Dubstep (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Raindrop    posted on 21-12-2011 17:35
Ik lees hier veel over House, Electro en noem alles maar op, maar wat ik veel minder hoor is Dubstep.
Ik hoor op mijn school steeds meer jongens Dubstep draaien,
en vaak met schoolfeesten vragen er ook aardig wat mensen naar.
Maar wat vinden jullie van Dubstep? ?

AU Q-D6 - AU CDI-100 - Sennheiser HP

What do you think about Dubstep ??

Vote :   

Estacy    posted on 21-12-2011 17:37
WUB WUB WUB WUB
WUB WUB WUB WUB ?wub wub wuuuuuuuuuuuuuub wububub uuw wub wub
WUB WUB WUB WUB
WUB WUB WUB WUB

'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
LouisCasper    posted on 21-12-2011 17:39
Ik vind het opzich wel wat hebben, alleen qua draaien blijf ik denk ik toch bij house. ik draai hooguit soms wat plaatjes met dubstep invloeden, maar dan wel rond de 128 bpm. Ik ben overigens laatst zelf begonnen met zo'n house-dubstep plaatje. Misschien vind je het interessant om m eens te beluisteren??http://soundcloud.com/louis-casper/sets/together-louis-casper/
Voor de rest luister ik het ook vrij weinig. Sommige platen van skrillex en Noisia kan ik wel waarderen, maar als ik op beatport in de dubstepcharts ga kijken kom ik toch elke keer weer tot de conclussie dat house toch echt wel mijn voorkeur heeft.
http://www.louiscasper.com
Raindrop    posted on 21-12-2011 17:43
Het klinkt zeker goed, maar ik denk dat de combinatie house dubstep niet erg goed werkt.
Ik vind toch dat dubstep sneller en voller moet.
Als je naar skrilex luisterd hoor je een stuk meer dan een wubwub synth.?
Blackaround    posted on 21-12-2011 17:48
Hier in belgie is dupstep bekender denkik als in nederland.

Hier word dubstep bijna op elke fuif gedraait :p

hoor het niet zo graag..
hoor liever drum and bass
Raindrop    posted on 21-12-2011 17:54
Is inderdaad zo, alleen heb ik wel een gevoel dat het hier steeds populairder word. Bij mij in de buurt wel teminste.
Sound-Division    posted on 21-12-2011 17:56
@ Blackaround

Als ik tijdens mijn werk Q-music aanzet (belgische) dan merk ik inderdaad dat het bij jullie wat bekender is.
Ik hoor vaker op een avond een of andere DJ Fresh - Louder Cool ofzo
Chavizz1991    posted on 21-12-2011 18:17
Ik vind dubstep super tof, maar kan het begrijpen als mensen het te lomp vinden ofzo.
PhonoGraaf    posted on 21-12-2011 18:47
Dubstep is vanuit Groot Brittani? via Belgi? naar Nederland gekomen, om het maar even grof te omschrijven. In Belgi? is de dubstep scene dan ook een stuk groter, al blijft Engeland op nummer 1 staan.

Ik vind Dubstep keihard, was 19 november toevallig bij Skrillex in Paradiso en heb bijvoorbeeld 16BIT, Borgore en Bar 9 live gezien. Ik kan er echt van genieten. Draaien vind ik een stuk lastiger, 16BIT gebruikt bijvoorbeeld heel erg afwijkende maten, dus moet je al die tracks op de beat precies weten. Vaak zitten basslines dan ook in de weg om een overgang goed te laten klinken. Ik blijf oefenen hoor, maar het mixen van sommige tracks vind ik lastig. Des te meer geniet ik van dj's die het wel kunnen, en daarom vind ik (de harde kant van) het genre zo geweldig!
Denk dat als je bekend bent met (harde) drum 'n bass, hardcore of zelfs metal, dat dubstep er ook makkelijk in gaat.

Blackaround    posted on 21-12-2011 19:00
Meer en meer belgische dj's schakelen over naar dubstep..
Ze vinden electro teveel ''mainstream'' worden.. dus schakelen ze over naar dubstep..

Maar nu word dubstep TE populair :p
Raindrop    posted on 21-12-2011 19:16
Zo gaat het altijd al. Het is denkik niet echt tegen te houden.
Zodra iets populair bij het publiek word draaien veel DJ's het, en word het al gauw commercieel.
Het is voor het publiek natuurlijk wel leuk, die krijgen veel verschillende stijlen te horen.
Yvaroz    posted on 21-12-2011 19:25
Ik vind dubstep best wel chill, je kan er wel lekker op los gaan, een beetje raar bewegen erop
Voor veel mensen die niet van dubstep houden klinkt het raar maar ik vind dubstep best rustgevend, ik weet niet hoe jullie dat ervaren?
Nothing is Impossible
PhonoGraaf    posted on 21-12-2011 19:26
Blackaround,?Te populair bestaat niet (vind ik), het gaat erom wat dj's doen om populair te worden.
Ik vind Skrillex echt vet, maar zijn keiharde dubstep (gemengd met electro, dance, moombhaton, hiphop, r&b) is zo enorm toegankelijk dat meer producers nu zien hoe ze dubstep kunnen maken dat een groot publiek goed vind.
Dat gebeurde voor Skrillex ook al, kijk naar Magnatic Man, Bar 9 en Borgore. Toch vind ik Skrillex als trendsetter en met zijn originaliteit echt vet, zoals ik al zei.

Dat bepaalde genre's steeds populairder worden hou je niet tegen, dat gebeurd alleen al doordat er steeds meer mensen geboren worden, steeds meer mensen om muziek geven en het feit dat andere muziek steeds minder populair word. Kijk hoeveel mensen er vanaf 1960 tot heden nog naar Pink Floyd en Led Zeppelin luisterden. Die cijfers gaan IN VERHOUDING afnemen, omdat er steeds meer muzieksoorten bestaan, en er steeds meer luiseraars zijn. Weinig jongeren onder ons hebben ooit van (de bandleden van) Pink Floyd of Led Zepelling gehoord, tenzij ze ge?nteresseerd zijn in dat soort rock door (familie of) vrienden.?Skrillex en David Guetta daarintegen worden steeds populairder omdat ze in meer genre's spelen met andere beroemdheden. Dan bereikt het de (jonge) luisteraar van nu nog eerder dan een jaren 60 band.

Dubstep, waar we het over hadden (sorry dat ik zo afdwaal), word te 'commercieel'. Ik denk dat commercieel het word is dat je beter kan zeggen. Toch blijft de underground altijd bestaan, en daar moeten we heen! Winking my eye
In Belgi? is dubstep al zeer populair, in Nederland begint het onder luisteraars te groeien, dj's en producers vallen nog wel mee.

Over electro, ik weet niet of je G-Tronic kent? Na een tijdje een beetje eentonig, maar The Subs - Face Of The Planet (G-Tronic remix) vind ik toch wel keihard!CoolHet kan mainstream worden, maar ik vind electro zoals die van G-Tronic niet mainstream. Daarnaast kun je electro en dubstep goed mixen, dat vind ik dan vetter!

User edit by PhonoGraaf on 21-12-2011 @ 19:27:02 (1%)
DJADMIN    posted on 21-12-2011 19:33
Ik ben dan wel een allrounder eerste klas..

dubshit vind ik nergens op lijken...echt niet..

Ik vind het gewoon ''lomp'', deze muziek. En het ergste zijn dan de dubstep wannabe's, die het alleen luisteren omdat het 'cool' zijn als je het luistert. Na 2 minuten heb ik er al echt genoeg van.

Gisteren draaide ik op een groot scholierenfeest, en een andere dj draaide 1 nummer, en t viel me op dat eigenlijk maar 20% van 't volk reageerde...velen keurden het zelfs af...en dat vond ik wel verassend !!

Maar in ieder geval..het zal denk ik net als jumpstyle e.d. een trend zijn voor een half jaar, en dan is er weer wat anders. De DJ'S die nu weer naar dit ''hoppen'' zullen denk ik over een jaar ook net zo snel overstappen naar de stijl die dan ''in de mode is''. En dat is natuurlijk killing voor een dj...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Ywe    posted on 21-12-2011 19:46
Mij viel dan op de laatste scholenfeesten weer op dat er flink op los gegaan werd....

Maar!

Alleen op de bekendere namen, en als je wat dieper dan Skrillex ging werd dat minder. Dus de wannabee factor lijkt me hoog hier. Laat mij maar lekker (electro) house draaien, met uistapjes naar andere genres Happy, laughing
PhonoGraaf    posted on 21-12-2011 19:48
DJADMIN Cool zijn als je naar dubstep luistert? Je bedoelt bij een groep willen horen, wat vrijwel de gehele jeugd probeert te doen?
Wel genre een jongere ook luistert, je kunt het vrijwel alleen al aan de kleding zien. En dubstep is denk ik naast drum 'n bass een vrij populair genre, ook onder mensen die alleen om de muziek geven. Er zijn altijd wannebe's, bij house, jump, hardcore, hiphop...?

Dat er op een middelbare school nog niet echt gereageerd word vind ik niet raar, alleen op dubstep 'dansen' is al 'generend' genoeg op zo'n feest. Op mijn middelbare school wilden ze niet eens happy hardcore draaien als ik dat vroeg, en dat was een genre dat het meest op hardcore leek. Hakken gaat dus al te ver. Zodra je op dubstep 'danst' lijkt het niet eens meer op hakken, dat is een combinatie van moshen, head bangen, hakken, tecktonik en nog veel meer.
Daarnaast zal je op dit moment nog niet veel meemaken dat 20% van een middelbare school of allround club los gaat op Dubstep. Alleen dedicated dubstep feesten hebben nu nog succes. Tivoli in Utrecht en De Kelder in Amersfoort zijn vol als er dubstep gedraaid word.
Bonchanoize    posted on 21-12-2011 20:00
Bij dubstep heb je zoals Admin het zegt dat 20% er volledig voor is, maar daar tegenover staat toch wel een dikke 50% die er echt volledig tegen is. Daarom is het denk ik niet echt een goeie keuze om het te draaien op algemene fuiven.?

Waar ik niet akkoord ga met Admin is dat dubstep zoals jumpstyle zal zijn. Het zal niet zo snel overwaaien denk ik, omdat het ook al in zekere zin een stempel heeft gedrukt op andere muziekstylen zoals electro. Dus we zullen de komende jaren die invloeden blijven merken, zelfs als dubstep uiteindelijk overwaait. Ik volg Admin wel die zegt dat er van die stijlhoppers zijn, die gaan er volgens mij nooit komen. Je moet gewoon je eigen ding blijven doen en ooit zal de mainstream wel eens langs je stijl passeren en dan moet je je slag slaan.
Let the magic begin
Diion    posted on 21-12-2011 20:28
Ik vind dubsteb opzich oke, maar dan voor ??n of 2 nummertjes, ik kan me niet voorstellen dat ik een avond lang naar dubstep zou moeten luisteren. Maar goed dat is mijn mening er zijn ook mensen die niet een avond lang naar Armin van buuren willen luisteren.

Wat ik juist wel vet vind is zoals bijvoorbeeld Vato wel is doet, gewoon op het hoogtepunt er ??n dubstep track doorheen gooien, dat doet het wel goed, maar moet je er naar mijn mening niet in blijven hangen, want daarvoor gaan de mensen wel naar echte ''dubstep feesten''.

Verder sluit ik me aan bij': het is waarschijnlijk een mode die net als Jumpstyle zo weer weg is..

We gaan het zien!
D
Estacy    posted on 21-12-2011 20:33
Poster: PhonoGraaf

alleen op dubstep 'dansen' is

hoe te fluck dans je trouwens op dubstep??

Poster:?PhonoGraaf
Op mijn middelbare school wilden ze niet eens happy hardcore draaien als ik dat vroeg,

ha bij ons word da juist super veel gedraait, gaat altijd helemaal los :p
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Roov    posted on 21-12-2011 20:50
Ik hoor zovaak mensen zeggen dat ze helemaal gek zijn van Dubstep, maar meer namen dan Skrillex kennen ze niet, en omdat Skrillex Dubstep maakt denken ze allemaal dat alle Dubstep platen zo zijn. Er zijn VEEL verschillende soorten dubstep. Zelf luister ik er erg graag naar, vind het echt toffe muziek. Krijg er energie van en vind het lekker om helemaal los op te gaan! Happy, laughing
Yorick    posted on 21-12-2011 20:52
Al wil je de sfeer naar beneden hebben in minder dan 1 minut zet dan dubstep op.
Doe dan een echte jump/hardstyle knaller
PhonoGraaf    posted on 21-12-2011 21:04
Estacy, je danst er eigenlijk op zoals jij wilt. Je ziet wel veel verschil tussen wat meer mellow dubstep en harde dubstep. Zoals ik al zei heb je bij harde dubstep een moshpit, net zoals bij metal. Maar je ziet ook gekke combinaties van de wat alternatieve stijlen. Op mellow dubstep is het wat rustiger, heb je meestal ook meer ruimte. Waar je met wat genotsmiddelen op kan praten of dansen.
Dubstep heeft vanaf het begin veel dub, reggae en hiphop invloeden gehad. Daardoor zie je vaak 2Step en C-Walk invloeden terug in het dansen. Veel voetenwerk dus...
Ik weet niet zeker of ik hier youtubelinkjes mag posten, maar hier zijn een paar filmpjes met bewegingen die je veel terug ziet op feesten.?Je moet sowieso een deel kijken, tis wel vet! Bij Skrillex vooral naar het publiek kijken..

Marquese Scott, een groep, Skrillex

Ywe    posted on 21-12-2011 22:06
waarom zou je geen youtubelinkjes mogen posten? Je kan ze zelfs gewoon in het topic zetten Happy, laughing
Unidentified    posted on 21-12-2011 22:10
Poster: Estacy
hoe te fluck dans je trouwens op dubstep??

Zo:?http://www.youtube.com/watch?v=xrCDLq_l_yo Cool

Nee even serieus, ik draai al een jaar of 2 dubstep, dus al van voor de periode dat het zo 'mainstream' was. Echte partydubstep, de commerciele, kan ik wel smaken op een fuif ofzo, maar als ik het zelf draai, dan draai ik het liefste de diepere, en dan bedoel ik dubstep die gaat van een dikke basslijn met wat percussie over, tot de echte underground zoals Jakes, Mensah, Soloman, Requake,... Ik ben er veel mee bezig, en ik vind het atijd leuk om op soundcloud een of andere banger te vinden van een onbekende producer. Voor de ge?nteresseerden: hier vinden jullie een paar mixtapes:?
http://soundcloud.com/unidentified-1
User edit by Unidentified on 21-12-2011 @ 22:11:25 (1%)
Pur-D    posted on 22-12-2011 00:11
Poster: Raindrop
Is inderdaad zo, alleen heb ik wel een gevoel dat het hier steeds populairder word. Bij mij in de buurt wel teminste.

Klopt, bij ons ook!
Ik vind t wel vet hoor. Heb je de skrillex remix van Avicii's levels al gehoord?

Wat betreft combinaties: het kan ook goed met hardstyle. Bijvoorbeeld de D-block & S-te-fan Remix van Promises (Nero)

Mogelijkheden zijn er in ieder geval genoeg Happy, laughing
Dn-s3500 - Dn-x1500s - Dn-s3500 - Traktor Scratch Pro
Raindrop    posted on 22-12-2011 18:48
Poster: Pur-D
Klopt, bij ons ook!
Ik vind t wel vet hoor. Heb je de skrillex remix van Avicii's levels al gehoord?

Wat betreft combinaties: het kan ook goed met hardstyle. Bijvoorbeeld de D-block & S-te-fan Remix van Promises (Nero)

Mogelijkheden zijn er in ieder geval genoeg Happy, laughing

Dubstep is inderdaad heel open. Dubstep word gezien als wubwub effectjes. Als je daar een house of hardstyle likje aan geeft, kan het nog steeds heel goed zijn. Volgensmij is er ook niet echt een vaste bpm die gebruikt word met dubstep, terwijl dat met house wel vaak is.?
Die remix van levels is heel erg goed! Die ga ik zeker de volgende keer draaien.
Ik hoorde hem eigenlijk eergister pas omdat een vriend van mij me had gezegd dat hij nog niet uit was.
User edit by Raindrop on 22-12-2011 @ 18:48:29 (2%)

241 Users online: 152 Guests (89 Unknown)
Pages generated today : 56.108
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.949.653