Poster: MarcoMartinez
Ik heb een paar vragen waar ik niet helemaal uit komt mbt tot het aanschaffen van een externe harde schijf in combinatie met recordbox en de nieuwe generatie usb spelers van pioneer.
Om niet telkens opnieuw te moeten investeren wil ik stoppen met het telkens kopen van usb sticks en over gaan op het kopen van externe harde schijf. Ik heb nu al mijn muziek op de imac staan en wil eigenlijk 2 externe schijven kopen 1 voor backup en 1 voor mee te werken.
Ik wil eigenlijk een schijf kopen waar ik zo mijn muziek op kan zetten en klaar (niet eerst formateren),ook wil ik deze schijf of schijven alleen gebruiken voor mijn muziek.?
Omdat ik zelf 2x de cdj 850 heb staan zal ik ook met 2 schijven moeten werken neem ik aan omdat de link functie alleen op de cdj 2000 zit of kan dit nu wel met een hubje zo ja welke?
Ik wil in de toekomst de harddisk ook gaan gebruiken voor het draaien op de cdj2000 (buiten de deur).
De vragen die ik heb is:
1. welke externe schijf kan ik het beste kopen en waarom.
2. Externe schijf met losse voeding of voeding via usb aansluiting
3. Via de search functie heb ik wel wat gelezen over fat32 formateren maar snap hier niks van.
wie legt het uit?
4. Hoe kan ik er voor zorgen dat alle muziek eerst geannaliseerd is door recordbox voordat ik het op de externe schijf zet. Nu gebruik ik de bridge functie in recordbox om muziek naar de usb stick te slepen.
Werkt dit ook zo voor mijn harde schijf?
5. Waar sla ik mijn muziek in op? 1 op de harde schijf of 2 nog steeds op de imac?
6. Wat is de beste manier Volgorde om alles aan te pakken?
Ik heb de search functie gebruik maar ik kom er niet uit ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.
Ik heb nu kerstvakantie en wil snel aan de slag om alles goed te organiseren en wil dit in 1keer goed doen.
Alvast bedankt voor de hulp.
Gr.
Marco
Poster: Arondjuser
Ik heb zelf een lacie van 500gb maar deze pakt rekordbox niet?! Iemand een idee hoe ik dit fix?
1. welke externe schijf kan ik het beste kopen en waarom.
2. Externe schijf met losse voeding of voeding via usb aansluiting
3. Via de search functie heb ik wel wat gelezen over fat32 formateren maar snap hier niks van.
wie legt het uit?
4. Hoe kan ik er voor zorgen dat alle muziek eerst geannaliseerd is door recordbox voordat ik het op de externe schijf zet. Nu gebruik ik de bridge functie in recordbox om muziek naar de usb stick te slepen.
Werkt dit ook zo voor mijn harde schijf?
5. Waar sla ik mijn muziek in op? 1 op de harde schijf of 2 nog steeds op de imac?
6. Wat is de beste manier Volgorde om alles aan te pakken?
Poster: Cyspoz
Ik heb betere ervaring met externe schijven. Deze zijn veel sneller en de kwaliteit van een schijf als opslag medium is veel degelijker.
Poster: Cyspoz
Nee dat hoort niet. Het is wel zo dat een hardeschijf fabrikant 500GB anders definieert dan dat computers 500GB defini?ren. Heeft te maken met binair tellen. Echter zou je dit met?NTFS ook moeten hebben. 3/4 is verder erg veel verlies, dus dat klopt niet helemaal. Welk programma gebruik je op dit moment voor het formatteren?
@Toppertje
Het klopt dat er wat problemen zijn met Rekordbox. Alleen niet iedereen heeft er last van. Behalve quantize en waveforms kun je ook loops en cue punten opslaan en terug roepen uit het geheugen. En de snelheid en mogelijkheden om door je muziek heen te bladeren zijn veel beter.