Poster: djpatnl
Ik reageer ook niet zo heel vaak omdat ik zeer weinig reacties krijg op mijn eigen topics. Bij mij is het meestal het plaatsen van een mix.
De lol gaat er dan een beetje vanaf om zelf ook nog de moeite te nemen om naar dingen van anderen te luisteren of er op te reageren.
En er wordt wel eens afgegeven op elkaar ja. Zelf moet ik me ook wel eens inhouden om niet te reageren op vragen die te stom voor woorden zijn. Je merkt dat er een enorm niveau verschil is qua kennis. Er zijn hier een fiks aantal mensen met jarenlange ervaring die weten waar ze het over hebben.... echter daar tegenover zijn er nog meer mensen op het forum die slechts zeer kort in de DJ scene geinteresseerd zijn en denken alles te weten. Begrijp me niet verkeerd die laatste groep doet dat niet bewust denk ik ( in de meeste gevallen ). Er is gewoon een soort generatiekloof ontstaan.
Hier wordt je status opgewaardeerd aan de hand van het aantal berichten dat je plaatst maar beter zou zijn als je staus n.a.v. je ervaring in de DJ / Dance wereld beoordeeld zou worden. Zodoende zou je bij iemand zijn avatar al zien op welk niveau je zit. Dat bedoel ik niet om klasse verschil te krijgen maar om duidelijk te krijgen dat advies van iemand met 10 jaar ( of meer ) ervaring vaak meer waard is dan advies van iemand die met zijn muis en virtual DJ zit te spelen. Laat ik het nogmaals duidelijk maken dat er helemaal niks mis is met mensen die het leuk vinden om met virtual dj te spelen hoor.
Over en weer respect is een goed begin?
Volgens mij ben je niet de enige/eerste met dat idee..

In ieder geval, ja..; Er is veel verschil in kennis. Maar dat is niet een groot probleem.
'Jullie', de 'oudjes' (

), zijn ook niet begonnen met een berg ervaring, kennis & techniek.
Internet was wel?heel?wat minder, wat best een groot verschil maakt.
Dan komt het 'echte draaien', met vinyl, zonder BPM-counters e.d. op de platenspelers.
Wijze raad gekregen van een zekere Bj?rn Franken (Vato Gonzalez) dat je daar niet te veel waarde aan moet hechten,
dat 'echte draaien'. Als je graag zou willen ga ik daar dieper op in.
Ik, 2 jaar actief als DJ, ga niet doen alsof ik alles weet. (Ja, er zijn er zeker op dit forum die dat wel denken en uiten.)
En zo zijn er nog veel meer. Ik, en natuurlijk anderen, reageer als ik 'denk' dat ik kan helpen, of bijvoorbeeld om mijn oprechte mening/waardering te geven. Soms komt er echt een in mijn ogen absurde post voorbij en dan wil ik me inhouden, maar dat gaat niet altijd. Ben vast niet de enige, maar ik reageer dan wel subtiel.
Door internet, waar vooral de 'nieuwe generatie' veel van gebruik maakt kun je heel snel veel?kennis vergaren, waar je waarschijnlijk veel langer over zal doen zonder internet. 'Nieuwe generatie-DJ's' kunnen dus in zekere mate meer van bepaalde dingen afweten dan volwassenen, ook al zijn heel veel daarvan ook niet?meer achterlijk met?een computer. Dat is in principe een tegen-argument daarvoor.
Maaarrrrr.... E-R-V-A-R-I-N-G. Een van de belangrijkste?eigenschappen, zonder twijfel. Inderdaad, je kan wel 24/7 bezig zijn met informatie opzoeken, zodat je ontzettend veel weet/denkt te weten... Zolang je nog nooit een 'echt' optreden hebt gehad en je een beetje met Virtual DJ + muis ligt te kloten, zal je nog niet ver komen. De mensen met ervaring hier, vooral de oude rotten (no offence

), draaien bijvoorbeeld al 15 jaar en hebben veel optredens gehad. De meesten kunnen zelfs als ze belachelijk slechte overgangen maken het publiek laten losgaan, als de BPM-counter kapot gaat zonder problemen verder draaien EN; Ze weten waar ze mee bezig zijn. Dus dat is een argument voor dat systeem. Ervaring telt minstens net zo zwaar als kennis. En zonder een bepaalde hoeveelheid kennis, hadden ze die ervaring niet eens gehad..

Iets heel anders....;
Het gebrek aan kennis van taal (zie 'spellingsfouten'), eigenwijsheid, koppigheid, onvolwassenheid,?agressiviteit, ego?sme, bijna zelfs narcisme en het volspammen van het forum om zo'n geweldig indrukwekkende?'PRO'-status te krijgen door jongeren.
Ook volwassen leden op het forum hier doen dit, maar vooral de jongeren (en al helemaal in de ogen van sommige members).
Toch is het zonde, aangezien ook veel jonge, nieuwsgierige?leden dat niet doen en hier op het forum zitten om;
> Hulp te krijgen; Kennis vergaren die helpt bij je passie. Een betere DJ/Producer worden met nog meer plezier.
> Hulp te geven; In hoever het kan
> Je oprechte mening geven; Je ziet het te vaak. Afzeiken. Geen argumentatie, gewoon echt afkraken. Waarom? Slechte dag
?? gehad, je even beter willen voelen? Respect is het code-woord. Daar wordt elk forum beter van.
En als je ergens positief over bent, dan laat dit ook zien. Dit motiveert bijvoorbeeld de maker van de mix/plaat, of bijvoorbeeld eigenaar van de?nieuwe booth waar hij zo lang voor gespaard heeft. Maar wel als je dit meent.
En zoals DJPatNL ook al zei;
Over en weer respect is een goed begin