Dubstep (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Raindrop    posted on 21-12-2011 17:35
Ik lees hier veel over House, Electro en noem alles maar op, maar wat ik veel minder hoor is Dubstep.
Ik hoor op mijn school steeds meer jongens Dubstep draaien,
en vaak met schoolfeesten vragen er ook aardig wat mensen naar.
Maar wat vinden jullie van Dubstep? ?

AU Q-D6 - AU CDI-100 - Sennheiser HP

What do you think about Dubstep ??

Vote :   

D-From-Dutch    posted on 22-12-2011 18:55
het doel van dubstep is anders zijn, daarom kan je lekker doen wat je wil en je niet aan de vaste regels houden (wel richt lijnen)
music is a religion
PhonoGraaf    posted on 22-12-2011 18:58
Raindrop, dubstep heeft rond de 70 of 140 BPM.
Raindrop    posted on 22-12-2011 18:59
Poster: PhonoGraaf
a class='text_wim' title='Show Raindrop's Profile' href='////www.djresource.eu/Profile/profileid/23829/Raindrop/'>Raindrop, dubstep heeft rond de 70 of 140 BPM.

Dat bedoel ik, daar kan je een heleboel kanten mee op.
AU Q-D6 - AU CDI-100 - Sennheiser HP
PhonoGraaf    posted on 22-12-2011 19:16
Denk dat je de BPM bij dubstep niet als de Beat per Minute moet zien, meer als een maat. Als je gewoon 1.2.3.4. telt op de maat merk je dat er nog wat beats tussen vallen.

De 70 of 140 BPM verschilt per dj die dubstep draait. De ene vind het op 70 BPM werken prettig en de ander op 140 BPM, maar het past ongeveer op alle tracks.

Als je kijkt naar techno vind je ook tracks van 115 tot 150 BPM, denk dat er bij elk genre wel een breed aanbod aan tempo's is.
Bonchanoize    posted on 22-12-2011 19:24
70 of 140 is gewoon een kwestie van interpretatie en is in wezen gewoon hetzelfde. Als je gewoon letterlijk de beats telt, zul je aan 70 komen, maar eigenlijk wordt het gemaakt in 140 bpm, maar er komt maar een kick om de 2 beats.
Let the magic begin
D-From-Dutch    posted on 22-12-2011 19:31
dit is voral voor je snellere hi-hats en exz
music is a religion
Lomme_    posted on 22-12-2011 20:30
Dubstep is even heel erg in geweest, maar het is weer wat uit aan het gaan (hier in de streek dan toch). Drum & Bass daarentegen vind ik een stuk leuker. Dubstep gaat de laatste tijd gewoon om de vuilste en zwaarste drop, de goede oude Dubstep van 2006 is wel nog goed Happy, laughing
MoXeGy    posted on 22-12-2011 20:56
Drumstep hoor je ook steeds vaker als ik het zo hoor?
horsefeather    posted on 24-12-2011 12:01
veel mensen weten niet echt wat dubstep is je kan het pas echt beoordelen als je het op en goed geluidsysteem hoort en dan bedoel ik niet thuis maar echt in een club en met dubstep bedoel ik niet al dat lawaai dat je hoort zoals skrillex, doctor p, al die pop dubstep, etc maar de echt goeie dubstep zoals mala, Kode9, tunnidge, kromestar, goth trad, pinch, headhunter, distance, cyrus en het lijstje kan blijven doorgaan.
Ik zeg niet dat het slechte muziek is van skrillex, doctor p enzo maar is niet echt dubstep zoals sommige mensen denken
Unidentified    posted on 24-12-2011 13:23
Helemaal mee eens met horsefeather, pas als er een grote stapel dubbel 18' subwoofers voor je staat weet je wat dubstep is (zoals donderdag, heel mijn gezicht trilde van de bass?Cool )
Bonchanoize    posted on 24-12-2011 16:29
Ik vind de bass van in dubstep echt flauw en plat. En dan heb ik het niet alleen over skrillex en dergelijke.
De heerlijkste bass vind ik nog steeds die van in techno en tech house. Die kun je echt voelen
Let the magic begin
Estacy    posted on 24-12-2011 16:38
Dubstep is een verre neef van de Jamaican sound systems, en dat merk je ook. de bass gaat echt ongeloofelijk laag, tot ver in het sub gedeelte. techno en house hebben een echte kick bass, rond de 100-150Hz, bij dubstep is het echt sub bass, tot wel 20 Hz, je hebt dus ook echt wel goede subs nodig om dubstep goed te weergeven.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 25-12-2011 03:20
Ik ben geen liefhebber van dubstep om meerdere redenen, ik vind het tempo zowiezo al veel te zwak, de BPM, en vind de bass in dubstep onaangenaam klinken en voelen, in een car audio, perfect gemonteerd en met kwaliteit speakers en sub's is dat meer aanvaardbaar dan in gelijk welke zaal, veel te laag ! Dubstep is ook al te commercieel en wordt ook uitgemolken in snelvaart, omdat deze tijdelijke hype's soms heel tijdelijk zijn !?
Ik ben net als Estacy liefhebber van een knallende kickbass in een perfect op maat Tempo, RAW BPM's, dus het hardere werk, echte Techno, en voor mij mag zelfs Hard-Techno continue op de draaitafels liggen, dit zijn geen Hype stijlen, maar basis en fundament van het hele House-Rave-Dance wereldje en dat verdwijnt als laatste !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

This is an old Topic

No new postings for 4.997 days.
 Post CommentThat would be 166.6 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

187 Users online: 133 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 41.502
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.047