Een paar Harddisk en Recordbox vragen. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

MarcoMartinez    posted on 21-12-2011 17:18
Ik heb een paar vragen waar ik niet helemaal uit komt mbt tot het aanschaffen van een externe harde schijf in combinatie met recordbox en de nieuwe generatie usb spelers van pioneer.

Om niet telkens opnieuw te moeten investeren wil ik stoppen met het telkens kopen van usb sticks en over gaan op het kopen van externe harde schijf. Ik heb nu al mijn muziek op de imac staan en wil eigenlijk 2 externe schijven kopen 1 voor backup en 1 voor mee te werken.

Ik wil eigenlijk een schijf kopen waar ik zo mijn muziek op kan zetten en klaar (niet eerst formateren),ook wil ik deze schijf of schijven alleen gebruiken voor mijn muziek.?

Omdat ik zelf 2x de cdj 850 heb staan zal ik ook met 2 schijven moeten werken neem ik aan omdat de link functie alleen op de cdj 2000 zit of kan dit nu wel met een hubje zo ja welke?

Ik wil in de toekomst de harddisk ook gaan gebruiken voor het draaien op de cdj2000 (buiten de deur).

De vragen die ik heb is:

1. welke externe schijf kan ik het beste kopen en waarom.
2. Externe schijf met losse voeding of voeding via usb aansluiting
3. Via de search functie heb ik wel wat gelezen over fat32 formateren maar snap hier niks van.
wie legt het uit?

4. Hoe kan ik er voor zorgen dat alle muziek eerst geannaliseerd is door recordbox voordat ik het op de externe schijf zet. Nu gebruik ik de bridge functie in recordbox om muziek naar de usb stick te slepen.
Werkt dit ook zo voor mijn harde schijf?

5. Waar sla ik mijn muziek in op? 1 op de harde schijf of 2 nog steeds op de imac?

6. Wat is de beste manier Volgorde om alles aan te pakken?

Ik heb de search functie gebruik maar ik kom er niet uit ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Ik heb nu kerstvakantie en wil snel aan de slag om alles goed te organiseren en wil dit in 1keer goed doen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr.

Marco

www.djmarcomartinez.com

What do you think about Een paar Harddisk en Recordbox vragen. ??

Vote :   

Dolivieira    posted on 26-12-2011 08:28
Deze werken gewoon goed op een Mac. Maar er zijn ook andere USB sticks die goed werken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MarcoMartinez    posted on 27-12-2011 10:28
Iemand nog een goede tip voor een externe schijf die enkel als backup thuis gaat dienen?

Ik heb ook zitten kijken naar de timecapsule van Apple, maar deze is erg duur en nog niet van toepassing omdat ik nu slecht 1 mac heb (notebook komt er nog wel voor de toekomst).
www.djmarcomartinez.com
Cyspoz    posted on 27-12-2011 10:31
Iedere externe hardeschijf is daar in priciepe geschikt voor. Zorg dat hij groot genoeg is, koop eventueel een snelle als je veel data moet back-uppen. Is trouwens wel een beetje een offtopic vraag, misschien beter om even je eigen topic hiervoor tye openen.
Dolivieira    posted on 27-12-2011 10:42
Timecapsule moet je niet kopen. En veel te overpriced ding. Je betaald mee voor de apple logo en design.?

Zoals Cyspoz al zegt elke HD is goed. Mits die groot en snel genoeg is en FAT16, FAT32 of HSF+ geformateerd is inverband met MAC gebruik.
Yorick    posted on 27-12-2011 13:51
Poster: Dolivieira
Timecapsule moet je niet kopen. En veel te overpriced ding. Je betaald mee voor de apple logo en design.?

Zoals Cyspoz al zegt elke HD is goed. Mits die groot en snel genoeg is en FAT16, FAT32 of HSF+ geformateerd is inverband met MAC gebruik.

Timecapsule is echt heel handig, al start je je PC op dan word er vrijwel direct een back-up gemaakt zonder dat je een HD aan moet sluiten.
Ik heb zelf 3 verschillende Back-up's en synchroniseer vrijwel elke week alles.
Dolivieira    posted on 27-12-2011 17:20
Daarbij blijf die gewoon overpriced. Ik heb een MAC Book Pro en ga nog ooit een iMac kopen. Maar ben geen MAC Fan Boy. Ik vind het niet erg om een kabeltje aan te sluiten van mijn HD. Hij zal ongetwijfeld handig zijn. Maar heb het er niet voor over. Wat ik wil gaan kopen is een 2,5 HD die Firewire werkt. Lijkt me lekker werken en dat schild weer een USBpoort.
MarcoMartinez    posted on 27-12-2011 18:09
Sorry jongens t is toch de timecapsule van apple geworden.
?279,- is erg duur maar waarschijnlijk gaat de prijs per 2012 omhoog ivm overstromingen in het land van essemblage, dit heb ik vandaag op 3 adressen gehoort, vandaar dat ik hem toch maar gekocht heb.

Nu weer sparen voor een probook.

@ cyspoz dit is mijn eigen topic ik ben de topic starter ,check de titel.
www.djmarcomartinez.com
Cyspoz    posted on 28-12-2011 00:38
Poster: MarcoMartinez
@ cyspoz dit is mijn eigen topic ik ben de topic starter ,check de titel.

Oeps, dat was nogal dom van mij. Vraag was in eens dusdanig anders dat ik niet in die gaten had dat je gewoon de topic starter was. Mijn excuses.

Duur of niet, bepaalde data voor een DJ is onmisbaar en beveiliging daarvan mag soms best wat kosten. Voordeel van Timecapsule is dat het zonder mensen handelen werkt en daardoor niet faalt door gebrek aan discipline. Hardeschijven zijn op dit moment inderdaad erg duur, vanwege de overstromingen in Taiwan. Het kan inderdaad zo zijn dat dit gevolgen heeft.
Ywe    posted on 28-12-2011 08:38
Poster: Dolivieira
Wat ik wil gaan kopen is een 2,5 HD die Firewire werkt. Lijkt me lekker werken en dat schild weer een USBpoort.

Ik heb een WD My Passport Studio, is perfect voor wat je zoekt. Firewire800, en kan dus ook goed met timemachine werken

My Book Studio is een grotere schijf Happy, laughing
User edit by Ywe on 28-12-2011 @ 09:55:09 (17%)
Dolivieira    posted on 28-12-2011 08:58
Ja die ga ik waarschijnlijk halen.
Jizzy    posted on 28-12-2011 12:23
Je kan een 2TB 'schijf', het is vaak niet ??n schijf, van ca ? 115,00 kopen en deze permanent aan je iMac/PC, of whatever, laten hangen. Timemachine instellen en klaar is kees. Dan wordt je backup automatisch geregeld. Daar heb je geen dure timecapsule voor nodig om het automatisch te laten verlopen zodat je het niet vergeet. Dit voor de mensen die geen honderen euro's willen uitgeven/hebben.
Xtremer    posted on 30-12-2011 17:06
Vragen opgelost en passende oplossingen gevonden.

DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

115 Users online: 8 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 26.614
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.266.238