Kunstbende 2012 (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ywe    posted on 24-12-2011 09:00
Hey ik vroeg me af of er hier ook mensen zich al ingeschreven hebben voor Kunstbende!

Ik denk dat er veel jongens/meiden zijn die in de doelgroep (13-18 jaar) passen.

Ik zal hieronder even het regelement posten! Het thema is dit jaar 'Vreemd'

Dit is het wedstrijdreglement voor de categorie DJ van Kunstbende. Je kunt hier alle informatie vinden die je nodig hebt om mee te doen. Lees het reglement zorgvuldig door zodat je goed weet wat wel en niet mogelijk is.

De categorie DJ staat voor:

Alle stijlen zijn toegestaan als het maar zelf gemixt hebt. Alle genres zijn welkom: urban (hiphop, soul, funk, funky Jazz, breaks, scratch), groovy (latinhouse, funky grooves, eclectic), house (house, techhouse, progressive, trance, goa) hardstyle en techno (techno, electro, minimal).

Algemene regels:
  • Iedereen kan meedoen aan Kunstbende: het kost helemaal niets!
  • Kunstbende is voor alle jongeren van 13 tot en met 18 jaar. De deadline voor 18 jaar geldt; iedereen die na 1 januari 2012 19 wordt mag nog meedoen.
  • Indien er minder dan 5 inzendingen voor DJ op een voorronde zijn, dan worden de inzendingen gejureerd op een andere voorronde.
  • Het thema is ?VREEMD?. Het is niet verplicht om dit binnen je inzending te verwerken, maar het levert je wel meer punten op bij de jury! Wellicht kun je het thema gebruiken ter inspiratie voor je mix.
  • Verder zal de jury letten op platenkeuze, presentatie, mixtechniek en interactie met het publiek. Voor eigen producties kun je bonuspunten krijgen. Vertel Kunstbende op tijd dat je eigen producties gebruikt in je mix.
  • Als je gebruikt maakt van een programma op een pc of laptop, dan zijn alleen de computerprogramma?s Ableton Live en Traktor toegestaan. Met als voorwaarde dat het 100% eigen producties zijn en er daadwerkelijk live gemixt en gespeeld wordt met het programma. Dus géén mix af laten spelen die vooraf opgenomen en ge-edit is!!!
  • De categorie DJ zal waarschijnlijk niet in iedere regio plaatsvinden. Het kan dus zijn dat je wordt gebeld in welke regio je wilt meedoen, als DJ niet in je eigen regio plaatsvindt. Je mag maar aan één voorronde meedoen. Doe je toch in meer regio?s mee loop je het risico gediskwalificeerd te worden.
  • Iedere presentatie duurt maximaal 15 minuten. De jury let op de tijd. Ga je langer door met je set, dan loop je gevaar dat je gediskwalificeerd wordt.
  • Je mix moet helemaal zelf bedacht en live uitgevoerd worden. Gebruik je elementen van anderen, geef dat dan aan op het technische formulier. Het is de bedoeling dat er minimaal 3 nummers worden gemixt worden.
  • Noteer duidelijk je naam, telefoonnummer, categorie en provincie op al het materiaal dat je moet opsturen.
  • Kunstbende kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies of beschadiging van materialen.
  • Als je meedoet aan Kunstbende kan je werk (of beeldmateriaal daarvan) vertoond worden op andere plekken dan de voorronde (bijv. op internet, in promomateriaal en op de finale).
  • Als je de voorronde wint mag je de samenstelling van de mix niet meer compleet veranderen.

Hoe verder?

Maak een korte omschrijving over wat je wilt gaan doen en wat je daarvoor nodig hebt. Hiervoor krijg je een (technisch) formulier toegestuurd. Daarop kun je ook iets aangeven voor de presentator van de voorronde! (Bijvoorbeeld hoe lang je al bezig bent, waarom je een bepaalde stijl draait...wat jij belangrijk vindt!)

Tijdens de voorrondes kun je zowel cd?s als platen gebruiken. Het is dus aan jou waaruit je je mix samenstelt. Heb je andere wensen, zoals live muzikanten en/of VJ-beelden, overleg dan even met ons.

Twijfel je of jouw idee hier bij hoort?

Weet je niet zeker of jouw idee past binnen deze categorie, neem dan even contact op met Kunstbende.

En dan?

Tijdens de voorronde treed je op en word je beoordeeld door een vakkundige jury. De winnaar gaat door naar de halve finale. Tijdens de halve finale wordt een aantal nominaties bekend gemaakt. Deze genomineerde DJ?s gaan door naar de finale.
Als je zeker weet dat je niet meer meedoet of je twijfelt, laat het ons dan zo snel mogelijk weten.

KIJK VOOR TELEFOONNUMMERS EN GEGEVENS VAN JOUW REGIO OP WWW.KUNSTBENDE.NL

Mod edit by Lead on 05-01-2012 23:43 (5%)

What do you think about Kunstbende 2012 ??

Vote :   

LilQuint    posted on 25-12-2011 17:45
Doe dit jaar ook maar een x mee! Ben benieuwd! Nb trouwens
LilQuint    posted on 25-12-2011 17:48
Doe dit jaar ook maar een x mee! Ben benieuwd! Nb trouwens
MichaelMiller    posted on 25-12-2011 17:58
1e keer dat ik meedoe, dus geen flauw idee hoe zwaar alles meetelt; 'Thema' bijvoorbeeld, aangezien dit niet verplicht is. Wil best een gewaagde, zeer 'vreemde' set draaien, maar als dat thema niet veel meetelt heeft dat ook niet veel zin.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Lucalicious    posted on 25-12-2011 23:54
met thema kan je zeker wat punten scoren, maar je gaat er niet alles mee winnen als je verder niet goed draait. het kan echter wel helpen
dennisn    posted on 26-12-2011 16:09
ik ben er dit jaar ook bij, na een druk jaar vol met boekingen, mijn eerste release en wat leuke dingen meer heb ik toch besloten om maar is een kans te wagen.
Come with it! :: i like pinguins (:
Ywe    posted on 26-12-2011 17:41
Ik zal persoonlijk ook kritischer zijn bij een eigen meegebrachte controller. Je hebt veel meer 'tijd' in je 15 minuten, door sync en door makkelijk gebruik van samples. Dat gaat met 2 cd spelers niet. Als ik zelf bij DJ contest meedoe waar 2 cd spelers en 2 platenspelers sta, neem ik acapella samplers mee voor de acapella's.

Vergt meer oefening, maar het effect is er wel naar!
feestbeest    posted on 27-12-2011 12:49
Ik ben al 2 jaar niet door, maar dat maakt mij niet uit want de pre voorrondes zijn tot nu toe altijd supper gezellig geweest! Nu heb ik het afgelopen jaar veel ontwikkelingen door gemaakt en dus hoop dit jaar wel wat veder te komen. En zo niet? Jammer dan was ik nog niet goed genoeg maar heb ik hoogst waarschijnlijk een goede avond gehadt!Happy, laughing

Dus gewoon allemaal inschrijven!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
LilQuint    posted on 04-01-2012 17:21
Ik ben ingedeeld in Tilburg Happy, laughing
MichaelMiller    posted on 04-01-2012 19:11
Poster: LilQuint
Ik ben ingedeeld in Tilburg Happy, laughing

Same here..Happy, laughing Was opgebeld en kreeg dat te horen.
Volgende week mail + brief met alle info.

Over dat vreemd. Je hoeft niet een?vreemde muziekkeuze, maar je mag ook buiten je muziek om iets vreemds.
Bijvoorbeeld een masker op. Gaan we hier 'geheim' over doen, zodat ieder iets unieks heeft, of kunnen we elkaar ook tips geven, waardoor je elkaar helpt om verder te komen? Zou het wel leuk vinden om suggesties voor iets vreemds hier te zien.
Een granaat de vloer opgooien lijkt me niet heel slim, maar is vreemd..Happy, laughing Nee, ben ik niet van plan.
LilQuint    posted on 05-01-2012 10:37
Als je een granaat op de grond goot, dan draai je echte 'BANGERS' Cool
Ik ga niks speciaals doen, ga daar gewoon maar draaien en ik zie wel wat het word Tongue
MichaelMiller    posted on 05-01-2012 15:28
Tja, ik ga ook niet echt voorbereiden..... Is wel leuk om mee te maken, denk ik, maar verwacht niet dat ik win, tenzij ik een mega-grote act in elkaar ga zetten. Toch lijkt me wel leuk om iets onverwachts te doen...
Lucalicious    posted on 05-01-2012 15:45
uit ervaring kan ik zeggen, 15 minuten is echt heel kort, er is vaak totaal geen sfeer om je set op te baseren zoals je dat met een echte boeking doet, dus het is wel handig om voor te bereiden, bijvoorbeeld welke tracks je wil draaien.
MichaelMiller    posted on 05-01-2012 17:10
Even contact gehad met Kunstbende Noord-Brabant.
Er staan CDJ 1000mk3s, is misschien wel fijn om te weten.
Wie gaan er nog meer naar die Kunstbende Werkplaats? Ik denk dat ik wel ga,
kijken of ik tips kan krijgen. Dan moet ik wel wat hebben tegen die tijd.
feestbeest    posted on 05-01-2012 17:33
Kunstbende werkplaats?

Ik wordt wel weer in Utrecht ingedeeld zoals altijd. Ze hebben alleen nog niks van zich laten horen? Bij jou wel luuk?

Maar vreemd, mischien een track uitkiezen met een stem erin van ''strange'' erin. Of iets met live een vocal erin gooien met vreemd ofzo. Je kunt heel veel kanten op. Maar een masker is ook origineel!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Lucalicious    posted on 05-01-2012 18:54
nope, heb ze vandaag ff gemailt, maar dat komt wel goed haha Winking my eye
-FLoriZ-    posted on 05-01-2012 19:15
Heb me ook maar ingeschreven, lijkt me tof om te doen.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Avez    posted on 05-01-2012 19:59
Wat is die kunstbende werkplaats? En weet iemand een goede site of iets voor Vocals/ Intro's ect.?
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
User edit by Avez on 05-01-2012 @ 21:52:32 (100%)
MichaelMiller    posted on 07-01-2012 01:34
Kunstbende Werkplaats geen mail van gekregen? Dan zit je vast in februari ofzo ergens in voorronde pas. Noord-Brabant is 22e in Helmond. Krijg je tips enz.

Maar ik heb zo'n geweldig intro gevonden, man! Ik krijg er bijna vlinders in mijn buik van, haha. Het is niet supermoeilijk, maar wauw!
Ashley    posted on 07-01-2012 02:01
Ik doe een kleine stage bij kunstbende utrecht dit jaar en ik ben op dit moment nog twee juryleden aan het fixen voor de voorronde in de schouwburg. Mijn vraag aan jullie is: wie zouden jullie graag als jurylid zien?
Graag alleen serieuze en haalbare reacties Happy, laughing
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 07-01-2012 @ 02:03:54 (2%)
Avez    posted on 07-01-2012 10:42
#micky, waar heb je deze gevonden ( niet de zelfde uiteraard) of van welke site
LilQuint    posted on 07-01-2012 11:36
Ik ga denk ik helemaal niks voor bereiden, gewoon knallen Tongue
Bcurly    posted on 07-01-2012 12:47
Poster: Ashley
Ik doe een kleine stage bij kunstbende utrecht dit jaar en ik ben op dit moment nog twee juryleden aan het fixen voor de voorronde in de schouwburg. Mijn vraag aan jullie is: wie zouden jullie graag als jurylid zien?
Graag alleen serieuze en haalbare reacties Happy, laughing

Een paar leden van Boemklatsch misschien? Komen tenslotte toch uit Utrecht!
Voor de mensen die Boemklatsch niet kennen:?http://www.betribes.com/articles/interview-boemklatsch-muzikale-olievlek-uit-utrecht-
MichaelMiller    posted on 07-01-2012 12:48
@AllRemix Gedeeltelijk zelf editen en heel goed zoeken. Kijk eens op www.be-at.tv bijvoorbeeld of live sets bij Google. Kun je kijken welke track als 1e wordt gebruikt en of intro edit is. Creatief zijn. Thema is Vreemd.

@LilQuint Voorbereiding is ook eigenlijk niet nodig, maar wel handig.
Avez    posted on 07-01-2012 14:03
#Mikeyy-V echt een goede site, ook zeker leuk om nieuwe muziek te zoeken!Happy, laughing
MichaelMiller    posted on 07-01-2012 23:26
Ja, veel live ook.

Over Kunstbende; Heb met Ashley gesproken, de meesten hier wel bekend, en begin steeds positiever tegen dit concept aan te kijken. Nu ga ik ook mijn best doen en proberen te winnen, haha..Happy, laughing

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

347 Users online: 198 Guests (149 Unknown)
Pages generated today : 90.050
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.887.087

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use