Weinige respons op Dj Resource (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 28-12-2011 11:24
Hallo

Ik vind spijtig dat er laatste tijd weinig respons komt op de topics. Komt dit door de feestdagen? Zou leuker zijn mochten we wat meer ervaringen kunnen delen aan elkaar !

mvg Brecht

What do you think about Weinige respons op Dj Resource ??

Vote :   

jeroenvs    posted on 28-12-2011 11:28
Dit kan ook liggen aan de manier van vragen/ onderwerp/ en dan inderdaad de periode wanneer je het vraagt.
Ywe    posted on 28-12-2011 11:43
Dat denk ik ook... bij veel topics denk ik dat het met google of de search functie zo opgelost is. Ik merk ook dat ik me sneller erger aan vraagstellingen of topics dan eerst. Misschien ligt dit aan mij, dat ik meer kennis heb vergaard en daardoor overduidelijke noob vragen irritant vind. In elk geval probeer ik zo veel mogelijk wel te helpen bij de onderwerpen waar ik verstand van heb.
Bonchanoize    posted on 28-12-2011 11:47
Vind je dat?
In dit topic vroeg iemand iets wat al 1000 keer gevraagd is op dit forum, en er zijn al 3 bladzijden antwoorden.
Enkel op de mixen komt er weinig commentaar, maar eigenlijk vind ik dat niet vreemd. Iedereen hier kan mixen, dus een mix posten is dan ook niet zo bijzonder. Ik ben al blij als ik ?berhaupt views heb op mijn mixen.
Let the magic begin
brecht    posted on 28-12-2011 12:00
Zouden we nt eventueel iets kunnen doen rond de mixtapes. Wedstrijden rond koppelen. Kzeg nu maar iets.. Iedereen kan mixtapes inzenden via pagina en iedereen geeft zijn mening en top van djresource 50% van stemmen en de rest iedereen op forum en winnaar iets kiezen uit de shop van djresource. Is gewoon een manier om het actiever te laten verlopen. Gewoon een voorstel..
Bonchanoize    posted on 28-12-2011 12:07
Dat wordt al gedaan (1 keer in de twee jaar of zo).
En dit is nog altijd een forum, geen goed doel. Je kan niet verwachten dat Djr zomaar met hun spullen gaat gooien.
Let the magic begin
brecht    posted on 28-12-2011 12:12
Is waar. maar er gaat toch iets moeten gedaan worden want de activiteit gaat er zwaar op achteruit
Winston    posted on 28-12-2011 13:05
Laat me in elk geval dit topic respons geven ....?Cool

Wat de mixjes betreft had ik al eens de inzenders aangeraden wat meer promo tekst bij te zetten. Er wordt meestal alleen maar een link geplempt. En waarom zouden we dan moeten luisteren, terwijl we zelf kunnen mixen?

Bv. als Armada een nieuwe mix cd verkoopt krijg je de volgende tekst:

The annual vonyc sessions mix album has become an institution in the industry and features the most influential tracks of the year and an outlook on to what is going to come.

En zo gaat het nog ff door. Maakt je in elk geval nieuwsgierig als publiek.
Tic Toc
Vinnyo    posted on 28-12-2011 13:19
Poster: Bonchanoize
Dat wordt al gedaan (1 keer in de twee jaar of zo).
En dit is nog altijd een forum, geen goed doel. Je kan niet verwachten dat Djr zomaar met hun spullen gaat gooien.

Jij reageert hier alleen maar om de TS tegen te spreken en vooral onzin te schrijven. (dan heb ik het over dit topic)
Danekato    posted on 28-12-2011 13:28
Maar wat is in jou opzicht (TS)? Dan weinig response? Ik kijk echt met regelmaat op een dag op het forum en zie toch altijd genoeg nieuwe berichten erop staan. Dat niet iedereen antwoord geeft op bepaalde vragen (die dus al tig keer gesteld zijn) dat snap ik. Daarnaast zijn er ook meer mensen die, zoals ik, meer lezen dan typen en alleen reageren als het mensen helpt. Ja het zou meer kunnen maar weinig response is wat overdreven.
Bonchanoize    posted on 28-12-2011 13:41
Poster: Vinnyo
Jij reageert hier alleen maar om de TS tegen te spreken en vooral onzin te schrijven. (dan heb ik het over dit topic)

Het enige wat ik schrijf is mijn eigen mening, gebaseerd op feiten. Jouw persoonlijke en ongegronde aanval op mij wordt dan ook allesbehalve geapprecieerd.
Let the magic begin
mrmagix    posted on 28-12-2011 17:38
Deze periode is inderdaad wat moeilijker maar niets om je zorgen over te maken. Nu krijgen al de kindjes hun eerste setje en komen rond januari/februari de vragen over beatmatchen en 'hoe maak ik een goede mix?!?!?!?'

Zoals al een keer gezegd hier vind ik ook dat het logisch is dat mixtapes minder aandacht krijgen. Bijna iedereen kan mixen (hier) en als je de tape nu online zou zetten om echt iets te vragen, kan je er beter meer en duidelijke uitleg bij geven.
Topics die bestaan uit 'Hoi, weer eens een nieuwe mix van mij uit: link. Brandt maar los!', verdienen volgens mij niet echt respons. Het is mooi van diegene die er hun tijd insteken om ze te beluisteren en er dan nog eens op te reageren maar ik vind persoonlijk dat dat niet moet. Mixtapes zijn voor mij gelijk aan het dj-talk gedeelte: Iets luchtig tussendoor dat niet om aandacht schreeuwt. Leuk om op te zetten als je wat rondsurft maar meer ook niet.

Verder zie ik ergens wel een probleem in de activiteit op het forum binnen het rookie gedeelte. Zij verdienen in mijn ogen iets meer aandacht. De aandacht die ze nu krijgen is meestal hoe ze hun beter kunnen gedragen op het forum en niet op hun setje. Geen wonder dat er dan geen nieuwe topics worden aangemaakt.

@ Vinnyo
Bonchanoize heeft toch niets mis gedaan? Hij merkt op zoals vele hier dat er wel wat activiteit is maar gewoon op bepaalde delen. Sommige dingen zoals de mixtapes (zegt hij zelf) worden minder bekeken. Ook merkte hij terecht op dat er al wedstrijden zijn en dat het goed is zoals het nu is. Zo'n dingen organiseren kost geld, veel tijd en mensen die te vertrouwen zijn. Praktisch onhaalbaar op het oooh zo onpersoonlijke internet. Het is al een wonder dat de huidige wedstrijden zo goed verlopen Happy, laughing.
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
Bonchanoize    posted on 28-12-2011 17:43
Ik snap wel dat rookies idd meer aandacht nodig hebben, maar aan de andere kant moet je die aandacht ook verdienen. Dat doe je door?eerst goed rond te kijken op het forum en dan pas topics te starten. Dat doe je ook door?respect te hebben voor de admins en de andere leden en niet te hoog van de toren te blazen. Bij sommige nieuwe leden zie ik dat dat wel gebeurd en zij krijgen vaak ook de nodige aandacht en respons.
Let the magic begin
hoppie    posted on 28-12-2011 17:45
Poster: Bonchanoize
Het enige wat ik schrijf is mijn eigen mening, gebaseerd op feiten. Jouw persoonlijke en ongegronde aanval op mij wordt dan ook allesbehalve geapprecieerd.

ik denk dat de sfeer hier een stuk beter wort als iederen aksepteerd dat we alemal wel uns een foudje maken
Question everything
dance2mix    posted on 28-12-2011 17:58
:D mooi gezegt hoppie en ik vergeef je je spelfouten, mooi begin toch?
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
MichaelMiller    posted on 28-12-2011 18:14
Poster: dance2mix
:D mooi gezegt hoppie en ik vergeef je je spelfouten, mooi begin toch?

Mooi begin Dance2Mix, en dan vergeef ik je?jouw spelfout..Winking my eye
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Effix    posted on 28-12-2011 18:32
Het ligt volgens mij aan het feit dat er enorm veel topics worden gemaakt gewoon om het hier zogezegd 'levendig' te houden. terwijl er ofwel al 2100000000 topics voor bestaan of ze zelfs het antwoord al kunnen raden. en dan is er ook minder intresse om opzoek te gaan naar leuke topics.
Altans zo ervaar ik het toch.. een beetje jammer wel.
Djm-350 commin' !!
MichaelMiller    posted on 28-12-2011 18:36
Ik denk niet dat het grote probleem is dat mensen nieuwe topics aanmaken voor onderwerpen die al besproken zijn in eerdere topics 'die je had kunnen vinden met de search-knop'. De vragen/onderwerpen zijn vaak niet 'exact' hetzelfde. En wanneer mensen iets posten in een topic uit 2009, dan is de eerste comment daar?van iemand die even wil laten zien hoeveel ervaring hij heeft op dit forum; 'Oooooh, je opent een topic van bijna 3 jaar oud'. Je kan zeiken waarover je maar wilt, maar je bereikt er zo weinig mee. R-E-S-P-E-C-T is the keyword people..Cool

Amen!Cool
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Aziaat    posted on 28-12-2011 20:54
Ik ben zelf nog niet zo lang member hier op het forum en moet helaas ook toegeven dat ik het forum niet zo actief vind. Een wedstrijdje lijkt me dan ook een goed idee en eerlijk gezegd hoeft dit toch ook niets te kosten?
De prijs voor de winnaar? Naambekendheid op het forum en misschien zelfs verder, en een plaatsje op een nieuwe pagina die we de 'Hall of fame' ofzo noemen? :p ?is maar een idee h? Winking my eye
Verder kan je misschien jezelf opgeven als jurylid om te beoordelen? Verdeel de mixen over de vrijwilligers en voila, je hebt de beoordeling al Winking my eye hoeft helemaal niet zo tijd- noch geldrovend te zijn hoor.

Soit! Ik zal dan maar als goed voornemen zeggen dat ik zelf wat actiever zal worden in 2012 Winking my eye Ik heb tot nu toe enkel maar gereageerd wanneer ik zeker wist dat het heel nuttig kon zijn, maar iets minder nuttig mag ook denk ik!
dance2mix    posted on 28-12-2011 21:51
Cool?echt een top idee man! dan word het automatisch gezelliger en het is nog een mogelijk idee ook dus moeten de moderators maar even kijken wat er mogelijk is Cool

TOP IDEE!

allen alvast een gelukkig nieuwejaar!

Tekhead    posted on 28-12-2011 22:46
Goed punt TS met dit topic. Ik ben hier al lang member, ben dus ook dermate goed geplaatst om vergelijkingen te maken.
Er is vele minder activiteit op djr als vroeger, aanzienlijk minder, en hoe dat komt ?? Ik heb hier al eerder een beetje research naar gedaan en het resultaat zette bij sommige kwaad bloed, ze vonden zich persoonlijk aangevallen en hun reactie was soms zwaar over de schreef, en zeker als ik sommige hun leeftijd zag.
Ik toonde alleen maar cijfers en letters aan, geen beschuldigingen aan eender wie, en ook geen oplossingen, en daarom ben ik daarmee gestopt, Maar Respect en verdraagzaamheid, all? gebrek hieraan zijn 2 belangrijke oorzaken.??
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dance2mix    posted on 28-12-2011 22:59
Toch vind ik dat ondanks dat er veel jongeren bij zijn gekomen ( waaronder ik Cool?) de ouderen hier ook wel die twee belangrijke aspecten terug kunnen brengen omdat het internet niet?iets?moet worden?waar je lekker je uit kan laten zonder?ook maar enige consequencies?, daarom ben ik voor strengere controle op gezelligheid, respect en verdraagzaamheid! Cool\

Wie is voor?
User edit by dance2mix on 28-12-2011 @ 23:01:07 (18%)
tek-zotic    posted on 28-12-2011 23:16
Wat me opvalt is dat er veel vragen gesteld (dikwijls advies) worden waarop de topicstarter een antwoord verwacht dat hij eigenlijk weet, maar als er dan iets anders geantwoord wordt hier absoluut niet mee kan leven. Of anderen die een antwoord geven, en vinden dat dit het enige correcte is, waarbij weinig respect voor iemand anders zijn mening gegeven wordt. Members die al lang aanwezig zijn kunnen inschatten bij welke topics dit zal gebeuren. Bijgevolg zullen ze ook minder reageren als er weer zo een topic bijkomt. Want waarom zou je nog antwoorden als je mening enkel maar de grond in geboord wordt?
main    posted on 28-12-2011 23:19
Volledig.met tek eens,.de laatste tijd neemt mij de need om te reagerem.ook af..
Tekhead    posted on 28-12-2011 23:24
Ach, respect moet je verdienen, niet krijgen, maar dit terzijde dus, is niet zo dat hier haat en overdreven haantjesgedrag alom vertegenwoordigd waren, integendeel, maar vooral bepaalde uitdrukkingen en schrijfmethode's zorgden soms voor spanningen, soms terecht, soms onterecht omdat vele een heel klein lontje hebben en hadden. Ook een verkeerd beeld van wie de members hier zijn door visitors, doen vele beslissen van niet in te schrijven, sommige haken af omdat de interesse even snel weg is, als ze gekomen is.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Aziaat    posted on 29-12-2011 01:37
Denk dat het vooral aan misinterpretaties ligt... Veel mensen typen gewoon meteen wat ze denken, zonder na te denken over hoe hun boodschap wordt overgebracht en zo starten vele problemen. Ze verdedigen steeds hunzelf totdat de emmer overloopt en de fun helemaal begint.
Ik wil echt niemand met de vinger wijzen, maar de controle DOOR en OP admins mag toch iets beter.

186 Users online: 129 Guests (57 Unknown)
Pages generated today : 41.623
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.168