Een paar Harddisk en Recordbox vragen. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

MarcoMartinez    posted on 21-12-2011 17:18
Ik heb een paar vragen waar ik niet helemaal uit komt mbt tot het aanschaffen van een externe harde schijf in combinatie met recordbox en de nieuwe generatie usb spelers van pioneer.

Om niet telkens opnieuw te moeten investeren wil ik stoppen met het telkens kopen van usb sticks en over gaan op het kopen van externe harde schijf. Ik heb nu al mijn muziek op de imac staan en wil eigenlijk 2 externe schijven kopen 1 voor backup en 1 voor mee te werken.

Ik wil eigenlijk een schijf kopen waar ik zo mijn muziek op kan zetten en klaar (niet eerst formateren),ook wil ik deze schijf of schijven alleen gebruiken voor mijn muziek.?

Omdat ik zelf 2x de cdj 850 heb staan zal ik ook met 2 schijven moeten werken neem ik aan omdat de link functie alleen op de cdj 2000 zit of kan dit nu wel met een hubje zo ja welke?

Ik wil in de toekomst de harddisk ook gaan gebruiken voor het draaien op de cdj2000 (buiten de deur).

De vragen die ik heb is:

1. welke externe schijf kan ik het beste kopen en waarom.
2. Externe schijf met losse voeding of voeding via usb aansluiting
3. Via de search functie heb ik wel wat gelezen over fat32 formateren maar snap hier niks van.
wie legt het uit?

4. Hoe kan ik er voor zorgen dat alle muziek eerst geannaliseerd is door recordbox voordat ik het op de externe schijf zet. Nu gebruik ik de bridge functie in recordbox om muziek naar de usb stick te slepen.
Werkt dit ook zo voor mijn harde schijf?

5. Waar sla ik mijn muziek in op? 1 op de harde schijf of 2 nog steeds op de imac?

6. Wat is de beste manier Volgorde om alles aan te pakken?

Ik heb de search functie gebruik maar ik kom er niet uit ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Ik heb nu kerstvakantie en wil snel aan de slag om alles goed te organiseren en wil dit in 1keer goed doen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr.

Marco

www.djmarcomartinez.com

What do you think about Een paar Harddisk en Recordbox vragen. ??

Vote :   

DJADMIN    posted on 21-12-2011 19:36
Poster: MarcoMartinez
Ik heb een paar vragen waar ik niet helemaal uit komt mbt tot het aanschaffen van een externe harde schijf in combinatie met recordbox en de nieuwe generatie usb spelers van pioneer.

Om niet telkens opnieuw te moeten investeren wil ik stoppen met het telkens kopen van usb sticks en over gaan op het kopen van externe harde schijf. Ik heb nu al mijn muziek op de imac staan en wil eigenlijk 2 externe schijven kopen 1 voor backup en 1 voor mee te werken.

Ik wil eigenlijk een schijf kopen waar ik zo mijn muziek op kan zetten en klaar (niet eerst formateren),ook wil ik deze schijf of schijven alleen gebruiken voor mijn muziek.?

Omdat ik zelf 2x de cdj 850 heb staan zal ik ook met 2 schijven moeten werken neem ik aan omdat de link functie alleen op de cdj 2000 zit of kan dit nu wel met een hubje zo ja welke?

Ik wil in de toekomst de harddisk ook gaan gebruiken voor het draaien op de cdj2000 (buiten de deur).

De vragen die ik heb is:

3. Via de search functie heb ik wel wat gelezen over fat32 formateren maar snap hier niks van.
wie legt het uit?

4. Hoe kan ik er voor zorgen dat alle muziek eerst geannaliseerd is door recordbox voordat ik het op de externe schijf zet. Nu gebruik ik de bridge functie in recordbox om muziek naar de usb stick te slepen.

5. Waar sla ik mijn muziek in op? 1 op de harde schijf of 2 nog steeds op de imac?

Ik heb de search functie gebruik maar ik kom er niet uit ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Ik heb nu kerstvakantie en wil snel aan de slag om alles goed te organiseren en wil dit in 1keer goed doen.

Alvast bedankt voor de hulp.

Gr.

Marco

Hey Marco,
ik zal proberen antwoord te geven op je vragen.

Ik heb gehoord, zelf nog niet geprobeerd, dat het niet goed zou werken op de 850 - 900 - 2000 om er grotere geheugens op te zetten als 64gb...

zelf werk ik met stickjes van 32gb, en dat werkt prima.

Linkfunctie kan alleen op de 900 en de 2000, niet op de 850

als ik jou was zou ik 'gewoon' alle muziek in rekordbox importeren, en dan exporteren naar je hard disk....en dan voor 2 dezelfde sticks halen....
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Blackaround    posted on 21-12-2011 19:42
Gewoon 2 sticks nemen.

Dan heb je altijd 1 reserf voor als je gaat draaien op een fuif op een 900 of 2000.. Winking my eye
Arondjuser    posted on 21-12-2011 20:24
Ik heb zelf een lacie van 500gb maar deze pakt rekordbox niet?! Iemand een idee hoe ik dit fix?
♔ Diskjockey en Producer bij Movela Agency ♔. Studeerd
Yorick    posted on 21-12-2011 20:53
Poster: Arondjuser
Ik heb zelf een lacie van 500gb maar deze pakt rekordbox niet?! Iemand een idee hoe ik dit fix?

met of zonder externe voeding?
zonder externe voeding = probeer voeding er bij aan te sluiten, de pioneer levert dan niet genoeg miliampere.
En kijk even welk formaat jou schijf is,,
Winston    posted on 21-12-2011 21:19

Ik heb een slechte ervaring met externe schijf. Alles in 1 keer kwijt. Dus hoef ik ze niet meer.

USB voeding is minder goed qua prestatie. Losse voeding kwetsbaar voor stroomschommelingen.

wie legt het uit?

Er schijnen verschillende opslagmethoden te bestaan. Bij het formatteren kun je kiezen op welke manier de data wordt opgeslagen. Pioneer koos voor fat32. Voor erg grote opslag werkt dat juist minder goed z.a. DJADMIN ook al zei. Daarmee werkt dus rekordbox en de cd players het best mee. Waarschijnlijk ligt het probleem van arondjuser ook hieraan.

Hiervoor is een procedure die beschreven is in de handleiding. De 'bridge' werkt ook natuurlijk voor je externe harde schijf.

Nieuwe en veel gebruikte oudere muziek op je imac en erg oude archiveren op dvd's. En zoals andere members eerder zeiden 2 stickies om mee op pad te gaan.

Hangt af van wat je bedoeling is.
Tic Toc
MarcoMartinez    posted on 21-12-2011 21:22
Ok? dus de volgorde word dan:

Stap 1 Muziek vanuit i-tunes importeren in recordbox.
Stap 2 Muziek vanuit recordbox exporteren naar de externe schijf.
Stap 3 Muziek vanuit de externe schijf via recordbox exporteren naar de 2 USB stiks.

Dan rest me de vraag moet ik daarna alles wissen vanaf mijn iMac of houd ik alle muziek hier ook nog en is de externe schijf mijn backup?

Of zouden jullie dit anders doen?
www.djmarcomartinez.com
MarcoMartinez    posted on 21-12-2011 21:35
De bedoeling is om meer vanuit recordbox te gaan werken.
Nu maak ik playlist in iTunes en sleep deze in recordbox.

Vaak heb ik dan t probleem dat recordbox niet dezelfde volgorde hanteerd als die van iTunes, waarom weet ik niet?
Dat t erg lastig en bijzonder iritant is weet ik wel!

De bedoeling is dan ook om nu playlist te gaan maken vanuit recordbox en dus moet alle muziek eerst door recordbox heen.
www.djmarcomartinez.com
Cyspoz    posted on 21-12-2011 21:37
Het is belangrijk dat je ??n ding helder voor ogen hebt, aangezien ik dit ook heel vaak op het Pioneer forum mis zie gaan. Rekordbox gebruik je om al je muziek vanaf je bron medium te importeren. Dit kan de interne schijf van je Mac bijvoorbeeld zijn, maar ook een externe schijf.
Vervolgens gebruik je Rekordbox ook om de muziek naar een extern doel medium te exporteren. Die laatste kun je dan aansluiten op je CDJ. Het is zeer niet aan te raden om voor je bron en doel medium dezelfde (externe) hardeschijf te gebruiken. Wil je tijdens het draaien dus twee schijven bij je hebben die voorbereid zijn door Rekordbox dan heb je dus nog altijd een derde schijf nodig waar je muziek als bron op staat.

Ik raad je ten alle tijden aan een back-up plan te hebben mocht ??n van je schijven het niet meer doen. Door bijvoorbeeld een USB stick met een selectie muziek nog bij te hebben. Dan heb je een CDJ met alle muziek en ??n met nog een selectie zodat je toch nog vooruit kan. Ook al zal het iets behelpen zijn, het is beter dan stil vallen.

Ik heb zelf een tijdje met USB geheugen sticks en SDHC gewerkt. Nadeel is echter dat dit medium zeer traag is met exporteren vanuit Rekordbox en de betrouwbaarheid liet bij mij te wensen over. Ik heb betere ervaring met externe schijven. Deze zijn veel sneller en de kwaliteit van een schijf als opslag medium is veel degelijker.

Fat32 werkt verder prima op een grote hardeschijf, is onzin om te zeggen dat dit niet zo is. Veel mensen denken dit omdat Microsoft Windows zelf geen hardeschijf WIL formateren met fat32 als deze groter is dan een bepaalde groote. Microsoft ziet liever zijn eigen NTFS formaat gebruikt worden. Om een hardeschijf te formatteren met fat32 moet je op internet de HP USB Disk Storage Format Tool?opzoeken en downloaden. Dit programma kun je onder Windows gebruiken om een grote schijf als fat32 te formatteren.

Als je een externe schijf koopt, zorg dan voor een klein formaat schijf: 1.8 of 2.5 inch. Die verbruiken namelijk niet zo veel stroom en werken daardoor goed op alleen een USB voeding. Controleer voor de zekerheid de schijf specificaties op de website van de fabrikant, de schijf mag niet meer dan 500mA gebruiken.

Ik gebruik geen iTunes en heb ook niet met bridge in Rekordbox gewerkt, maar je kan dit gebruiken om de muziek in Rekordbox te importeren en te analyzeren. Daarna kun je het vanuit Rekordbox naar je USB schijf exporteren.
Arondjuser    posted on 21-12-2011 23:29
@cyspoz Ik heb mijn harde schijf nu met fat32 geformatteerd alleen gaat er 3/4 van mijn geheugen verloren. Hij werkt dan wel met rekordbox. Als ik hem weer met nfts formatteer heb ik weer me volle 500gb? En dan doet hij het weer niet in rekordbox? Hoort dit?
User edit by Arondjuser on 21-12-2011 @ 23:30:18 (43%)
Toppertje    posted on 21-12-2011 23:36
Je hoeft niet presee rekordbox te gebruiken, ik begin er niet meer aan.

Iedere keer als ik een paar liedjes wil toevoegen, collectie weg.

Zonder Rekordbox is het gewoon mapjes maken op je schijf, liedjes invoegen waneer je wilt en spelen maar.

Je hebt alleen niet de perfecte quantizing en de waveform moet laden tijdens het spelen. (de cdj1000 had ook geen quantize, dus kwestie van oefenen om goed te loopen).

Ik wacht liever op een snel en efficienter alternatief dan dat ik met een inefficient programma moet werken, dat ook nog eens traag is en waar je iedere keer opnieuw moet beginnen.
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
Cyspoz    posted on 22-12-2011 07:20
Nee dat hoort niet. Het is wel zo dat een hardeschijf fabrikant 500GB anders definieert dan dat computers 500GB defini?ren. Heeft te maken met binair tellen. Echter zou je dit met?NTFS ook moeten hebben. 3/4 is verder erg veel verlies, dus dat klopt niet helemaal. Welk programma gebruik je op dit moment voor het formatteren?

@Toppertje
Het klopt dat er wat problemen zijn met Rekordbox. Alleen niet iedereen heeft er last van. Behalve quantize en waveforms kun je ook loops en cue punten opslaan en terug roepen uit het geheugen. En de snelheid en mogelijkheden om door je muziek heen te bladeren zijn veel beter.
Cyspoz    posted on 22-12-2011 10:35
Poster: Cyspoz
Ik heb betere ervaring met externe schijven. Deze zijn veel sneller en de kwaliteit van een schijf als opslag medium is veel degelijker.

Als je het over de duvel hebt, zul je zien dat die schijf net vanmorgen overleden is. Cool?Neemt niet weg dat ik erbij blijf dat schijven betrouwbaarder zijn dan 99% van de flash media.
Arondjuser    posted on 22-12-2011 10:43
@cyspoz Ik gebruik jouw aanbevolen programma... Ik zal even een paar screenshots er van maken.

Edit: Het is al gelukt! Bedankt!
User edit by Arondjuser on 22-12-2011 @ 17:37:55 (34%)
Toppertje    posted on 22-12-2011 14:38
Poster: Cyspoz
Nee dat hoort niet. Het is wel zo dat een hardeschijf fabrikant 500GB anders definieert dan dat computers 500GB defini?ren. Heeft te maken met binair tellen. Echter zou je dit met?NTFS ook moeten hebben. 3/4 is verder erg veel verlies, dus dat klopt niet helemaal. Welk programma gebruik je op dit moment voor het formatteren?

@Toppertje
Het klopt dat er wat problemen zijn met Rekordbox. Alleen niet iedereen heeft er last van. Behalve quantize en waveforms kun je ook loops en cue punten opslaan en terug roepen uit het geheugen. En de snelheid en mogelijkheden om door je muziek heen te bladeren zijn veel beter.

Ik zit in het cerquit waar je een brede collectie aan muziek nodig hebt.?
Dit vergt veel onderhoud en moet regelmatig geupdate worden.

Daarnaast komt een groot deel ook nog van mijn originele cd's van vroeger, die ik allemaal heb moeten rippen.
Dus het is zo gigantisch breed en onoverzichtelijk, als je het dan eenmaal op orde hebt, dat het zo moet blijven.
Als dan alles opeens niet terug gevonden kan worden, dan moet je weer uren aan de slag om de voordelen van RB te gebruiken.

Me muziek zonder RB gaat prima met browsen, mijn mappen structuur is helemaal efficient en naar mijn wens ingedeeld. Kan snel tracks toevoegen tijdens het draaien vanaf me laptop en de loops en cue punten kan ik snel zelf vinden.

Als ik alleen setjes zou draaien van een uur en dan vaak elke week ongeveer de zelfde muziek, dan is rekordbox handig, want je doet een 10tal plaatjes op je stick en je bent klaar.
Ik ben Snoey, Admin reageert niet op mijn verzoek.
MarcoMartinez    posted on 23-12-2011 17:46
Ik ben maar weer een opnieuw begonnen.
Alle muziek verwijderd en vervolgens opnieuw een selectie laten inlopen in recordbox.

Ik ben bezig de collectie op te splitsen in playlist per genre.
Tevens ben ik ook alle hotques opnieuw aan t opslaan.

Ontzettend veel werk maar dit moet de nieuwe definitieve bassis worden.

Na kerst een externe schijf aanschaffen als back up voor i tunes en 2x 32 GB stick en dan alles bij houden volgens dit systeem in recordbox.

Fijne kerstdagen
www.djmarcomartinez.com
Dolivieira    posted on 23-12-2011 19:16
Ik gebruik geen 3,5 HD schijven die zijn te gevoelig voor stoten. Ik heb altijd HD schijfjes van 2,5 bij me als ik met traktor werk. Let wel op dat de CDJs niet genoeg stroom leveren op ze te laten werken met de USB stroom. Lijk dus naar schijfjes die ook extern gevoed kunnen worden. Schijven dienen altijd Fat 32 of 16 te zijn of HFS+ anders werkt het niet op je CDspelers/ Maar ik blijf er bij HDs van 3,5 zijn sneller maar zijn niet gemaakt om constant verplaats te worden. HDs van 2,5 zijn gemaakt om in Laptops te zitten. Zijn langzamer maar kunnen wel veel meer hebben.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
MarcoMartinez    posted on 24-12-2011 09:37
Ik denk dat je me niet goed hebt begrepen Dennis.

Ik blijf voorlopig gewoon met 2 usb sticks werken van 32GB, dan heb ik altijd een reserve bij me voor als ik op cdj2000 moet draaien en koop een HD voor de backup voor mijn imac die thuis blijft liggen enkel als backup.

Omdat ik 2x de cdj850 zelf heb staan heb ik zowiezo 2 usb stiks nodig dus dat komt goed uit.
www.djmarcomartinez.com
Dolivieira    posted on 24-12-2011 19:28
Ha Okay, maar Marco een Tip koop altijd 2 HDs. Zorg altijd dat je een 2 Backup hebt. Mocht er een disk verrot gaan heb je altijd nog een 2de met je content er op. Spreek namelijk uit ervaring.
Winston    posted on 24-12-2011 21:14
Mijn ervaring is dat geen enkele externe hard disc en USB stick erg lang meegaat. Zeg maar tussen de 5 en 10 jaar is de gemiddelde levensduur.

Terwijl ik relatieve goedkope cd's heb van 15 jaar terug die nog prima werken, zonder bijzondere opslag. Voor de zekerheid maak ik dan toch een back up op dvd's als een cd al langer dan 5 jaren oud is.

En ?2 HD back up werkt in mijn geval niet. De theorie is mooi. Maar praktisch heb ik niet de tijd of discipline om regelmatig back ups te maken. En ik wel weten wie echt zo netjes en secuur back-ups maakt. Dan krijg je dan dat als juist de HD met meer tracks (de nieuwere tracks) eerst dood gaat je dan een 100-tal nummers verliest.

En met Rekordbox wil je toch soms ook nog bij reeds ge-analyseerde nummers nog meer data achteraf opslaan bv. andere loops of hot cues. Dan vergeet je gemakkelijk om dat ook opnieuw te back-uppen.
Tic Toc
maarten_geurts    posted on 25-12-2011 17:17
Ik hang een 500 gb western digital schijfe aan de cdj-2000 en heb een time capsule van apple die automatisch alles voor me backup-ed als ik inlog op mn thuisnetwerk. Werkt prima. Als extra backup heb ik nog een oude harde schijf (5 jaar oud) die ik 1x in het half jaar een update geef en dan ergens veilig opberg. Is misschien wat overdreven maar er zit zoveel tijd in die collectie dat ik geen risico wil lopen.

Als je all-round draait wil je gewoon veel muziek bij je hebben, een sd kaart van 64/128 gb is dan nog belachelijk duur en 32 gb is te weinig. Draai je altijd setjes van 1 a 2 uur dan kom je weg met 2 dezelfde sd kaarten (32 gb) en een usb schijf als reserve en backup bij het draaien.
the-melody    posted on 25-12-2011 17:47
Past elke USB Stick van 32 gig op de cdj2000?
Cyspoz    posted on 25-12-2011 18:09
Ja in princiepe wel.
the-melody    posted on 25-12-2011 18:13
Ok mooi, bedankt Cyspoz Happy, laughing

Edit: iemand een aanrader voor een usb stick?
User edit by the-melody on 25-12-2011 @ 19:32:11 (100%)
Dolivieira    posted on 25-12-2011 20:51
Ik werk met Kingston USB sticks werkt goed.
the-melody    posted on 25-12-2011 21:26
Deze werken goed op een Mac ?

78 Users online: 16 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 14.523
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.194.392