eerste bootleg problemen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

youngbeatsz    posted on 20-12-2011 07:38
beste,

ik ben nu reeds een maand of 2 aan het 'klooien' geslagen met fl studio, waarom klooien? alle begin is moeilijk Winking my eye na 3 mashups, waarvan er toch 2 in goede smaak gevallen zijn lijkt me, kreeg ik echt zin om m'n grenzen te verleggen, verleggen tot eigen producties en bootlegs e.d. nu vlot dit niet zo goed, wat normaal is in het begin denk ik, maar ik ontbreek ook natuurlijk muzikale kennis. maar ondanks alles zet ik door, nu had ik zo wat gemaakt, en had daar dan wat vocal overgezet, en gevraagd aan andere djs: jonges, wat is hier nu iets waar ik moet op letten, en hun antwoord was allemaal hetzelfde, doen wat je zelf goed vindt en proberen knallen. het is nog niet af, maar kheb niet echt het supergevoel, is dat normaal? moet ik dan doorgaan of start ik beter overnieuw met andere vocals? ik vind namelijk dat m'n beat en melodie niet onaardig klinken, en wou deze graag uitwerken. maar maak ik er dan beter een eigen nr van? eenvoudig blijft het beatje natuurlijk wel, het blijft een eerste werk, maar toch wil ik me daar niet achter weg steken. eenvoud moet ook kwaliteit brengen. ik maak het mezelf dus zeker niet makkelijk, omdat jullie een beeld zouden krijgen van wat ik tot nu toe al heb, post ik er ook even een linkje bij, graag reacties waardoor ik direct ook van jullie bijleer en er misschien wel voor kan zorgen dat deze toch nog wat meer kwaliteit brengt! alvast bedankt!

linkje

What do you think about eerste bootleg problemen ??

Vote :   

Drumworks    posted on 20-12-2011 07:47
klinkt aardig, maar nog niet super, zoals je zelf al aangeeft. het geheel is ietswat eentonig, doordat je heel de tijd de zelfde kick en snare gebruikt. misschien kun je dit veranderen. ook komt na de opbouw ineens een veel duidelijker stuk als de rest en start het couplet iets te vroeg. het zijn een paar kleine dingen die mij opvielen, doe ermee wat je wilt!Cool
The beats are still banging :)
youngbeatsz    posted on 20-12-2011 07:50
Poster: rickydadrum
klinkt aardig, maar nog niet super, zoals je zelf al aangeeft. het geheel is ietswat eentonig, doordat je heel de tijd de zelfde kick en snare gebruikt. misschien kun je dit veranderen. ook komt na de opbouw ineens een veel duidelijker stuk als de rest en start het couplet iets te vroeg. het zijn een paar kleine dingen die mij opvielen, doe ermee wat je wilt!Cool

dus bv bij start van de vocals fzo, een andere kick en snare pakken bv?
Drumworks    posted on 20-12-2011 07:52
ik zou er een snellere snare tussenzetten (ben niet zo thuis in producewereld) hou na de opbouw ook de 1234 telling aan om het couplet wel op juiste tijd te startenCool
The beats are still banging :)
Vivado    posted on 20-12-2011 08:06
Begin : Ik zou wat variatie in de snaredrum aanbrengen, hij heeft al 1,30 min bij mij de zelfde beat. Voorderest zijn de overgangen tot nu toe goed!

Build UP : iets te abrupt de overgang gemaakt . En als dat herhaalt wordt (Now you're just somebody that i used to know) lijkt het net of hij niet helemaal lekker zit met de timing.

Beat: Ik zou de kick of iets versnellen, of een hardere kick erin zetten.
Ik vind de synth niet echt passen bij het nummer!

Hoop dat je hier wat aan hebt!

GReetz
youngbeatsz    posted on 21-12-2011 21:35
ik heb hier heel wat aan, zal dit zeker toepassen
Vivado    posted on 21-12-2011 21:45
succes =]!
doublerecords    posted on 25-12-2011 22:32
beat klinkt een beetje eentonig, en je melody zal ik een andere toon soort geven daar heb ik namelijk een beetje mijn twijfels over!! maar klinkt zeker niet verkeert
succes!!!
youngbeatsz    posted on 26-12-2011 01:50
beat daar werk ik aan
over melodie en tonen enzo, ben ik eigelijk nog lang niet in thuis doe er nu veel opzoekwerk over en probeer ook veel, ik heb geen muziekkennis dus dat maakt het wat moeilijker

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

172 Users online: 22 Guests (150 Unknown)
Pages generated today : 4.109
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.812.568