Kunstbende 2012 (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ywe    posted on 24-12-2011 09:00
Hey ik vroeg me af of er hier ook mensen zich al ingeschreven hebben voor Kunstbende!

Ik denk dat er veel jongens/meiden zijn die in de doelgroep (13-18 jaar) passen.

Ik zal hieronder even het regelement posten! Het thema is dit jaar 'Vreemd'

Dit is het wedstrijdreglement voor de categorie DJ van Kunstbende. Je kunt hier alle informatie vinden die je nodig hebt om mee te doen. Lees het reglement zorgvuldig door zodat je goed weet wat wel en niet mogelijk is.

De categorie DJ staat voor:

Alle stijlen zijn toegestaan als het maar zelf gemixt hebt. Alle genres zijn welkom: urban (hiphop, soul, funk, funky Jazz, breaks, scratch), groovy (latinhouse, funky grooves, eclectic), house (house, techhouse, progressive, trance, goa) hardstyle en techno (techno, electro, minimal).

Algemene regels:
  • Iedereen kan meedoen aan Kunstbende: het kost helemaal niets!
  • Kunstbende is voor alle jongeren van 13 tot en met 18 jaar. De deadline voor 18 jaar geldt; iedereen die na 1 januari 2012 19 wordt mag nog meedoen.
  • Indien er minder dan 5 inzendingen voor DJ op een voorronde zijn, dan worden de inzendingen gejureerd op een andere voorronde.
  • Het thema is ?VREEMD?. Het is niet verplicht om dit binnen je inzending te verwerken, maar het levert je wel meer punten op bij de jury! Wellicht kun je het thema gebruiken ter inspiratie voor je mix.
  • Verder zal de jury letten op platenkeuze, presentatie, mixtechniek en interactie met het publiek. Voor eigen producties kun je bonuspunten krijgen. Vertel Kunstbende op tijd dat je eigen producties gebruikt in je mix.
  • Als je gebruikt maakt van een programma op een pc of laptop, dan zijn alleen de computerprogramma?s Ableton Live en Traktor toegestaan. Met als voorwaarde dat het 100% eigen producties zijn en er daadwerkelijk live gemixt en gespeeld wordt met het programma. Dus géén mix af laten spelen die vooraf opgenomen en ge-edit is!!!
  • De categorie DJ zal waarschijnlijk niet in iedere regio plaatsvinden. Het kan dus zijn dat je wordt gebeld in welke regio je wilt meedoen, als DJ niet in je eigen regio plaatsvindt. Je mag maar aan één voorronde meedoen. Doe je toch in meer regio?s mee loop je het risico gediskwalificeerd te worden.
  • Iedere presentatie duurt maximaal 15 minuten. De jury let op de tijd. Ga je langer door met je set, dan loop je gevaar dat je gediskwalificeerd wordt.
  • Je mix moet helemaal zelf bedacht en live uitgevoerd worden. Gebruik je elementen van anderen, geef dat dan aan op het technische formulier. Het is de bedoeling dat er minimaal 3 nummers worden gemixt worden.
  • Noteer duidelijk je naam, telefoonnummer, categorie en provincie op al het materiaal dat je moet opsturen.
  • Kunstbende kan niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies of beschadiging van materialen.
  • Als je meedoet aan Kunstbende kan je werk (of beeldmateriaal daarvan) vertoond worden op andere plekken dan de voorronde (bijv. op internet, in promomateriaal en op de finale).
  • Als je de voorronde wint mag je de samenstelling van de mix niet meer compleet veranderen.

Hoe verder?

Maak een korte omschrijving over wat je wilt gaan doen en wat je daarvoor nodig hebt. Hiervoor krijg je een (technisch) formulier toegestuurd. Daarop kun je ook iets aangeven voor de presentator van de voorronde! (Bijvoorbeeld hoe lang je al bezig bent, waarom je een bepaalde stijl draait...wat jij belangrijk vindt!)

Tijdens de voorrondes kun je zowel cd?s als platen gebruiken. Het is dus aan jou waaruit je je mix samenstelt. Heb je andere wensen, zoals live muzikanten en/of VJ-beelden, overleg dan even met ons.

Twijfel je of jouw idee hier bij hoort?

Weet je niet zeker of jouw idee past binnen deze categorie, neem dan even contact op met Kunstbende.

En dan?

Tijdens de voorronde treed je op en word je beoordeeld door een vakkundige jury. De winnaar gaat door naar de halve finale. Tijdens de halve finale wordt een aantal nominaties bekend gemaakt. Deze genomineerde DJ?s gaan door naar de finale.
Als je zeker weet dat je niet meer meedoet of je twijfelt, laat het ons dan zo snel mogelijk weten.

KIJK VOOR TELEFOONNUMMERS EN GEGEVENS VAN JOUW REGIO OP WWW.KUNSTBENDE.NL

Mod edit by Lead on 05-01-2012 23:43 (5%)

What do you think about Kunstbende 2012 ??

Vote :   

MichaelMiller    posted on 24-12-2011 09:51
Yep, ik heb me al ingeschreven..! Vorige week geloof ik. Erg leuk concept!
www.facebook.com/michaelmillerofficial
Yvaroz    posted on 24-12-2011 12:18
Aangemeld :D
Nothing is Impossible
Avez    posted on 24-12-2011 12:50
moet je dan live je set laten horen? zoja, waar enzo?
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
Chavizz1991    posted on 24-12-2011 15:14
Dat ligt aan je woonplaats. Als je in Nijmegen woont, doe je mee in Gelderland? Not sure. Volgens mij gaat het per provincie. Ik moest naar Den Bosch, woon in Noord-Brabant. Paar jaar geleden mee gedaan, niet goed bevallen.

Hadden een mix ingestudeert waarbij we 3 cd spelers nodig hadden. Hadden van te voren nog gebeld enzo, of die er waren. Die waren er. Toen we er kwamen was er een kapot en moesten we het met twee doen. Mix niks meer waard natuurlijk, omdat ie maar half werd uitgevoerd..
Lucalicious    posted on 24-12-2011 15:26
i'm in
Ywe    posted on 24-12-2011 15:38
Je draait inderdaad live, ableton en traktor constructies kunnen gewoon, een pre cd mixje natuurlijk niet.

youngbeatsz    posted on 24-12-2011 16:50
ik ben daar ook al een tijdje voor ingeschreven
feestbeest    posted on 24-12-2011 16:54
Ik heb me eigenlijk al een tijd geleden ingeschreven. Dit wordt me 3e jaar! Altijd gezellig
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
dj-zero    posted on 24-12-2011 17:02
Ik ben nu aan het overwegen om ook mee te doen, moet ik dan een demo sturen? of hoef je slechts dat kwartier live te draaien? Is die voorronde al direct met publiek? En wat is de standaard set die bij een voorronde staat?
Avez    posted on 24-12-2011 17:05
Ook ik vraag me dat af #djzero
http://facebook.com/avineofficial | Be strong
feestbeest    posted on 24-12-2011 17:07
Gewoon meedoen! Ja je staat al voor publiek, maar het leuke aan deze contest is dat je gewoon je eigen ding kan doen. Je hoefd je dus niet persee aftestemmen op het publiek.?

Je draait 15 min, voor een jury en de mensen en de 1e keer stond er bij mij 1 djm800 met 2 cdj 1000mk3 en 2 sl 1210 en afgelopen jaar 2 cdj 900 en 2 cdj 1000 met een djm 800.

Standaart setjes dus
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Estacy    posted on 24-12-2011 17:12
staan er nog altijd draaitafels? ik zou wel mee willen doen, maar ik hoor al dat er soms cd spelers missen of kapot zijn, dus vraag ik me af hoe met het de TTs is. als ze helemaal naar de klote zijn kun je daar echt niet op draaien, en bij de meeste clubs zijn altijd komplete m*ngolen verantwoordelijk over de gear.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ywe    posted on 24-12-2011 17:22
Draaitafels kan geregeld worden, neem daarmee contact op met kunstbende kantoor in je regio.

Inschijven en wat daarvoor nodig is lees je op de site. Ik geloof dat demo niet nodig is. Voorrondes zijn open voor publiek, dus je staat inderdaad voor publiek te draaien. Neem zo veel mogelijk vrienden & kennissen mee voor lekkere sfeervolle zaal, daar draai je absoluut beter van!
MichaelMiller    posted on 24-12-2011 17:50
Traktor constructie? Dus?kan je?eigen controller mee te nemen? Ik kan wel CDs gaan branden, dat is probleem niet, maar is wel leuker om 4 decks te mixen. Ben nog niet echt gevorderd met 4 decks, voor acapella's e.d. erbij. Kan gewoon op CD-spelers draaien hoor, dat is het probleem niet.
Ywe    posted on 24-12-2011 17:55
Controllers weet ik niet, maar timecode zeker wel. Nogmaals, vraag het na bij je Kunstbende office
Yvaroz    posted on 25-12-2011 00:23
Maar wordt je dan uitgenodigd of hoe gaat dat?
Nothing is Impossible
Lucalicious    posted on 25-12-2011 00:49
controllers mag, zolang je alles echt live doet, daar controleren ze dan wel extra op
maar het mag dus
MichaelMiller    posted on 25-12-2011 01:14
Hoezo controleren ze strenger op live mixen als je controller gebruikt eigenlijk?
Zie het verschil niet. Je kan toch ook pre-mixed CD'tje branden? Of wat is het probleem dan? Bedoel je met live mixen dan of je de extreem-gehate sync button gebruikt?
dj-zero    posted on 25-12-2011 01:23
ik denk dat ze echt niet moeilijk doen over de sync button,,, wordt steeds meer getollereerd naar mijn idee, maar dan wel als bevordering van snelle en vette skills met meerdere decks en samples etc... NIET als luiheid!!
Maar denk dat het bij een computer makkelijker is om iets te faken dan bij een cd set, je kunt altijd je traktor muten en doen alsof je vet goed bezig bent, en op de achtergrond bijv windows mediaplayer een mix laten spelen:P(ik zeg maar iets) dus ik snap opzich wel dat ze wat extra controleren...

t gaat er ten slotte om dat de echt beste dj wint!
MichaelMiller    posted on 25-12-2011 01:40
Hahaha, duideli jke, leuke comment. Gebruik alleen voor deck 3 & 4. Zal Kunstbende mailen of ik eigen DDJ T1 + laptop mee kan/moet nemen. Neem sowieso Cd's mee, kan ik daar nog kijken hoe ik ga doen.....
Yvaroz    posted on 25-12-2011 06:37
Dan kan ik ook gewoon m'n S4 meenemen dus...
Maar cd's kan ook maakt mij niet uit
Nothing is Impossible
Lucalicious    posted on 25-12-2011 11:32
Als jij met software draait kan je het soms wel heel makkelijk maken voor jezelf, eerder dan met cd's. Vandaar dat ze strenger zijn wat dat betreft bij mensen die met software draaien. Maar als jij idd gewoon een strakke set neerzet met vette effecten en samples en noem het op, doen ze echt niet moeilijk hoor!
MichaelMiller    posted on 25-12-2011 11:40
Tja, dan wordt het kiezen tussen 4 decks, waarvan ik strak kan draaien door de acapella's of platen met vette vocals als 3e/4e deck te gebruiken, waar ik wel strenger beoordeeld word, of gewoon 2 CD speler decks. Makkelijker maken.. Vind het vooral fijn dat ik heel snel de cuepoints e.d. snel goed heb staan. Er moet iets heel geks gebeuren voor ik Sync gebruik bij decks 1 & 2. Maar als ik zo hoor dat je strenger wordt beoordeeld en dus eigenlijk minder kans hebt om zelfs door voorrondes heen te komen, wordt het toch maar CDs denk ik. 2x CDJ 900 zal ook zonder problemen gaan.
ThomasB    posted on 25-12-2011 12:39
Ik heb me ook aangemeld voor provincie zuid holland, ik heb gemailed en ik mag ook mn laptop met pioneer ddj t1 meenemen Happy, laughing
Nog iemand anders hier voor provincie zuid holland?
Lucalicious    posted on 25-12-2011 12:44
nouja, ik bedoel niet zo zeer, het wordt moeilijker om door de voorrondes te komen, meer, ze gaan er beter op letten of je alles wel zelf mixed enzo Winking my eye doe je het goed heb je even veel kans als de rest

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

187 Users online: 110 Guests (77 Unknown)
Pages generated today : 93.927
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.890.964

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use