk al mijn muziek op vinyl begeren. Het gevoel dat je daarbij krijgt is voor mij iets heel aparts en aangenaam, hopelijk mag je het op dezelfde manier ervaren Winking my eye

Ik gebruik DVS heel graag in combinatie met de S4 en dat werkt imo als een droom: je hebt volledige controle over jouw muziek en je kan daar echt ENORM creatief mee omgaan en tevens de vinylfeeling behouden.

Volledig mee eens, koop 2 Technicsen, ze worden niet meer? gemaakt, maar zijn nieuw nog te vinden, of koop idd 2dehands, keuze zat, en de kwaliteit is verzekerd !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
jochemke    posted on 29-12-2011 18:23
Poster: Tekhead
Volledig mee eens, koop 2 Technicsen, ze worden niet meer? gemaakt, maar zijn nieuw nog te vinden, of koop idd 2dehands, keuze zat, en de kwaliteit is verzekerd !

Begrijp ik dat goed? technics nog nieuw te koop en dus nog met garantie? of hoe bedoel je dit?
Cyspoz    posted on 29-12-2011 22:35
Ga je dit ook op locatie gebruiken, met dus een grote geluidsinstallatie? Dat laatste is namelijk de enige reden om een Technics te kopen. Die hebben namelijk minder last van feedback dan de Super OEMs. Voor de rest zijn de Super OEMs gelijk dan wel niet beter.
Tekhead    posted on 30-12-2011 01:55
Poster: Cyspoz
Ga je dit ook op locatie gebruiken, met dus een grote geluidsinstallatie? Dat laatste is namelijk de enige reden om een Technics te kopen. Die hebben namelijk minder last van feedback dan de Super OEMs. Voor de rest zijn de Super OEMs gelijk dan wel niet beter.

EXcuseer ! SuperOems beter ? Gelijk ? Hier vergis je je toch in, gelijk zijn ze zowiezo niet, door hun veelvoud aan functie's alleen al ! Er is voor het soort van werk waarvoor ze hoofdzakelijk gemaakt werden, geen gelijke aan de Technics SL's, geloof me maar ! Die extra toeters en bellen op de Superoems zijn leuk maar dienen tot niets wat de moeite is vind ik.?
Trouwens vind ik het raar dat degene (hier bedoel ik jou niet mee hoor ! Winking my eye die zo op hameren dat Pioneer must have is in een booth, de eerste zijn om de SuperOems aan te prijzen ipv de real stuff.
Cyspoz    posted on 30-12-2011 11:09
Poster: Tekhead
EXcuseer ! SuperOems beter ? Gelijk ? Hier vergis je je toch in, gelijk zijn ze zowiezo niet, door hun veelvoud aan functie's alleen al !

Tja ik vinddat niet alleen zelf, dat staat ook in de review van aboutDJ. Ook op papier zijn ze gewoon beter, als je kijkt naar de specificaties. Bovendien hoef je er niet ??n te nemen met al die extra toeters en bellen, ze hebben ook modellen die 'kaal' zijn.

Als je kijkt naar value for money dan hebben de SuperOEMs een streepje voor.

En als ik de topic starter was dan zou ik besparen op de Technics en kijken of een X1 een leuke toevoeging is.
User edit by Cyspoz on 30-12-2011 @ 11:09:35 (2%)
Aziaat    posted on 30-12-2011 11:28
Heb je er al eens zelf mee gedraaid cysposz? Niet dat ik je niet geloof, en zeker niet omdat ik jouw mening niet accepteer. Maar gewoon omdat ik mezelf ook steeds de vraag stelde of ik niet beter af was met SuperOEMs... Maar nadat ik Technics kochtte en na ervaring toch een vergelijking kon maken kan ik tot op de dag vn vndaag nog steeds zeggen: geen moment spijt van gehad.
Gery    posted on 30-12-2011 11:36
Als je draaitafels gaat kopen, zoals al enkele keren gezegd, koop Technics, liefst nieuwe.
Is eengoede investering gezien ze niet meer gemaakt worden, maar je ze wel nog nieuw kan vinden!

Traktor sowieso beter als serato, dus ook daar niks op aan te merken, zeker als je traktor al gewoon
bent is het eigenlijk juist hetzelfde, maar dan met vinyl controle! Happy, laughing

Ik heb 3j lang met timecode vinyl & traktor gedraaid, werkte perfect.
Ben uiteidnelijk overgestapt omdat - hoe leuk vinyl op je kamer ook mag zijn - op feesten is het
een grote pain in the ass!

Als je al geluk hebt dat er op een feest al draaitafels staan (meeste verhuurfirma's zetten die niet meer standaard)
heb je nog altijd problemen met trillingen, naald skippen (door trillingen), slecht afgestelde draaitafels, versleten draaitafels, stabilisatoren zijn ook niet alles, slechte naalden, slechte aarding, slechte aansluitingskabels waardoor het signaal nit gekalibreerd kan worden, ... ?dit heb ik allemaal meegemaakt.

kort gezegd, voor thuis super, maar on the road eigenlijk een afrader, dus zorg dat je zeker ook met pioneer
cd spelers kan draaien zodat in geval van nood je timecode cd kan gebruiken! Happy, laughing

wil je niet afschrikken, maar gewoon realistisch zijn over dingen die je kan meemaken. Happy, laughing
DJ - Producer
ArTy    posted on 30-12-2011 12:21
Poster: jochemke
Ik was aan het twijfelen om cdj's te kopen maar vind draaitafels zelf echt wel iets hebben en als ik draaitafels koop heb ik ook meteen een externe geluidskaart zodat ik op feestjes/fuiven mijn collectie op men laptop kan meenemen en geen bakken cd's/platen. (is dit dan een verstandige keus om geen pioneers te kopen en wel draaitafels met timecode set? )

Let er wel op dat je nu 9 van de 10 keer je hele Time-code setup mee moet nemen (incl. platenspelers want die verdwijnen uit onder hand alle kleinere horeca gelegenheden.)

Verder heb ik Technics en Super-Oems gehad. Het is maar wat je gewend bent denk ik. Zijn beide prima apparaten. Gaat vooral om de feeling, degene die altijd op Technics draaien vinden die fijner, en draai je al jaren op super-oems dan ben je die gewend. Het is dus even omschakelen. Let wel, als er ergens op locatie al een platenspeler staat is het een Technics.
Ywe    posted on 30-12-2011 15:13
Op zich valt het mee met het sleepwerk. In een simpele rugtas van Ikea past mijn complete timecode setup. En dan ook nog Hercules RMX en 2 CD mapjes erbij. Dan heb ik nog extra tulp kabels mee voor het geval een CD speler digitaal (dus 1 kabel) is aangesloten.

En nog een UTP kabel mocht er eens 2000 serie staan

Headphone past niet, maar ik draai met in ears. Dat past dan weer wel
Ywe    posted on 30-12-2011 15:14
Dit gaat dan wel om CD timecode Happy, laughing Niet om platen. Dat doe ik echt alleen thuis!
User edit by Ywe on 30-12-2011 @ 15:14:41 (80%)
kobuz    posted on 30-12-2011 15:50
Poster: ArTy
Let er wel op dat je nu 9 van de 10 keer je hele Time-code setup mee moet nemen (incl. platenspelers want die verdwijnen uit onder hand alle kleinere horeca gelegenheden.)

Verder heb ik Technics en Super-Oems gehad. Het is maar wat je gewend bent denk ik. Zijn beide prima apparaten. Gaat vooral om de feeling, degene die altijd op Technics draaien vinden die fijner, en draai je al jaren op super-oems dan ben je die gewend. Het is dus even omschakelen. Let wel, als er ergens op locatie al een platenspeler staat is het een Technics.

Gewenning inderdaad. Zelf heb ik de superOEMS en vind dat vele malen fijner draaien dan Technics. Leuk dat de technics zichzelf na al die jaren bewezen hebben, maar in de clubs of kroegen mag je hopen dat er een goed stel staat. Paar weken terug wilde ik een vinyl set doen, maar kon al snel over op cds, omdat ??n technics een rotte kabel had (die je dus niet ter plekke even kunt vervangen). Sowieso altijd zelf elementen meenemen als je platen je lief zijn Winking my eye
User edit by kobuz on 30-12-2011 @ 15:50:56 (1%)
Tekhead    posted on 30-12-2011 19:25
Poster: Cyspoz
Tja ik vinddat niet alleen zelf, dat staat ook in de review van aboutDJ. Ook op papier zijn ze gewoon beter, als je kijkt naar de specificaties. Bovendien hoef je er niet ??n te nemen met al die extra toeters en bellen, ze hebben ook modellen die 'kaal' zijn.

Als je kijkt naar value for money dan hebben de SuperOEMs een streepje voor.

En als ik de topic starter was dan zou ik besparen op de Technics en kijken of een X1 een leuke toevoeging is.

Op papier ja, werk er enkele jaren mee onder dezelfde omstandigheden en dan praten we nog eens. Ik heb ook Oems gehad, weet duidelijk waarover ik spreek ! Vreemd dat de pioneer oems tot de laatste schroef worden afgebroken en zelfs gerenomeerde merken als Denon zijn crap tov Pioneer, maar een merk dat al meer dan 30 jaar DE referentie is, alles al bewezen heeft, na meer dan 2 decennia's oud nog altijd perfect werkt (de mijn zijn 23 en 27 jaar oud) is ineens prul t.o. een superoem !
Als je geen ervaring hebt met beide kan je er ook niet over meepraten.
O ja en verkoop je OEMS maar eens terug, zal je heel hard verschieten !
jeroenvs    posted on 30-12-2011 22:47
Bedankt voor alle informatie tot hiertoe.

Maar nu zie ik dat er al een paar keer vermeld is dat technics ook nog nieuw te vinden zijn? Waar is dit dan precies kan ze niet echt vinden
Cyspoz    posted on 31-12-2011 00:10
Er worden er links en rechts op internet ongebruikte (nieuwe) Technics aangeboden voor een hoofdprijs. Zijn voornamelijk spelers die door mensen zijn opgekocht toen de laatste over de toonbank gingen bij winkels.

Mijn vraag is nog steeds, ga je dit op locatie ook gebruiken of alleen thuis?
Tekhead    posted on 31-12-2011 02:22
Poster: jeroenvs
Bedankt voor alle informatie tot hiertoe.

Maar nu zie ik dat er al een paar keer vermeld is dat technics ook nog nieuw te vinden zijn? Waar is dit dan precies kan ze niet echt vinden

Geronika in Malle heeft er nog enkele.
jeroenvs    posted on 31-12-2011 07:59
Mijn excususes voor het nietr beantwoorden van je vraag, ik ga deze gebruiken om mee te nemen naar prive feestjes maar op fuiven speel ik voornamelijk met cds of dan binnenkort timecode cds.

115 Users online: 27 Guests (88 Unknown)
Pages generated today : 60.204
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.733.156