Voor het eerst draaien. Pioneer CDJ2000 (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Californication    posted on 26-12-2011 22:42
Hey gasten,

Ik moet dus binnenkort voor het eerst draaien. Tot nu toe draai ik gewoon op mn laptopje met speakers en controller. (Traktor).

En nu moet ik dus gaan draaien op CDJ2000 voor het eerst.

Nu heb ik al wat handleidingen gelezen, reviews, tutorials e.d.

Maar hoeveel verschilt dit nou. Is dit makkelijk onder de knie te krijgen?

En dan nog een vraag over het beatmatchen met CDJs. Hoe makkelijk gaat dit?? is het een kwestie van met de pitch bpm aanpassen naar het lied?

Als ik zo die tutorials zie dan denk ik wel dat je na wat oefenen er redelijk mee kan draaien.

Ik ben alleen bang dat het straks echt een stuk moeilijker is dan wat ik nu doe.

Smile
User edit by Californication on 26-12-2011 @ 22:45:24 (43%)

What do you think about Voor het eerst draaien. Pioneer CDJ2000 ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 28-12-2011 08:11
Ik heb van de Topic starter nog geen antwoordt gekregen. Waar moet je draaien in RotterdamConfusedConfusedConfused

Ik denk dat je niet alleen die BPM counter in de gaten moet houden. Maar ook je gehoor.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Californication    posted on 28-12-2011 10:36
Een klein soort cafe/clubje. Niets bijzonders. Ik ga niet zeggen waar anders komen jullie straks kijken :P
ArTy    posted on 28-12-2011 10:53
Sow goed bezig.. een dj die potentiele klanten van een evenement weghoud.. Word je niet gevraagd om mensen juist te lokken in plaats van geheimzinnig te doen en bang te zijn dat er dalijk mensen komen kijken.. Dat is toch juist de hele bedoeling van buiten je slaapkamer draaien?

PS: ik hoef niet te weten waar je draait hoor maar vond je antwoord een beetje vaag
User edit by ArTy on 28-12-2011 @ 10:54:50 (30%)
Drumworks    posted on 28-12-2011 11:02
ik ben het helemaal met ArTy eens. Ik vind het ook een beetje raar, zo kun je eens anderen leren kennen die dezelfde hobby heben en die jou weer tips kunnen geven zodat je nog beter kunt worden met draaienCool. niemand zal je uit gaan lachen ofzo als je daar bang voor bent.. iedereen is een keer begonnen met draaien heCool
The beats are still banging :)
jeroenvs    posted on 28-12-2011 11:29
Net zoals rickydadrum zegt: iedereen is een keer begonnen met draaien en anderen zijn nog altijd bezig met een beetje bekend te geraken en zich te bewijzen.
Dolivieira    posted on 28-12-2011 11:39
Poster: ArTy
Sow goed bezig.. een dj die potentiele klanten van een evenement weghoud.. Word je niet gevraagd om mensen juist te lokken in plaats van geheimzinnig te doen en bang te zijn dat er dalijk mensen komen kijken.. Dat is toch juist de hele bedoeling van buiten je slaapkamer draaien?

PS: ik hoef niet te weten waar je draait hoor maar vond je antwoord een beetje vaag

Ja vind ik ook. Maar goed je moet het zelf weten.
Yorick    posted on 28-12-2011 11:47
Ach, genoeg jongens die uit omgeving Rotterdam komen en wel weten wat er allemaal staat en wat voor zaken er zijn.
Dat soort advies is ook altijd wel handig om te hebben, dat doe ik ook nog steeds..
Californication    posted on 28-12-2011 16:14
Ik moet waarschijnlijk draaien in b.e.d.

Doet er? verder helemaal niet toe. Verder ben ik het wel eens met het promoten van jezelf.

Foutje moet kunnen..
User edit by Californication on 28-12-2011 @ 16:18:16 (36%)
DJADMIN    posted on 28-12-2011 16:33
1 member likes this  hahahaha, ik las, ik moet draaien in bed, beetje vreemde locatie dacht ik zo !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Jayro    posted on 28-12-2011 16:39
Ik had precies hetzelfde geval als jij toen ik de eerste keer moest draaien, maar geloof me op cdj 2000 maak je weinig tot geen fouten. Ik had die avond geen enkele keer een fout gemaakt in wat dan ook wat betreft het mixen, cdj 2000 is echt heerlijk. Maak je dus vooral geen zorgen.
Dolivieira    posted on 28-12-2011 16:52
BED ken ik wel ja. Is een leuke toko. Maar daar moet je wel een beetje kunnen draaien. En ik snap dat je daar geen controller kan neer zetten mits je er een CDJ2000 uit die booth haalt. Is een kleine booth.?

ADMIN niks vreemds aan hoor. Als je in rotterdam ben geweest dan moet je BED wel kennen.
Californication    posted on 28-12-2011 17:03
Poster: Jayro
Ik had precies hetzelfde geval als jij toen ik de eerste keer moest draaien, maar geloof me op cdj 2000 maak je weinig tot geen fouten. Ik had die avond geen enkele keer een fout gemaakt in wat dan ook wat betreft het mixen, cdj 2000 is echt heerlijk. Maak je dus vooral geen zorgen.

Ook als je nog nooit met een CDJ hebt gedraaid?

Ik weet nu alle functies uit mn hoofd en de knoppen. Nog niet de effecten maar wel de EQ's e.d

Het kutte is dat je 3x zo zenuwachtig bent omdat het en je eerste keer draaien is en je eerste keer op cdjs.

User edit by Californication on 28-12-2011 @ 17:11:41 (25%)
DJADMIN    posted on 28-12-2011 17:11
Poster: Dolivieira
BED ken ik wel ja. Is een leuke toko. Maar daar moet je wel een beetje kunnen draaien. En ik snap dat je daar geen controller kan neer zetten mits je er een CDJ2000 uit die booth haalt. Is een kleine booth.?

ADMIN niks vreemds aan hoor. Als je in rotterdam ben geweest dan moet je BED wel kennen.

ik kom uit het zonnige zuiden !! dus vandaar mijn reactie, ghehe
Dolivieira    posted on 28-12-2011 18:27
Dat is ik al dat je uit het zuiden kwam?Cool. Maar BED is echt wel een trendie Bar-Dancing in Rotterdam. Zit haast naast Cinema. Komen best wel grote namen draaien daar.
DJADMIN    posted on 28-12-2011 18:42
Ik heb hier ooit gedraaid in het mafcentrum..zo heette die tent....als mensen uit het noorden dat horen denken ze ook vaak van ehh ?!?!?!
Californication    posted on 28-12-2011 19:08
Poster: Dolivieira
Dat is ik al dat je uit het zuiden kwam?Cool. Maar BED is echt wel een trendie Bar-Dancing in Rotterdam. Zit haast naast Cinema. Komen best wel grote namen draaien daar.

In cinema wel ja.

Bij BED nog niet meegemaakt.
Yorick    posted on 29-12-2011 01:10
BED is de oude Baja Beachclub (Nu praat ik over paar honderd jaar terug).
Het draaien in en omgeving Stadhuisplein is erg gave ervaring, maar wel pittig moet ik bekennen.
Je maakt soms lange avonden van mij zijn dan 20:00 tot 05:00. Denk dat BED van 22:00 tot 05:00 is?
(Wil jou niet bang maken maar alleen maar helpen, hier zullen velen jaloers op zijn dat je in Rotterdam zelf mag draaien..)
De concurrentie is moordend in die omgeving.
Elke horeca exploitant wil een drukke succesvolle avond hebben.
Er wordt dus veel van het personeel/beveiliging/dj/etc gevraagd, je moet presteren ook al zijn er 5 mensen in jou zaak.
Het Niveau lig erg hoog tot zeer hoog in bepaalde punten zoals:
DJ's
Personeel
Deurbeleid

En @Jayro
Fouten maken tijdens draaien is niet erg, het gaat er om dat ze het naar hun zin hebben.
Al mix je geen ??n plaat heel de avond kan het publiek net z'n geweldige niet te overtreffen mega vette avond hebben gehad.
En geen foute maken? Draai je het zelfde als Chuckie? Of doe je er alleen een cd in druk op start? Dan kan er vrij tot niets fout gaan ja...

Zie dit als een tip.. Ken 17 dj's die regelmatig tot zeer vaak op of omgeving stadhuisplein draaien..
Maracas    posted on 29-12-2011 01:24
Ik denk wel dat er iemand op je vingers gaat staan kijken(Eigenaar/Resident)Dat is echt verrot als je op proef komt draaien, maar als het lukt, kom je er wel Happy, laughing ?Anders kan je ook nog zo`n programmaatje (Weet even niet hoe het heet) gebruiken om iedere track die je enigsinds van plan bent te gaan draaien op hetzelfde BPM zet, dan hoef je hem alleen nog goed te Que'n en eventueel met jogwheel ligt aanpassen, en hij loopt gelijk
Als iedereenaanzichzelfdenkt,word eraan iedereengedacht
Yorick    posted on 29-12-2011 01:49
Mixmeister heeft dat op hun site staan. En is gratis.
Californication    posted on 29-12-2011 01:51
Poster: Yorick
BED is de oude Baja Beachclub (Nu praat ik over paar honderd jaar terug).
Het draaien in en omgeving Stadhuisplein is erg gave ervaring, maar wel pittig moet ik bekennen.
Je maakt soms lange avonden van mij zijn dan 20:00 tot 05:00. Denk dat BED van 22:00 tot 05:00 is?
(Wil jou niet bang maken maar alleen maar helpen, hier zullen velen jaloers op zijn dat je in Rotterdam zelf mag draaien..)
De concurrentie is moordend in die omgeving.
Elke horeca exploitant wil een drukke succesvolle avond hebben.
Er wordt dus veel van het personeel/beveiliging/dj/etc gevraagd, je moet presteren ook al zijn er 5 mensen in jou zaak.
Het Niveau lig erg hoog tot zeer hoog in bepaalde punten zoals:
DJ's
Personeel
Deurbeleid

En @Jayro
Fouten maken tijdens draaien is niet erg, het gaat er om dat ze het naar hun zin hebben.
Al mix je geen ??n plaat heel de avond kan het publiek net z'n geweldige niet te overtreffen mega vette avond hebben gehad.
En geen foute maken? Draai je het zelfde als Chuckie? Of doe je er alleen een cd in druk op start? Dan kan er vrij tot niets fout gaan ja...

Zie dit als een tip.. Ken 17 dj's die regelmatig tot zeer vaak op of omgeving stadhuisplein draaien..

Klopt,

Niveau verschilt ook wel per toko hoor. In sommige clubs draaien ze uitstekend en in die clubs heb je ook meestal ook wat grotere namen die af en toe komen draaien.

En in andere clubs draaien ze echt bagger, uit de maat e.d

In B.E.D zelf of noem maar een cafetje op stadhuisplein valt het niveau wel mee (met uitzondering van sommige tenten).. ze draaien voornamelijk de nummers die echt bekend zijn terwijl dat zonde is want er zijn zo veel goede nummers die minder bekend zijn.

B.E.D is 2200 tot 5000 ja. Maar als ik mag gaan draaien zal dat eerst paar uurtjes zijn..

Poster: Maracas
Ik denk wel dat er iemand op je vingers gaat staan kijken(Eigenaar/Resident)Dat is echt verrot als je op proef komt draaien, maar als het lukt, kom je er wel Happy, laughing ?Anders kan je ook nog zo`n programmaatje (Weet even niet hoe het heet) gebruiken om iedere track die je enigsinds van plan bent te gaan draaien op hetzelfde BPM zet, dan hoef je hem alleen nog goed te Que'n en eventueel met jogwheel ligt aanpassen, en hij loopt gelijk

Tja ach denk dat dat niet nodig is want je kunt toch gewoon met je pitch bpm aanpassen icm met je jog..

En als ik me niet vergis zie je je bpm op de display veranderen?

User edit by Californication on 29-12-2011 @ 01:58:03 (46%)
ArTy    posted on 29-12-2011 09:33
Poster: Californication

In B.E.D zelf of noem maar een cafetje op stadhuisplein valt het niveau wel mee (met uitzondering van sommige tenten).. ze draaien voornamelijk de nummers die echt bekend zijn terwijl dat zonde is want er zijn zo veel goede nummers die minder bekend zijn.

Zou dat geen rede hebben? Mensen willen 9 van de 10 keer dingen horen die ze kennen. Niet iedereen verdiept zich zoveel in de muziek als een dj. Het gros van de mensen wil gewoon de hits van nu horen afgewisseld met wat meezingers, 80's, 90's en de wat bekendere house plaat. Dit is tenminste mijn ervaring in alle disco's en cafe's waar ik heb gedraaid.

Mijn tip: Ga geen moeilijke underground house of techno platen draaien, daar zitten de mensen vaak niet op te wachten. Hou het lekker up tempo.

Nog een tip: Draai voor de vrouwen, wat bedoel ik hiermee? Nou dat je moet zorgen dat je in eerste instantie de vrouwen aan het dansen krijgt, de mannen volgen dan vanzelf.

Poster:?Californication
En als ik me niet vergis zie je je bpm op de display veranderen?

Wat het display aangeeft is vaker fout dan goed. Nou is het bij een CDJ voor de komma nog redelijk betrouwbaar, maar de cijfers achter de komma, daar zou ik niet vanuit gaan. Het laatste beetje zal je toch op gehoor moeten doen. Wellicht een optie om je bpm counters in je dj software uit te zetten (als dit kan) of af te plakken en dan eens een setje met je controller mixen zonder dat je de bpm ziet.

Dolivieira    posted on 29-12-2011 10:51
Poster: Californication
In cinema wel ja.

Bij BED nog niet meegemaakt.

Laatste jaren niet. Ik heb het een antal jaar terug wel meegemaakt.
Winston    posted on 29-12-2011 13:56
Als je niet kunt beatmatchen is het volgens mij het beste dat je echt helemaal niet probeert te beatmixen voor publiek.
Door gewoon te knipmixen kom je al ver mee voor gewoon publiek, als je gevoel hebt voor muziek tenminste.
Tic Toc
dance2mix    posted on 29-12-2011 14:55
Trouwens , is het zo dat je echt muzikaal moet zijn om te dj'en zoals bijvoorbeeld het spelen van een piano of het ritmegevoel van een drummer of is het meer algemeen muzikaal want ik speel helemaal geen instrumenten.
CDJ 850 K- DJM 700 K - HDJ 500 K - Event 20/20 BAS
Winston    posted on 29-12-2011 15:03
JA, je moet echt muzikaal zijn, als je een beetje goede DJ wilt zijn.

Betekent echt niet dat je een instrument moet kunnen bespelen.

Maar een beetje gevoel welke nummers bij elkaar passen/na elkaar kunnen worden gedraaid. En waar je een nummer goed kunt beindigen of starten als je nummers aan elkaar plakt etc.
Tic Toc
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

168 Users online: 14 Guests (154 Unknown)
Pages generated today : 26.217
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.925.679