wat voor genre muziek is dit?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

maartenw    posted on 20-12-2011 23:12
Beste djr,

Hier even een filmpje waarvan ik erg benieuwd ben wat voor soort genre het is? Ik hij bij Beatport een beetje lopen zoeken maar niet echt gevonden wat ik zocht. Ik bedoel het soort muziek in dit filmpje.

Overigens een geweldige mix van onze meester Carl Cox. Wat een staaltje mixtechniek. Respect voor hem!
Mix is gemaakt tijdens Pioneer dj sound show bij Radio Sonica?

hier de link: https://www.youtube.com/watch?v=zfYNPnHha9U

User edit by maartenw on 20-12-2011 @ 23:12:45 (17%)

What do you think about wat voor genre muziek is dit? ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 20-12-2011 23:14
Wat een heerlijke set! Dit zou ik plaatsen onder downtempo / minimal.
Where the music meets the deejay!
D-From-Dutch    posted on 20-12-2011 23:38
zeker lekkere set, ik denk ook minimal
music is a religion
Estacy    posted on 21-12-2011 00:18
downtempo niet, minimal ja. minimal house dat wel, te saai voor wat voor techno dan ook.

vindt het zelf nogaal saai, gebeurt niks in die muziek. en met 4 CDJ 2000s en deze muziek kan ik ook wel 4 decks mixen... nee Carl blingkt pas echt uit als je em echt wat te doen geeft, zoals hier

http://www.youtube.com/watch?v=OSBI0s89E-Y

http://www.youtube.com/watch?v=zlkBXqG5Uio
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
PhonoGraaf    posted on 21-12-2011 18:40
Beetje tech house/deep house, in ieder geval een mix van meerdere soorten house.
Tech house zit er tussen, maar echte techno dan weer niet.

Minimal vind ik het absoluut niet, dan zou het veel meer glitchy bliepjes zijn, daarnaast is het daarvoor te 'gevulde' muziek.
Je hoort dus te veel voor minimal, en vind ik het niet zo minimal achtig spacy. Het is meer zomer/chill muziek.

Denk alleen wel dat iedereen zijn eigen definitie van genre's heeft, al zullen de grote lijnen voor de meeste wel bekend zijn.
Het mooie is dat veel genre's elkaar kunnen overlappen: Tech house en (deep) house kunnen heel dicht bij elkaar liggen.
Techno en hard techo kunnen ook dicht bij elkaar liggen, schranz en hard techno kunnen ook veel op elkaar lijken, terwijl schranz en techno weer compleet verschillend zijn. Binnen normale techno zitten al veel verschillen, de een heeft een dikke bassline terwijl de ander zich meer richt op de melodie.?

Zoals Estacy al zegt is dit niet typisch Carl Cox, die kan veel en veel beter dan dit...
DjVictorF    posted on 21-12-2011 19:08
Inderdaad wat PhonoGraaf zegt: iedereen heeft zijn eigen richtlijnen. Ik zou persoonlijk dit mixje in de categorie minimal/tech-house en deephouse doen. Maar dit is enkel mijn bewering.
Er zou hier een eindeloze discussie over kunnen plaatsvinden, maar dat is enkel verspilling van tijd, mijnsinziens.
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
PhonoGraaf    posted on 21-12-2011 19:28
Verspilling van tijd niet, ik vind het opzich wel leuk om hierover te praten.
Het nadeel is inderdaad dat je hier eindeloos over kan discussieren...
DjVictorF    posted on 21-12-2011 19:40
Ja inderdaad verspilling is misschien iets te hard uitgedrukt. Maar hoogstwaarschijnlijk loopt het wel weer uit de hand met mensen die het zogenaamd allemaal beter weten, haha. Dus vandaar dat ik het zei.?
Iedereen heeft zijn eigen interpretatie bij muziek!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.

This is an old Topic

No new postings for 5.001 days.
 Post CommentThat would be 166.7 months
or a whopping 13.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

193 Users online: 133 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 41.457
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.935.002