Wat is Core Audio?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 26-12-2011 00:52
Beste djr's,

Zoals de titel al luid, wat is core audio voor de mac? Ik zag het in mijn vorige topic al voorbij komen. Iets van een ding wat al in je mac is ingebouwd ofzo? Ik heb nu een geluidskaart en KRK's rp5, heb ik dan ook iets van core audio ofzo nodig??

alvast bedankt,

What do you think about Wat is Core Audio? ??

Vote :   

feestbeest    posted on 26-12-2011 00:57
Core audio is niet meer dan het gedeelte van OS X waar je je basis instellingen doet voor je geluidskaarten.

Ik gebruik het zelf alleen maar als ik meerdere geluidskaarten voor software wil laten zien als geluids kaart.
Ik kan dus mijn ESI giga HD en mijn crappy behringer geluidskaartje van 30 euro in core audio laten koppelen zodat bijv. traktor het als 1 geluidskaart ziet staan.

Dit kan handig zijn als ik een mix wil opnemen er geen Audio in op mijn Giga HD zit en wel op de behringer.
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
maartenw    posted on 26-12-2011 01:00
Poster: feestbeest
Core audio is niet meer dan het gedeelte van OS X waar je je basis instellingen doet voor je geluidskaarten.

Ik gebruik het zelf alleen maar als ik meerdere geluidskaarten voor software wil laten zien als geluids kaart.
Ik kan dus mijn ESI giga HD en mijn crappy behringer geluidskaartje van 30 euro in core audio laten koppelen zodat bijv. traktor het als 1 geluidskaart ziet staan.

Dit kan handig zijn als ik een mix wil opnemen er geen Audio in op mijn Giga HD zit en wel op de behringer.

En waar kan ik dat vinden op mijn Mac? En heb ik er wat aan of heb ik er niks aan met maar 1 geluidskaart?
feestbeest    posted on 26-12-2011 01:02
Gewoon even audio midi intikken bij spotlight en dan is het een icoontje van een keyboardje.?

Je kunt de latency erop aanpassen en volume out ect. Daar zou je het voor kunnen gebruiken, of je dat doet is dan een 2e.
Core audio gebruik je trouwens standaart, het is zegmaar de diver voor het geluid dat uit je mac komt.
maartenw    posted on 26-12-2011 01:04
Poster: feestbeest
Gewoon even audio midi intikken bij spotlight en dan is het een icoontje van een keyboardje.?

Je kunt de latency erop aanpassen en volume out ect. Daar zou je het voor kunnen gebruiken, of je dat doet is dan een 2e.
Core audio gebruik je trouwens standaart, het is zegmaar de diver voor het geluid dat uit je mac komt.

Wat is de Latency? haha
feestbeest    posted on 26-12-2011 01:14
1 member likes this  Vertraging van je geluid maar ik heb het even opgezocht want weet er niet de ins en out van.

Een citaat van wikkipedia ( BRON ) :

Audio latency is the delay between when an audio signal enters and when it emerges from a system. Potential contributors to latency in an audio system include analog-to-digital conversion, buffering, digital signal processing, transmission time, digital-to-analog conversion and the speed of sound in air.

Dolivieira    posted on 26-12-2011 13:36
Nette en Kort en krachtige uitleg Feestbeest.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

222 Users online: 12 Guests (210 Unknown)
Pages generated today : 70.192
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.548.193