Voor het eerst draaien. Pioneer CDJ2000 (4/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Californication    posted on 26-12-2011 22:42
Hey gasten,

Ik moet dus binnenkort voor het eerst draaien. Tot nu toe draai ik gewoon op mn laptopje met speakers en controller. (Traktor).

En nu moet ik dus gaan draaien op CDJ2000 voor het eerst.

Nu heb ik al wat handleidingen gelezen, reviews, tutorials e.d.

Maar hoeveel verschilt dit nou. Is dit makkelijk onder de knie te krijgen?

En dan nog een vraag over het beatmatchen met CDJs. Hoe makkelijk gaat dit?? is het een kwestie van met de pitch bpm aanpassen naar het lied?

Als ik zo die tutorials zie dan denk ik wel dat je na wat oefenen er redelijk mee kan draaien.

Ik ben alleen bang dat het straks echt een stuk moeilijker is dan wat ik nu doe.

Smile
User edit by Californication on 26-12-2011 @ 22:45:24 (43%)

What do you think about Voor het eerst draaien. Pioneer CDJ2000 ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 29-12-2011 15:34
Poster: dance2mix
Is het zo dat je echt muzikaal moet zijn om te DJ'en?

Moet je wel echt atletisch zijn om te kunnen turnen?
www.facebook.com/michaelmillerofficial
User edit by MichaelMiller on 29-12-2011 @ 15:35:15 (1%)
DJADMIN    posted on 29-12-2011 15:39
Poster: dance2mix
Trouwens , is het zo dat je echt muzikaal moet zijn om te dj'en zoals bijvoorbeeld het spelen van een piano of het ritmegevoel van een drummer of is het meer algemeen muzikaal want ik speel helemaal geen instrumenten.

schrale troost, ik ben echt a-muzikaal

Ik weet nog niet hoe ik een blokfluit moet vasthouden, en ritmegevoel heb ik eigenlijk nauwelijks...en toch draai ik al jaaaren (niet dat 't goed is...maar all? haha)

Met een stuk enthousiasme, goede platenkeuze en leergierigheid kan je al heeeeul ver komen
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
dance2mix    posted on 29-12-2011 15:45
:D haha nou ik voel me weer stukken beter, nee grapje maar ik wist het gewoon niet zeker
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Californication    posted on 29-12-2011 19:00
Heb trouwens CDJ2000 skin gevonden voor virtual dj.

Werk niet met het programma maar het is wel een manier om alvast te wennen aan de cdjs.
Jayro    posted on 29-12-2011 20:40
@californication
nou ik gebruikte gewoon de effecten van de cdj niet, daar gebruikte ik de mixer voor. Dus eigenlijk had ik alleen de pitch, play, bend en cue knop nodig.

@yorick
Ik gebruikte niet voor niks de term 'mixen', draaien is een andere term in mijn oren. En qua 'mixen' had ik geen fouten gemaakt, dat komt vooral door die 'tap' knoppen van de cdj. Qua draaien weet je het nooit zeker, maar bij mij hadden ze het iig naar hun zin. Dus ook dat zat wel goed volgensmij.
En dat fouten maken normaal is weet ik ook wel, heb dat ook vaak genoeg gehad, alleen die avond toevallig niet.? Is toch alleen maar beter als je geen fouten maakt in het 'mixen' ?
Californication    posted on 29-12-2011 23:49
Met die cdj2000 skin(virtual dj) is het gewoon een kwestie van bpm gelijk zetten en op cue drukken op het goede moment.

Dan misschien nog beetje bij benden met je jog e voila.

Gaat makkelijker dan ik dacht.. weet natuurlijk niet hoe het live uit gaat pakken. Waarschijnlijk zal het op een echte cdj wel wat beter gaan omdat dat je dat jogweel op die skin niet serieus kan nemen omdat je met muis en toestenbord gewoon kut werkt..

Nu even verder oefenen zodat ik wat sneller kan beatmatchen

Winking my eye

Edit:

Ik kom er nu achter dat die in VINYL mode staat.. en ik kan hem niet veranderen (kan die skin niet denk ik)

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen vinyl en cdj mode?

Als het goed is het bij cdj mode zo dat je de snelheid van de track kunt aanpassen met de jog right?

Wat is makkelijker om te beginnen?

Vinyl wil tot nu toe aardig lukken.
User edit by Californication on 30-12-2011 @ 01:01:46 (73%)
ArTy    posted on 30-12-2011 09:37
Sorry maar virtal DJ met muis, toetsenbord en een cdj-2000 skin komt nog niet in de buurt van het draaien op een echte cdj. Het is handig om de lay-out ervan eens goed te bestuderen maar voor de rest heb je er niks aan. Echt beatmatchen met een muis en toetsenbord gaat sowiso niet fatsoenlijk.?

Heb je mijn tip al opgevolgt en de bpm meter afgeplakt? Dan lijkt het namelijk al meer op draaien met een cd speler. Volgens mij hebben meerdere mensen al gezegd dat je niet alleen moet kijken naar het schermpje waar de BPM op staat bij een cdj.

Punt is.. het duurt soms wel 30 sec voordat hij een BPM gecalculeert heeft en soms geeft hij gewoon gare waardes aan. Tevens is deze bpm counter veel onnouwkeuriger dan een pc (logisch ook want een pc heeft meer rekenkracht).?

Een andere goede tip van iemand was om gewoon eens een dj-shop binnen te lopen, doe net of je intresse hebt in de cdj-2000's en neem 2 cd's mee en probeer eens 3 platen te beatmatchen daar. Lukt dat goed, dan is er niets aan de hand. ?Lukt het voor geen fuck, dan mag je lichtelijk in paniek gaan raken en gouw iets zoeken waar je wat langer kunt oefenen.?Cool

Owja, dat vinyl/cdj gebeuren.. De buitenste rand is altijd CDJ modus en de platter zelf kan je instellen op cdj of vinyl. Als hij op CDJ staat functioneert hij het zelfde als de buitenste rand. Op vinyl mode kan je met de platter scratchen. De CDJ's worden in het algemeen altijd op vinyl mode gebruikt omdat de buitenste rand toch altijd al in cdj mode staat.
User edit by ArTy on 30-12-2011 @ 09:39:56 (31%)
Californication    posted on 30-12-2011 13:00
Bedankt voor de tip!

Gelukkig heb ik nog even om te oefenen
User edit by Californication on 30-12-2011 @ 13:01:01 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

100 Users online: 9 Guests (91 Unknown)
Pages generated today : 70.546
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.458.920