Pioneer SDJ 05 of SDJ 08 Monitors
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

brecht    posted on 26-12-2011 12:56
Hallo

Je kent ze of je kent ze niet de Pioneer SDJ08
http://www.pioneer.be/nl/products/44/1974/33610/S-DJ08/index.html
en de?Pioneer SDJ05
http://www.pioneer.be/nl/products/44/1974/33610/S-DJ05/index.html?

Ik ben momenteel in bezit van de Jb Systems AM50. Het grote probleem is dat ze voor te draaien in men kamer niet luid genoeg gaan. Je voelt gewoon dat ze niet gemaakt zijn om ermee te draaien thuis. De woofers trillen veel te hard. Voor gewoon muziek te beluisteren zijn ze perfect. Ik ben dus op zoek naar nieuwe monitors voor thuis. Nu is mijn vraag aan jullie: Is de Pioneer SDJ05 goed genoeg. Daarmee bedoel ik gaan ze hard genoeg vor beter doorsparen voor een Pioneer SDJ08. Wil graag eens jullie mening. Ga de Pioneer monitors ook overmorgen beluisteren in showroom.

mvg brecht

What do you think about Pioneer SDJ 05 of SDJ 08 Monitors ??

Vote :   

pruneflat    posted on 26-12-2011 13:36
Heb ze geluisterd, zijn allebei blijkbaar hi-fi speakers. Stonden daarom niet bij de Monitor afdeling.
Puur voor het draaien zullen ze wel goed zijn, alleen wel erg prijzig..
http://www.chief-recordings.com/
Estacy    posted on 26-12-2011 14:39
voor draaien thuis? dan wil je toch echt wel 8' voor lekkere bass. Haal ipv die Pioneers de KRK RP 8, stuk goedkoper (scheelt 300 euro ofzo) en komt lekker veel bass en volume uit. ideaal voor draaien.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Lomme_    posted on 26-12-2011 16:01
Syrincs M3-220DT, kom maar luisteren als je wil Winking my eye Luid zat, en goede volle klank en bass.
brecht    posted on 26-12-2011 16:09
Ik heb me laten vertellen dat KRK meer voor producen is en die pioneers meer voor dj's
Estacy    posted on 26-12-2011 21:57
KRK is voor producen op budget, Pioneer zijn voor van alles en nog wat. Maar wat je wil is iets met een lekkere bass en stevig volume voor draaien. dan zijn de KRK 8s en Syrincs zoals hierboven echt betere keuzes voor minder geld dan Pioneers
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
pruneflat    posted on 26-12-2011 23:57
Vond zelf de bass niet mooi bij de Pioneers.
De KRK rp8s, KRK vxt8 en de Syrincs vind ik allemaal beter klinken, maar dat is een kwestie van smaak.
Het is beste is om zelf alles te luisteren en te vergelijken..
http://www.chief-recordings.com/
poedel    posted on 28-12-2011 19:40
En ik ben wel benieud naar je luisterervaringen?Smile
aurelienvdv    posted on 28-12-2011 19:57
heb de SDJ 05 eens beluisterd en vond ze echt wel goed...
warm en vol geluid (ze gaan echt wel luid voor hun grootte)

... zowel bij dubstep, als deep house of rock en classic.

je moet wel niet de diepe bass en punch verwachten zoals bij een 10-12 inch speaker.. maarja dat spreekt vanzelf Happy, laughing
Cyspoz    posted on 28-12-2011 22:23
Als je ze puur voor DJ-en op je slaapkamer gebruikt en je een goed vol en stevig geluid wilt, volg dan het advies van mij en?Lomme_ op en ga voor de Syrincs. Daar krijgen alleen je buren spijt van.
Poster: Lomme_
Syrincs M3-220DT, kom maar luisteren als je wil Winking my eye Luid zat, en goede volle klank en bass.

brecht    posted on 29-12-2011 01:54
Kogel is door de kerk. het wordt doorsparen voor de?Pioneer SDJ08. Deze hebben zoals verwacht een veel voller geluid met mooie punch. Mocht ik krk kopen zou ik Subje moeten bijnemen. Met die Pioneer SDJ08 heb ik iets dat volledig verlost aan mijn verwachtigen !
tek-zotic    posted on 29-12-2011 22:44
Poster: Cyspoz
Als je ze puur voor DJ-en op je slaapkamer gebruikt en je een goed vol en stevig geluid wilt, volg dan het advies van mij en?Lomme_ op en ga voor de Syrincs. Daar krijgen alleen je buren spijt van.

inderdaad, syrincs zijn voor te draaien wel heel duidelijk beste prijs kwaliteit
Cyspoz    posted on 29-12-2011 23:33
Heb je ook al iets beluisterd?brecht?
brecht    posted on 30-12-2011 13:24
ja zeker. Heb de KRK al gehoord, de Pioneers ook zowel de 5 als 8 inch. Vind de pioneers heel vol klinken. Ik kreeg bij de Pioneer 8 inch een echt waauw gevoel die ik bij KRK8 inch niet heb.
Cyspoz    posted on 31-12-2011 00:04
Ok, dan is het een goede keuze.
poedel    posted on 31-12-2011 11:06
En dan neem ik aan dat je de vergeleken hebt met de Rokit serie van KRK, of het heb je ook nog naar de duurdere VXT serie geluisterd? Deze stiekem namelijk meer in dezelfde prijsklasse te liggen?Cool
brecht    posted on 31-12-2011 12:33
de Rokit idd. Maar ik heb beetje vaste winkel en daar hebben ze geen krk meer in showroom staan. Ze zijn hoofd pioneer dealer en die pioneers staan er nu. Ik ben tevreden van die winkel en die boxen klinken goed dus punt uit Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

235 Users online: 150 Guests (85 Unknown)
Pages generated today : 56.080
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.625