wat vinden jullie van de Pioneer dvj-x1?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Drumworks    posted on 28-12-2011 10:40
bij mijn stagebedrijf staan 3 dvj-x1 spelers. ik heb even gegoogeld en ben erachter gekomen dat de waarde van deze spelertjes rond de 3500,- liggen.... heb er dus 2 gepakt, mengpaneeltje ertussen en getest. toch ben ik niet erg onder de indruk van deze spelers. vind zelfs dat mijn denons van 750,- beter spelen. die kunnen nattuurlijk geen dvd's lezen maarja. wat vinden jullie eigenlijk van de pio's?
The beats are still banging :)

What do you think about wat vinden jullie van de Pioneer dvj-x1? ??

Vote :   

ArTy    posted on 28-12-2011 10:52
Is de verouderde versie van de DVJ-1000 he.. Beetje langzaam inderdaad.

Maar als je er een gewone mixer tussen hangt is er inderdaad ook niks speciaals aan. Dat ding is gemaakt om video met audio te mixen en dan is het wel leuk. Zie het maar eens samen met de svm-1000 en dan door een persoon die hier al wat ervaring mee heeft. Dan is het echt wel gaaf.
Ywe    posted on 28-12-2011 11:45
Ik ben ook een tijd met TMF in de Mix on Tour meegeweest, en daar word de waarde van deze spelers toch zeker gebruikt! Voor een CD speler is hij misschien wat verouderd, maar als DVJ heb je er zeer zeker veel aan. Ik heb er veel plezier aan beleefd in elk geval
Aziaat    posted on 28-12-2011 20:58
Hoe gaat dat dan precies in zn werk? Ik begrijp eigenlijk het concept van videomixen niet echt... Brengt dit dan zo'n grote meerwaarde met zich op bv. fuiven of festivals?
Tekhead    posted on 28-12-2011 23:33
Poster: Aziaat
Hoe gaat dat dan precies in zn werk? Ik begrijp eigenlijk het concept van videomixen niet echt... Brengt dit dan zo'n grote meerwaarde met zich op bv. fuiven of festivals?

Ik vind persoonlijk van niet, bijna altijd stoort dat voor mij, andere zullen dat gelikt vinden.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Yorick    posted on 29-12-2011 00:57
Poster: Ywe
Ik ben ook een tijd met TMF in de Mix on Tour meegeweest, en daar word de waarde van deze spelers toch zeker gebruikt! Voor een CD speler is hij misschien wat verouderd, maar als DVJ heb je er zeer zeker veel aan. Ik heb er veel plezier aan beleefd in elk geval

Met wie ben je dan mee geweest als ik even off topic mag vragen?

Zijn prima cd spelers, al wil je video gaan draaien zou ik deze zeker aanbevelen.
sommige studio's gebruiken deze nog.
De dvj-1000 is wel sneller.
User edit by Yorick on 29-12-2011 @ 00:57:59 (8%)
ArTy    posted on 29-12-2011 09:39
Poster: Aziaat

Ehm.. kan zeker meerwaarde hebben, als je de goede videobeelden hebt kan je de muziek nog intenser maken. Ga je gewoon de videoclips van een liedje mixen, tjah dan heeft het in een discotheek niet echt meerwaarde.?

Dit is wel een aardig filmpje van videomixen in een discotheek.
http://www.youtube.com/watch?v=WMLkVDsaGQk
Dolivieira    posted on 29-12-2011 10:49
ZIjn wel vette apparten, zou ze zo ruillen voor mijn CDJ1000s
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 29-12-2011 @ 10:49:53 (3%)
Ywe    posted on 29-12-2011 16:14
Poster: Yorick

Met wie ben je dan mee geweest als ik even off topic mag vragen?

Zijn prima cd spelers, al wil je video gaan draaien zou ik deze zeker aanbevelen.
sommige studio's gebruiken deze nog.
De dvj-1000 is wel sneller.

Met Stephanie Cassandra & Robin S.

Volgens mij hebben wij elkaar ook wel een keer ontmoet daarbij
User edit by Ywe on 29-12-2011 @ 16:14:21 (21%)
rfljmh    posted on 29-12-2011 23:55
1 member likes this  Ik ben zelf dvj of vdj of vj (hoe je het ook noemen wilt). Ik draai dan met dvd's met daarop videoclips gebrand: formaten, frametimes, resoluties e.d. zijn altijd een 'drama' om dat in orde te krijgen voordat je ze fatsoenlijk op een dvd krijgt.
Mijn ervaring is wel dat de dvj1000 qua interne software-ondesteuning en dus het afspelen van videoclips soms iets beter doet dan de x1.
Toch hoor ik ook berichten dat anderen de X1 degelijker en stabieler vinden. Het is denk ik je persoonlijke voorkeur.

Ik zelf ga voor de dvj1000 , deze heb ik dan ook staan en heb nooit naar de x1 gekeken qua aanschaf, omdat ik op locaties de x1 vaak had gebruikt en als absolute nadeel de laadtijd van dvd's vond.

Qua cd-speler is de x1 een prima apparaat en doet niet onder voor de cdj1000mk2. Ik durf even geen vergelijking met de mk3 te trekken omdat ik niet zeker meer uit het hoofd weet of x1 ook mp3's ondersteunt. Volgens mij kon je wel CUE ingedrukt houden en dan op PLAY drukken zodat het nummer doorspeelt (mk3) en dus niet opnieuw begint (mk2).

Ennieweg; toch zou ik ze direct aanschaffen als ik op zoek was naar soms dvd-afspeelmogelijkheden en altijd cd's, als ze voor een leuke prijs weggezet konden worden. Het gaat er vooral om wat je er mee wilt doen.
DJ and VJ

This is an old Topic

No new postings for 4.883 days.
 Post CommentThat would be 162.8 months
or a whopping 13.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

145 Users online: 27 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 49.586
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.722.538